temperatura na wskazniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • niebieski9
    Drive
    • 2010
    • 56

    temperatura na wskazniku

    Zamieszczone przez kruk4
    Masz racje Adam i znalazłem najsłabsze ogniwo ---> TWARDE MATY AAP musze przyklejić coś na nie jeszce bo przy cięciu na 50 Hz lewy boczek zaczyna grać przy ostrych kawałkach

    teraz nie wiem co lepiej
    STP czy GMS a może piankę przykleić między boczek a matę
    jest u mnie jeszcze troche tej pianki kosmicznej (czarnej), miałem kleic całe auto ale wykleiłem tylko wrota i reszty do czasu nastepnego auta raczej nie będę używał.
    Pozdrawiam serdecznie
  • andriu79
    Ambiente
    • 2008
    • 239

    #2
    temperatura na wskazniku

    witam
    skoda octavia O2 1,9 DIESEL jak szybko przy mrozie ok-18 stopni powinna wskazowka od temp skoczyc do pionu tzn do 90stopni
    przy malych mrozach nastepowalo to bardzo szybko

    Komentarz

    • oolsztyniak
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6647
      • Superb II combi (3T5)
      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

      #3
      andriu79, zalezy czy jezdzisz w miescie czy w trasie :?: :idea:
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        dziś przy mrozie - 23 ma mojej wsi dojechałem do warszawki (około 20 km) częściowo w korkach i nie uzyskałem zadanych 90stopni, po wrszawce jak chwilkę pogoniłem po trzech pasach to dopiero wskoczyło 90stopni (około 3-4 km) ale jak stanąłem w korku na moście Gdańskim to temperatura znowu zaczęła spadać, taki urok klekotów.
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • andriu79
          Ambiente
          • 2008
          • 239

          #5
          miasto

          Komentarz

          • wojtisek1
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 429

            #6
            Teraz chyba te autka są bardziej sprawne energetycznie?? Mam Vectre C z 1.9 dizlem i teraz chodzi na temp około 78 - 83 st.C , a rura do chłodnicy od termostatu zimna. Tak samo mam w Kangoo 1.5 D , po całodziennym jeżdzeniu po mieście wskazówka od temp na 1/4 zakresu czyli około 80st.C i mniej
            NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
            Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
            Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
            171 KM ; 402 Nm obr/min
            Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

            Komentarz

            • oolsztyniak
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6647
              • Superb II combi (3T5)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #7
              andriu79, to temperatura będzie długo się podnosiła. Nawet jak temp wskoczy na około 90 stopni i staniesz w korku to temperatura i tak spadnie.
              Musisz niestety wziac pod uwage to, że jeżeli jest na prawde zimno to auto bedzie dluzej sie grzalo a w miescie rzadko osiagniesz 90 stopni przy tak niskich(wysokich) mrozach.
              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

              Komentarz

              • andriu79
                Ambiente
                • 2008
                • 239

                #8
                ok dzieki za info

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez oolsztyniak
                  Nawet jak temp wskoczy na około 90 stopni i staniesz w korku to temperatura i tak spadnie
                  No chyba że wyłączy dmuchanie do kabiny, dziś to zauważyłem, miałem 90stopni na wskaźniku,w aucie cieplutko jak stanąłem w korku to zaczęło spadać, jak spadło do około 70 stopni to wyłączyłem nawiew i już po chwili zaczęło rosnąć.
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • Klauzero
                    Rider
                    • 2008
                    • 575

                    #10
                    andriu79, dzisiaj mimowolnie zrobiłem test o jakim piszesz. Temp. na komp. pokładowym -18*C, climatic na 22*C, nawiew 1 i... po 9 kilometrach 90*C na budziku. Po drodze typowe łódzkie przestoje (dla zorientowanych w łódzkich klimatach - trasa z Teofilowa przez Zdrowie do Al. Włókniarzy). Potem stanie w korku na Mickiewicza i spadek do 70*C - climatic off i grzanie silnika Co ciekawe latem na podobnym odcinku się rozgrzewał. Spalanie wg kompa 7,8l/100km - rośnie przy ogrzewaniu wnętrza.
                    Mądry Polak po ©kodzie...

