Na tej samej zasadzie wytlumacz mi jak to sie dzieje, ze Passat 1.9 TDI 130 PS mial w katalogu czas jedynie o 0,4 sek gorszy niz Ibiza czy Faia z tym samym motorem, mimo, ze jest ona o kilkaset kg lzejsza i robi przeciąg z takiego Passata, a ich czas jest realnie ponad sekunde lepszy od katalogowego.
A przelozenia sa dokladnie te same ?
Zamieszczone przez MiKruS
Zresztą tak jak napisałem - wierzyć w to nie musisz.
Przelozenia nie są takie same nawet pomiędzy Fabią a Ibizą.
Mało tego nie są takie same nawet pomiędzy np. Ibizą produkowana do pewnego momentu, a Ibizą produkowaną powyżej pewnego momentu. A czasy w katalogu są niezmienne - mimo, ze praktyka mówi o czymś innym... :lol:
Poza tym tak jak napisałem - tak Ibiza w praktyce robi prawdziwy wiatrak nie tylko z Passata, ale również z Octavii TDI 130, a na papierze ich czasy są niemal identyczne.
Zasadniczo w to nie wierze.
Tak jak napisałem wcześniej - nie musisz.
Na szczescie ja nie rzucam nigdy słów na wiatr, a moje informacje w przeciwienstwie do Twoich opierają sie na praktyce, a nie na teorii (chodzi mi o ten konkretny model samochodu).
Tak BTW: Ile Twoim zdaniem do setki ma Octavia BKD 2.0 TDI 16V ze skrzynią DSG po chiptuningu? Tak - pi razy oko.
Kiedys czytalem test porownawczy kilku kompaktow jak Leon Cupra,Mazda MPS,
Civic R i Golf GTI i wszystkie mialy czasy do setki o kilka dziesiatych sekundy
gorszy niz podaja katalogi...wiec jak to jest z tymi pomiarami :?:
Co prawda nie bylo napisane jakim sprzetem byly robione te pomiary,ale wydaje
mi sie,ze marketingowo producenci zanizaja te czasy...aby klient mial lepsze ''samopoczucie''.
Ale to tylko moja odczucia :szeroki_usmiech
[ Dodano: Sro 29 Paź, 08 14:45 ]
Zamieszczone przez MiKruS
Tak BTW: Ile Twoim zdaniem do setki ma Octavia BKD 2.0 TDI 16V ze skrzynią DSG po chiptuningu? Tak - pi razy oko.
Co prawda to pytanie nie jest do mnie,ale ja typuje przy okolo 170KM..8.5-9 sek.
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Przelozenia nie są takie same nawet pomiędzy Fabią a Ibizą.
No to masz odpowiedz na swoje pytanie.
Zamieszczone przez MiKruS
Tak jak napisałem wcześniej - nie musisz.
Na szczescie ja nie rzucam nigdy słów na wiatr, a moje informacje w przeciwienstwie do Twoich opierają sie na praktyce, a nie na teorii (chodzi mi o ten konkretny model samochodu).
Nie ma to jak troche mentorskiego tonu, prawda ? Skad wiesz na czym opieraja sie moje doswiadczenia ? Bo nie napisalem, ze jezdzilem Octavia II TDI RS ? Nie o wszystkim musze pisac - zdaje sie, ze forum to nie blog.
Zamieszczone przez MiKruS
Tak BTW: Ile Twoim zdaniem do setki ma Octavia BKD 2.0 TDI 16V ze skrzynią DSG po chiptuningu? Tak - pi razy oko.
Zalezy po jakim chiptuningu (ile Nm+, ile KM+), a co do osiagow na oko to "na oko to chlop w szpitalu umarl". Ale obstawiajac ~20% wzrostu momentu/mocy sadze, ze urwala 1-1.5s z dotychczasowych osiagow (0-100km/h).
[ Dodano: Sro 29 Paź, 08 15:01 ]
Zamieszczone przez gebek
gorszy niz podaja katalogi...wiec jak to jest z tymi pomiarami :?:
Ale jaką odpowiedź?
