Nie patrzylem w cennik, dlatego ten 1.4 TSI to by bylo cos. A gaz, przy 10kkm na rok to nie jest az tak do przodu finansowo. Przez pierwsze 3 lata trzeba zaliczyc 2 dodatkowe przeglady do dowodu za 160zl kazdy + do tego raz w roku serwis LPG pewnie za jakies 200zl kazdy.
W sumie latwo to mozna policzyc przy tak niskim przebiegu
ta cena na O2 to byla za silnik 1,6, za 1,4 wychodzi znacznie mniej niz O1.
I tu niespodzianka - zonie podoba sie bardziej O1 niz O2 FL :szeroki_usmiech
Serwis LPG na gwarancji jest za free, przeglady faktycznie sa dodatkowym kosztem, jednak przy 10 tys km rocznie oszczednosc na samym paliwie to 1800zl/rok.
Zreszta co tu mowic o jakims zwracaniu, skoro instalacja jest wliczona w cene?
Troche dziwne jest to ze na aucie nowym (O2 FL) mozna dostac wieksze upusty niz na aucie praktycznie schodzacym z rynku (O1) przy zblizonej cenie startowej, i przy wyzszym wyposazeniu w O1 (pakiet z climatronic)
Troche dziwne jest to ze na aucie nowym (O2 FL) mozna dostac wieksze upusty niz na aucie praktycznie schodzacym z rynku (O1) przy zblizonej cenie startowej, i przy wyzszym wyposazeniu w O1 (pakiet z climatronic)
Bo pewnie technicznie, te dwie wersje mało się różnią od siebie a główna księgowa ustaliła, że tak ma być i już
A tak poważnie, to niech mi ktoś powie czym się różni Tour od nowej skody po liftingu? (oprócz kosmetyki nadwozia).
ze na aucie nowym (O2 FL) mozna dostac wieksze upusty niz na aucie praktycznie schodzacym z rynku
Wlasnie, taka jest polityka firmy, ze nowy model ma lepsze rabaty, niz stary.
Swoja droga, jak policze konfiguracje OI na wypasie jaki kiedys mialem, to cena praktycznie wychodzi taka sama jak wtedy, a za ta cene dzis po rabatach jest OII na wypasie w manualu :diabelski_usmiech
[ Dodano: Nie 13 Wrz, 09 20:25 ]
Tour to stara Octavia I, teraz Tour jest w wersji FL tzn ma nowe lusterka i nowa kierownice.
OII jest od 2004 roku, jest wieksza rozni ja wszystko od Toura, a od 2008 jest OII FL, ktora ma kierownice taka sama i podobne lusterka jak Tour FL czyli stara OI produkowana od 1996 roku :twisted:
Roznice pomiedzy O1 a O2 (silnik 1,6) przy kwocie ok 50 tys zl to:
-gaz w O1
-climatronic w O1 zamiast climatic w O2
-komputer
-listwy boczne
-ESP w O2 (i cztery inne trzyliterowe skroty ktorych znaczenie zapominam od razu po przeczytaniu)
-wiecej poduszek w O2, kurtyny
-duuuzo lepsze schowki w O2
-tylna wycieraczka w O2
-inne wspomagania (nie mam pojecia ktore lepsze)
-inne zawieszenie (ponoc O2 lepiej sie prowadzi)
-przyciemnane szyby sa w obu (nie wiem o ktore chodzi, ktos podpowie?)
Czyli generalnie w O2 poza lepszymi schowkami nie ma nic, co by mnie do niej przekonywalo. Czy ktos wie czy schowki mozna przeszczepic z poprzednich modeli, np Rider mial kilka sprytnych schowkow
Maicroft, niestety ESP nie da sie wyjac aby bylo taniej
A patrzac z drugiej strony, dozbrojenie Mint w Climatronic jest niemozliwe - trzeba wziasc Ambiente a to juz zupelnie inna cena (jakies 5 tys wiecej) i dorzucic 1,6 tys za Climatronic.
A w O1 mozna zamiast Ice+ wziasc More, co pozwala zbic nastepne ~3 tys.
Enriquez, z tym miejscem masz racje. Co ciekawe ponoc O1 po FL juz miala wiecej miejsca z tylu w porownaniu do poprzedniego modelu.
A wiec subiektywnie pozostalo wiecej miejsca z tylu i lepsze schowki na korzysc O2
Tez chcialbym nowszy model, ale jakos nie potrafie sie sam przekonac.
