dodatki u dealerow

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Zamieszczone przez norbi99
    szampan
    W sylwestra kupowałeś?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #52
      Nie patrzylem w cennik, dlatego ten 1.4 TSI to by bylo cos. A gaz, przy 10kkm na rok to nie jest az tak do przodu finansowo. Przez pierwsze 3 lata trzeba zaliczyc 2 dodatkowe przeglady do dowodu za 160zl kazdy + do tego raz w roku serwis LPG pewnie za jakies 200zl kazdy.

      W sumie latwo to mozna policzyc przy tak niskim przebiegu
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Marx
        Elegance
        • 2009
        • 865

        #53
        ta cena na O2 to byla za silnik 1,6, za 1,4 wychodzi znacznie mniej niz O1.
        I tu niespodzianka - zonie podoba sie bardziej O1 niz O2 FL :szeroki_usmiech

        Serwis LPG na gwarancji jest za free, przeglady faktycznie sa dodatkowym kosztem, jednak przy 10 tys km rocznie oszczednosc na samym paliwie to 1800zl/rok.

        Zreszta co tu mowic o jakims zwracaniu, skoro instalacja jest wliczona w cene?

        Troche dziwne jest to ze na aucie nowym (O2 FL) mozna dostac wieksze upusty niz na aucie praktycznie schodzacym z rynku (O1) przy zblizonej cenie startowej, i przy wyzszym wyposazeniu w O1 (pakiet z climatronic)

        Komentarz


        • #54
          Zamieszczone przez Marx

          Troche dziwne jest to ze na aucie nowym (O2 FL) mozna dostac wieksze upusty niz na aucie praktycznie schodzacym z rynku (O1) przy zblizonej cenie startowej, i przy wyzszym wyposazeniu w O1 (pakiet z climatronic)
          Bo pewnie technicznie, te dwie wersje mało się różnią od siebie a główna księgowa ustaliła, że tak ma być i już
          A tak poważnie, to niech mi ktoś powie czym się różni Tour od nowej skody po liftingu? (oprócz kosmetyki nadwozia).

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #55
            Zamieszczone przez Marx
            ze na aucie nowym (O2 FL) mozna dostac wieksze upusty niz na aucie praktycznie schodzacym z rynku
            Wlasnie, taka jest polityka firmy, ze nowy model ma lepsze rabaty, niz stary.

            Swoja droga, jak policze konfiguracje OI na wypasie jaki kiedys mialem, to cena praktycznie wychodzi taka sama jak wtedy, a za ta cene dzis po rabatach jest OII na wypasie w manualu :diabelski_usmiech

            [ Dodano: Nie 13 Wrz, 09 20:25 ]
            Tour to stara Octavia I, teraz Tour jest w wersji FL tzn ma nowe lusterka i nowa kierownice.


            OII jest od 2004 roku, jest wieksza rozni ja wszystko od Toura, a od 2008 jest OII FL, ktora ma kierownice taka sama i podobne lusterka jak Tour FL czyli stara OI produkowana od 1996 roku :twisted:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Marx
              Elegance
              • 2009
              • 865

              #56
              Roznice pomiedzy O1 a O2 (silnik 1,6) przy kwocie ok 50 tys zl to:
              -gaz w O1
              -climatronic w O1 zamiast climatic w O2
              -komputer
              -listwy boczne

              -ESP w O2 (i cztery inne trzyliterowe skroty ktorych znaczenie zapominam od razu po przeczytaniu)
              -wiecej poduszek w O2, kurtyny
              -duuuzo lepsze schowki w O2
              -tylna wycieraczka w O2

              -inne wspomagania (nie mam pojecia ktore lepsze)
              -inne zawieszenie (ponoc O2 lepiej sie prowadzi)

              -przyciemnane szyby sa w obu (nie wiem o ktore chodzi, ktos podpowie?)

