[O2] 1.8TSI (160KM) vs. 2.0 TDI (170KM)

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ziomal
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 5841
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #26
    Zamieszczone przez ViRuE
    Jest to modyfikacja silnika TFSI tylko tyle ze 2.0 w S3
    Te silniki bez problemu ludzie dłubali a TSI jednak czymś się chyba różni skoro na razie nikt nie grzebał przy ecu.
    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

    Jest O1 1.6 BFQ

    Komentarz

    • ViRuE
      Rider
      • 2007
      • 358

      #27
      Ale TSI to jest to samo co TFSI D tylko nazwe skrocili jak sie nie myle ale jak to czlowiek kazdy sie pomylic moze

      Z tego co zauwazylem to na stronie audi to sa silniki TFSI

      Komentarz

      • pyza99
        Rider
        • 2005
        • 467

        #28
        _tm_, moj kolega ma A3 z 1.8T Fsi i jezdze nim dosc czesto..ostatnio prowadzilem tez chipowana O2 Rs ok 200 KM... wrazenia.... Benzyna jezdzi lepiej..ciagnie od dolu jak diesel a zabawa zaczyna sie powyzej 4000 obrotow gdzie diesel mowi do widzenia :wink: jakkbym mial nie patrzec na koszty..zdecydowanie benzyna.. cicha dynamiczna i szybka :wink:
        były:
        L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
        Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
        jest:
        Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

        Komentarz

        • mario_tg
          Drive
          • 2008
          • 65

          #29
          Zamieszczone przez twin
          Jedynka jest za krótka ?? hehe niezle.
          Przeciez 1 bieg sluzy jedynie do ruszenia auta. Zalecane jest jechac na nim jak najkrocej. Skoda to okresla jako dlugosc auta
          Co do ciagniecia auta od samego dolu to prawda. Raz sie zagadalem i zapomnialem zmienic biegu i tak ciagnalem na trojce i potem sie mocno zdziwilem
          twin mówię tu o starcie do 100km/h spróbuj ruszyć dł auta i wrzucić II i spr. przyspieszenie do 100 km/h

          Komentarz

          • twin
            Rider
            • 2008
            • 288

            #30
            No spoko ze bedzie lepsze o ile przelaczysz z 1-2 przy 1500 obrotow na minute co jest do zrobienia po dlugosci auta. Oczywiscie nie biez tego doslownie . Dlugosc auta tu chodzi o pokazanie idei. Pozatym kto Skoda robi sprint do setki ? Przeciez kapelusz by spadl

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Zamieszczone przez twin
              Pozatym kto Skoda robi sprint do setki ?
              DGW , On nawet do 400 :diabelski_usmiech
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • octaviatsi
                Classic
                • 2008
                • 4

                #32
                Tuning 1.8 Tsi

                Zamieszczone przez ViRuE
                Nie obrazicie sie chyba jak wrzuce link z innego forum
                Jest to modyfikacja silnika TFSI tylko tyle ze 2.0 w S3 ;D
                MODEL AUTA: 8P 2008 MANUAL RODZAJ SILNIKA: benzyna 2.0 TFSI BHZ MODYFIKACJA SILNIKA: remap + wydech MG MOC: 267KM/353NM - 328KM/433Nm RODZAJ HAMOWNI: MAHA W.S.O.P. TUNER:COMPSPORT http://images33.fotosik.pl/289/33b01bad2d3e95b0.jpg


                Wiec wg mnie jak ktos chce sprobowac cos to niech zadzwonia do compsportu ;D
                Zanim się zdecydowałem na tuning mojej Octavii obdzwoniłem wszystkich, nawet byłem w V-techu na pomiarze i powiedzieli ze tego sterownika nie da się ruszyć. A jeśli nawet by się dało w przyszłości to na serwisie mogli by to wykryć przy naprawie gwarancyjnej chipa i finito z gwarancją.

