[O2] 1.4TSI manual - juz cos moge napisac

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czto
    Rider
    • 2010
    • 546
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #76
    Witam

    Podłącze się do tematu
    Dwa tygodnie temu odebrałam Octavie 1.4TSI. Podzielę się swoimi pierwszymi wrażeniami (przy czym zaznaczę, że do tej pory używałem tylko pojazdów z nad Loary - Renault i Citroen):
    - świetna jakość wykonania,
    - silniczek miód - elastyczność powala, panująca cisza,
    - światła do jazdy dziennej,
    - spalanie w mieście 8,6 l/100 km,
    - duże lusterka zew.
    - wygodne fotele.

    Na razie autko przejechało 900 km, tylko w mieście. Osczędnie traktowane, na dotarciu.
    Wszystko było by ok gdyby nie wielbiciele cudzej własności, którym do gustu przypadły moje kołpaczki :cry:

    Zamieszczone przez OctaviaFLKrak
    No własnie, wymieniacie w swoich samochodach olej po np 2-3 tysiacach czy dopiero przy pierwszym przeglądzie? W longlife moze to byc nawet 30 tys km lub do 2 lat, nie wiem czy to nie za długi okres uzytkowania, wprawdzie jest czujnik ktory m.in zlicza odpalenia na zimno. nie mniej najbardziej mnie zastanawia czy nie odbije sie to na trwaloci turbiny?
    Również chętnie się dowiem, jak jest z tą wymianą oleju w okolicach 2000 km. Z doświadczenia wiem, że takie wymiany przeprowadza Renault, Toyota. Nawet jak czytam prasę branżową, to ciągle spotykam się z radami aby nie zwarzając na zalecenia ASO, olej wymienić po pierwszych 2000 km, a nastepnie raz w roku.

    Dziękuję i pozdrawiam
    2004 Renault Thalia 1.4 RT,
    2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
    2009 Renault Clio MTV 1.4
    2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
    2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #77
      Zamieszczone przez czto
      do tej pory używałem tylko pojazdów z nad Loary
      ładnie powiedziane

      Zamieszczone przez czto
      Również chętnie się dowiem, jak jest z tą wymianą oleju w okolicach 2000 km. Z doświadczenia wiem, że takie wymiany przeprowadza Renault, Toyota. Nawet jak czytam prasę branżową, to ciągle spotykam się z radami aby nie zwarzając na zalecenia ASO, olej wymienić po pierwszych 2000 km, a nastepnie raz w roku.
      nie dowiesz się, zrób tak jak uważasz.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Morgoth
        L&K
        • 2010
        • 1116

        #78
        Zamieszczone przez czto
        Również chętnie się dowiem, jak jest z tą wymianą oleju w okolicach 2000 km. Z doświadczenia wiem, że takie wymiany przeprowadza Renault, Toyota.
        Z mojego doświadczenia z Toyotami wynika, że nie ma takich zaleceń producenta. Silniki są wstępnie docierane na hamowni fabrycznej (tylko silnik, bez osprzętu) i nie ma zaleceń co do wcześniejszej wymiany niż zalecane 15K km (tzw. mały przegląd obejmujący praktycznie tylko olej, filtr i zatyczkę wlewu). W Polsce - jako swoisty relikt w myśleniu i podejściu do motoryzacji - wielu serwisantów zaleca jednak wcześniejszą wymianę oleju. Tak na wszelki wypadek i dla kasy, którą zgarniają.

        W kilku ASO Skody powiedziano mi, że nie ma potrzeby wymiany oleju wcześniej niż wskazanie komputera.
        Morgoth

        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
        G.B.Show

        Komentarz

        • krzysiek83wpr
          Rider
          • 2010
          • 362

          #79
          Co do tej wymiany przy 1-2tys, to nie dane mi było uslyszeć przez ponad pół roku eksploatacji mojego samochodu od żadnego podkreślam mechanika, czy z ASO czy Prywatnie, ze warto wymieniać olej w tych silnikach wcześniej niż 15tys. Z opiniami o wczesniejszej wymianie spotykam się tylko tutaj albo sporadycznie od innych użytkowników.

          Ja przychylam się do zdecydowanej większośći i czekam na przebieg ok 15tys w tedy wymienie.