Jeżdziłeś kiedyś np. Fabią RS, ktora ma skrzynie dużo krótszą nie tylko od Ibizy, ale i od Passata?
Poza tym czyli co? Mam przyjąć, że jednak Ibiza jeździ podobnie jak Passat? :lol:
Widzisz - ja naprawdę wiem o czym piszę i nie opieram się na "wydaje_mi_się"
Piszę o rzeczach, z ktorymi sam mialem do czynienia - wielokrotnie!
Zamieszczone przez Piotr_T
Nie ma to jak troche mentorskiego tonu, prawda ? Skad wiesz na czym opieraja sie moje doswiadczenia ? Bo nie napisalem, ze jezdzilem Octavia II TDI RS ? Nie o wszystkim musze pisac - zdaje sie, ze forum to nie blog.
To nie mentorski ton, tylko lekka irytacja, ze kwestionujesz coś, choc nie miales z tym do czynienia.
Zamieszczone przez Piotr_T
Zalezy po jakim chiptuningu (ile Nm+, ile KM+), a co do osiagow na oko to "na oko to chlop w szpitalu umarl". Ale obstawiajac ~20% wzrostu momentu/mocy sadze, ze urwala 1-1.5s z dotychczasowych osiagow (0-100km/h).
To przyjmij, ze seryjny RS TDI jest zauwazalnie szybszy. Koledzy, ktorzy byli na spocie na ktorym robilismy to porównia moga to potwierdzić.
Dodam, ze nawierzchnia byla wtedy mocno wilgotna, co dawalo dodatkową przewagę DSG, ktory jak wiadomo startuje duzo lagodniej niz auto ze sprzęgła.
Poza tym wystarczy wejść na youtube i sprawdzić amatorskie filmiki jak przyspieszają stockowe RSy TDI. Nawet jak widać, ze ktos jest zupelnie nieogarnięty i zmienai bigi jak dziewica to czasy nie przekraczają 8 sekund do ok. 100-105 km/h licznikowych.
gebek, Niektorzy producenci koloryzują dane katalogowe, ale nie VAG. Zwlaszcza w przypadku TDI dane katalogowe często są luźno związane z rzeczywistością (na korzyść rzeczywisotści).
Jeżdziłeś kiedyś np. Fabią RS, ktora ma skrzynie dużo krótszą nie tylko od Ibizy, ale i od Passata?
Poza tym czyli co? Mam przyjąć, że jednak Ibiza jeździ podobnie jak Passat? :lol:
Zakladajac, ze pomiary producenta byly robione w takich samych warunkach to w tym wypadku faktycznie dane producenta przecza logice (chyba, ze skrzynia w Fabii jest tak spieprzona) oraz Twoim obiektywnym, wielokrotnym doswiadczeniom. Zasadniczo troche odbiegasz od tematu bo mowa byla o osiagach w tym samym aucie (Octavia II).
Zamieszczone przez MiKruS
Widzisz - ja naprawdę wiem o czym piszę i nie opieram się na "wydaje_mi_się"
Piszę o rzeczach, z ktorymi sam mialem do czynienia - wielokrotnie!
Na obiektywnym przyrzadzie o nazwie G-tech. Faktycznie, to jest argument.
Zamieszczone przez MiKruS
To nie mentorski ton, tylko lekka irytacja, ze kwestionujesz coś, choc nie miales z tym do czynienia.
Wiesz, mnie tez irytuje jak ktos twierdzi, ze zabaweczka za 200$ zmierzyl swoje auto i wedle tych pomiarow (i opinii swiadkow, ktorzy widzieli/czuli cos zauwazalnie szybszego) jest o niebo szybsze od producenta, ktory pomiary przeprowadzal w optymalnych warunkach sprzetem za grube tysiace $ (piate kolo i tym podobne wynalazki, tudziez telemetria).
Zamieszczone przez MiKruS
To przyjmij, ze seryjny RS TDI jest zauwazalnie szybszy. Koledzy, ktorzy byli na spocie na ktorym robilismy to porównia moga to potwierdzić.
