testowałem silnik 1,4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gebek
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1214

    #26
    Zamieszczone przez JOY
    Może nie do końca na temat ale radość mnie rozpiera i muszę:
    Dzisiejsza trasa Suprbą 1.8TSI spalanie: 6.6 No sam nie wierzę
    Dobrze że 1.4 nie kupiłem.
    A jak szybko jechales....90km/h :?: :diabelski_usmiech :wink:
    Tato,tato...czy to auto jest chore?
    Nie synku...to diesel PD.

    Honda...the power of dreams.
    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

    Komentarz

    • ARobert
      Rider
      • 2008
      • 254
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #27
      Zamieszczone przez JOY
      Może nie do końca na temat ale radość mnie rozpiera i muszę:
      Dzisiejsza trasa Suprbą 1.8TSI spalanie: 6.6 No sam nie wierzę
      Dobrze że 1.4 nie kupiłem.
      JOY ..fabryka twierdzi, że da się 6.0 a więc musisz jeszcze potrenować ten ecodriving :-)

      Komentarz

      • JOY
        Rider
        • 2008
        • 641

        #28
        Dokładnie 90
        Tylko pare wyskoków miałem jak się fajny zakręt napatoczył.
        Następną razą muszę dobić do 6.0
        No ale silnik jeszcze nie dotarty, mam 700 km na liczniku.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          Zamieszczone przez gebek
          A jak szybko jechales....90km/h :?: :diabelski_usmiech :wink:
          Zamieszczone przez JOY
          Dokładnie 90
          no, przynajmniej nie pieprzysz farmazonów o "przelotowej 140-160" :wink: :lol: :kciukgora
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • JOY
            Rider
            • 2008
            • 641

            #30
            Aaa!!! jedynke gdzieś mi wcięło: Miało być Dokładnie 190
            :wink:

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #31
              Zamieszczone przez JOY
              Aaa!!! jedynke gdzieś mi wcięło: Miało być Dokładnie 190
              :wink:
              i tak lepiejjakby miało wciąć "0" -> 900
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • JOY
                Rider
                • 2008
                • 641

                #32
                To by już znaczyło, że za wolno i za nisko leciałem - no już zmykam - nie zamykaj

                Komentarz

                • liroyek
                  Rider
                  • 2008
                  • 620

                  #33
                  szkoda
                  mialem na mysle zwyklego 1,9 tdi one maja cos kolo 100 km jak sie nie myle
                  Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                  bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                  http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                  Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #34
                    Zamieszczone przez liroyek
                    szkoda
                    mialem na mysle zwyklego 1,9 tdi one maja cos kolo 100 km jak sie nie myle
                    czy porównywanie silnika 144KM (jak piszesz) w benie i "coś koło" 100KM diesel ma jakikolwiek sens :?:
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Big
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 6389

                      #35
                      Zamieszczone przez szkoda
                      czy porównywanie silnika 144KM (jak piszesz) w benie i "coś koło" 100KM diesel ma jakikolwiek sens
                      Nie chce sie wtracać, ale skoro gro uzytkowników diesli porównuje swoje doładowane jednostki z wolnossącą benzyną no to chyba i porówanie 1.4 TSI ze słabszym dieslem też ma sens
                      Czarny Elegance

                      Komentarz

                      • cybant
                        Drive
                        • 2008
                        • 89

                        #36
                        ma sens bo do 4000obr słabszy diesel będzie miał większą moc, więc jeżeli nastawiamy się na jazdę nazwijmy to ... relaksującą, to przy niskich obrotach tdi będzie szybsze dopiero przy kręceniu wyżej tdi się kończy a benzyna ciągnie dalej, więc jak ktoś nie lubi wkręceć wysoko silnika to tdi będzie miało większą moc w zakresie obrotów jaki używa

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #37
                          Zamieszczone przez Big
                          Nie chce sie wtracać, ale skoro gro uzytkowników diesli porównuje swoje doładowane jednostki z wolnossącą benzyną no to chyba i porówanie 1.4 TSI ze słabszym dieslem też ma sens
                          aaaaaaa, tu widzę szkołę, że nie porównuje się turboloaderów z N/A czego od zawsze nie mogę zrozumieć, co to w ogóle ma do rzeczy, ja porównuje motory o zbliżonej mocy, bo one jadą podobnie, przecież jak chce porównać dojebane na 170KM BKD to nie porównuję go z BSE tylko na przykład (jak mi się zdarzyło ostatnio) jakimś wolnossącym BMW zblizonej mocy i okazuje się że jadą podobnie, nie rozumiem tego problemu, nie porównuję mocy uzyskanej z litra pojemności tylko moc w ogóle a tak na prawdę to nawet nie moc, tylko jak to jedzie po prostu i tyle.