          Pozdro

          Komentarz

          • gonzo888
            Classic
            • 2010
            • 14

            #80
            Zdiagnozowałem u siebie problem dość skutecznie uprzykrzający jazdę tym autem, a mianowicie problemy z załączaniem biegu I-szego oraz wstecznego. Jedynka wchodzi w sposób już opisany w tym temacie, mianowicie na dwie "raty". Puszczenie sprzęgła po załączeniu jedynie "pierwszej raty" skutkuje sporym zgrzytem skrzyni.Czasami muszę ją dwukrotnie wysprzęglić na skrzyżowaniu żeby wskoczyła bez przeszkód. . Wsteczny udaje mi się czasami załączyć dopiero po trzeciej,czwartej próbie. Nie muszę chyba mówić co czuje właściciel półrocznego pojazdu w którym skrzynia chodzi gorzej aniżeli w jakiejś starej dacii. Przy okazji spotkaliście się z podobnym problemem, ewentualnie jakie jest jego rozwiązanie, bo w ASO indolenci problemu nie widzą?

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              #81
              Ze wstecznym to norma bo nie ma synchronizacji (u mnie też tak jest).

              Z pierwszym biegiem, czasem też mi się tak dzieje, ale rzadko.

              Myślę, że nie ma się czym przejmować.

              Komentarz

              • winni77
                RS
                • 2009
                • 2183
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #82
                Raczej nie norma, bo ja nie mam takich problemów. Bardzo, naprawdę bardzo rzadko zdarza mi się, że jedynka nie chce wejść. Po dodaniu gazu lub lekkim stoczeniu się auta wchodzi bez problemu. Wsteczny generalnie nie wchodzi super lekko, ale na tyle nie-ciężko, że mi to nie przeszkadza.
                Mój "Batmobil"

                Komentarz

                • OctaviaFLKrak
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 138

                  #83
                  U mnie po dotarciu problemy ustąpiły. Jednak nawet przed problemy te wystepowały bardzo rzadko, sporadycznie.

                  Komentarz

                  • gonzo888
                    Classic
                    • 2010
                    • 14

                    #84
                    Też sądziłem że po dotarciu problem ustąpi.Nic z tego... Przeregulowanie wodzików nie pomogło(o ile nastąpiło-przejawiając wrodzoną nieufność w ASO), pojawia się też teza o niepełnym rozłączaniu sprzęgła(?). Generalnie parę osób też zgłaszało analogiczne problemy, śmiem więc sądzić że problem może dotyczyć nie tylko mojej O2. Kolega, który kupował identyczny samochód wziął sobie do serca mój casus i przez godzinę przed odbiorem autka machał w nim lewarkiem

                    Komentarz

                    • Marcinooo
                      Rider
                      • 2009
                      • 332

                      #85
                      Zamieszczone przez OctaviaFLKrak
                      U mnie po dotarciu problemy ustąpiły. Jednak nawet przed problemy te wystepowały bardzo rzadko, sporadycznie.
                      Na początku również miałem problemu z jedynką, ale po ok. 4 tys km jedyneczka zaczeła wchodził jak w masełko. Ze wstecznym mam czasem problem.

                      Komentarz

                      • krzysiek83wpr
                        Rider
                        • 2010
                        • 362

                        #86
                        Czy są na forum uczestnicy którzy OII z 1.4tsi przejechali już jakiś większy dystans? no i mogli by coś napisać, jak się to sprawuje.. Jakiś przedstawiciel może przelatał już ze 100tys?

                        Komentarz

                        • loyd
                          RS
                          • 2010
                          • 2342

                          #87
                          Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                          Czy są na forum uczestnicy którzy OII z 1.4tsi przejechali już jakiś większy dystans? no i mogli by coś napisać, jak się to sprawuje.. Jakiś przedstawiciel może przelatał już ze 100tys?
                          Wątpię żeby tacy tu byli.

                          Najwięcej ktoś pisał, że ma 15 kkm.

                          Komentarz

                          • Leniwiec
                            Rider
                            • 2009
                            • 624
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                            #88
                            Zamieszczone przez loyd
                            Najwięcej ktoś pisał, że ma 15 kkm.
                            Może to o mnie chodzi :?: Ja mam 15 kkm z kawałkiem, ale czy to większy dystans to pojęcie względne :P
                            Pozdro

                            Komentarz

                            • krzysiek83wpr
                              Rider
                              • 2010
                              • 362

                              #89
                              100tys na przedstawicielu robi się w 2lata... więc sądze, że już tacy są. Silnik jest dostępny w Polsce od 2lat. ja mam OII 6 miesięcy i mam 8tys przelatane a jeźdzę mało

                              Komentarz

                              • loyd
                                RS
                                • 2010
                                • 2342

                                #90
                                Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                100tys na przedstawicielu robi się w 2lata... więc sądze, że już tacy są. Silnik jest dostępny w Polsce od 2lat. ja mam OII 6 miesięcy i mam 8tys przelatane a jeźdzę mało
                                Przedstawiciel nie dostaje O2 (mam na myśli takich co jeżdźą z cukierkami po sklepach - oni mają z reguły jakąś Micre z wymontowanymi siedzeniami z tyłu).