Dodam, ze nawierzchnia byla wtedy mocno wilgotna, co dawalo dodatkową przewagę DSG, ktory jak wiadomo startuje duzo lagodniej niz auto ze sprzęgła.
Poza tym wystarczy wejść na youtube i sprawdzić amatorskie filmiki jak przyspieszają stockowe RSy TDI. Nawet jak widać, ze ktos jest zupelnie nieogarnięty i zmienai bigi jak dziewica to czasy nie przekraczają 8 sekund do ok. 100-105 km/h licznikowych.
Zdefiniuj zauwazalnie. To jest ocena subiektywna, Ty mnie pytasz o sekundy, a sam piszesz zauwazalnie - wiesz, dla mnie zauwazlnie to jest szybszy autobus od wozu konnego. Co do youtube to bez komentarza...
Kiedys juz tu wszedlem w podobna polemike, na argument w ktorym podalem artykul o 1.9 TDI PD i 1.8T jakos nikt nic nie napisal - jakis portal czeski (autorevue.cz o ile sie nie myle) robil swoje pomiary, niestety nie wyszly tak jak uwazasz Ty i cale to lobby TDI siedzace na OCP. Jak to jest (tu zapytam jak kolega gebek), ze NIKT i NIGDZIE nie potwierdzil Twoich optymistycznych rezultatow ? Czasem sa testy paliw (supremy i inne szajsy vs. normalne) i kiedys wpadly mi w rece takie gdzie testowano ON na Pasacie 2.0 TDI 140KM, jakos mimo zalania cudow do baku osiagi byly gorsze niz producent podaje (nieznacznie +0.1-0.2s).
Widzę, ze dyskusja nie ma większego sensu, gdyż ja podaję Ci konkretne argumenty i mógłbym podawać jeszcze szereg kolejnych, ale Ty i tak wszystko kwestionujesz i wręcz obśmiewasz na zasadzie - "nie bo nie i ch.j".
Skoro wyrocznią są dla Ciebie dane katalogowe, to czego bym nie napisał, to Ty będziesz twierdził swoje.
Podejrzewam, ze nawet jakbym zorganizowal laboratoryjne badania, to i tak znalazłbyś dziurę w dupie.
Więc żyj dalej w niewiedzy. W sumie to Octavia RS TDI z powodu tego, ze w to nie wierzysz, wolniejsza nie będzie…. :lol:
Podejrzewam, ze nawet jakbym zorganizowal laboratoryjne badania, to i tak znalazłbyś dziurę w dupie.
Gdybys takie badania zorganizowal to bym byl szczesliwy, a tak to masz racje, troszke wulgaryzmow i tonu wszechwiedzacego, bo ktos sie smie z Toba nie zgodzic i podwazyc Twoje oczywiscie obiektywne i fachowo przeprowadzone testy :lol:
Ze tak spytam przy okazji - masz chociaz mgliste pojecie o metrologii ? Z tego co wypisujesz wynika, ze jestes w tym totalnym laikiem, a swoje pomiary uwiarygadniasz "doswiadczeniem" i "swiadkami, ktorzy czuli/widzieli to samo". Szczerze mowiac (i nawiazujac klimatem do Twojej odpowidzie) to z du..y te Twoje wyniki 8)
EOT
Gdybys takie badania zorganizowal to bym byl szczesliwy, a tak to masz racje, troszke wulgaryzmow i tonu wszechwiedzacego, bo ktos sie smie z Toba nie zgodzic i podwazyc Twoje oczywiscie obiektywne i fachowo przeprowadzone testy :lol:
Ze tak spytam przy okazji - masz chociaz mgliste pojecie o metrologii ? Z tego co wypisujesz wynika, ze jestes w tym totalnym laikiem, a swoje pomiary uwiarygadniasz "doswiadczeniem" i "swiadkami, ktorzy czuli/widzieli to samo". Szczerze mowiac (i nawiazujac klimatem do Twojej odpowidzie) to z du..y te Twoje wyniki 8)
EOT
O!
Widzę, że stajesz się co raz bardziej "merytoryczny".