                          Zamieszczone przez cybant
                          ma sens bo do 4000obr słabszy diesel będzie miał większą moc, więc jeżeli nastawiamy się na jazdę nazwijmy to ... relaksującą, to przy niskich obrotach tdi będzie szybsze dopiero przy kręceniu wyżej tdi się kończy a benzyna ciągnie dalej, więc jak ktoś nie lubi wkręceć wysoko silnika to tdi będzie miało większą moc w zakresie obrotów jaki używa
                          a jak porównuję jak to czy tamto "jedzie" to zupełnie nie interesuje mnie jazda relaksacyjna, tylko jazda "kto szybciej" gdzie nikt nie zakłada, że kręcimy do jakichś tam obrotów, przecież to totalny bezsens :szeroki_usmiech

                          pomijam już to, że w konkretnym przykładzie oba silniki są doładowane (jeden podwójnie) tylko ZNACZNIE różnią się mocą, to o czym w ogóle my tu mówimy.
                          a że BXE w serii jest beznadziejny to akurat prawda tylko to już zupełnie inna sprawa i jestem pewien, że tym 1,4 o którym była mowa jeździ się 100x przyjemniej.
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • PiterNZ
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 389

                            #38
                            Zamieszczone przez szkoda
                            a że BXE w serii jest beznadziejny to akurat prawda tylko to już zupełnie inna sprawa i jestem pewien, że tym 1,4 o którym była mowa jeździ się 100x przyjemniej.
                            1. Można spytać z czego to wnosisz? Owszem jest różnica w mocy 17 KM ale 122 to dalej cudo nie jest.
                            2. Moment obrotowy 1,4 TSI ma od 1.500 do 4.000 obr./min. a 1,9 TDI przy 1.900 obr./min. owszem ale z drugiej strony 1,4 TSI ma 200 Nm a 1,9 TDI 250 Nm.

                            Podsumowując być może 1,4 TSI jeździ lepiej ale to 100x to moim zdaniem bardzo mocno wątpliwe. Poza tym jak po jeździe próbnej zobaczyłem na średnie zużycie paliwa na komputerze to będę szczery ale frajda mi trochę zmalała - 14 litrów.
                            W każdym razie choć było bardzo fajnie to jednak śmiem przypuszczać, że do 1,8 TSI droga daleka.

                            Chyba, że wyjaśnisz w czym tak duża różnica.

                            Komentarz

                            • JOY
                              Rider
                              • 2008
                              • 641

                              #39
                              Co Wyście robili że 14 l. Wam wyszło ?!?

                              Komentarz

                              • PiterNZ
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 389

                                #40
                                Ja sam to uczyniłem
                                Starałem się wykorzystać silniczek ale za każdym razem pilnowałem się, żeby nie przekraczać 4.000 obr./min. Doszedłem nawet do 6 biegu ale to oczywiście był bezsens dlatego szybko była redukcja w dół.
                                Generalnie wrażenia pozytywne nawet z krótkiej jazdy choć przyznaję, że super powalające nie były a zużycie paliwa mnie zastanowiło.

                                Komentarz

                                • JOY
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 641

                                  #41
                                  Kurcze, poprostu jestem wniebowziety że trafiło mi się 1.8TSI

                                  Komentarz

                                  • cieq
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 745
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #42
                                    PiterNZ, ile auto miało przebiegu? Latam w tej chwili Octavią 1.4 TSI i spalanie oscyluje w granicach 8-10l miasto i 6-8l trasa (prędkości 60-160). Przebieg 1700km. Znajomy z VW zapewnił mnie, że po 2000km zużycie spadnie jeszcze o litr.

