Czy po każdym włączaniu światła muszą się ustawić robiąc wskazanego "zeza"? Bo jeśli tak to wychodzi na to, że coś jest nie tak jak trzeba z moimi ksenonami :?
U mnie tez nie zezują po kazdym wlaczeniu. Sadze, to kwestia obciazenia samochodu (sam kierowca, kierowca + pasazer itp). Jesli ustawia sie do konkretnej masy i pomiar kolejny po wlaczeniu wykazuje, ze masa jest podobna to nie ma potrzeby poziomowania (przynajniej ja sobie to tak tlumacze ).
Moja "zezuje" za każdym razem.
Dzisiaj wybiło 4400 km średnie spalanie 8,0 l/100 km, ale w tym 3 dłuższe trasy : 4 x 400 (dość szybkie: średnio 120-150 km/h autostrady) i 2x 200 km( raczej przepisowo) po Polsce: starałem się nie przekraczać 160 km/godz: mam stare 15 "zimówki" z indeksem do 180 km/godz, reszta po miescie : rano do pracy , z pracy, ( raczej krótkie odcinki po 4-10 km w jedną stronę po czym następuje całkowite wychłodzenie silnika , praktycznie bez korków) nie zapamiętałem v średniej i czasu jazdy :roll: .
Generalnie BAAAARDZO 8) czuły pedał gazu:zdjęcie nogi to (od razu) 0,0 l/100km na chwilowym zużyciu- ciekawe czy naprawdę :roll: ; biegi zmieniam w zakresie do 2500 obr/min - tak aby po zmianie na wyższy było min 1500 obr/min ( styl jazdy mocno kapeluszniczy :roll: :roll: :roll: )
Jak dla mnie ten silnik bardzo dobrze przyśpiesza i jest wystarczająco elastyczny na 5 biegu- w razie potrzeby. :P 8) :lol: :lol:
Biegi wchodzą gładko , miałem problemy z R- w dotychczasowych autach R był w miejscu 6 w O II, poza tym czasami mam problem ze zorientowaniem się na którym biegu faktycznie jadę :? :shock: :?- najczęściej: czy nie za wolno na 6 czy na 4 , raz z 6 wcisnąłem 3, w poprzednim aucie bardzo fajnie hamowało mi się silnikiem-przy dojeżdżaniu do świateł , a w O II praktycznie nie czuję efektu hamowania silnikiem.....przynajmniej póki co - bo stale się uczę reakcji samochodu.
Z dodatków bardzo podoba mi się tempomat- szczególnie na autostradzie - prawa stopa trochę odpoczywa, aczkolwiek mam wrażenie że na tempomacie spalanie może wyjść nieco wyższe- automat trzyma zadaną prędkość , a własnonożnie reaguję nieco bardziej elastycznie.
Dołożyłem listwy ochronne na progi oraz chlapacze-na razie trudno mi ocenić ich skuteczność - nie umylem jeszcze auta od ich założenia ops:
Muszę podjechać na diagnostykę ustawienia świateł, bo sporo ludzi uważa, że świecą za wysoko :shock: 8) :P
A może test ksenonów jest wykonywany po każdym przekręceniu kluczyka nawet jak są one wyłączone i tego nie widać hmm? Jest to możliwe? Czy koniecznie muszą być one włączone?
Muszę podjechać na diagnostykę ustawienia świateł, bo sporo ludzi uważa, że świecą za wysoko :shock: 8) :P
Może poprostu w słoneczny dzień nie widzą, że świecisz, bo taki jest efekt reflektorów soczewkowych. Po to jest soczewka aby możliwie najwięcej światła skierować na drogę i nie świecić na innych. Dlatego z kolei są światła do jazdy dziennej odpowiednio rozpraszające światło. Poza tym jest jeszcze regulacja zasięgu reflektorów. Ale auto z kierowcą i pasażerem przy ustawieniu na "0" nie powinno jeszcze oślepiać innych.