                Znalazłem ich 44tuning i ku mojemu zdziwieniu powiedzieli ze mogą to zrobić. Powiem, że się trzy razy upewniałem bo 2.0 TFSI ma inny komputer, a jego to wszyscy robią. Jak zobaczyłem ze zrobili Cuprę 2.0 TFSI w ten sam sposób i dodali 40 kucyków zdecydowałem się na tuningu nich- http://www.44tuning.pl/tuning-w-44/c...ower-pack.html

                P.s Nawet Compsport do którego dzwoniłem powiedzieli, że się nie da zrobić 1.8 Tsi.

                Jak przyjechałem do nich na termin pomierzyli mi samochód w serii, założyli sondę do wydechu i jeździli posprawdzać spaliny. Dostałem wtedy informację iż mój egzemplarz miał zbyt cytuję "ubogą" dawkę, mam zapisane, skład był 12,1 przy ostrej jeździe w wysokich obrotach. Później zapieli taki komputerek z taką wiązką do instalacji i laptopem coś przez to programowali. Pojechali na próbę i po ok. godzinie znowu wrócili, wtedy pojechałem z nimi i po mojej jeździe próbnej czułem bardzo dużą różnicę. Podczas mojej jazdy próbnej chciałem aby ciągnęła jeszcze bardziej z dołu to jeszcze coś przeprogramowali i jak wcześniej ruszała mocniej od 2600 tak po tej korekcie rusza od 2000 obrotów. Podali mi iż ustawili skład mieszanki na 10,9-11,1 , gdyż tak będzie bezpieczniej jak będę szalał. Całą robota trwałą ok. 4-5 godzin

                Jako użytkownik nowego samochodu jest to dla mnie zadowalające, super dynamika, mogę zawsze ten komputerek zdemontować i luzik z gwarancją. Dodatkowo pali mi srednio ok 8-8,5 litra co na dynamiczną jazdę to rewelka.

                To wszystko co mogę dodać w tej sprawie i chętnie polecę ten komputerek innym bo jestem zadowolony.
                Szybka Octavia 1.8 Tsi

                Komentarz

                • JOY
                  Rider
                  • 2008
                  • 641

                  #33
                  A wcześniej ile paliła ?

                  Komentarz

                  • octaviatsi
                    Classic
                    • 2008
                    • 4

                    #34
                    Spalanie 1.8 Tsi

                    Zamieszczone przez JOY
                    A wcześniej ile paliła ?
                    Mi paliła seryjnie przy mojej jeździe średnio 10 litrów no i musiałem mieszać więcej biegami. Teraz luzik, jest elastyczna i ogólnie to wolę ten silnik, jeszcze po takim tuningu niż 2.0 TDI.
                    Narka
                    Szybka Octavia 1.8 Tsi

                    Komentarz

                    • Ziomal
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 5841
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #35
                      octaviatsi, wszystko fajnie , ale wiesz ile masz tych koni pod maską teraz ? Żeby nie wyszło że moment za duży.
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez Ziomal
                        octaviatsi, wszystko fajnie , ale wiesz ile masz tych koni pod maską teraz ? Żeby nie wyszło że moment za duży.
                        Ziomal, nie ważne ile, ważne że klient zadowolony
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • adriand
                          Drive
                          • 2008
                          • 85

                          #37
                          A moze ktos wytlumaczyc tak lopatologicznie dlaczego BOX jest beeee?
                          Czy nie liczy sie efekt i to, ze mozna to zdemontowac tak aby seriws nie widzial?
                          \No chyba ze BOX to sciema i nie ma zadnej poprawy

                          Komentarz

                          • MiKruS
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7976

                            #38
                            octaviatsi, Wrzuć jakiś wykres po tej modyfikacji do działu Wykresy, please.
                            Przyda się na forum informacyjnie.

