Zamieszczone przez ViRuE
[O2] 1.8TSI (160KM) vs. 2.0 TDI (170KM)
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
_tm_, moj kolega ma A3 z 1.8T Fsi i jezdze nim dosc czesto..ostatnio prowadzilem tez chipowana O2 Rs ok 200 KM... wrazenia.... Benzyna jezdzi lepiej..ciagnie od dolu jak diesel a zabawa zaczyna sie powyzej 4000 obrotow gdzie diesel mowi do widzenia :wink: jakkbym mial nie patrzec na koszty..zdecydowanie benzyna.. cicha dynamiczna i szybka :wink:były:
L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
jest:
Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r
Komentarz
-
-
twin mówię tu o starcie do 100km/h spróbuj ruszyć dł auta i wrzucić II i spr. przyspieszenie do 100 km/hZamieszczone przez twinJedynka jest za krótka ?? hehe niezle.
Przeciez 1 bieg sluzy jedynie do ruszenia auta. Zalecane jest jechac na nim jak najkrocej. Skoda to okresla jako dlugosc auta
Co do ciagniecia auta od samego dolu to prawda. Raz sie zagadalem i zapomnialem zmienic biegu i tak ciagnalem na trojce i potem sie mocno zdziwilem
Komentarz
-
-
Tuning 1.8 Tsi
Zanim się zdecydowałem na tuning mojej Octavii obdzwoniłem wszystkich, nawet byłem w V-techu na pomiarze i powiedzieli ze tego sterownika nie da się ruszyć. A jeśli nawet by się dało w przyszłości to na serwisie mogli by to wykryć przy naprawie gwarancyjnej chipa i finito z gwarancją.Zamieszczone przez ViRuENie obrazicie sie chyba jak wrzuce link z innego forum
Jest to modyfikacja silnika TFSI tylko tyle ze 2.0 w S3 ;D
MODEL AUTA: 8P 2008 MANUAL RODZAJ SILNIKA: benzyna 2.0 TFSI BHZ MODYFIKACJA SILNIKA: remap + wydech MG MOC: 267KM/353NM - 328KM/433Nm RODZAJ HAMOWNI: MAHA W.S.O.P. TUNER:COMPSPORT http://images33.fotosik.pl/289/33b01bad2d3e95b0.jpg
Wiec wg mnie jak ktos chce sprobowac cos to niech zadzwonia do compsportu ;D
Znalazłem ich 44tuning i ku mojemu zdziwieniu powiedzieli ze mogą to zrobić. Powiem, że się trzy razy upewniałem bo 2.0 TFSI ma inny komputer, a jego to wszyscy robią. Jak zobaczyłem ze zrobili Cuprę 2.0 TFSI w ten sam sposób i dodali 40 kucyków zdecydowałem się na tuningu nich- http://www.44tuning.pl/tuning-w-44/c...ower-pack.html
P.s Nawet Compsport do którego dzwoniłem powiedzieli, że się nie da zrobić 1.8 Tsi.
Jak przyjechałem do nich na termin pomierzyli mi samochód w serii, założyli sondę do wydechu i jeździli posprawdzać spaliny. Dostałem wtedy informację iż mój egzemplarz miał zbyt cytuję "ubogą" dawkę, mam zapisane, skład był 12,1 przy ostrej jeździe w wysokich obrotach. Później zapieli taki komputerek z taką wiązką do instalacji i laptopem coś przez to programowali. Pojechali na próbę i po ok. godzinie znowu wrócili, wtedy pojechałem z nimi i po mojej jeździe próbnej czułem bardzo dużą różnicę. Podczas mojej jazdy próbnej chciałem aby ciągnęła jeszcze bardziej z dołu to jeszcze coś przeprogramowali i jak wcześniej ruszała mocniej od 2600 tak po tej korekcie rusza od 2000 obrotów. Podali mi iż ustawili skład mieszanki na 10,9-11,1 , gdyż tak będzie bezpieczniej jak będę szalał. Całą robota trwałą ok. 4-5 godzin
Jako użytkownik nowego samochodu jest to dla mnie zadowalające, super dynamika, mogę zawsze ten komputerek zdemontować i luzik z gwarancją. Dodatkowo pali mi srednio ok 8-8,5 litra co na dynamiczną jazdę to rewelka.
To wszystko co mogę dodać w tej sprawie i chętnie polecę ten komputerek innym bo jestem zadowolony.Szybka Octavia 1.8 Tsi
Komentarz
-
-
octaviatsi, Wrzuć jakiś wykres po tej modyfikacji do działu Wykresy, please.
Przyda się na forum informacyjnie.
