seria.
pakiet na bezdroza
Zwiń
X
-
dodam garść własnych informacji (sprawdzonych) do tego tematu.
Octavia 4x4 ma z przodu fabrycznie dołożone tukejki o wys. 1cm. Wys. od ziemi do błotnika wynosi 69cm.
Dołożyłem dodatkowo tulejki podwyższajće o wys. 2cm i uzyskałem wys. 72 - 72,5cm
W ten sposób udało mi się podnieść najniższy punkt auta o ok. 3 - 3,5cm.
Obecnie zatem powinienem mieć prześwit ok. 18 cm (fabryczny wg danych instrukcji obsługi w Octavii 4x4 wynosi 15,1 cm)
Z przodu załozyłem nowe amory Kayaba excel-G. Właściwości jezdne auta nie pogorszyły się, mimo, iż te amory sa b. miękkie (jak dla mnie za miękkie do dynamicznej jazdy, ale za to b. komfortowe - takie same jak seryjne)
Sprężyny są takie same jak w zwykłej Octavii. Amortyzatory różnią się mocowaniem stabilizatora do nich czyli trzeba zamawiać amory do 4x4.
[ Dodano: Wto 27 Mar, 12 22:50 ]
Mimo, iż prześwit auta jest zbliżony do suzuki grand vitara I (1998-2005) (odpowiednio 18 i 20cm) to ukształtowanie nadwozia i praca zawieszenia w terenie zdecydująco przemawia na korzyść grand vitary I.
Natomiast na szosie dużo lepiej prowadzi się Octavia.
To tyle w temacie.
[ Dodano: Wto 27 Mar, 12 22:52 ]
vitara przejedzie dużo trudniejsze terenowe trasy niż skoda i ryzyko uszkodzenia auta na korzeń itp. oraz trwałość nadwozia będzie zdecydowanie korzystniejsza dla vitary. Większe dziury będzie też można nią szybciej przejeżdżać.
[ Dodano: Wto 27 Mar, 12 22:54 ]
nie mniej jednak skodę w tej wersji i po takich modyfikacjach uważam za bdb auto - odpowiednik niektórych fabrycznych SUV-ów.
[ Dodano: Wto 27 Mar, 12 22:55 ]
Dodam też, że zarówno w jeździe sportowej jak i terenowej mam spore doświadczenie. Poza tym podane fakty mają odzwierciedlenie w rzeczywistości, faktach i pomiarach, a nie są jedynie moim widzimisiem.
Komentarz
-
-
Zgłupieć można!
Czytałem na tym forum o amortyzatorach i zdecydowałem się na Excel-G, bo są twardsze i znacznie lepiej samochód się na nich prowadzi.
Teraz kiedy szukam informacji o sprężynach i tulejach podwyższających dowiaduje się, że Excel-G są bardzo miękkie tak jak seryjne.
Nic jeszcze nie kupowałem, bo dopiero gromadzę kasę.
Komentarz
-
-
MMJP: Excel-G są trochę twardsze od serii.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zaglądnąłem do tego katalogu sprężyn i jeśli dobrze mi się wydaje, że te wymiary to średnica drutu, średnica zwojów i wysokość to chyba znalazłem fajną sprężynkę na tył.
Chodzi mi o sprężyny z modelu Felicia Pick-Up nawet nie musi być wersja HD wystarczy zwykła.
Jest sądząc po średnicy drutu twardsza i o 14 mm wyższa (+ mniejsze ugięcie z racji twardości), więc miałbym jednocześnie sztywniej i wyżej bez żadnych podkładek, które robił tokarz.
Octavia 1,6 kombi wersja HD 11,75; 109; 340
Felicia Pick-Up 14,00; 114; 354
Co o tym myślicie?
A czy mógłby ktoś z Was zmierzyć średnicę drutu w swoich sprężynach z pakietu na bezdroża?