                                    Silnik jest na prawdę ciekawą propozycją. Bardzo fajna kultura pracy.
                                    www.pinkbike.com

                                    Komentarz

                                    • PiterNZ
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 389

                                      #43
                                      Auto miało bardzo mały przebieg ale nie sądzę, żeby przy stylu jazdy jaki zaprezentowałem wyniosło 8-10. Dodaj światła, szybki start i częste przyspieszanie z wykorzystaniem pełnego zakresu momentu obrotowego.
                                      Obecnie mam 1,6 FSI i rano w Warszawie pali mi od 10 do 12 stąd nie spodziewam się lepszego wyniku w 1,4 TSI szczególnie jeżeli przyciskałem dość ostro. Będę szczery 12 bym kupił ale 14. Z drugiej strony trudno ostro jeździć i oczekiwać, że zużycie paliwa będzie niskie. Spadnie ale podczas normalnej jazdy.
                                      Przy jeździe z żoną to w 1,6 FSI na trasie spadało poniżej 6 (chyba do 5,5 na kołach 15-tkach) ale to była spokojna jazda bez żadnych szaleństw.

                                      Komentarz

                                      • gebek
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1214

                                        #44
                                        Zamieszczone przez PiterNZ
                                        w 1,4 TSI szczególnie jeżeli przyciskałem dość ostro. Będę szczery 12 bym kupił ale 14. Z drugiej strony trudno ostro jeździć i oczekiwać, że zużycie paliwa będzie niskie. Spadnie ale podczas normalnej jazdy.
                                        Jesli resetujesz kompa bezposrednio przed jazda probna,to takie wyniki sa normalne.
                                        Jak swojego diesla tankuje i resetuje kompa,to przez pierwsze kilometry tez mam spalanie wysokie,a potem sie stabilizuje.
                                        Moze wyciagnales zbyt pochopne wnioski z krotkiej jazdy probnej.
                                        Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                        Nie synku...to diesel PD.

                                        Honda...the power of dreams.
                                        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #45
                                          Zamieszczone przez PiterNZ
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          a że BXE w serii jest beznadziejny to akurat prawda tylko to już zupełnie inna sprawa i jestem pewien, że tym 1,4 o którym była mowa jeździ się 100x przyjemniej.
                                          1. Można spytać z czego to wnosisz? Owszem jest różnica w mocy 17 KM ale 122 to dalej cudo nie jest.
                                          2. Moment obrotowy 1,4 TSI ma od 1.500 do 4.000 obr./min. a 1,9 TDI przy 1.900 obr./min. owszem ale z drugiej strony 1,4 TSI ma 200 Nm a 1,9 TDI 250 Nm.

                                          Podsumowując być może 1,4 TSI jeździ lepiej ale to 100x to moim zdaniem bardzo mocno wątpliwe. Poza tym jak po jeździe próbnej zobaczyłem na średnie zużycie paliwa na komputerze to będę szczery ale frajda mi trochę zmalała - 14 litrów.
                                          W każdym razie choć było bardzo fajnie to jednak śmiem przypuszczać, że do 1,8 TSI droga daleka.

                                          Chyba, że wyjaśnisz w czym tak duża różnica.
                                          kolego drogi, czytaj ze zrozumieniem:
                                          po pierwsze nie wiem dlaczego mieszasz tu 1,4TSI 122KM?!

                                          chciałem się jakoś rozpisać, ale powiem tylko tak: w omawianych silnikach, np. w golfie, różnica w przyspieszeniu do 100km/h wynosi dokładnie 2,5 sekundy na korzyść TSI oczywiście :!: :!: :!: (natomiast w jeżeli chodzi o moc jest to 35KM a moment w TSI PŁASKIE 220Nm od 1400-4000obr.), więc jest to PRZEPAŚĆ (8,8 vs. 11,3s :idea: :lol: ), to wystarczy, czy potrzebny jakiś komentarz?
                                          można jeszcze dodac, że w TSI ta "setka" będzie osiągana w ciszy i prawdopodobnie na drugim biegu.