Bo generalnie boxy jeśli już to mogą zmienić tylko kilka parametrów sterujących pracą silnika.Zamieszczone przez adriandA moze ktos wytlumaczyc tak lopatologicznie dlaczego BOX jest beeee?
Czy nie liczy sie efekt i to, ze mozna to zdemontowac tak aby seriws nie widzial?
\No chyba ze BOX to sciema i nie ma zadnej poprawy
Nawet bardziej zaawansowane boxy (tzw. piggy-back'i) też mają bardzo ograniczone możliwości modyfikacji.
Stosowane są raczej w sytuacjach kiedy "nie_da_się_inaczej", tudzież może też być to pójście na łatwiznę, jesli np. tuner nie ma wiedzy, itd.
W tym przypadku zarówno w 1.8 TSI jak i nowym 2.0 TDI 170 CR zastosowane są procesory trzyrdzeniowe i póki programowanie tych silników nie jest możliwe.
Oczywiscie trwa walka o to, zeby to sie zmieniło i niektóre tricore'owe procesory już się poddały, ale jeszcze nie te stosowane w VAG-ach.
To jest zupelnie co innego niż w silniku 2.0 TSI (TFSI) czy np. 2.0 TDI 170 PPD.
Wiec dlatego stosuje sie urządzenia zewnętrzne. Czy one są skuteczne, albo jak bardzo są skuteczna, albo czy nie powodują skutków obocznych, itd. - czas pokaże.
Gdyby to byl mój samochód, to ja po zainstalowaniu takiego pudełka mimo wszystko pojechałbym do innego tunera, zeby "niezaleznie" zrobic pomiar na hamowni, zmierzyć AFR i co najwazniejsze EGT!
Mierzenie AFR w silnikach FSI może niewiele dać. Przy mniejszym obciązeniu w tych motorach mieszanka podawana jest warstwowo, a co za tym idzie AFR będzie bardzo ubogi, ale nie znaczy od razu, ze za tym pojdzie wyoskie EGT.
Po prostu na tym wlasnei polega tajemnica silników FSI i ich mniejsze spalanie niż przy motorach z wtryskiem w kolektor.
Dlatego samo AFR, to za mało IMO. Ja bym pobawił się jeszcze z EGT. Tak dla swiętego spokoju. Przeciez te silniki to jeszcze króliki doswiadczalne i lepiej IMO dmuchać na zimne...
Ale to tylko moja opinia.
[ Dodano: Pon 27 Paź, 08 15:15 ]
Nie wiem co kryje się pod zwrotem "jeździ lepiej".Zamieszczone przez pyza99_tm_, moj kolega ma A3 z 1.8T Fsi i jezdze nim dosc czesto..ostatnio prowadzilem tez chipowana O2 Rs ok 200 KM... wrazenia.... Benzyna jezdzi lepiej..ciagnie od dolu jak diesel a zabawa zaczyna sie powyzej 4000 obrotow gdzie diesel mowi do widzenia
W kazdym razie mam nadzieje, ze nie znaczy to, że jeździ szybciej.
Co prawda nie jezdzilem jeszcze 1.8 TSI, ale zeby byc szybszym od dlubanej Octy RS, to ten 1.8 musialby byc szybszy od 2.0 TSI.
Co wydaje sie byc malo prawdopodobne....
TDI 205PS
Komentarz
-
-
Dzieki za super wytlumaczenie o co biega..Jednnym slowem warto poczekac.Zamieszczone przez MiKruSGdyby to byl mój samochód, to ja po zainstalowaniu takiego pudełka mimo wszystko pojechałbym do innego tunera, zeby "niezaleznie" zrobic pomiar na hamowni, zmierzyć AFR i co najwazniejsze EGT!
Co do wykresow to faktycznie by sie przydaly czy to co na stronie to nie sciema.
No i pytanie czy sa czary mary jak pisza czyli mniej pali i wiecej NM
Komentarz
-
-
to sa moje subiektywne odczucia, nie wiem czy RS jest szybsze, byc moze :wink: ( chetnie moj kumpel sie umowi zeby to sprawdzic ,sam jest ciekawy bo zamierzal kupic diesla )..moje odczucia sa takie... benzyna ciagnie mocno ale tak nie zrywa ,nie gubi trakcji ( diesel z racji momentu caly czas) , obrotomierz w dieslu szybko sie konczy, brakuje tych 2000 do plynnosci jazdy, fajniejsza kultura pracy benzyny... ogolnie odczucia jazdy fajniejsze IMHO... ogromna wada FSI spalanie na kompie caly czas oscyluje w granicach 16l masakra.. tyle ma moj kolega w A8 4.0 TDI... :roll:Zamieszczone przez MiKruSNie wiem co kryje się pod zwrotem "jeździ lepiej".
W kazdym razie mam nadzieje, ze nie znaczy to, że jeździ szybciej.