Oczywiście na przód tulejki i może też coś twardszego. Tu jest różnica między 1,6 a większymi silnikami praktycznie tylko w wysokości sprężyn (średnica drutu taka sama) czyli już same sprężyny dałyby mi 20 mm wyżej + 21 mm tulejki 8)
silnik 1,6 - 12,50; 143; 330
inne silniki 12,50; 141; 350
[ Dodano: Pią 03 Sie, 12 15:36 ]
Zamieszczone przez cysterniarz- sprężyny z pakietu na bezdroża (nr części: 1J0 511 115 CF)
[ Dodano: Wto 14 Sie, 12 23:00 ]
Takie maleństwo:
chyba jutro zaszczepię implanty
Nie mogę teraz tego znaleźć, ale widziałem gdzieś wymiary tych tulejek i wydaje mi się, że moje są inne:
średnica wewnętrzna 22,46
zewnętrzna 39,62
[ Dodano: Sro 15 Sie, 12 21:59 ]
Zaobrączkowałem dziś Skodę tulejkamiZałączone pliki
Komentarz
-
-
Jest pytanie !!
Właśnie konfiguruje nowa Octavkę kombi 2.0 dizluch, potrzebuje podpowiedzi czy warto brać fsbryczny pakiet na bezdroża (1000pln) ??
Jak wygląda płyta pod silnik i ile waży , czy to są te same sprężyny i amory co bez pakietu , czy czuć w czasie jazdy po winklach wyżej srodek ciężkości ??
PILNE !!NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Komentarz
-
-
Ja pakiet zamówiłem, gdyż był mi potrzebny - i nie żałuję tego 1.000 PLN,- dodatkowo, gdyż pakiet już dwa razy uchronił mi spód auta przed uszkodzeniem. Płyta pod silnik jest wykonana z tworzywa sztucznego. Jest dosyć lekka. Nie jestem pewien, ale chyba sprężyny są inne, niż w standardzie - a przynajmniej tylne. Octa z tym pakietem całkiem fajnie zachowuje się w zakrętach - a jeszcze lepiej, gdy uaktywnisz VCDS-em tylną szperę.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Eidos71, tylna szperę to ja mogę sobie uruchomić ....ręcznym!! To niestety nie bedzie 4-ro łapNOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Komentarz
-
-
Eidos71, to teraz nie ma już stalowej płyty w pakiecie na bezdroża? Ja w preFL mam stalową, może jakaś mega ciężka nie jest, ale do zakładania dwie osoby mile widziane, żeby ją dobrze ustawić.
wojtisek1, sprężyny i amory są inne. Dłuższe, twardsze sprężyny i amortyzatory o dłuższym skoku. W ETKA da się znależć jeszcze jakieś drobne różnice, ale jak nie ma już stalowej płyty to nie wiadomo czy i innych dodatków nie obcieli. Były to jakieś tam dodatkowe osłony lakieru pod spodem czy coś.
Z pakietem zachowuje się w zakręcie niegorzej niż inne auta. Ale do RSki to jej daleko. Tzn ciężko jest pogonic auta obniżone i "usportowione". IMO jest troche mniej stabilna ze względu na podniesienie środka ciężkości.
Jakby co ja polecam na Polskie drogi - u nas powinni to dawać w standardzie.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
zmartwiliście mnie hasłem , że płyta nie jest metalowa, no chyba , że jest kewlarowa :lol: to okiej !!NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Eidos71Ja pakiet zamówiłem, gdyż był mi potrzebny - i nie żałuję tego 1.000 PLN,- dodatkowo, gdyż pakiet już dwa razy uchronił mi spód auta przed uszkodzeniem. Płyta pod silnik jest wykonana z tworzywa sztucznego. Jest dosyć lekka. Nie jestem pewien, ale chyba sprężyny są inne, niż w standardzie - a przynajmniej tylne. Octa z tym pakietem całkiem fajnie zachowuje się w zakrętach - a jeszcze lepiej, gdy uaktywnisz VCDS-em tylną szperę.
Z tym, że ja mam metalową płytę.
Pytanie czego oczekujesz od auta ?
Myślę, że poza podniesionymi przez przedmówców argumentami o wyższym środku ciężkości, dochodzi jeszcze nie najlepsza tolerancja na boczny wiatr przy prędkościach autostradowych.
Poza tym same zalety.