                                Auta klasy O2 dostają specjaliści lub kierownicy (w dużych firmach i korpo), a tacy nie jeźdźą znowu tak dużo bo ich praca bardziej polega na myśleniu a nie na jeźdzeniu, a auto stanowi bardziej dodatek do pensji niż narzędzie pracy.

                                Komentarz

                                • Jac_ek
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1733

                                  #91
                                  Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                  Czy są na forum uczestnicy którzy OII z 1.4tsi przejechali już jakiś większy dystans?
                                  z tego co widzę na MOTOSTAT wśród użytkowników OCP ( http://www.motostat.pl/search?type_i...=odometer_desc ) to najwięcej jest ~20k km
                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                  Komentarz

                                  • grzes74
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 176
                                    • Rapid (NH3)

                                    #92
                                    Zamieszczone przez Jac_ek
                                    Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                    Czy są na forum uczestnicy którzy OII z 1.4tsi przejechali już jakiś większy dystans?
                                    z tego co widzę na MOTOSTAT wśród użytkowników OCP ( http://www.motostat.pl/search?type_i...=odometer_desc ) to najwięcej jest ~20k km
                                    Na spritmonitor.de są Golfy 1.4 TSI 122 KM VI z przebiegami ok. 40-50 kkm i dalej jeżdżą..........
                                    Kiedyś na mobile.de znalazłem 1.4 TSI - twincharger (Golf V) z przelotem 140 tys.

                                    Wygląda na to że dają jakoś rade pierwsze TSI wyszły 2006/2007.
                                    pozdrawiam
                                    Grzes
                                    polecam :

                                    www.octavia-forum.de
                                    www.skodacommunity.de
                                    www.briskoda.net........

                                    Komentarz

                                    • krzysiek83wpr
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 362

                                      #93
                                      30-40 tys to jest nic, ale własnie interesuje mnie jak TSI się mają po 100tys i więcej. No narazie dają redę, się wydaje.

                                      Komentarz

                                      • theOne
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 177

                                        #94
                                        Pewnie będzie ciężko sprzedać tsi po 100k, będą narzekania na dwumasy, turbiny i inne duperele. Aczkolwiek przyszłość benzyn należy do tych uturbionych i nic tego nie zmieni

                                        DOWN@ ups, sorry, myślałem, że tak jak 1.8 tsi.
                                        Witam

                                        Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                                        Komentarz

                                        • rlapinski
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 138

                                          #95
                                          Zamieszczone przez theOne
                                          będą narzekania na dwumasy
                                          w 1.4TSI nie ma dwumasy

                                          Komentarz

                                          • liroyek
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 620

                                            #96
                                            a u mnie tylko poziomuje xenony nie ma zezowania, wiecie moze dlaczego ??
                                            Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                            bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                            http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                            Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                            Komentarz

                                            • radik79
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 222
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #97
                                              Zamieszczone przez rlapinski
                                              Zamieszczone przez theOne
                                              będą narzekania na dwumasy
                                              w 1.4TSI nie ma dwumasy
                                              będą narzekania, że nie ma dwumasy
                                              ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

                                              Komentarz

                                              • krzysiek83wpr
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 362

                                                #98
                                                Zamieszczone przez theOne
                                                Pewnie będzie ciężko sprzedać tsi po 100k, będą narzekania na dwumasy, turbiny i inne duperele. Aczkolwiek przyszłość benzyn należy do tych uturbionych i nic tego nie zmieni

                                                DOWN@ ups, sorry, myślałem, że tak jak 1.8 tsi.
                                                eee nie wydaje mi się. 100tys to jest nadal śmieszny przebieg dla mnie. Stawiając się jako potencjalny klient który szuka OII, bardzo chetnie skusił bym się na np 5letnie tsi z oryginalnym 100tys przelotem. To jest mały przebieg ludzie.

                                                Komentarz

                                                • theOne
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 177

                                                  #99
                                                  Ja również bym się skusił, ale na 100% pewny przebieg, bo te 100k z allegro to wiadomo ile mają najczęściej, dlatego jest nówka + gwarancja.
                                                  Witam

                                                  Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                                                  Komentarz

                                                  • Mihau
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 7461
                                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                    Zamieszczone przez radik79
                                                    Zamieszczone przez rlapinski
                                                    Zamieszczone przez theOne
                                                    będą narzekania na dwumasy
                                                    w 1.4TSI nie ma dwumasy
                                                    będą narzekania, że nie ma dwumasy
                                                    a czemu w 1.8 TSI jest :?:
                                                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...