                            Zamieszczone przez adriand
                            A moze ktos wytlumaczyc tak lopatologicznie dlaczego BOX jest beeee?
                            Czy nie liczy sie efekt i to, ze mozna to zdemontowac tak aby seriws nie widzial?
                            \No chyba ze BOX to sciema i nie ma zadnej poprawy
                            Bo generalnie boxy jeśli już to mogą zmienić tylko kilka parametrów sterujących pracą silnika.
                            Nawet bardziej zaawansowane boxy (tzw. piggy-back'i) też mają bardzo ograniczone możliwości modyfikacji.
                            Stosowane są raczej w sytuacjach kiedy "nie_da_się_inaczej", tudzież może też być to pójście na łatwiznę, jesli np. tuner nie ma wiedzy, itd.

                            W tym przypadku zarówno w 1.8 TSI jak i nowym 2.0 TDI 170 CR zastosowane są procesory trzyrdzeniowe i póki programowanie tych silników nie jest możliwe.
                            Oczywiscie trwa walka o to, zeby to sie zmieniło i niektóre tricore'owe procesory już się poddały, ale jeszcze nie te stosowane w VAG-ach.
                            To jest zupelnie co innego niż w silniku 2.0 TSI (TFSI) czy np. 2.0 TDI 170 PPD.

                            Wiec dlatego stosuje sie urządzenia zewnętrzne. Czy one są skuteczne, albo jak bardzo są skuteczna, albo czy nie powodują skutków obocznych, itd. - czas pokaże.

                            Gdyby to byl mój samochód, to ja po zainstalowaniu takiego pudełka mimo wszystko pojechałbym do innego tunera, zeby "niezaleznie" zrobic pomiar na hamowni, zmierzyć AFR i co najwazniejsze EGT!

                            Mierzenie AFR w silnikach FSI może niewiele dać. Przy mniejszym obciązeniu w tych motorach mieszanka podawana jest warstwowo, a co za tym idzie AFR będzie bardzo ubogi, ale nie znaczy od razu, ze za tym pojdzie wyoskie EGT.
                            Po prostu na tym wlasnei polega tajemnica silników FSI i ich mniejsze spalanie niż przy motorach z wtryskiem w kolektor.

                            Dlatego samo AFR, to za mało IMO. Ja bym pobawił się jeszcze z EGT. Tak dla swiętego spokoju. Przeciez te silniki to jeszcze króliki doswiadczalne i lepiej IMO dmuchać na zimne...
                            Ale to tylko moja opinia.

                            [ Dodano: Pon 27 Paź, 08 15:15 ]
                            Zamieszczone przez pyza99
                            _tm_, moj kolega ma A3 z 1.8T Fsi i jezdze nim dosc czesto..ostatnio prowadzilem tez chipowana O2 Rs ok 200 KM... wrazenia.... Benzyna jezdzi lepiej..ciagnie od dolu jak diesel a zabawa zaczyna sie powyzej 4000 obrotow gdzie diesel mowi do widzenia
                            Nie wiem co kryje się pod zwrotem "jeździ lepiej".
                            W kazdym razie mam nadzieje, ze nie znaczy to, że jeździ szybciej.

                            Co prawda nie jezdzilem jeszcze 1.8 TSI, ale zeby byc szybszym od dlubanej Octy RS, to ten 1.8 musialby byc szybszy od 2.0 TSI.
                            Co wydaje sie byc malo prawdopodobne....
                            TDI 205PS

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez adriand
                              BOX jest beeee
                              bo tylko zwiększa dawkę paliwa nie zmieniając nic innego. Ale przy 2.0 daje fajne efekty na dole - silnik jest wyraźnie żwawszy od 2tys. a nie od 2,5tys obr/min. I najważniejsze
                              Zamieszczone przez adriand
                              mozna to zdemontowac

                              Komentarz

                              • adriand
                                Drive
                                • 2008
                                • 85

                                #40
                                Zamieszczone przez MiKruS
                                Gdyby to byl mój samochód, to ja po zainstalowaniu takiego pudełka mimo wszystko pojechałbym do innego tunera, zeby "niezaleznie" zrobic pomiar na hamowni, zmierzyć AFR i co najwazniejsze EGT!
                                Dzieki za super wytlumaczenie o co biega..Jednnym slowem warto poczekac.
                                Co do wykresow to faktycznie by sie przydaly czy to co na stronie to nie sciema.
                                No i pytanie czy sa czary mary jak pisza czyli mniej pali i wiecej NM

                                Komentarz

                                • pyza99
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 467

                                  #41
                                  Zamieszczone przez MiKruS
                                  Nie wiem co kryje się pod zwrotem "jeździ lepiej".
                                  W kazdym razie mam nadzieje, ze nie znaczy to, że jeździ szybciej.

