Zamieszczone przez kruk4
temperatura na wskazniku
Zwiń
X
-
dziś przy mrozie - 23 ma mojej wsi dojechałem do warszawki (około 20 km) częściowo w korkach i nie uzyskałem zadanych 90stopni, po wrszawce jak chwilkę pogoniłem po trzech pasach to dopiero wskoczyło 90stopni (około 3-4 km) ale jak stanąłem w korku na moście Gdańskim to temperatura znowu zaczęła spadać, taki urok klekotów.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Teraz chyba te autka są bardziej sprawne energetycznie?? Mam Vectre C z 1.9 dizlem i teraz chodzi na temp około 78 - 83 st.C , a rura do chłodnicy od termostatu zimna. Tak samo mam w Kangoo 1.5 D , po całodziennym jeżdzeniu po mieście wskazówka od temp na 1/4 zakresu czyli około 80st.C i mniejNOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Komentarz
-
-
andriu79, to temperatura będzie długo się podnosiła. Nawet jak temp wskoczy na około 90 stopni i staniesz w korku to temperatura i tak spadnie.
Musisz niestety wziac pod uwage to, że jeżeli jest na prawde zimno to auto bedzie dluzej sie grzalo a w miescie rzadko osiagniesz 90 stopni przy tak niskich(wysokich) mrozach.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oolsztyniakNawet jak temp wskoczy na około 90 stopni i staniesz w korku to temperatura i tak spadnieO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
andriu79, dzisiaj mimowolnie zrobiłem test o jakim piszesz. Temp. na komp. pokładowym -18*C, climatic na 22*C, nawiew 1 i... po 9 kilometrach 90*C na budziku. Po drodze typowe łódzkie przestoje (dla zorientowanych w łódzkich klimatach - trasa z Teofilowa przez Zdrowie do Al. Włókniarzy). Potem stanie w korku na Mickiewicza i spadek do 70*C - climatic off i grzanie silnikaCo ciekawe latem na podobnym odcinku się rozgrzewał. Spalanie wg kompa 7,8l/100km - rośnie przy ogrzewaniu wnętrza.
Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
chyba w Octach normalne, że przy takiej tem. -15 i w dół, Octa potrzebuje b.dużo czasu na nagrzanie temp. płynu do 90stopni. U mnie też to zauważyłem, a włączenie ogrzewania na większy tryb powodowało spadanie temp do 70.
Ale w Seacie już jest z tym d. lepiej, 90 stopni dzisiaj przy -17 osiągnął po 15-20 minutach.A olej miał 80 stopni po ok. 30km, dojechał nawet do 90 stopni ale potrzebowałem na to prawie 40km i ponad 1,5h w tym 0,5 w mieście
Komentarz
-
-
Witam,
podłącze się przy okazji do tematu. Czy w Octavia II 105 Tdi przy minusowej temperaturze zawsze powinna zapalać się lampka z płatkiem śniegu i sygnalizować to dźwiękowo. U mnie się nie zapala jak jest od razu minusowa temperatura. Zapala się w tedy jak jest przy odpaleniu np. 5 stopni i podczas jazdy temp spadnie do 4 lub ponizej 4 stopni. Czy jest to prawidłowe ?
Komentarz
-
-
Witam wszystkich. Mam taki problem. Moim zdaniem bardzo długo nagrzewa się silnik w mojej skodzinie (1,9 TDI 110 KM). Rano jak odpalę auto to dopiero po ok. 7,5 km jazdy w mieście osiąga 90 st. a dodatkowo mam zasłoniete połowę chłodnicy tekturą. Ruchu za dużego rano nie ma więc w korkach raczej nie stoję ot normalna miejska jazda do pracy. Poza tym dość słabo dmucha ciepłe powietrze do wnętrza. Mam z reguły nastawione ogrzewanie na połowę i powietrze lecie ledwo letnie (po nagrzaniu się juz silnika). Żeby było cieplej musze podkręcić prawie pod max. Wczoraj zrobiłem taki test (którego wyniki mnie bardzo zastanowiły) Odpaliłem, zimny samochód i poczekałem aż osiągnie 90 st silnik. Szczerze mówiąc długo to nie trwało ok. 30 minut na wolnych obrotach). Ale wracjąc do tego co mnie zdziwiło: Gdy silnik się rozgrzewał to rura od termostatu też robiła sie ciepła tak do pierwszego kolanka. Pozniej gdy złapał 90 st. rura zaczęła się ochładzac tak jakby zaczął puszczać płyn z chłodnicy na silnik (według mojego rozumowania i poprzednich samochdów jakie miałem to otwierający się termostat puszcza gorący płyn na chłodnicę czyli rura powinna sie nagrzewać a nie ochładzać a tu jakby jest odwrotnie). I teraz moje pytanie czy termostat powiedział pa pa czy po prostu TTTM. I drugie pytanie czy łatwo jest wymienić termostat czy trzeba rozkręcić połowę silnika?
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.Jest Vectra C Caravan 1,9 CDTI
Był VW Sharan 1,8T AJH
Była Octavia 2 Liftback 1,9 TDI BXE
Była Octavia 1 Combi 1,9 TDI ASV
Komentarz
-
-
A ja wam powiem, że w dislach modeo3 trwa właśnie wysyp awarii małych termostatów (termostat w układzie chłodzenia oleju), które padają przy takim mrozie. Objawem jest właśnie pływająca temperatura. W czasie jazdy jest 90 st ale gdy się zwalnia lub zatrzymuje wskazówka wędruje na 40-50 st. a powinno być cały czas 90 st.
Komentarz
-
-
I drugie pytanie czy łatwo jest wymienić termostat czy trzeba rozkręcić połowę silnika?
U mnie była podobna sytuacja i przy wymianie termostatu okazało się że termostat jest dobry a połamana jest obudowa termostatu i powietrze zimne wpada. I poszło 400 zł A jeżeli jest wszystko w porządku to po kilku kilometrach silnik powinien osiągnąć 90 stopni. i nie potrzebne jest zastawienie chłodnicy żadnymi kartonami.
Komentarz
-
-
rura do chlodnicy grzała sie do 1wszego kolanka z powodu pr\zenikania ciepła przez zamknięty termostat, po otwarciu termostatu prawidlowo się schłodziła , bo do układu dopłynął zimny płyn z chłodnicy.
Co do rozgrzewania to teraz nie trwa to szybko, jeśli termostat jest padnięty to silnik , chłodnica i rura nagrzewają się równocześnie równomiernie.NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andriu79LE KOSZTUJE TERMOSTAT? bo wydaje mi sie ze mam podbny problem rzadko kiedy osiagnalem 90 stp przy -20 lub 15 stopni mam pelna klime
i jak ustawilem na najmniejszy nawiew wowczas temp silnika rosla szybko w momencie zwiekszenia nawiewu temp rosla bardzo bardzo powoli
Wymiana wymaga zdjęcia dolnej osłony silnika i spuszczenia części płynu. Obyło się bez zdejmowania innych elementów. Cała operacja zajęła ca 1.5 godziny.
Komentarz
-
Komentarz