Co prawda nie jezdzilem jeszcze 1.8 TSI, ale zeby byc szybszym od dlubanej Octy RS, to ten 1.8 musialby byc szybszy od 2.0 TSI.
Co wydaje sie byc malo prawdopodobne....były:
L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
jest:
Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r
Komentarz
-
-
To pewnie prawda, że TSI nie będzie szybsze od dłubanej RS TDI, ale już od nie dłubanej jest szybszy. Analogicznie wyrównując liczbę dłubań dla obu jednostek, oczywiście zakładając, że TSI będzie można już dłubać co jest raczej pewnikiem w krótkim horyzoncie czasowym. Dłubnięte TSI będzie szybsze od dłubniętej RS TDI. Ale próżne gadanie dużo przyjemniej będzie to sprawdzić na ulicy.Zamieszczone przez MiKruSCo prawda nie jezdzilem jeszcze 1.8 TSI, ale zeby byc szybszym od dlubanej Octy RS, to ten 1.8 musialby byc szybszy od 2.0 TSI.
Co wydaje sie byc malo prawdopodobne....
Ups zamknietym torze.
Komentarz
-
-
Sprawdzałeś to może? Bo jesli nie, to moze to byc tylko gdybanie - bez urazy.Zamieszczone przez gianniTo pewnie prawda, że TSI nie będzie szybsze od dłubanej RS TDI, ale już od nie dłubanej jest szybszy.
Niestety nie wiem jak jezdzi seryjny RS 170 CR, ale wiem jak jezdzi seryjny RS 170 PPD i uwierz mi, ze oficjalne czasy podawane przez producenta mozna sobie wlozyc miedzy bajki.
7,5 sekundy - to jest mniej wiecej czas w jakim seryjny RS PPD przyspiesza do 100 km/h. Czyli o jakąś sekundę lepiej niż podaje producent. I tak naprawdę jeździ bardzo porównywalnie do 2.0 TFSI już w serii.
Nie wiem jak to się ma do 2.0 170 CR, bo niestety co raz czesciej slychac, ze ten silnik jest bardziej ospaly w porownaniu do pompowtrysków.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Niestety nie miałem możliwości obiektywnego sprawdzenia. To moje subiektywne odczucia. Jeżdziłem RS TDI PPD testowym z Carsedu i byłem pod wrażeniem, odjeżdzał bardzo ładnie. I jeżdziłem TSI niestety w wersji Ambiente z zawieszeniem w odniesieniu do RS przypominajacym ponton, które to w sytuacji awaryjnej troche mi podniosło ciśnienie. Plusy TSI wynikały z możliwości kręcenia do wyższych obrotów, szybszej odpowiedzi na wciśnięcie gazu i dostępności momentu w szerszym zakresie. W RS miałem spory uśmiech, ale w TSI to już był naprawde duży banan
. Ale w sumie masz rację jest to tylko gdybanie i odczucia dupohamowni :wink: . Chętnie sam zobaczyłbym je obie na kresce.
Komentarz
-
-
Poza tym, ze zmierzyłem należącym do mnie akcelerometrem, który o ile dobrze pamiętam pokazał czas 7,05 sek, to mialem jeszcze okazję porównywać się bezpośrednio z różnymi autami.Zamieszczone przez Piotr_TMozna wiedziec czym to zmierzyles ?
Na tej podstawie szacuję bardzo ostrożnie zresztą, że czas ok. 7,5 sek, to jest realny czas przyspieszenia tego pojazdu.
[ Dodano: Sro 29 Paź, 08 13:39 ]
To jest wlasnie plus jednostek benzynowych z doladowaniem - zwlaszcza tych nie wysilonych.Zamieszczone przez gianniszybszej odpowiedzi na wciśnięcie gazu
One reagują błyskawicznie na pedał gazu, przez co sprawiają wrazenie, ze są szybsze niz w rzeczywistości są.
Oczywiscie to jest duzy PLUS, a nie MINUS.
TDI 205PS
Komentarz
-
-
Tak, gtechem. Nie wiem czy zauważyłeś, ze napisałem, ze gtech ten pokazał czas 7,05, a nie 7,50.Znaczy sie, g-techem ? :lol:
Gtechy potrafią pokazać czasy zafałszowane, ale na szczeście mój byl juz prowónywany z innymi i nie nalezy do tych super optymistycznych. Byl porównywany rowniez z gtech Pro Competition, ktory byl testowany rowniez na profesjonalnym sprzecie.
Wiec gtechy mogą przeklamywać, ale bez przesadyzmu. Nie przekłamują przecież o 1,5 sekundy...