                                  Co prawda nie jezdzilem jeszcze 1.8 TSI, ale zeby byc szybszym od dlubanej Octy RS, to ten 1.8 musialby byc szybszy od 2.0 TSI.
                                  Co wydaje sie byc malo prawdopodobne....
                                  to sa moje subiektywne odczucia, nie wiem czy RS jest szybsze, byc moze :wink: ( chetnie moj kumpel sie umowi zeby to sprawdzic ,sam jest ciekawy bo zamierzal kupic diesla )..moje odczucia sa takie... benzyna ciagnie mocno ale tak nie zrywa ,nie gubi trakcji ( diesel z racji momentu caly czas) , obrotomierz w dieslu szybko sie konczy, brakuje tych 2000 do plynnosci jazdy, fajniejsza kultura pracy benzyny... ogolnie odczucia jazdy fajniejsze IMHO... ogromna wada FSI spalanie na kompie caly czas oscyluje w granicach 16l masakra.. tyle ma moj kolega w A8 4.0 TDI... :roll:
                                  były:
                                  L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
                                  Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
                                  jest:
                                  Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

                                  Komentarz

                                  • gianni
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 24

                                    #42
                                    Zamieszczone przez MiKruS
                                    Co prawda nie jezdzilem jeszcze 1.8 TSI, ale zeby byc szybszym od dlubanej Octy RS, to ten 1.8 musialby byc szybszy od 2.0 TSI.
                                    Co wydaje sie byc malo prawdopodobne....
                                    To pewnie prawda, że TSI nie będzie szybsze od dłubanej RS TDI, ale już od nie dłubanej jest szybszy. Analogicznie wyrównując liczbę dłubań dla obu jednostek, oczywiście zakładając, że TSI będzie można już dłubać co jest raczej pewnikiem w krótkim horyzoncie czasowym. Dłubnięte TSI będzie szybsze od dłubniętej RS TDI. Ale próżne gadanie dużo przyjemniej będzie to sprawdzić na ulicy. Ups zamknietym torze.

                                    Komentarz

                                    • MiKruS
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7976

                                      #43
                                      Zamieszczone przez gianni
                                      To pewnie prawda, że TSI nie będzie szybsze od dłubanej RS TDI, ale już od nie dłubanej jest szybszy.
                                      Sprawdzałeś to może? Bo jesli nie, to moze to byc tylko gdybanie - bez urazy.

                                      Niestety nie wiem jak jezdzi seryjny RS 170 CR, ale wiem jak jezdzi seryjny RS 170 PPD i uwierz mi, ze oficjalne czasy podawane przez producenta mozna sobie wlozyc miedzy bajki.
                                      7,5 sekundy - to jest mniej wiecej czas w jakim seryjny RS PPD przyspiesza do 100 km/h. Czyli o jakąś sekundę lepiej niż podaje producent. I tak naprawdę jeździ bardzo porównywalnie do 2.0 TFSI już w serii.

                                      Nie wiem jak to się ma do 2.0 170 CR, bo niestety co raz czesciej slychac, ze ten silnik jest bardziej ospaly w porownaniu do pompowtrysków.
                                      TDI 205PS

                                      Komentarz

                                      • gianni
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 24

                                        #44
                                        Niestety nie miałem możliwości obiektywnego sprawdzenia. To moje subiektywne odczucia. Jeżdziłem RS TDI PPD testowym z Carsedu i byłem pod wrażeniem, odjeżdzał bardzo ładnie. I jeżdziłem TSI niestety w wersji Ambiente z zawieszeniem w odniesieniu do RS przypominajacym ponton, które to w sytuacji awaryjnej troche mi podniosło ciśnienie. Plusy TSI wynikały z możliwości kręcenia do wyższych obrotów, szybszej odpowiedzi na wciśnięcie gazu i dostępności momentu w szerszym zakresie. W RS miałem spory uśmiech, ale w TSI to już był naprawde duży banan . Ale w sumie masz rację jest to tylko gdybanie i odczucia dupohamowni :wink: . Chętnie sam zobaczyłbym je obie na kresce.