No i odebrałem moją OII 1.4 TSI zrobiłem już pierwszego tysiąca i muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony... spalanie co prawda średnie wychodzi mi koło 8l, ale mam nadzieję, że z czasem jak silnik się dotrze to się nieco zmniejszy... cały czas rozważam wymianę oleju po 3 tysiącach, w serwisie mówią, że nie trzeba, ale przecież na pewno nie zaszkodzi no, a co do tempomatu, to też myślę, że trochę zwiększa spalanie...
No własnie, wymieniacie w swoich samochodach olej po np 2-3 tysiacach czy dopiero przy pierwszym przeglądzie? W longlife moze to byc nawet 30 tys km lub do 2 lat, nie wiem czy to nie za długi okres uzytkowania, wprawdzie jest czujnik ktory m.in zlicza odpalenia na zimno. nie mniej najbardziej mnie zastanawia czy nie odbije sie to na trwaloci turbiny?
nie kolego to absolutnie nie za długi okres, ja to ci proponuje nawet jeszcze poczekac troche dłużej, nowe auto, nównecja olej - przeciez sie nic nie będzie z nim działo :szeroki_usmiech
Muszę podjechać na diagnostykę ustawienia świateł, bo sporo ludzi uważa, że świecą za wysoko :shock: 8) :P
Może poprostu w słoneczny dzień nie widzą, że świecisz, bo taki jest efekt reflektorów soczewkowych. Po to jest soczewka aby możliwie najwięcej światła skierować na drogę i nie świecić na innych. Dlatego z kolei są światła do jazdy dziennej odpowiednio rozpraszające światło. Poza tym jest jeszcze regulacja zasięgu reflektorów. Ale auto z kierowcą i pasażerem przy ustawieniu na "0" nie powinno jeszcze oślepiać innych.
Sporo ludzi uważa: znaczy się mrygają długimi w nocy, nie w dzień :roll: ; czasami też wtedy odmryguję długimi - drogowymi 8) :lol: a mam ori xenony (niestety nie mam bi-xenonów :cry: :cry: )....
Zez i poziomowanie powinno byc wykonane przy kazdym przekreceniu kluczyka
A możesz to jakoś uzasadnić?
Moze nieprecyzyjnie to ujalem. Ten test wykonywany jest zawsze przy odpalaniu auta, nawet jak lampy nie sa wlaczone. Tak to dzialalo mi w OI w OII i w Superbie II.
Uklad testuje czy wszystko dziala i ustawia, a potem masz przeciez regulowane to wszystko automatycznie podczas jazdy.
Sporo ludzi uważa: znaczy się mrygają długimi w nocy, nie w dzień :roll: ; czasami też wtedy odmryguję długimi - drogowymi 8) :lol: a mam ori xenony (niestety nie mam bi-xenonów :cry: :cry: )....
PS: oleju nie wymieniałem
No to xenony przecież sie same poziomują. Nie trzeba ich ustawiać. Myślałem, że masz zwykłe lampy soczewkowe.
Moze nieprecyzyjnie to ujalem. Ten test wykonywany jest zawsze przy odpalaniu auta, nawet jak lampy nie sa wlaczone. Tak to dzialalo mi w OI w OII i w Superbie II.
Uklad testuje czy wszystko dziala i ustawia, a potem masz przeciez regulowane to wszystko automatycznie podczas jazdy.
W mojej Octavii (i jeszcze jednej nowej, którą sprawdzałem) ten test (lewo-prawo, góra-dół) nie zawsze jest wykonywany. Zauważyłem, że testu nie ma, gdy samochód miał krótki postój i gdy obciążenie się nie zmieniło. Więc chyba tak ma być.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Jutro jak bede mial chwile zobacze jak jest w Superbie. Mozliwe ze do momentu jak nie wyjmiesz kluczyka to tego testu nie wykona ponownie, ew skoryguje jak zmieni sie obciazenie.