Przede wszystkim to tak jak napisałem, ja Ci podaję konkretne przykłady.
I doskonale sobie zdaję sprawę, ze ich obiektywność jest żadna. Jesli jednak je wszystkie złożyć do kupy (tym bardziej, ze nie wszystkie podałem), to można ostrożnie założyć, ze z palca sobie tego nie wyssałem.
Oczywiscie Ty w to wierzyć nie musisz i to nie jest problem.
Problemem jest to, ze wszystko podważasz, a nie masz zadnych argumentów co do meritum. Wyglada na to, ze nawet nie siedzialeś w aucie co do którego jestes tak przekonany, ze nie jest szybszy niz podaje to producent w danych katalogowych.
Jedyny Twoj argument, to ze tak ma być i koniec... :lol:
Mamy w firmie Passata 170 PS z DSG (pompowtryski jeszcze) - muszę kiedyś jakiegoś koleżkę wyciągnąć na lotnisko i się troszkę pościgać. Wiem, że Passat troszkę większy jest ale jakiś pogląd to da. Mnie tylko wkurza slaby ASR w Skodzie - ścigałem sie na lotnisku z nowym Bravo 1,4 150 PS i przy włączonym ASR jak za mocno dałem w pędzel to mnie gość zostawiał. Jak wyłączyłem to badziewie problemu nie było - gość wąchał rurę.
Subiektywnie to niby Tsi się lepiej zbiera - wrażenia kilku osób z firmy ale czasem się tylko wydaje.
O!
Widzę, że stajesz się co raz bardziej "merytoryczny".
Przede wszystkim to tak jak napisałem, ja Ci podaję konkretne przykłady.
Gdzie :shock: Te wyniki z g-techa z odjetym 0.5s, bo tak sobie oszacowales blad ? :lol:
To nawet nie jest juz smieszne, to jest po prostu smutne, ze ktos w ten sposob wyciaga wnioski z pomiaru.
Zamieszczone przez MiKruS
I doskonale sobie zdaję sprawę, ze ich obiektywność jest żadna. Jesli jednak je wszystkie złożyć do kupy (tym bardziej, ze nie wszystkie podałem), to można ostrożnie założyć, ze z palca sobie tego nie wyssałem.
Nie mowie, ze wyssales - podaje w watpliwosci jakos tych wynikow.
W tym momencie przypomnial mi sie kawal, o "skladaniu do kupy" wnioskow wlasnie, pozwolisz, ze zacytuje:
Babice nieopodal Lublina.
Miejscowy gospodarz wychodzi rano oporządzić swoją krowę.
Ale po chwili wzburzony wraca do chałupy i budzi swoich trzech synów mówiąc:
- Jakiś ch*j ukradł nam krowę!
Starszy syn:
- Jak ch*j to znaczy konus jakiś...
Średni syn:
- Jak konus to pewnie z Trojanowa...
Najmłodszy syn:
- Jak z Trojanowa to pewnie Wasyl.
Zaprzęgli konia do wozu i pojechali do Trojanowa i dali Wasylowi po mordzie. Wasyl jednak nie przyznał się do kradzieży. Profilaktycznie dali mu po mordzie drugi raz, ale także bez efektu.
Chcąc nie chcąc wsadzili Wasyla na wóz i pojechali do sądu grodzkiego. Stanęli przed sędzią i ojciec mówi:
- Obudziłem się rano, patrzę krowę ukradł jakiś ch*j. Mówię o tym synom. Najstarszy mówi, że jak ch*j to musiał być konus. Średni mówi, że jak konus to z pewnością z Trojanowa. Najmłodszy mówi, że jak z Trojanowa to na pewno Wasyl. Daliśmy mu po mordzie, ale krowy nie chce oddać!
Sędzia:
- Hmmm... logika niby żelazna, ale to jeszcze niczego nie dowodzi. No na ten przykład, powiedzcie mi co mam w tym pudełku?
Ojciec:
- Pudełko kwadratowe...
Najstarszy syn:
- To znaczy, że w nim coś okrągłego...