Tu możesz zobaczyć jak wygląda Combi z PNB na 17 Ronala
pzdr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GarretZamieszczone przez Eidos71....a jeszcze lepiej, gdy uaktywnisz VCDS-em tylną szperę.
pozdrawiam
Aby to włączyć wystarczy zmienić bit 3 w bajcie 17 sterownika ABS.
Po zmianie kodowania w adaptacjach uaktywnia się kanał 36, na którym można ustawić siłę działania XDS - 1 lub 2 - strong
Kodowanie ABS przed zmianą: 113B201C09240002880D04E8901A0040340000
Kodowanie ABS po włączeniu XDS: 113B201C09240002880D04E8901A0040340800
przedostatni bajt zmienia się z 00 na 08.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirek_p11Zamieszczone przez GarretZamieszczone przez Eidos71....a jeszcze lepiej, gdy uaktywnisz VCDS-em tylną szperę.
pozdrawiam
Aby to włączyć wystarczy zmienić bit 3 w bajcie 17 sterownika ABS.
Po zmianie kodowania w adaptacjach uaktywnia się kanał 36, na którym można ustawić siłę działania XDS - 1 lub 2 - strong
Kodowanie ABS przed zmianą: 113B201C09240002880D04E8901A0040340000
Kodowanie ABS po włączeniu XDS: 113B201C09240002880D04E8901A0040340800
przedostatni bajt zmienia się z 00 na 08.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
piękny temat sie rozwinął!! to lubię , a gdzie później się wpisuje "1 lub 2" żeby siłą blokowania ustawić ??
A może można jeszcze jakoś centralny dyfer wyregulować , żeby furmanka bardziej w kierunku RWD była??NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Eidos71Uoo to, to, to... Właśnie o to mi chodziło Mam zakodowane od 3 dni i (o ile nie jest to efekt placebo) autko na łukach i w zakrętach sprawuje się lepiej, idąc jak po sznurku... Pisałem już w innym temacie, że Octa sprawia pozytywne wrażenie teraz, jakby jej tylna oś stała się lekko skrętna...
Wjedź szybko w zakręt 90o to poczujesz jak przyhamowuje koło, nawet pasażer to poczujeSprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
wojtisek1, nie wiem czy do tej wersji haldexa są. Ale były chyba kiedyś dostępne swego rodzaju boxy, którymi można było regulować rozłożenie napędu na osie. Wydaje mi się, że haldex nie może zbyt długo pracować załączony, bo się przegrzeje. Tzn. nie da się zrobić RWD z Octy 4x4Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Garret - mam standardowy napęd na przednią ośkę. Aby uaktywnić (zakodować) XDS, nie trzeba mieć 4X4.
andrzej111 - pewnie masz rację. Ja opisałem jedynie swoje odczucia/wrażenia. Mogę dodać, że wiążą się one na pewno z "utwardzeniem-usztywnieniem" układu kierowniczego.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marxno to moze inaczej - czy ktos w silniku benzynowym ma zalozony pakiet na bezdroza?
Komentarz
-
-
ja dość szybko po zakupie toura I dokupiłem osłonę. ponieważ auto poszło w dół, to gdy ostatnio odmówiły ni posłuszeństwa amorki (po ok 90 tys), to dokupiłem sprężyny (na przód od diesla 130, a na tył od combi z hakiem), samochód poszedł około 5-7 cm do góry, spalanie wzrosło o około 0,5 l/100. Ale jestem z tej opcji bardzo zadowolony
Komentarz
-
-
samuraj, 5- 7cm do góry !! to juz przesada!! albo niemożl;iwe , albo musi wyglądać komicznie??NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Komentarz
-
-
U mnie po dołożeniu pierścieni z pakietu na bezdroża i amorów Excel-G na przodzie prześwit od opony do nadkola wynosi 12 cm, z czasem zeszło do 11 jak się uleżało, i rzeczywiście wyglądała komicznie bo wyglądała jak by w bagażniku było pół palety cementu. ale po zawiezieniu tylnych sprężyn do kowala ( jak się okazało członek naszego klubu) i roziągnięciu ich o 7 cm wyrównało się i Tour wygląda jak SCOUT, ale przynajmniej nie boje się tak bezdroży i lasów.
Komentarz
-
Komentarz