              Czyli generalnie w O2 poza lepszymi schowkami nie ma nic, co by mnie do niej przekonywalo. Czy ktos wie czy schowki mozna przeszczepic z poprzednich modeli, np Rider mial kilka sprytnych schowkow

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #57
                Schowki nie pasuja, bo uksztaltowanie tapicerek jest inne.

                Samo ESP jakby dosadzil do OI to bylo chyba 3000PLN, wiec juz o tyle OIIFL bylaby tansza
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Enriquez
                  RS
                  • 2009
                  • 7685
                  • Superb III (3V3)

                  #58
                  Marx,

                  Zapomniałeś jeszcze, że w O2 jest nieco więcej miejsca.
                  Pozdrawiam
                  Marcin

                  Komentarz

                  • Marx
                    Elegance
                    • 2009
                    • 865

                    #59
                    Maicroft, niestety ESP nie da sie wyjac aby bylo taniej
                    A patrzac z drugiej strony, dozbrojenie Mint w Climatronic jest niemozliwe - trzeba wziasc Ambiente a to juz zupelnie inna cena (jakies 5 tys wiecej) i dorzucic 1,6 tys za Climatronic.

                    A w O1 mozna zamiast Ice+ wziasc More, co pozwala zbic nastepne ~3 tys.

                    Enriquez, z tym miejscem masz racje. Co ciekawe ponoc O1 po FL juz miala wiecej miejsca z tylu w porownaniu do poprzedniego modelu.

                    A wiec subiektywnie pozostalo wiecej miejsca z tylu i lepsze schowki na korzysc O2
                    Tez chcialbym nowszy model, ale jakos nie potrafie sie sam przekonac.

                    Maicroft, podoba mi sie okreslenie Tour FL To lusterka to w sumie nawet ladne, ale ta kierownica mowiac szczerze troche odpustowa... Pocieszam sie ze taka sama jest w O2FL

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #60
                      Kierownica mi sie nie widzi, najpierw ona byla w Superbie. Jedyne pocieszenie ze w tych drozszych wersjach mozna ja zmienic na 3-ramienna.

                      OI przed i po lifcie ma tyle samo miejsca, bo to jest ciagle ta samy plyta podwoziowa.


                      Dopiero OII i obecna OIIFL przyniosla zmiane, bo auto jest na innej wiekszej plycie podwoziowej
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • tomecki994
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 201

                        #61
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Wlasnie, taka jest polityka firmy, ze nowy model ma lepsze rabaty, niz stary.
                        ?? Właśnie w O1 można łączyć uspusty, 50/50, ubez. lpg itp. a w O2 nie ! trzeba dopłacać

                        O2 to taka ,, bułka " dla mnie

                        a kierownica w O1 w standardzie jest czteroramienna,

                        Ja miałem do wyboru : nówka O1 czy używana O2 z przebiegiem 160 000 km... Wybrałem O1, no i NIE musiałem czekać miesiącami an auto
                        Octavia jest jak dobry lokaj - czasami zapominasz, że on w ogóle istnieje, ale gdyby go nie było, to świat zwaliłby Ci się na głowę.

                        Komentarz

                        • winni77
                          RS
                          • 2009
                          • 2183
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez marlej108
                          ps. jako ciekowstke dosc dziwnej polityki cenowej VW - wlaczcie sobie konfigurator nowego Polo - tam nawet w wersji comfortline nie ma klimatyzacji bodajze!!!
                          Proponuje odpalić sobie konfigurator na angielskiej stronie skody, tam xenony ma tylko wersja L&K i w żadnej innej nie można domówić

                          Jeszcze dwa słowa odnośnie wyboru pomiędzy paskiem a OII FL jeśli nawet ten pierwszy wydaje się być korzystniejszy. Chyba zapominacie, ze wydatki na auto nie kończą się na jego zakupie. Jak sie gwara skończy dopiero wtedy okaże się co było korzystniej kupić. I kolejna sprawa. Jeśli postawić paska obok octy, jak myślicie, które auto szybciej okradną? Nie dziękuję ja zostanę przy Szkodniku
                          Mój "Batmobil"

                          Komentarz

                          • Marx
                            Elegance
                            • 2009
                            • 865

                            #63
                            tomecki994 nie do konca
                            np ubezpieczenie i LPG sie wyklucza, tzn jak wybierzesz LPG to ubezpieczenie kosztuje niecale 2 tys zl na rok

                            A powiedz mi, czemu na uzywana O2 z przebiegiem 160 tys km musialbys czekac miesiacami...?

