Przy montazu czujnikow nalezy zachowac minimalna wysokosc montazu, do tego osie czujnikow powinny byc skierowane prostopadle do zderzaka. W innym przypadku moga one reagowac sygnalem nawet bez realnej przeszkody. A to przeszkadza.
Nie mam w glowie. Wiem, ze dane dla montazu byly w instrukcji montazu a tej nie mam ze soba. Montowalem w Golfie5 i Fabii2, obydwa ze Stiga , obydwa na wysokosci takiej, jakie pomierzylem w autach z fabryczna instalacja.
Mam pytanie odnośnie czujników Stig30 - założone w serwisie, niestety - tam również została instrukcja. Otóż po włączeniu wstecznego biegu z czujników słychać chaotyczne pikanie, seriami, bez jakiejś powtarzalności. Przy dojeździe do przeszkody zaczynają pikać miarowo, jednak - moim zdaniem późno, ale muszę jeszcze to przetestować. A oto i pytanie - czy te chaotyczne pikanie to w tym modelu norma?
Walt, ja mam takowy zestaw zamontowany od 2 tygodni. Przy wrzuceniu wstecznego jest słychać tylko jedno piknięcie na znak, że czujniki są aktywne. Ostrzeganie przed przeszkodą zaczyna się chyba od 1.5 metra < czy coś około 1.5 metra, już zapomniałem >
Masz jeden sygnal informujacy, ze dziala a nastepne pikniecia podczas zblizania sie. Zerknij czy czujniki sa czyste i ustawione do gory lub na wprost, nie w dol. W najgorszym przypadku masz zamocowane za nisko.
Czujniki mam zamontowane w ten sposób: http://img94.imageshack.us/img94/6679/czujnikia.jpg
Muszę jeszcze spróbować na pustym placu. Może łapały jakąś przeszkodę która znajduje się z pod jakimś kątem z tyłu.
Koledzy z "Haki" kto pomoże.
Potrzebuję teściowi do Octavi zamontować czujniki. Traf chciał że Octavia ma hak. Czy należy jakieś szczególne czujniki zamawiać, czy może jakoś inaczej montować? Zapewne pisze to w instrukcji montażu, ale na razie jestem na etapie wyboru odpowiednich czujników i nie chciałbym dwa razy kupować.
Ja mam hak dokladany pozniej i nic to nie przeszkadza dopoki nie cofasz z przyczepka, wtedy piszczy ciagle. W autach z CAN-BUSem mozna zaprogramowac- tak mi sie wydaje- zeby po podlaczeniu przyczepki czujnik byl deaktywowany. Mozna samemu majsterkowac z dodatkowym pinem w gniezdzie haka (dla swiatel p.mglowych) zeby po wpieciu wtyku od kabla przyczepki nie piszczalo.
Walt, jesli pikają-wariują to sprawdź czy któraś z czujek nie jest przypadkiem wciśnięta do góry nogami (na czujnikach powinny być oznaczenia gdzie jest góra). Spotkałem się juz z takim dziwnym pikaniem.. powodem była właśnie jedna czujka założona "do góry nogami". Po odwróceniu - jak ręką odjął! Powodzenia
Dumałem nad czujnikami do Lanosa swego czasu - kilku sprzedawców pytałem (bo mam hak) i wszyscy odpisali że montuje się normalnie czujki tylko trzeba je odpowiednio umieścić aby przypadkiem na drodze któregoś nie znalazł się hak - bo i tacy magicy się trafiali :wink:
TwoB, Musiałbym chyba zerknąć pod zderzak, a nie wiem czy to jest wykonalne
Ogólnie - może po prostu muszę się nauczyć współpracować z tymi czujnikami, przy dojeździe do przeszkody sprawują się bez zarzutu, ale czasem wydaje mi się że reagują na najmniejsze źdźbło trawy. Na asfaltowym parkingu wolnym od przeszkód jest cisza, ale jak tylko zaczynają się jakiekolwiek nierówności czy trawa to sobie "popipuje". Będę się oswajał i dam znać czy okiełznałem bestię. Dziękuję wszystkim za pomoc
Dobra wiadomość - można le lakierować :szeroki_usmiech
walt, k
moje przy dzisiejszym deszczu tez popiskują inaczej niz zwykle tak jakby widzialy przeszkody których nie ma... ale to wina wody zbierającej się na czujnikach
8)
Jeśli samochód posiada magistralę CAN to wymaga podłączenia
dodatkowego przekaźnika i odpowiedniego umieszczenia centralki czujnika
w taki sposób, aby była z dala od wiązek przewodów fabrycznych.