Średni syn:
- Jak okrągłe to musi być pomarańczowe...
Najmłodszy:
- Jak pomarańczowe - to z pewnością mandarynka...
Sędzia zdumiony zagląda do pudełka i mówi:
- No, Wasyl.... Krowę trzeba jednak oddać...
Mam nadzieje, ze sie nie obrazisz - kawal mial na celu zilustrowanie do jakich ciekawych wnioskow mozna dojsc skladajac wlasnie rozne informacje, ja w swojej robocie takich przypadkow znam tysiace - z tego niestety ogromna wiekszosc jest jak z tego kawalu.
Zamieszczone przez MiKruS
Problemem jest to, ze wszystko podważasz, a nie masz zadnych argumentów co do meritum. Wyglada na to, ze nawet nie siedzialeś w aucie co do którego jestes tak przekonany, ze nie jest szybszy niz podaje to producent w danych katalogowych.
Jedyny Twoj argument, to ze tak ma być i koniec... :lol:
Ale zrozum jedno - Twoje argumenty sa rowniez zadne, sam przyznajesz, ze sprzet jest obarczony bledem, i dodatkowo autorytatywnie stwierdzasz jakim :lol: Na podstawie subiektywnych obserwacji wyciagasz jakies wnioski, ze jest szybsza i ch.j. Zrozum, ja chetnie obejrze jakies obiektywne testy (i nie, nie przypierdole sie do wynikow, nawet jak sie okaze, ze 2.0TFSI totalnie nie jezdzi, ma 20s do setki, a 2.0TDI tylko lekko ustepuje Lancerowi FQ400), ale niech to beda obiektywne testy, prawdziwym sprzetem pomiarowym, w takich samych warunkach, a nie zabaweczka za 200$, ktora mialem przyjemnosc sie pobawic (w sumie 3 egzemplarze, wszystkie zialy optymizmem), a ktore daje wyniki sprzeczne z kazdymi wynikami publikowanymi w prasie i przez producentow. Brak jeszcze tylko, zebys pokazal wyniki z Nokii N95 (ma wbudowany akcelerometr) i GPS jako potwierdzenie swoich obserwacji. Rozumiesz o co mi chodzi ?
Co do wynikow: 1.8T vs. 1.9 TDI - zrobiono test, wytlumacz mi, dlaczego nie potwierdzono wynikow, ktore czesto sa tu prezentowane na forum ? Dlaczego jednak TDI okazalo sie wolniejsze od 1.8T ? Nie sadzisz, ze to podejrzane, ze jakos nie ten TDI nie zblizyl sie nawet do 9s, co wedle pewnych osob na forum jest norma dla tego auta ?
Ale kolego – weź może postaw chociaż tezę, której bronisz.
Czy Ty twierdzisz, że seryjna Octavia RS TDI PPD nie przyspiesza szybciej do setki niż w 8,5 sekundy?
Jeśli tak, to jakie masz za tym argumenty? Czy Ty cokolwiek mierzyłeś (choćby w najbardziej amatorski sposób)? Porównywałeś się z jakimiś autami? Brałeś udział w jakiś zawodach? Jechałeś w ogóle takim autem?
Ja to auto posiadam od blisko 1,5 roku. Mierzylem je gtechem, bralem udzial w bezposrednich wysciagach i z miejsca i z rollki, bralem udzial w zawodach. Mierzylem go kilka razy na hamowni. Porównywalem sie np. dwukrotnie (jeszcze na serii) z autami z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 200PS (niestety nie z Octavią RS). I to w jakiś sposób składa się na moją empiryczną wiedzę.
A jaka jest Twoja wiedza w temacie? Najłatwiej jest wszystko negować. A coś konstruktywnego?
I zwróć łaskawie uwagę, ze nigdzie nie napisałem, ze ten samochód na pewno przyspiesza w 7,5 sek, tylko >szacuję<, ze są to wlasnie te >okolice<.
Poza tym nie jestem na tym forum od wczoraj i raczej nikt mi nie zarzuci, ze kiedys cos tu kolryzowałem, kłamałem, itd.