Maicroft, podoba mi sie okreslenie Tour FL To lusterka to w sumie nawet ladne, ale ta kierownica mowiac szczerze troche odpustowa... Pocieszam sie ze taka sama jest w O2FL
ps. jako ciekowstke dosc dziwnej polityki cenowej VW - wlaczcie sobie konfigurator nowego Polo - tam nawet w wersji comfortline nie ma klimatyzacji bodajze!!!
Proponuje odpalić sobie konfigurator na angielskiej stronie skody, tam xenony ma tylko wersja L&K i w żadnej innej nie można domówić
Jeszcze dwa słowa odnośnie wyboru pomiędzy paskiem a OII FL jeśli nawet ten pierwszy wydaje się być korzystniejszy. Chyba zapominacie, ze wydatki na auto nie kończą się na jego zakupie. Jak sie gwara skończy dopiero wtedy okaże się co było korzystniej kupić. I kolejna sprawa. Jeśli postawić paska obok octy, jak myślicie, które auto szybciej okradną? Nie dziękuję ja zostanę przy Szkodniku
W O II nie ma obawy uszkodzenia miski olejowej w TDI co było zmorą w O I.
Poza tym jak się wsiada to fajniejsza jest dźwignia zmiany biegów w II i konsola środkowa.
Serwis LPG na gwarancji jest za free, przeglady faktycznie sa dodatkowym kosztem, jednak przy 10 tys km rocznie oszczednosc na samym paliwie to 1800zl/rok.
Jak Ty to policzyłeś???
1. Octavia bez gazu spali średnio około 8l Pb/100km.
2. Octavia z LPG spali około 10l LPG/100km i 1l pB/100km.
Jeśli uznamy, że średnio-roczna cena LPG to 2,00zł, a Pb to 4,00zł (przy czym na dziś LPG kosztuje 1,85, a Pb 2,20, ale w poprzednią zimę LPG kosztowało 2,20, a Pb 3,30), to 100km jazdy na Pb to około 32zł, a na LPG to około 24zł. A ta różnica daje przy Twoim przebiegu oszczędność 800zł/rok. Jak odejmiesz koszt dodatkowego przeglądu rejestracyjnego po 1 i 2 roku (czego w nowym bez LPG nie robisz) w wysokości około 170zł, to Twoja oszczędność to raptem sześć stówek...
nie mam pod reka wyliczenia (zostalo w domu), ale
1) ceny wzialem z http://www.paliwa.pl/ na dzien wczorajszy (jak widac roznica jest wyraznie wieksza niz 2x)
2) zuzycie wzialem z autocentrum (srednie spalanie dla O1 1,6) - jak widac zawyzyles spalanie
3) nie policzylem zuzycia benzyny - i tu faktycznie moj blad, choc z tego co pamietam z czasow gdy gaz posiadalem, tankowalem benzyne raz na rok
Ja wyliczylem 1800zl za rok, odliczajac bak benzyny to bedzie 1500zl. Sa to koszty porownywalen z dieslem, a jakos kupujac diesle wszyscy zadowoleni mimo iz sa drozsze o ok 8 tys zl...
[ Dodano: Pon 14 Wrz, 09 09:54 ]
ok policzylem jeszcze raz
cena zuzycie 100km 10000km
pb 4,4 8,2 36,08 3608
on 3,75 5,9 22,13 2212,5
gaz 1,9 9,5 18,05 1805
dodatkowo dopisalem diesla 1,9 90KM dla porownania
nie ma tu doliczonego zuzycia benzyny przy jezdzie na gazie
spalanie nie jest wziete "z glowy" tylko z raportow http://www.autocentrum.pl/dane-techn...1.6-102km.html
Nawet jezeli to bedzie 1000zl rocznie, to po dwoch latach na pewno zwroci sie instalacja (auto bez LPG mozna kupic tylko 2 tys taniej, niestety nie 4 tys).
Zwroc uwage ze pisze konkretnie o O1 w aktualnej promocji, w przypadku innych aut np O2 instalacja kosztuje blisko 5 tys zl i tu juz nie jest to takie oplacalne (chyba lepiej doplacic do diesla)
No cóż, każdy liczy tak, jak uważa. Ja zakładam troszkę mniej optymistyczne zyski na jeździe na LPG (mimo, że nawet spalanie Pb zawyżyłem w stosunku do tego, jaki sam notuję/notowałem - a w Octavii 1.6 notuję około 7,3l Pb, a w sprzedanym już Golfie 1.6: 10,5l LPG). Pamiętaj też, że liczenie zysków korzystając tylko z cen paliw "na dziś" jest obarczone bardzo dużym błędem.