                    Komentarz

                    • andriu79
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 239

                      #11
                      no ja mialem na 27 stopni i nawiew na szybe na maksa i ledwo co ruszyl sie wskaznik

                      [ Dodano: Wto 06 Sty, 09 14:25 ]
                      dzis pierwszy raz cos takiego sie dzialo zawsze bardzo szybko uzyskiwacl 90 stopni
                      koles moj mowil ze powinno byc 90 stopni

                      Komentarz

                      • oolsztyniak
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 6647
                        • Superb II combi (3T5)
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez loru
                        No chyba że wyłączy dmuchanie do kabiny
                        no tak bo wtedy nie zabierasz ciepła z silnika.
                        andriu79, wsadz karton miedzy zderzak a chlodnice i bedzie grzal sie szybciej
                        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                        Komentarz

                        • andriu79
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 239

                          #13
                          spoko spoko nie bede sie bawil w kartony he he hepowinien grzac i tyle

                          Komentarz

                          • eX
                            Elegance
                            • 2006
                            • 980

                            #14
                            ja od dawna puszczam na samym poczatku w kazdym aucie chlodne powietrze i minimalny nawiew na szybe a po chwili jezdzenia jak zalapie temp to podkrecam ogrzewanie.

                            Komentarz

                            • arci9
                              RS
                              • 2004
                              • 2007

                              #15
                              chyba w Octach normalne, że przy takiej tem. -15 i w dół, Octa potrzebuje b.dużo czasu na nagrzanie temp. płynu do 90stopni. U mnie też to zauważyłem, a włączenie ogrzewania na większy tryb powodowało spadanie temp do 70.

                              Ale w Seacie już jest z tym d. lepiej, 90 stopni dzisiaj przy -17 osiągnął po 15-20 minutach.A olej miał 80 stopni po ok. 30km, dojechał nawet do 90 stopni ale potrzebowałem na to prawie 40km i ponad 1,5h w tym 0,5 w mieście

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                u mnie jak już złapie 90 to trzyma ale wolę sam się grzać więc rano nie złapała po 20km :lol:
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • hadek
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 47

                                  #17
                                  Witam,
                                  podłącze się przy okazji do tematu. Czy w Octavia II 105 Tdi przy minusowej temperaturze zawsze powinna zapalać się lampka z płatkiem śniegu i sygnalizować to dźwiękowo. U mnie się nie zapala jak jest od razu minusowa temperatura. Zapala się w tedy jak jest przy odpaleniu np. 5 stopni i podczas jazdy temp spadnie do 4 lub ponizej 4 stopni. Czy jest to prawidłowe ?

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez hadek
                                    Czy jest to prawidłowe ?
                                    tak
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • carfan
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 41
                                      • Opel

                                      #19
                                      Witam wszystkich. Mam taki problem. Moim zdaniem bardzo długo nagrzewa się silnik w mojej skodzinie (1,9 TDI 110 KM). Rano jak odpalę auto to dopiero po ok. 7,5 km jazdy w mieście osiąga 90 st. a dodatkowo mam zasłoniete połowę chłodnicy tekturą. Ruchu za dużego rano nie ma więc w korkach raczej nie stoję ot normalna miejska jazda do pracy. Poza tym dość słabo dmucha ciepłe powietrze do wnętrza. Mam z reguły nastawione ogrzewanie na połowę i powietrze lecie ledwo letnie (po nagrzaniu się juz silnika). Żeby było cieplej musze podkręcić prawie pod max. Wczoraj zrobiłem taki test (którego wyniki mnie bardzo zastanowiły) Odpaliłem, zimny samochód i poczekałem aż osiągnie 90 st silnik. Szczerze mówiąc długo to nie trwało ok. 30 minut na wolnych obrotach). Ale wracjąc do tego co mnie zdziwiło: Gdy silnik się rozgrzewał to rura od termostatu też robiła sie ciepła tak do pierwszego kolanka. Pozniej gdy złapał 90 st. rura zaczęła się ochładzac tak jakby zaczął puszczać płyn z chłodnicy na silnik (według mojego rozumowania i poprzednich samochdów jakie miałem to otwierający się termostat puszcza gorący płyn na chłodnicę czyli rura powinna sie nagrzewać a nie ochładzać a tu jakby jest odwrotnie). I teraz moje pytanie czy termostat powiedział pa pa czy po prostu TTTM. I drugie pytanie czy łatwo jest wymienić termostat czy trzeba rozkręcić połowę silnika?
                                      Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
                                      Jest Vectra C Caravan 1,9 CDTI
                                      Był VW Sharan 1,8T AJH
                                      Była Octavia 2 Liftback 1,9 TDI BXE
                                      Była Octavia 1 Combi 1,9 TDI ASV