To, że podważasz wszystko co napisałem, jest dla Ciebie bardzo wygodne, ale akurat niczego nie dowodzi.
Negowanie czyjejś tezy nie jest automatycznie potwierdzeniem tezy odmiennej.
Więc z łaski swojej odpusć sobie te personalne uwagi, które wyglaszasz z coraz większa bezczelnością, tylko wreszcie napisz na jakiej podstawie twierdzisz, że jest jak twierdzisz.
Po prostu przestan podważać moje argumenty tylko podaj chociaż jeden własny.
AAA tam teoria Poscigac sie trzeba i to najlepiej z samym soba aby byly te same warunki
Dlatego właśnie ja o praktyce piszę.
Niestety nie przeprowadziłem badań na Polibudzie...
Zamieszczone przez Piotr_T
Dlaczego jednak TDI okazalo sie wolniejsze od 1.8T ?
A ktos na tym forum twierdził, ze seryjne TDI 130 jest szybsze od 1.8T?
To z łaski swojej zalinkuj do tematu, bo mam wrażenie, że po prostu łżesz. :diabelski_usmiech
Ale kolego – weź może postaw chociaż tezę, której bronisz.
Czy Ty twierdzisz, że seryjna Octavia RS TDI PPD nie przyspiesza szybciej do setki niż w 8,5 sekundy?
Mniej-wiecej tak twierdze - nie jezdzi szybciej niz to co podaje producent (a jezeli juz szybciej to z pewnoscia nie jest to 7.5, ani 8.0s do setki, jakies ulamki sekundy 0.1-0.2s, co skladam na mozliwosc jakiegos lepiej wykonanego egzemplarza), mialem okazje pojezdzic tutaj taka Octavia (2 miesiace temu, suchy asfalt, temperatura 18C, w baku troche ponad polowe), co prawda zmiana biegow lewa reka nie szla mi z poczatku, ale po 3 startach opanowalem to na tyle samo, na ile w swojej starej 1.8T - ktora wedle producenta ma miec zblizone osiagi. Oprocz tego mierzyl to oczywiscie wlasciciel, ktore zmienia te biegi od zawsze lewa reka (Irlandczyk). Osiagi odczuwalne byly zblizone do 1.8T AUM, ale byl rowniez inny samochod, stara RS, dziwne, ale nas odstawiala dosyc konkretnie.
Zamieszczone przez MiKruS
Jeśli tak, to jakie masz za tym argumenty? Czy Ty cokolwiek mierzyłeś (choćby w najbardziej amatorski sposób)? Porównywałeś się z jakimiś autami? Brałeś udział w jakiś zawodach? Jechałeś w ogóle takim autem?
W "amatorski" (j.w.) sposob mierzyl posiadacz tej Octavii - ma swojego G-techa i sie tym bawil, mierzyl tez moje przebiegi. Czasy jakie osiagalismy to okolo 8.3s do setki, biorac poprawke na blad sprzetu jest to blisko danych producenta. Auto mialo juz 47 tys. km przebiegu, wiec bylo dotarte.
Zamieszczone przez MiKruS
A jaka jest Twoja wiedza w temacie? Najłatwiej jest wszystko negować. A coś konstruktywnego?
j.w. oraz wyniki z roznych portali netowych jak m.in. autorevue.cz gdzie twierdza, ze sami mierza osiagi samochodow.
Zamieszczone przez MiKruS
I zwróć łaskawie uwagę, ze nigdzie nie napisałem, ze ten samochód na pewno przyspiesza w 7,5 sek, tylko >szacuję<, ze są to wlasnie te >okolice<.
Wygodne, a te okolice to +/- ile wedlug Ciebie ?
Zamieszczone przez MiKruS
Więc z łaski swojej odpusć sobie te personalne uwagi, które wyglaszasz z coraz większa bezczelnością, tylko wreszcie napisz na jakiej podstawie twierdzisz, że jest jak twierdzisz.
Skoncz zatem moze ze swym mentorskim tonem wszystkowiedzacego, poza tym jakos nie widze uwag personalnych w Twoim kierunku.