                            winni77, wlacz sobie niemiecki konfigurator O1. Ilosc kolorow czy tapicerek kladzie na lopatki polski konfigurator

                            Komentarz

                            • PiterNZ
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 389

                              #64
                              W O II nie ma obawy uszkodzenia miski olejowej w TDI co było zmorą w O I.
                              Poza tym jak się wsiada to fajniejsza jest dźwignia zmiany biegów w II i konsola środkowa.

                              Komentarz

                              • Marx
                                Elegance
                                • 2009
                                • 865

                                #65
                                ale z tego co kojarze problem nisko umieszczonej miski olejowej dotyczy tylko diesli?

                                Komentarz

                                • Agamek12
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 9943
                                  • Ford

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Marx
                                  Serwis LPG na gwarancji jest za free, przeglady faktycznie sa dodatkowym kosztem, jednak przy 10 tys km rocznie oszczednosc na samym paliwie to 1800zl/rok.
                                  Jak Ty to policzyłeś???
                                  1. Octavia bez gazu spali średnio około 8l Pb/100km.
                                  2. Octavia z LPG spali około 10l LPG/100km i 1l pB/100km.
                                  Jeśli uznamy, że średnio-roczna cena LPG to 2,00zł, a Pb to 4,00zł (przy czym na dziś LPG kosztuje 1,85, a Pb 2,20, ale w poprzednią zimę LPG kosztowało 2,20, a Pb 3,30), to 100km jazdy na Pb to około 32zł, a na LPG to około 24zł. A ta różnica daje przy Twoim przebiegu oszczędność 800zł/rok. Jak odejmiesz koszt dodatkowego przeglądu rejestracyjnego po 1 i 2 roku (czego w nowym bez LPG nie robisz) w wysokości około 170zł, to Twoja oszczędność to raptem sześć stówek...
                                  Adam... Używam:
                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                  Komentarz

                                  • Marx
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 865

                                    #67
                                    nie mam pod reka wyliczenia (zostalo w domu), ale
                                    1) ceny wzialem z http://www.paliwa.pl/ na dzien wczorajszy (jak widac roznica jest wyraznie wieksza niz 2x)
                                    2) zuzycie wzialem z autocentrum (srednie spalanie dla O1 1,6) - jak widac zawyzyles spalanie
                                    3) nie policzylem zuzycia benzyny - i tu faktycznie moj blad, choc z tego co pamietam z czasow gdy gaz posiadalem, tankowalem benzyne raz na rok
                                    Ja wyliczylem 1800zl za rok, odliczajac bak benzyny to bedzie 1500zl. Sa to koszty porownywalen z dieslem, a jakos kupujac diesle wszyscy zadowoleni mimo iz sa drozsze o ok 8 tys zl...

                                    [ Dodano: Pon 14 Wrz, 09 09:54 ]
                                    ok policzylem jeszcze raz
                                    cena zuzycie 100km 10000km
                                    pb 4,4 8,2 36,08 3608
                                    on 3,75 5,9 22,13 2212,5
                                    gaz 1,9 9,5 18,05 1805

                                    dodatkowo dopisalem diesla 1,9 90KM dla porownania
                                    nie ma tu doliczonego zuzycia benzyny przy jezdzie na gazie
                                    spalanie nie jest wziete "z glowy" tylko z raportow http://www.autocentrum.pl/dane-techn...1.6-102km.html

                                    Nawet jezeli to bedzie 1000zl rocznie, to po dwoch latach na pewno zwroci sie instalacja (auto bez LPG mozna kupic tylko 2 tys taniej, niestety nie 4 tys).