                                        Komentarz

                                        • Piotr_T
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 479

                                          #45
                                          Zamieszczone przez MiKruS
                                          [
                                          7,5 sekundy - to jest mniej wiecej czas w jakim seryjny RS PPD przyspiesza do 100 km/h.
                                          Mozna wiedziec czym to zmierzyles ?

                                          Komentarz

                                          • MiKruS
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7976

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Piotr_T
                                            Mozna wiedziec czym to zmierzyles ?
                                            Poza tym, ze zmierzyłem należącym do mnie akcelerometrem, który o ile dobrze pamiętam pokazał czas 7,05 sek, to mialem jeszcze okazję porównywać się bezpośrednio z różnymi autami.

                                            Na tej podstawie szacuję bardzo ostrożnie zresztą, że czas ok. 7,5 sek, to jest realny czas przyspieszenia tego pojazdu.

                                            [ Dodano: Sro 29 Paź, 08 13:39 ]
                                            Zamieszczone przez gianni
                                            szybszej odpowiedzi na wciśnięcie gazu
                                            To jest wlasnie plus jednostek benzynowych z doladowaniem - zwlaszcza tych nie wysilonych.
                                            One reagują błyskawicznie na pedał gazu, przez co sprawiają wrazenie, ze są szybsze niz w rzeczywistości są.

                                            Oczywiscie to jest duzy PLUS, a nie MINUS.
                                            TDI 205PS

                                            Komentarz

                                            • Piotr_T
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 479

                                              #47
                                              Zamieszczone przez MiKruS
                                              Poza tym, ze zmierzyłem należącym do mnie akcelerometrem
                                              Znaczy sie, g-techem ? :lol:

                                              Komentarz

                                              • MiKruS
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 7976

                                                #48
                                                Znaczy sie, g-techem ? :lol:
                                                Tak, gtechem. Nie wiem czy zauważyłeś, ze napisałem, ze gtech ten pokazał czas 7,05, a nie 7,50.
                                                Gtechy potrafią pokazać czasy zafałszowane, ale na szczeście mój byl juz prowónywany z innymi i nie nalezy do tych super optymistycznych. Byl porównywany rowniez z gtech Pro Competition, ktory byl testowany rowniez na profesjonalnym sprzecie.

                                                Wiec gtechy mogą przeklamywać, ale bez przesadyzmu. Nie przekłamują przecież o 1,5 sekundy...

                                                Poza tym tak jak napisałem - porównywałem osiągi tego auta z innymi i mam trochę wyobraźni. Więc tak jak napisałem - 7,5 sek do setki to jest mniej wiecej realny czas przyspieszenia tego auta do setki.

                                                Wynika to z bardzo krotkiej skrzyni i mocy, ktora przekracza podawaną nominalnie o co najmniej 10-15 koni.

                                                Wierzyc w to oczywiscie nie musisz.
                                                TDI 205PS

                                                Komentarz

                                                • Piotr_T
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 479

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez MiKruS
                                                  Wiec gtechy mogą przeklamywać, ale bez przesadyzmu. Nie przekłamują przecież o 1,5 sekundy...
                                                  Akurat z tym bardzo roznie bywa... Auto majace wedle producenta 14.5s (0-100km/h) wedle 2 g-techow mialo od 11.8 do 12.4. Cuda, nie ? G-tech poprawnie zamontowany (przez kilka osob, bo nikt nie wierzyl, ze taki skok osiagow w tym wypadku jest mozliwy). Wlasciciel sie na koniec obrazil twierdzac, ze mam stjunowane auto i nie chce sie przyznac, bo przeciez G-tech nie moze klamac o tyle. Octavia 1.8T (moja) tez miala wedle g-techa bardzo optymistyczne wyniki, prawie RS za pol ceny (7.9s). Dlatego jestem negatywnie i sceptycznie nastawiony do wynikow z tego gadzetu.