A ktos na tym forum twierdził, ze seryjne TDI 130 jest szybsze od 1.8T?
To z łaski swojej zalinkuj do tematu, bo mam wrażenie, że po prostu łżesz. :diabelski_usmiech
Nie zlinkuje - nie dam rady znalezc, sorry - jestem wiec lgarzem, tak ? No coz, czuje sie zatem pokonany w dyskusji.
Uuuuu, aż miło popatrzeć.
Gdzieś Panowie zgubili chyba główny wątek. Jak się nie mylę chodziło o osiągi katalogowe- cóż może trzeba byłoby wziąć pod uwagę kwestie prawne- to co jest napisane w książeczce, którą każdy producent do swojego pojazdu daje, to są dane, które każdy pojazd powinien spełniać (no może poza Polską- bo tu prawo nie za bardzo obowiązuje, a już na pewno nie dotyczy dystrybutorów aut). W innym przypadku można- podkreślę- w cywilizowanych krajach, odstąpić od umowy kupna- przedmiot, który kupiłem nie spełnia warunków umowy, a tymże są dane techniczne producenta.
Dlatego powtórzę- większość danych techhnicznych jest tak konstruowana, że będą spełniały je modele zarówno z poniedziałku z III zmiany, jak i środy z I zmiany. A reszta zależy od konkretnej sztuki, jaką uda się nam trafić. Każdy, kto modyfikował silnik chyba wie o pewnych "giftach" od fabryki- a od tych giftów (no tak mi się wydaje, ale lajkonik jestem) zależy zarówno spalanie, jak i przyśpieszenie.
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Może wrócilibyśmy do tematu nie ukrywam, że wyjątkowo interesującego.
Osobiście miałbym także pytanie jak wygląda awaryjność obydwu silników. Czytałem dużo zastrzeżeń do 2.0 TDI i nic o 1.8 TSI.
Po raz ostatni OT:
1) "tomil" prawo obowiązuję wszędzie czyli w Polsce również bez wyjątków.
2) Jeżeli chodzi o osiągi to trzeba byłoby rozważyć do kogo masz roszczenie? Czy do sprzedawcy czy producenta, tzn. kto gwarantuje Ci osiągi od strony prawnej.
3) Osiągi spełniają wszystkie samochody ale w ściśle określonych warunkach i każde odchylenie od tychże warunków oznacza zwolnienie producenta z odpowiedzialności. Czyli np. różnica w wadze kierowcy o 1 kg może oznaczać możność uchylenia się producenta od odpowiedzialności.
Ale rozróbę spowodowałem rozpoczynając ten niewinny wątek
Podsumowując: jeżeli chce się obecnie kupić samochód dający najwięcej radości z jazdy i mający potencjał do rozwoju to z tych dwóch (2.0TDI CR i 1.8TSI) najlepszy jest ... 2.0TFSI :diabelski_usmiech - jest szybki i można go tuningować
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
dżizassssss znowu pierdolenie bez sensu, zamiast wsadzić dupę w auto i sprawdzić, w czym problem :?: :!:
PiterNZ, robiłeś w ogóle jakieś testy, czy tylko czytasz i wyciągasz wnioski :?:
bo zapewniam Cię, że MiKruS takich testów trochę zrobił :szeroki_usmiech
ja sprawdzałem się z paskiem 1,8TSI (kombi - cięższy od octy oczywiście) i wiem jak to jeździ w porównaniu do octy 140/300 i ile pali, pisałem już o tym kilka razy, jak ktos chce sprawdzić octę TSI to chyba nie jest jakiś problem :?: :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Skoncz zatem moze ze swym mentorskim tonem wszystkowiedzacego, poza tym jakos nie widze uwag personalnych w Twoim kierunku.
Przestań się mazać i skup się na samym temacie dyskusji/sporu, a nie na jej otoczce.
Jest to dla mnie tym bardziej niezrozumiałe, ze sam wypowiadasz się w tonie wybitnie protekcjonalnym i dyskusję tę sam zacząłeś od wyśmiania mnie.