Witam , też mam 1,4TSI i nie wiem czy jest to normalne gdy uruchamiam ciepły silnik mam obroty w granicach 1200, wyłączę i na nowo uruchomię i mam obroty około 700. Nie wiem co z tym robić , może tak ma być, mam przejechane 3 000 km.
[ Dodano: Sro 17 Mar, 10 20:03 ]
Mam jeszcze jedno pytanie , czy przy wyłączaniu silnika wycieraczki przedniej szyby mogą się poruszać, tzn. około jednego cm. do góry i do normalnej pozycji. Chciałbym załączyć w mojej Octavi doświetlanie w zakrętach w halogenach, nie mam pojęcia czy można to robić poza ASO, czy nie doczepią się .. Może ktoś mi poradzi gdzie to zrobić, słyszałem że trzeba mieć VAGa. Narazie nie mam większych problemów , autko dobrze się spisuje
Witam , też mam 1,4TSI i nie wiem czy jest to normalne gdy uruchamiam ciepły silnik mam obroty w granicach 1200, wyłączę i na nowo uruchomię i mam obroty około 700. Nie wiem co z tym robić , może tak ma być, mam przejechane 3 000 km.
[ Dodano: Sro 17 Mar, 10 20:03 ]
Mam jeszcze jedno pytanie , czy przy wyłączaniu silnika wycieraczki przedniej szyby mogą się poruszać, tzn. około jednego cm. do góry i do normalnej pozycji. Chciałbym załączyć w mojej Octavi doświetlanie w zakrętach w halogenach, nie mam pojęcia czy można to robić poza ASO, czy nie doczepią się .. Może ktoś mi poradzi gdzie to zrobić, słyszałem że trzeba mieć VAGa. Narazie nie mam większych problemów , autko dobrze się spisuje
Zachowanie wycieraczek jest prawidlowe. W ten spsosob co iles tam uruchomien silnika zmienia sie strona wycierajaca gumy i wydluza ich zywotnosc.
[ Dodano: Sro 17 Mar, 10 20:40 ]
Zamieszczone przez Psycho Dad
Tsi 1.8 ma I czerwone .
a przed FL ma SI czerwone i tak mi sie bardziej podoba ..
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
W mojej Octavii (i jeszcze jednej nowej, którą sprawdzałem) ten test (lewo-prawo, góra-dół) nie zawsze jest wykonywany. Zauważyłem, że testu nie ma, gdy samochód miał krótki postój i gdy obciążenie się nie zmieniło. Więc chyba tak ma być.
Też mi się tak wydawało w moim golfie, i nie mogłem znaleźć reguły. Po kilku dniach zauważyłem, że ten test jest wykonywany natychmiast (naprowadził mnie na to cichy odgłos silniczków elektrycznych, który pojawiał się zawsze zaraz po odpaleniu i nie była to pompa paliwa) po uruchomieniu silnika, nawet przy wyłączonych xenonach. Teraz jak uruchamiam silnik i właczam światła natychmiast, to widzę ten test za każdym razem.
Ja nie zauważyłem żadnej reguły. Ostatnio jeżdżę do pracy dokładnie o tej samej porze (wieczorem). Światła włączam zaraz po podpaleniu silnika - raz się przetestują, a raz nie.
Ja nie zauważyłem żadnej reguły. Ostatnio jeżdżę do pracy dokładnie o tej samej porze (wieczorem). Światła włączam zaraz po podpaleniu silnika - raz się przetestują, a raz nie.
U mnie zawsze jest ten test - jeśli włącze swiatła natychmiast to go widzę, jesli nie to go słyszę . Ale może w Golfie to jest inaczej rozwiązane niż w Octavii
Ja nie zauważyłem żadnej reguły. Ostatnio jeżdżę do pracy dokładnie o tej samej porze (wieczorem). Światła włączam zaraz po podpaleniu silnika - raz się przetestują, a raz nie.
U mnie zawsze jest test. Jeśli nawet światła nie są włączone, to słychać pracę silniczków.
Komentarz