                                      Komentarz

                                      • pete2
                                        Drive
                                        • 2007
                                        • 82

                                        #20
                                        A ja wam powiem, że w dislach modeo3 trwa właśnie wysyp awarii małych termostatów (termostat w układzie chłodzenia oleju), które padają przy takim mrozie. Objawem jest właśnie pływająca temperatura. W czasie jazdy jest 90 st ale gdy się zwalnia lub zatrzymuje wskazówka wędruje na 40-50 st. a powinno być cały czas 90 st.

                                        Komentarz

                                        • zeno2000
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 24

                                          #21
                                          I drugie pytanie czy łatwo jest wymienić termostat czy trzeba rozkręcić połowę silnika?

                                          U mnie była podobna sytuacja i przy wymianie termostatu okazało się że termostat jest dobry a połamana jest obudowa termostatu i powietrze zimne wpada. I poszło 400 zł A jeżeli jest wszystko w porządku to po kilku kilometrach silnik powinien osiągnąć 90 stopni. i nie potrzebne jest zastawienie chłodnicy żadnymi kartonami.

                                          Komentarz

                                          • wojtisek1
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 429

                                            #22
                                            rura do chlodnicy grzała sie do 1wszego kolanka z powodu pr\zenikania ciepła przez zamknięty termostat, po otwarciu termostatu prawidlowo się schłodziła , bo do układu dopłynął zimny płyn z chłodnicy.
                                            Co do rozgrzewania to teraz nie trwa to szybko, jeśli termostat jest padnięty to silnik , chłodnica i rura nagrzewają się równocześnie równomiernie.
                                            NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                            Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                            Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                            171 KM ; 402 Nm obr/min
                                            Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                            Komentarz

                                            • MarKoc
                                              Classic
                                              • 2007
                                              • 16

                                              #23
                                              A ja właśnie dzisiaj wymieniłem termostat w O2 bo nie wiadomo dlaczego nagle przestała trzymać 90 stopni a nawet miała trudności z ich osiągnięciem. Rozumiem kilka dni temu jak było - 15C ale dzisiaj było ok - 5C. Wcześniej silnik łapał 90C i trzymał cały czas czy było - 15C czy + 30C.

                                              Komentarz

                                              • andriu79
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 239

                                                #24
                                                LE KOSZTUJE TERMOSTAT? bo wydaje mi sie ze mam podbny problem rzadko kiedy osiagnalem 90 stp przy -20 lub 15 stopni mam pelna klime
                                                i jak ustawilem na najmniejszy nawiew wowczas temp silnika rosla szybko w momencie zwiekszenia nawiewu temp rosla bardzo bardzo powoli

                                                Komentarz

                                                • MarKoc
                                                  Classic
                                                  • 2007
                                                  • 16

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez andriu79
                                                  LE KOSZTUJE TERMOSTAT? bo wydaje mi sie ze mam podbny problem rzadko kiedy osiagnalem 90 stp przy -20 lub 15 stopni mam pelna klime
                                                  i jak ustawilem na najmniejszy nawiew wowczas temp silnika rosla szybko w momencie zwiekszenia nawiewu temp rosla bardzo bardzo powoli
                                                  Za wymianę termostatu zapłaciłem w sumie 150 zł, warsztat specjalizujący w VW.
                                                  Wymiana wymaga zdjęcia dolnej osłony silnika i spuszczenia części płynu. Obyło się bez zdejmowania innych elementów. Cała operacja zajęła ca 1.5 godziny.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...