No i uporalem sie z ta brudna szyba Wywalilem wycieraczki kupilem Boscha quick-shi... i wszystko zniklo i jak narazie w 3 dni testowania na deszczu zdaja egzamin
W kwestii szyby, czy zna ktoś jakiś dobry specyfik co by szyba przednia nie parowała? Akurat mamy taką porę roku że non stop mi paruje (jakby ekipa alkoholików jechała )
Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
W selgrosie zapalcilem za nie 87-88zl ,lewa wycieraczka ze spoilerem.
[ Dodano: Pon 08 Lis, 04 11:05 ]
Zamieszczone przez _tm_
Nie zaobserwowalem problemu po wylaczeniu klimy, ale z drugiej strony to co za problem jezdzic caly czas z klima ?
Ja wczoraj tez z kilma jezdzilem i po wylaczeniu tak paruje ze gorzej jest niz przd jej wlaczeniem .A problem jest taki ze juz zimno jest i jak klime wlaczysz to sie nie ociepli
większe zużycie paliwa, spadek mocy, dyskomfort psychiczny
Widze, ze jestes milosnikiem jazdy o kropelce Ja tam wole miec komfort w samochodzie i nie wylaczam klimy, zeby tylko zaoszczedzic troche paliwa. Co do straty mocy to chyba troche przesadzasz - w codziennej jezdzie nie ma roznicy, a jak chcesz sie poscigac ze swiatel to wtedy na chwile mozesz ta klime wylaczyc (chyba az tak szybko Ci nie zaparuje szyba ).
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Przeciez napis AUTO swieci sie niezaleznie od temperatury na zewnatrz a wiec cos co w klimie osusza powietrze dziala caly czas. Jak przelaczysz na ECO to po jakims czasie szyby zaczna sie parowac. W tym roku jeszcze nie bylo temp ujemnych ale jak tylko sie zaczna przygladne sie temu :wink:
Ja wczoraj tez z kilma jezdzilem i po wylaczeniu tak paruje ze gorzej jest niz przd jej wlaczeniem .A problem jest taki ze juz zimno jest i jak klime wlaczysz to sie nie ociepli
Drobna uwaga, klima, poza schładzaniem, osusza powietrze, tak więc nic nie stoi na przeszkodzie abyś ustawił sobie np. 20 AUTO i będzie po problemie, ciepło i bez pary na szybach :-) (w przypadku manualnej ustawiamy żądaną temperaturę i wciskamy AC) :-)
--
pozdrawiam,
grisza
[ Dodano: Pon Lis 08, 2004 11:27 ]
Zamieszczone przez Martinez
skoro tak to powiedz mi jak odpalić climatronica poniżej 0 stopni celcjusza?
AFAIR poniżej zera (w różnych samochodach jest inaczej, w lancii miałem chyba -4) nie załącza się kompresor, natomiast cała reszta działa :-)
większe zużycie paliwa, spadek mocy, dyskomfort psychiczny
ja jak z powodów powyżej też jej nie włączam..cały czas ECON...ni chyba trza dodać ,że nie potrzebnie sprężąrka wtedy chodzi a przecież przy ECONie tyż nawiew według zadanej temperatury działa...
AFAIR poniżej zera (w różnych samochodach jest inaczej, w lancii miałem chyba -4) nie załącza się kompresor, natomiast cała reszta działa :-)
Tak po mojemu to właśnie kompresor osusza powietrze. Oziębia je, a w zimnym powietrzu rozpuszcza się mniej pary wodnej niż w ciepłym. Więc jak kompresor je schładza - nadmiar się wykrapla (dlatego klimatyzacja się "poci", a lodówka zaszrania).
Czyli schłodzone powietrze = suche powietrze. Potem możemy je sobie podgrzać, coby zębami nie szczękać.
Ale bez kompresora jakoś mi się nie widzi, żeby samo przepuszczenie przez żeberka wymiennika miało je osuszyć.
Czy coś mi umknęło?
Jedno jest pewne w instrukcji klimy pisze ze nalezy ja wlaczac od czasu do czasu. W naszym pieknym kraju mozna by bylo ja wylaczyc w pazdzierniku i wlaczyc pod koniec kwietnia. A co dzieje sie z organem nie uzywanym kazdy wie :diabelski_usmiech
Jedno jest pewne w instrukcji klimy pisze ze nalezy ja wlaczac od czasu do czasu. W naszym pieknym kraju mozna by bylo ja wylaczyc w pazdzierniku i wlaczyc pod koniec kwietnia. A co dzieje sie z organem nie uzywanym kazdy wie :diabelski_usmiech
no ale weź ją włącz. Jednej zimy nawet myslalem ze cos sie popsulo bo przy +8 stopniach sie nie załączała. Climatronic myśli po swojemu i jak nie włączy sam klimy to dupa.
Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
no ale weź ją włącz. Jednej zimy nawet myslalem ze cos sie popsulo bo przy +8 stopniach sie nie załączała. Climatronic myśli po swojemu i jak nie włączy sam klimy to dupa.
naciskając dwukrotnie symbol szyby :szeroki_usmiech przynajmniej u mnie przed chwilą tak to zadziałało przy +4 stopniach :idea:
no ale weź ją włącz. Jednej zimy nawet myslalem ze cos sie popsulo bo przy +8 stopniach sie nie załączała. Climatronic myśli po swojemu i jak nie włączy sam klimy to dupa.
naciskając dwukrotnie symbol szyby :szeroki_usmiech przynajmniej u mnie przed chwilą tak to zadziałało przy +4 stopniach :idea:
Climatronic do pewnej temperatury zawsze załącza klime po wciśnięciu symbolu szyby. Ale dwukrotne wciśnięcie powodowało wyłączenie. Hmm musze spróbować może za wolno wciskałem.
Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Climatronic do pewnej temperatury zawsze załącza klime po wciśnięciu symbolu szyby. Ale dwukrotne wciśnięcie powodowało wyłączenie. Hmm musze spróbować może za wolno wciskałem.
Ty no... też mi się wydawało, że wystarczyło raz nacisnąć :lol: :lol: :lol: Ale od pewnego czasu muszę naciskać dwa razy... pasuje mi to na spadek temperatury :szeroki_usmiech
Kompresor nie załączy się gdy temperatura spadnie do +3 st C a nie jak napisano w instrukcji +5 stC. Jakby ktoś chciał koniecznie odpalić kompresor w zimie to można podgrzać czujnik temp. zewnętrznej :wink:
z wycieraczek polecam POLSKI MOTGUM.... tez nie wierzylem puki nie zalozylem.... grafitowe bosche sie nie umywaja.... srednio motgumy wytrzymuja kolo 15-25tys km a kosztuja kolo 15-30 zl za sztuke (zalezy od wersji)
1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR
Komentarz