                                    Zwroc uwage ze pisze konkretnie o O1 w aktualnej promocji, w przypadku innych aut np O2 instalacja kosztuje blisko 5 tys zl i tu juz nie jest to takie oplacalne (chyba lepiej doplacic do diesla)

                                    Komentarz

                                    • Agamek12
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 9943
                                      • Ford

                                      #68
                                      No cóż, każdy liczy tak, jak uważa. Ja zakładam troszkę mniej optymistyczne zyski na jeździe na LPG (mimo, że nawet spalanie Pb zawyżyłem w stosunku do tego, jaki sam notuję/notowałem - a w Octavii 1.6 notuję około 7,3l Pb, a w sprzedanym już Golfie 1.6: 10,5l LPG). Pamiętaj też, że liczenie zysków korzystając tylko z cen paliw "na dziś" jest obarczone bardzo dużym błędem.
                                      Pamiętaj jednak o jeszcze jednej ważnej sprawie: otóż jazda na LPG powoduje, że nagle przebiegi robią się dużo większe, bo jazda na gazie jest "tania". I często fakt jest taki, że jak kiedyś kto jeździł na Pb 10.000km rocznie, to na LPG nagle robiu się 15.000km i szlag trafia wszelkie wyliczenia...
                                      Adam... Używam:
                                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                      Passek: B6 175KM/366Nm

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #69
                                        Wezcie REALNE spalanie kogos kto ma tu na forum auto zagazowane, wtedy mozna policzyc ile kosztuje go 1km i tak samo dla czystego PB.

                                        To na autocentrum, to malo obiektywne, polecam motostat, albo spritmonitor.

                                        Srednia dla mojego silnika na AC to 6,2, a mi wychodzi 7.1, a wiec prawie 1litr roznicy :twisted:
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Agamek12
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 9943
                                          • Ford

                                          #70
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Wezcie REALNE spalanie kogos kto ma tu na forum auto zagazowane, wtedy mozna policzyc ile kosztuje go 1km i tak samo dla czystego PB.

                                          To na autocentrum, to malo obiektywne, polecam motostat, albo spritmonitor.

                                          Srednia dla mojego silnika na AC to 6,2, a mi wychodzi 7.1, a wiec prawie 1litr roznicy :twisted:
                                          Otóż to: ja w swoich kalkulacjach biorę średnie spalanie z motostat. A tam O1 z gazem "wciąga" ponad litr Pb i ponad dychę LPG...

                                          I powtórzę to co już wcześniej pisałem: moim zdaniem jeśli kupować O1, to tylko z LPG, pakietem MORE i ewentualnie lakierem metallic. Kupowanie wypaśnej wersji za 50.000zł to według mnie nieporozumienie (no, chyba że ktoś dużo jeździ i kupi TDI).
                                          "Gratisowe wypasy" w stylu dywaniki (które można kupić oddzielnie za jakieś 50-70zł), alarm (który nie jest niezbędny do AC i można go traktować raczej jako bajer), itp. nie zrekompensują dopłaty...
                                          Adam... Używam:
                                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                          Passek: B6 175KM/366Nm

                                          Komentarz

                                          • Marx
                                            Elegance
                                            • 2009
                                            • 865

                                            #71
                                            na motostat nie ma usrednionych danych z konkretnego silnika albo nie umiem znalezc, ale na oko wychodzi ponizej 10, ja przyjalem z autocentrum 9,5 czyli wychodzi poprawnie
                                            Z benzyna to juz wogole klopot bo trzeba odfiltrowac mocniejsze silniki (ktore nawet do 15 Pb wciagaja), ale na oko tez wychodzi poprawnie

                                            na sprintmonitor srednia dla LPG 9,63 czyli prawie to samo, dla Pb 8,33 czyli takze praktycznie to samo

                                            Ja nie wiem, moze jak cos zle czytam, ale wskazcie skad bierzecie te dane...