Więc nie bardzo wiem czego jeszcze ode mnie oczekujesz? Mam być milutki i gadać z Tobą jak z najlepszym kumplem przy piwku?
Poza tym nie bardzo wiem w czym ten mentorski ton sie niby przejawia? Ze podaję argumenty na dowód tego co napisałem?
Mysle, ze to Ty jestes wszechwiedzący* i to co piszę nie pasuje do Twojej teorii.
* - wszechwiedzący to dla mnie ktoś zamknięty na nową wiedzę.
Zamieszczone przez Piotr_T
Nie zlinkuje - nie dam rady znalezc, sorry - jestem wiec lgarzem, tak ? No coz, czuje sie zatem pokonany w dyskusji.
Szkoda, ze traktujesz dyskusje w kategorii pokonania lub bycia pokonannym
Powienienes raczej w kategorii tego, zeby sie czegos dowiedziec lub przekazać jakąś wiedzę.
Z doswiadczenia wiem, ze osoby, ktore "muszą wygrać" mają tendencje do naciągania faktów, koloryzowania, itd.
Jestem w zasadzie pewien, ze nikt na tym forum nigdy nie napisal, ze seryjna Octa 130 PD jest szybsza od 1.8T. Dlatego to, ze twierdzisz inaczej juz bardzo ogranicza Twoją wiarygodnosc w moich oczach.
Zamieszczone przez Piotr_T
W "amatorski" (j.w.) sposob mierzyl posiadacz tej Octavii - ma swojego G-techa i sie tym bawil, mierzyl tez moje przebiegi. Czasy jakie osiagalismy to okolo 8.3s do setki, biorac poprawke na blad sprzetu jest to blisko danych producenta. Auto mialo juz 47 tys. km przebiegu, wiec bylo dotarte.
Proponuję pouczyć się startować dieslem, bo z tego raczej wynika, ze obaj nie potraficie tego robić.
Octavia RS TDI ma bardzo krótką skrzynię i dlatego pierwsze dwa biegi w ogóle nie isntnieją. Zeby osiągnąć dobry czas należy w ogole odpuiscic sobie pierwszy bieg i bardzo ostroznie operowac gazem na biegu drugim.
Juz w serii ten samochód ma taki problem z trakcją, ze nawet po chiptuningu czas do setki poprawiłem o jedynie 0,1 sekundy w stosunku do serii.
Ale tak jak napisalem - trzeba miec wprawę w sprawnym ruszaniu. Jesli ktos kreci jedynkę i dwójkę do czerwonego pola to od razu mu mowie, ze moze sobie doliczyć ok. sekundę do najlepszego czasu jaki moża uzyskać.
Więcej argumentów podałem wcześniej, wiec nie będę sie powtarzał. Wiem z jakimi autami sie porównywalem i wiem mniej wiecej jak pokazuje moj gtech, ktorego mam od kilku lat i wiem, ze seryjna Octavia RS, ktora notabene na hamowni pokazala ponad 185 koni przyspiesza do setki w czasie ponizej 8 sekund (ok. 7,5 sek).
BTW: Wczoraj z ciekawości wyjąłem gtecha ze schowka i zmierzylem sobie czas dwa razy. Raz gtechem i raz stoperem (tak, tak, ale ubaw). W obu przypadkach czas wyniósł w granicach 8,4 - 8,6 sekundy... przy padającym deszczu i ulicach pełnych wody... :lol: :twisted:
Ja to auto posiadam od blisko 1,5 roku. Mierzylem je gtechem, bralem udzial w bezposrednich wysciagach i z miejsca i z rollki, bralem udzial w zawodach. Mierzylem go kilka razy na hamowni. Porównywalem sie np. dwukrotnie (jeszcze na serii) z autami z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 200PS (niestety nie z Octavią RS). I to w jakiś sposób składa się na moją empiryczną wiedzę.
Jeśli to nie problem to please o info jakie to były TFSI i jakie były rezultaty?
Z ciekawości się pytam 8)
Komentarz