[O2] 1.8TSI (160KM) vs. 2.0 TDI (170KM)
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
[O2] 1.8TSI (160KM) vs. 2.0 TDI (170KM)
Pytanie do osób, które jeździły takimi wersjami jak w temacie, czyli standardowa Octavia ze 160-konnym TSI i wersja RS ze 170-konnym dieslem. Która wersja da więcej radości z jazdy ? Chodzi tylko o fun, zupełnie nie interesują mnie koszty eksploatacji. Wersja RS ma oczywiście lepsze zawieszenie, ale jak to wygląda od strony osiągów. Katalogowo obie wersje są bardzo zbliżone:
1.8 TSI: 8,2s do setki i vmax 222km/h
2.0 TDI: 8,5s do setki i vmax 224km/h
Ale to są suche liczby, a jasne jest, że silniki mają zupełnie różne charakterystyki pracy (inny moment obrotowy i zakres użytecznych obrotów). Stąd moje pytanie, którą wersją fajniej się jeździ ?
P.S. 2.0TDI bez problemu da się zawirusować na ok. 200KM. Czy z 1.8 TSI jest tak samo ? Jest już jakaś klubowa Octavia z tym silnikiem po wirusie ?
-
A nowy Superb moze byc??
1.8TSI ciagnie z dolu i do momentu jak nie chcemy wciskac do deski to jezdzi sie tym jak TDI, ale od tych 4 tys pojawia sie dopiero dzwiek silnika gdzie wcale nie jest cicho i wtedy wychodzi druga mlodosc tego silnika, ale obrotomierz i tak za chwile sie konczy :twisted:
2.0 TDI CR 170KM jezdzi, nie ma turbo dziury i w calym zakresie idzie to bez przeszkod, w polaczeniu z DSG wypada bardzo fajnie. W OII jest niestety inny silnik a tym nie jezdzilem.
1.8TSI 11 czy tam 12l srednio
2.0 TDI 8l srednio
Komentarz
-
-
Witam.
Powiem tak - jeżdże Octavką tsi i Pasatem TDI 170 PS (pompowtryski) z DSG.
Dynamika podobna - silnik imo fajniejszy w Skodzie ale Pasek zyskuje dzięki DSG.
Jezeli masz możliwość poczekać - to tylko tsi z 7 biegowym DSG 8)
Nie wiem czy to nie babaol ale wg tabelki do 100 km Octavia tsi po lifcie ma przyspieszać w 7,8 s - zarówno manual i DSG (teraz 8,2s)Pozdr.
Macko
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSZ tego co wiem, to ani jednego ani drugiego nie da się modyfikować elektronicznie - przynajmniej w tej chwili.Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Jedynka jest za krótka ?? hehe niezle.
Przeciez 1 bieg sluzy jedynie do ruszenia auta. Zalecane jest jechac na nim jak najkrocej. Skoda to okresla jako dlugosc auta
Co do ciagniecia auta od samego dolu to prawda. Raz sie zagadalem i zapomnialem zmienic biegu i tak ciagnalem na trojce i potem sie mocno zdziwilem
Komentarz
-
-
Ja tesz szukalem troche i chipowaniu silnika TSI i jednak sie da
Chip tuning Audi A3 1.8 TFSI 160 KM - sprawdź ile możesz zyskać mocy a ile zaoszczędzić na paliwie. Katalog przyrostu mocy i momentu Audi A3 1.8 TFSI 160 KM w 44tuning.pl.
Tez chcialem kupic OII z silnikiem 1.8 TSI ale niestety nie mieli u dilera wersji demo i dali sie przejechac superbem. Odczucia rewelacyjne. Nie wiem kiedy ale mialem 150km/h na siekierkowskim w warszawie. Cisza w aucie naprawde jest odczuwalna. Specjalnie sprawdzalismy srednie spalanie i wyszlo 11l jednak przy jakims tam katowaniu. Na 6-stce przy 130 mial ponizej 7 spalanie.
Jako, ze chcialem kupic Octavie to przejechalem sie jeszcze Kombi 1.9 TDI 105km
no i najpierw jechal kumpel a ja juz nie chcialem prowadzic...
Strasznie glosno !!! w srodku plastik i spalanie na tym samym odcinku 10l a to jednak diesel...
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Cytat:
"Z uwagi na posiadana pamięć typu Flash (taka jak najnowszej generacji sterowniki silników) DPP jest programowalny z pozycji zewnętrznego programatora. Dostępny jest dla systemów wtryskowych diesla dci tdci tdi (PD oraz CR) jtd jtd-mj hdi cdi i-ctdi cdti did crd crdi d4d ddis i innych.
Standardowe ustawienia, opracowane w naszych ośrodkach badawczych zaspakajają większość potrzeb typowego kierowcy (na bazie tych ustawień programowane są DPP sprzedawane wysyłkowo)."