Poza tym tak jak napisałem - porównywałem osiągi tego auta z innymi i mam trochę wyobraźni. Więc tak jak napisałem - 7,5 sek do setki to jest mniej wiecej realny czas przyspieszenia tego auta do setki.
Wynika to z bardzo krotkiej skrzyni i mocy, ktora przekracza podawaną nominalnie o co najmniej 10-15 koni.
Wierzyc w to oczywiscie nie musisz.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Akurat z tym bardzo roznie bywa... Auto majace wedle producenta 14.5s (0-100km/h) wedle 2 g-techow mialo od 11.8 do 12.4. Cuda, nie ? G-tech poprawnie zamontowany (przez kilka osob, bo nikt nie wierzyl, ze taki skok osiagow w tym wypadku jest mozliwy). Wlasciciel sie na koniec obrazil twierdzac, ze mam stjunowane auto i nie chce sie przyznac, bo przeciez G-tech nie moze klamac o tyle. Octavia 1.8T (moja) tez miala wedle g-techa bardzo optymistyczne wyniki, prawie RS za pol ceny (7.9s). Dlatego jestem negatywnie i sceptycznie nastawiony do wynikow z tego gadzetu.Zamieszczone przez MiKruSWiec gtechy mogą przeklamywać, ale bez przesadyzmu. Nie przekłamują przecież o 1,5 sekundy...
Po prostu wychodzi na to, ze w Skodze pracuja debile - produkuja takie szybkie auta i zanizaja ich wyniki bardzo znacznie, po prostu niepojete.Zamieszczone przez MiKruSPoza tym tak jak napisałem - porównywałem osiągi tego auta z innymi i mam trochę wyobraźni. Więc tak jak napisałem - 7,5 sek do setki to jest mniej wiecej realny czas przyspieszenia tego auta do setki.
Wynika to z bardzo krotkiej skrzyni i mocy, ktora przekracza podawaną nominalnie o co najmniej 10-15 koni.
Wierzyc w to oczywiscie nie musisz.
Komentarz
-
-
Kolego - nie chce mi się teraz opowiadać historii mojego gtecha, ale wiele osób z tego forum miało z nim do czynienia i o ile nikt poważny nie będzie brał pokazywanch przez niego wyników za wyrocznię, o tyle pewnie nie znajdzie sie tez nikt kto stwierdzi, ze przekłamuje o jakies bardzo duze wartosci.Zamieszczone przez Piotr_TAkurat z tym bardzo roznie bywa... Auto majace wedle producenta 14.5s (0-100km/h) wedle 2 g-techow mialo od 11.8 do 12.4. Cuda, nie ? G-tech poprawnie zamontowany (przez kilka osob, bo nikt nie wierzyl, ze taki skok osiagow w tym wypadku jest mozliwy). Wlasciciel sie na koniec obrazil twierdzac, ze mam stjunowane auto i nie chce sie przyznac, bo przeciez G-tech nie moze klamac o tyle, nie ? Octavia 1.8T (moja) tez miala wedle g-techa bardz optymistyczne wyniki, prawie RS za pol ceny (7.9s). Dlatego jestem negatywnie i sceptycznie nastawiony do wynikow z tego gadzetu.
Kiedys tez na spocie OCP porównywalismy tego gtecha z gtechem kolegi Qba i tamten pokazywal czasy bardzo optymistyczne przy moim - do tego stopnia, ze kolega Qba ZTCP postanowil swojego sprzedac jako mało przydatne urządzenie.
Wiec ja wiem, ze gtech potrafią pokazywać głupoty, ale na szczęście mój pokazuje głupoty mniejsze.
Mimo wszystko dodaję te 0,5 sekundy dla ostroznosci i nie twierdze, ze Octa RS TDI przyspiesza w 7 sekund.
Wiesz - takie dyskusje moglem prowadzic jeszczxe te 3-4, no moze nawet 2 lata temu, a teraz są one co najwyzej męczące.Po prostu wychodzi na to, ze w Skodze pracuja debile - produkuja takie szybkie auta i zanizaja ich wyniki bardzo znacznie, po prostu niepojete.
Dane techniczne to często marketing. Octa RS TDI, ktora na papierze ma 170 koni nie moze byc przeciez rownie szybka jak 2.0 FSI o mocy koni 200.
Na tej samej zasadzie wytlumacz mi jak to sie dzieje, ze Passat 1.9 TDI 130 PS mial w katalogu czas jedynie o 0,4 sek gorszy niz Ibiza czy Faia z tym samym motorem, mimo, ze jest ona o kilkaset kg lzejsza i robi przeciąg z takiego Passata, a ich czas jest realnie ponad sekunde lepszy od katalogowego.
Zresztą tak jak napisałem - wierzyć w to nie musisz.TDI 205PS
Komentarz
-


Komentarz