Taką póki co dostałem odpowiedź od dystrybutora/producenta. Ktoś się ustosunkuje?
Witam a mam takie pytanie Czy można zamontować czujniki cofania do Octavii I sedan z hakiem ? I jeżeli by ktoś wiedział ile kosztuje montaż takich czujników jeżeli ktoś z was nie montował ich osobiście proszę o podanie ceny (ile liczą sobie serwisy lub autoryzowane zakłady za montaż ? ) Pytam dlatego bo jestem na bakier z technika i pewnie sama instalacja by mnie przerosła
PS: bo z tego co do tej pory przeczytałem polecacie czujniki marki STIGA od 100 do 160 zł z buzzerem bardziej niż z wyświetlaczem.
gdzie L to szerokość między skrajnymi czujkami a || to są czujki. W O1 wychodzi jakieś 26cm i 62cm licząc od środka auta wg STIGa, gdzie oryginalne czujniki w O1 są odpowiednio 25 i 60cm od środka auta. Ja montowałem 25 i 59cm od pokaźnego haka i nie przeszkadza, a robiłem sporo testów przed montażem. Jeśli chodzi o STIGi to kąt promieniowania jest w sam raz nawet przy haku.
Drugi bonus jest taki, że kupując STIG31 (4poziomy pikania) dostałem STIG30 (czyli 94PLN w cenie 89PLN), bo nie mieli tych tańszych na magazynie, ale to musisz sprawdzić ze STIGiem sam czy to jeszcze działa
BTW: Montaż zajął mi 1,5h z czego 30min na spacer z psem , więc dowolny warsztat montujący alarmy powinien Ci to zrobić za 70PLN, tylko kup sam dobre czujniki bo mogą wsadzić jakiś syf z allegro.
Może ktoś porównać działanie czujników STIG z tymi montowanymi fabrycznie w O2. Słyszałem opinie, że dokładane czujniki działają wolniej (z większym opóźnieniem) od fabrycznych. Działanie czujników w O2 bardzo mi się podoba i chciałbym do drugiego auta założyć coś, co będzie równie dobre.
Orzeu mając na myśli czujki mówisz o tym co wkłada się do błotnika czy o całym systemie na przykład jak STIGA ? Mam do was jeszcze jedno pytanie: Czy te dokupowane czujniki maja aż takie opóźnienie i czy Stiga tez to dotyczy ?
Misialdo, mam na myśli conajmniej czujniki/przetworniki, czyli to co wsadzasz do zderzaka. Bo elektronika w puszce to pewnie jedno i to samo - zwykły układ kombinacyjny (nie-inteligentny i bez pamięci) mierzący napięcie z przetworników ultradźwiękowych i odpowiednio reagujący bzyczkiem. Ważne żeby sam przetwornik był dobrze uszczelniony i gładki, bo każdy syf na nim powoduje przekłamania i niespodzianki na deszczu i mrozie. Z całego syfu allegrowego (przejżałem ze 30 ofert) pasowało mi STIG i RTX (Remotronix ze Szczecina), ale te drugie brzydko odstawały i miały łączone kable, a w O1 montaż jest bajecznie łatwy przez uszczelkę w bagażniku.
Co do opóźnienia, jeździłem kiedyś z czujnikami ORI w Mercedesie i nie widzę różnicy względem tego co mam teraz. W instrukcji i tak jest napisane że działają dobrze do prędkości 5kmh (nie mam zastrzeżeń cofając szybciej ) oraz że to tylko pomocnik cofania.
Moim zdaniem kup sobie STIGa z bzyczkiem, spakuj taśmę papierową do odmierzenia odległości, miarę, wkrętarkę akumulatorową i śrubokręty i umów się z kolegami na spocie w okolicy na montaż Przy piwku/pizzy da się to zrobić w 1,5h na spokojnie
Komentarz