Pamiętaj jednak o jeszcze jednej ważnej sprawie: otóż jazda na LPG powoduje, że nagle przebiegi robią się dużo większe, bo jazda na gazie jest "tania". I często fakt jest taki, że jak kiedyś kto jeździł na Pb 10.000km rocznie, to na LPG nagle robiu się 15.000km i szlag trafia wszelkie wyliczenia...
Wezcie REALNE spalanie kogos kto ma tu na forum auto zagazowane, wtedy mozna policzyc ile kosztuje go 1km i tak samo dla czystego PB.
To na autocentrum, to malo obiektywne, polecam motostat, albo spritmonitor.
Srednia dla mojego silnika na AC to 6,2, a mi wychodzi 7.1, a wiec prawie 1litr roznicy :twisted:
Otóż to: ja w swoich kalkulacjach biorę średnie spalanie z motostat. A tam O1 z gazem "wciąga" ponad litr Pb i ponad dychę LPG...
I powtórzę to co już wcześniej pisałem: moim zdaniem jeśli kupować O1, to tylko z LPG, pakietem MORE i ewentualnie lakierem metallic. Kupowanie wypaśnej wersji za 50.000zł to według mnie nieporozumienie (no, chyba że ktoś dużo jeździ i kupi TDI).
"Gratisowe wypasy" w stylu dywaniki (które można kupić oddzielnie za jakieś 50-70zł), alarm (który nie jest niezbędny do AC i można go traktować raczej jako bajer), itp. nie zrekompensują dopłaty...
na motostat nie ma usrednionych danych z konkretnego silnika albo nie umiem znalezc, ale na oko wychodzi ponizej 10, ja przyjalem z autocentrum 9,5 czyli wychodzi poprawnie
Z benzyna to juz wogole klopot bo trzeba odfiltrowac mocniejsze silniki (ktore nawet do 15 Pb wciagaja), ale na oko tez wychodzi poprawnie
na sprintmonitor srednia dla LPG 9,63 czyli prawie to samo, dla Pb 8,33 czyli takze praktycznie to samo
Ja nie wiem, moze jak cos zle czytam, ale wskazcie skad bierzecie te dane...
A co do wersji O1 Tour - mozna wziasc More, mozna wziasc Ice+. Roznica ok 3 tys -za climatronic i komputer.
To kwestia gustu, czy wolisz jezdzic nowsza drozsza konstrukcja ze slabszym wyposazeniem i wyzszymi kosztami eksploatacji (O2), czy tez starsza, doposazona, tansza w zakupie i paliwie (O1).
Ja nowa O1 traktuje raczej jako alternatywe dla zakupu auta uzywanego.
ceny paliw wzialem z motostat, srednie spalanie z posta powyzej
cena zuzycie 100km 10000km
pb 4,36 7,56 32,96 3296,16
gaz 1,88 9,27 17,43 1742,76
+pb 4,36 1 4,36 436
Nadal wychodzi ok 1tys zl rocznie po odliczeniu kosztu przegladu. Przy planowanym uzytkowaniu auta w okresie min 6 lat zdecydowanie sie oplaca.
ceny paliw wzialem z motostat, srednie spalanie z posta powyzej
cena zuzycie 100km 10000km
pb 4,36 7,56 32,96 3296,16
gaz 1,88 9,27 17,43 1742,76
+pb 4,36 1 4,36 436
Nadal wychodzi ok 1tys zl rocznie po odliczeniu kosztu przegladu. Przy planowanym uzytkowaniu auta w okresie min 6 lat zdecydowanie sie oplaca.
Kolego, ale ceny paliwa wziąłeś takie, jakie są na stacjach benzynowych dziś. A benzyna w tej chwili tanieje, drożeje natomiast LPG. Za kilka tygodni Pb będzie kosztowało poniżej 4,00, a gaz powyżej 2,00 i wtedy Twoje obliczenia będą błędne. Dlatego załóż sobie jakąś cenę średnioroczną i dopiero wtedy licz średni roczny "zarobek" (no chyba ze za wszelką cenę chcesz udowadniać sobie "taniość" gazu)...
Prawie codzienne notowania detalicznych cen paliw płynnych na stacjach w Tychach, Katowicach, Mysłowicach i Sosnowcu
Ja tam z tych wykresow nie wyciagam wniosku ze gaz za 2 zl a benzyna za 4. Widze raczej ze na gazie zawsze tanio a na benzynie "jak sie trafi".
Ale nawet gdyby bylo 2/4 to jest to 600 zl (doliczona benzyna i koszty przegladu) rocznie w kieszeni i instalacja zwraca sie troche ponad 3 lata. Nadal sie oplaca.
No i ewidentny wniosek - jak sie malo jezdzi to jak by sie nie kombinowalo, wiele zaoszczedzic sie nei da.
Komentarz