                                          we wspomnianym TSI 122KM mamy znowu PŁASKIE 200Nm od 1500-4000 i różnicę w sprincie prawie 2s (1,8) :idea: :idea: :idea:

                                          jakieś wątpliwości :?:
                                          jeżeli są to znaczy, że nie bardzo mamy o czym mówić :?

                                          seryjny BXE może tu startować ewentualnie w kategorii jazda o kropelce co z przyjemnością z jazdy ma niewiele wspólnego, ale w pozostałych IMO może się schować.

                                          [ Dodano: Pon 16 Mar, 09 06:57 ]
                                          Zamieszczone przez gebek
                                          Moze wyciagnales zbyt pochopne wnioski z krotkiej jazdy probnej.
                                          z pewnością

                                          [ Dodano: Pon 16 Mar, 09 06:58 ]
                                          a wszystko to o czym mówię wnoszę z doświadczenia.

                                          [ Dodano: Pon 16 Mar, 09 07:12 ]
                                          Zamieszczone przez PiterNZ
                                          Poza tym jak po jeździe próbnej zobaczyłem na średnie zużycie paliwa na komputerze to będę szczery ale frajda mi trochę zmalała - 14 litrów.
                                          no to, to już jest przegięcie, 14-16L to wychodzi z 1,8TSI ale przy PAŁOWANIU (wnoszę z doswiadczenia) natomiast przy PAŁOWANIU seryjnego BXE możesz się spodziewać spalania rzędu 10-11L połączonego z zerowym tego pałowania efektem w sensie osiąganych przyspieszeń (również z doświadczenia).

                                          na jakim dystansie odbyła się ta jazda próbna :?: :?: :?:

                                          ja wszystko rozumiem, ONLY TDI i temu podobne bzdury, ale nalezy zachować jakiś zdrowy rozsądek.

                                          silniki TSI są moim zdaniem zajebiście fajną propozycją, zarówno wszystkie wersje 1,4 jak i 1,8, jedyną niewiadomą jest ich trwałość, awaryjność itd, ale zdaję się, że mówilismy o przyjemności z jazdy.
                                          ja akurat jeżdżę BXE i nikt mi nie będzie mówił jaki jest ten silnik, JA nie wyobrażam sobie jazdy w tej wersji serią i zawsze powtarzam, że jeżeli BXE to program jest obowiązkowy, a wtedy to już inna rozmowa...
                                          Załączone pliki
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #46
                                            PiterNZ, tutaj jeszcze bardzo ciekawe dla Ciebie porównanie momentu: 1,4TSI 122 vs. FSI 115 :idea:
                                            Załączone pliki
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • PiterNZ
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 389

                                              #47
                                              "szkoda" wielkie dzięki sporo mi wyjaśniłeś
                                              U mnie dotychczas byłą only benzyna i TSI owszem super ale póki co obawiam się tych niewiadomych tym bardziej, że kolega mnie przekonywał, że jednak w VW mają problemy z ich awaryjnością.
                                              Poza tym przypuszczam, że na TDI będzie mniejsza strata wartości niż na TSI.

                                              P.S. O chipowaniu myślę ale na początek muszę w ogóle posmakować jazdy TDI.
                                              W każdym razie namiar znalazłem: Witek Rogalotti MR Motors. Warszawa, Mineralna 26, tel. 694046807.

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #48
                                                Zamieszczone przez PiterNZ
                                                W każdym razie namiar znalazłem: Witek Rogalotti MR Motors. Warszawa, Mineralna 26, tel. 694046807.
                                                i o to chodzi

                                                [ Dodano: Pon 16 Mar, 09 08:29 ]
                                                Zamieszczone przez PiterNZ
                                                P.S. O chipowaniu myślę ale na początek muszę w ogóle posmakować jazdy TDI.
                                                a jak już posmakujesz i potem zrobisz program to zrozumiesz co miałem na mysli pisząc "100x", tak na sucho to się nie da
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  #49
                                                  szkoda, jaki silnik benzynowy, jaki model samochodu , możemy porównywać do naszych 2.0tdi po chipie jeżeli chodzi o osiągi :?: masz jakieś pojęcie w tej materii.. :?:
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    #50
                                                    Leszek, ale o co mnie pytasz?!
                                                    ja tam się porównuję z każdym chętnym
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...