                                            A co do wersji O1 Tour - mozna wziasc More, mozna wziasc Ice+. Roznica ok 3 tys -za climatronic i komputer.
                                            To kwestia gustu, czy wolisz jezdzic nowsza drozsza konstrukcja ze slabszym wyposazeniem i wyzszymi kosztami eksploatacji (O2), czy tez starsza, doposazona, tansza w zakupie i paliwie (O1).
                                            Ja nowa O1 traktuje raczej jako alternatywe dla zakupu auta uzywanego.

                                            Komentarz

                                            • Agamek12
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 9943
                                              • Ford

                                              #72
                                              Ja bym zrobił tak:
                                              1. benzynka 1.6: http://www.spritmonitor.de/de/uebers...=73&power_e=75
                                              2. benzynka 1.6 z LPG: http://www.spritmonitor.de/de/uebers...=73&power_e=76
                                              W punkcie drugim nie ma zużycia Pb, więc dla spokoju sumienia dodałbym 1l Pb na każde 100km.
                                              Adam... Używam:
                                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                              Passek: B6 175KM/366Nm

                                              Komentarz

                                              • Marx
                                                Elegance
                                                • 2009
                                                • 865

                                                #73
                                                ceny paliw wzialem z motostat, srednie spalanie z posta powyzej
                                                cena zuzycie 100km 10000km
                                                pb 4,36 7,56 32,96 3296,16
                                                gaz 1,88 9,27 17,43 1742,76
                                                +pb 4,36 1 4,36 436

                                                Nadal wychodzi ok 1tys zl rocznie po odliczeniu kosztu przegladu. Przy planowanym uzytkowaniu auta w okresie min 6 lat zdecydowanie sie oplaca.

                                                Komentarz

                                                • Agamek12
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 9943
                                                  • Ford

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez Marx
                                                  ceny paliw wzialem z motostat, srednie spalanie z posta powyzej
                                                  cena zuzycie 100km 10000km
                                                  pb 4,36 7,56 32,96 3296,16
                                                  gaz 1,88 9,27 17,43 1742,76
                                                  +pb 4,36 1 4,36 436

                                                  Nadal wychodzi ok 1tys zl rocznie po odliczeniu kosztu przegladu. Przy planowanym uzytkowaniu auta w okresie min 6 lat zdecydowanie sie oplaca.
                                                  Kolego, ale ceny paliwa wziąłeś takie, jakie są na stacjach benzynowych dziś. A benzyna w tej chwili tanieje, drożeje natomiast LPG. Za kilka tygodni Pb będzie kosztowało poniżej 4,00, a gaz powyżej 2,00 i wtedy Twoje obliczenia będą błędne. Dlatego załóż sobie jakąś cenę średnioroczną i dopiero wtedy licz średni roczny "zarobek" (no chyba ze za wszelką cenę chcesz udowadniać sobie "taniość" gazu)...
                                                  Adam... Używam:
                                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                                  Komentarz

                                                  • Marx
                                                    Elegance
                                                    • 2009
                                                    • 865

                                                    #75
                                                    no tos mi zadal, nie tak latwo znalezc historyczne ceny, ale prosze bardzo
                                                    Prawie codzienne notowania detalicznych cen paliw płynnych na stacjach w Tychach, Katowicach, Mysłowicach i Sosnowcu


                                                    Ja tam z tych wykresow nie wyciagam wniosku ze gaz za 2 zl a benzyna za 4. Widze raczej ze na gazie zawsze tanio a na benzynie "jak sie trafi".
                                                    Ale nawet gdyby bylo 2/4 to jest to 600 zl (doliczona benzyna i koszty przegladu) rocznie w kieszeni i instalacja zwraca sie troche ponad 3 lata. Nadal sie oplaca.

                                                    No i ewidentny wniosek - jak sie malo jezdzi to jak by sie nie kombinowalo, wiele zaoszczedzic sie nei da.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...