Komentarz
-
1.8 Tsi po tuningu
Zamieszczone przez BigJeździłęm Superbem II z obiema jednostkami. Jak dla mnie 1.8 TSi wydaje sie być bardziej dynamiczny. Lepiej ciągnie z dołu niz TDI. W DTI niestety ale wyczuwalna jest niewielka turbodziura.
z tych 2 silników wybralbym zdecydowanie 1.8 TSI
gdyż u mnie efekt jest prawie identyczny - seryjnie mój silnik miał trochę inną charakterystykę.
Ciągnie teraz od samego dołu znacznie lepiej niż diesel którego wcześniej miałem ( też po wirusie), w pełni podzielam ta opinię która jest na ich stronie od innego gościa z Krakowa i wkrótce także moją opinie im prześle aby umieścili na swojej stronie http://www.44tuning.pl/tuning/chip-t...r-systems.html
Polecam szybka Skoda 1.8 Tsi z KrakowaSzybka Octavia 1.8 Tsi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez _tm_[To jest BOX, czyli tandeta nie warta uwagi.
Cytat:
"Z uwagi na posiadana pamięć typu Flash (taka jak najnowszej generacji sterowniki silników) DPP jest programowalny z pozycji zewnętrznego programatora. Dostępny jest dla systemów wtryskowych diesla dci tdci tdi (PD oraz CR) jtd jtd-mj hdi cdi i-ctdi cdti did crd crdi d4d ddis i innych.
Standardowe ustawienia, opracowane w naszych ośrodkach badawczych zaspakajają większość potrzeb typowego kierowcy (na bazie tych ustawień programowane są DPP sprzedawane wysyłkowo)."
Zacytuj do końca 8)
"Natomiast jeżeli Twój samochód dysponuje systemem wtryskowym Siemens (Tdci, Hdi, Dci) czy Denso (D4D, DiD, Dci) , czy też Turbo benzynowym (Tsi, TFSi, T-JET i inne) to w takim przypadku sprzedaż następuje jedynie wraz z indywidualnym strojeniem."Pozdr.
Macko
Komentarz
-
-
Re: 1.8 Tsi po tuningu
[quote="octaviatsi"]Zamieszczone przez BigCiągnie teraz od samego dołu znacznie lepiej niż diesel którego wcześniej miałem ( też po wirusie), w pełni podzielam ta opinię która jest na ich stronie od innego gościa z Krakowa i wkrótce także moją opinie im prześle aby umieścili na swojej stronie http://www.44tuning.pl/tuning/chip-t...r-systems.html
Polecam szybka Skoda 1.8 Tsi z Krakowa
jak jest podpiete, czy to wyglada jak ten box, czy faktycznie wyniki z hamowni sa takie jak podaja..Cena jest dosc wysoka ale kiedy tez tdi kosztowaly podobnie
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez MackoZamieszczone przez _tm_[To jest BOX, czyli tandeta nie warta uwagi.
Cytat:
"Z uwagi na posiadana pamięć typu Flash (taka jak najnowszej generacji sterowniki silników) DPP jest programowalny z pozycji zewnętrznego programatora. Dostępny jest dla systemów wtryskowych diesla dci tdci tdi (PD oraz CR) jtd jtd-mj hdi cdi i-ctdi cdti did crd crdi d4d ddis i innych.
Standardowe ustawienia, opracowane w naszych ośrodkach badawczych zaspakajają większość potrzeb typowego kierowcy (na bazie tych ustawień programowane są DPP sprzedawane wysyłkowo)."
Zacytuj do końca 8)
"Natomiast jeżeli Twój samochód dysponuje systemem wtryskowym Siemens (Tdci, Hdi, Dci) czy Denso (D4D, DiD, Dci) , czy też Turbo benzynowym (Tsi, TFSi, T-JET i inne) to w takim przypadku sprzedaż następuje jedynie wraz z indywidualnym strojeniem."
EDIT:
Kolejny cytat:
"Z uwagi na specyfikę systemu zasilania który sterowany jest całkiem nowym sterownikiem MED17 poprawienie parametrów jest możliwe dzięki zastosowaniu Digital Power Pack.
Digital Power Pack
Jest to o tyle ciekawsze iż dzięki możliwości zamontowania dodatkowego sterownika za pomocą fabrycznych złączy (bezinwazyjnie) można dokonać bezpiecznego i efektywnego poprawienia parametrów silnika także w samochodzie nowym, na gwarancji."
Czyli na 100% jest to BOX.
Komentarz
-
Nie obrazicie sie chyba jak wrzuce link z innego forum
Jest to modyfikacja silnika TFSI tylko tyle ze 2.0 w S3 ;D
MODEL AUTA: 8P 2008 MANUAL RODZAJ SILNIKA: benzyna 2.0 TFSI BHZ MODYFIKACJA SILNIKA: remap + wydech MG MOC: 267KM/353NM - 328KM/433Nm RODZAJ HAMOWNI: MAHA W.S.O.P. TUNER:COMPSPORT http://images33.fotosik.pl/289/33b01bad2d3e95b0.jpg
Wiec wg mnie jak ktos chce sprobowac cos to niech zadzwonia do compsportu ;D
Komentarz
-
Komentarz