                                                  Zamieszczone przez MiKruS
                                                  Poza tym tak jak napisałem - porównywałem osiągi tego auta z innymi i mam trochę wyobraźni. Więc tak jak napisałem - 7,5 sek do setki to jest mniej wiecej realny czas przyspieszenia tego auta do setki.

                                                  Wynika to z bardzo krotkiej skrzyni i mocy, ktora przekracza podawaną nominalnie o co najmniej 10-15 koni.

                                                  Wierzyc w to oczywiscie nie musisz.
                                                  Po prostu wychodzi na to, ze w Skodze pracuja debile - produkuja takie szybkie auta i zanizaja ich wyniki bardzo znacznie, po prostu niepojete.

                                                  Komentarz

                                                  • MiKruS
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 7976

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Piotr_T
                                                    Akurat z tym bardzo roznie bywa... Auto majace wedle producenta 14.5s (0-100km/h) wedle 2 g-techow mialo od 11.8 do 12.4. Cuda, nie ? G-tech poprawnie zamontowany (przez kilka osob, bo nikt nie wierzyl, ze taki skok osiagow w tym wypadku jest mozliwy). Wlasciciel sie na koniec obrazil twierdzac, ze mam stjunowane auto i nie chce sie przyznac, bo przeciez G-tech nie moze klamac o tyle, nie ? Octavia 1.8T (moja) tez miala wedle g-techa bardz optymistyczne wyniki, prawie RS za pol ceny (7.9s). Dlatego jestem negatywnie i sceptycznie nastawiony do wynikow z tego gadzetu.
                                                    Kolego - nie chce mi się teraz opowiadać historii mojego gtecha, ale wiele osób z tego forum miało z nim do czynienia i o ile nikt poważny nie będzie brał pokazywanch przez niego wyników za wyrocznię, o tyle pewnie nie znajdzie sie tez nikt kto stwierdzi, ze przekłamuje o jakies bardzo duze wartosci.

                                                    Kiedys tez na spocie OCP porównywalismy tego gtecha z gtechem kolegi Qba i tamten pokazywal czasy bardzo optymistyczne przy moim - do tego stopnia, ze kolega Qba ZTCP postanowil swojego sprzedac jako mało przydatne urządzenie.

                                                    Wiec ja wiem, ze gtech potrafią pokazywać głupoty, ale na szczęście mój pokazuje głupoty mniejsze.

                                                    Mimo wszystko dodaję te 0,5 sekundy dla ostroznosci i nie twierdze, ze Octa RS TDI przyspiesza w 7 sekund.

                                                    Po prostu wychodzi na to, ze w Skodze pracuja debile - produkuja takie szybkie auta i zanizaja ich wyniki bardzo znacznie, po prostu niepojete.
                                                    Wiesz - takie dyskusje moglem prowadzic jeszczxe te 3-4, no moze nawet 2 lata temu, a teraz są one co najwyzej męczące.
                                                    Dane techniczne to często marketing. Octa RS TDI, ktora na papierze ma 170 koni nie moze byc przeciez rownie szybka jak 2.0 FSI o mocy koni 200.

                                                    Na tej samej zasadzie wytlumacz mi jak to sie dzieje, ze Passat 1.9 TDI 130 PS mial w katalogu czas jedynie o 0,4 sek gorszy niz Ibiza czy Faia z tym samym motorem, mimo, ze jest ona o kilkaset kg lzejsza i robi przeciąg z takiego Passata, a ich czas jest realnie ponad sekunde lepszy od katalogowego.

                                                    Zresztą tak jak napisałem - wierzyć w to nie musisz.
                                                    TDI 205PS

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...