Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

pakiet na bezdroza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Jeżeli masz liftbacka to zmienia postać rzeczy. W tym wypadku standardowe springi tylne od kombi powinny dać radę (w Felicji taki coś zastosowałem).

    Tu jest wykaz tylnych sprężyn LESJÖFORS do O1:
    Liftback
    COIL SPRING REAR SKODA 42 857 06
    COIL SPRING REAR SKODA Heavy Duty 42 857 16


    Kombi
    COIL SPRING REAR SKODA 42 857 12
    COIL SPRING REAR SKODA Heavy Duty 42 857 17

    Wykaz nie dotyczy wersji 4x4 i RS
    Źródło: Not Found

    Komentarz


    • #77
      Mam liftbacka. Czyli od kombi podwyższą mi tył i będą twardsze nawet te standardowe?

      np takie
      Link

      Komentarz


      • #78
        Przynajmniej w teorii powinno tak być. Uwzględnij tylko proszę, że ETKA informuje o 15 typach sprężyn na tył (licząc osobno dla Liftback i Kombi). Jest więc w czym wybierać (patrz kolorowe kropki na sprężynach). Praktyce pewnie oferta jest ograniczona do kilku podstawowych typów

        Polecam lekturę tego katalogu:
        Not Found
        Na stronach 141-142 masz wymiary wyspecyfikowanych sprężyn.

        Komentarz


        • #79
          Zamieszczone przez laurin
          Czyli od kombi podwyższą mi tył i będą twardsze nawet te standardowe?
          twardsze są ale szału nie będzie z podniesieniem tyłu. Lekko się dźwignie ale na pewno nie wyrówna w stosunku do przodu z tulejami.
          Polecam te z pakietu na bezdroża - efekt gwarantowany (mam u siebie) albo te polecane przez rogoz.

          Komentarz


          • #80
            mam ten pakiet fabryczny na bezdrorza i chwale go sobie po wszystkich odpustach.W ciagu miesiąca brat już 2* skręcał plasykowe osłony od śniegu a umnie nic jest całe podniesine i problem z bani. Jak ktoś jeżdzi na narty to jest super sprawa na zmrożone buldy pośniegowe.

            Komentarz


            • #81
              Witam. w sobotę jestem umówiony na wymianę elementów zawieszenia w O1 TDI Combi Tour ( amor B4 plus gniazda , simerblock wahacza i inne ) i przy okazji mechanik powiedział mi żebym się zastanowił na podniesieniem przodu ( 5,5 cm między ziemią a najniższym pkt zderzaka). mówił mi o pakiecie ulicznym ale wspomniał tez ze można też założyć springi z 4X4. ktoś wie z was jak sie to ma do prawdy? pasują 4x4 do ośki? i ewentualnie ile jest różnicy w wysokości.

              Przebieg obecnie to 211kkm i sprężyny mogą mieć dość

              Komentarz


              • #82
                Sprężyny na tył na pewno nie pasują, na przód być może. Bardziej popularne i przetestowane jest podwyższanie tulejkami. Zresztą, czy wersja 4x4 nie miała w standardzie tulejek?

                Danych fabrycznych sprężyn ORI nie znam. Ale możesz na stronie Lesjofora pobrać katalog w PDF, w którym są parametry wszystkich produkowanych przez nich sprężyn.
                W pierwszej części szukasz po typie samochodu indeksu sprężyny, w drugiej części po indeksie znajdujesz wymiary.

                Komentarz


                • #83
                  w silniku benzynowym oryginalnie jest zamontowana krótka oslona silnika ok 25 cm równolegle ze zderzakiem i dwie boczne. oslony sa plastikowe. ta krotka oslona zawsze mnie wkurzala bo to jakby tylko namiastka oslony troche niby chroni alternator ? itp. 'pakiet na bezdroza' to chyba zestaw oryginalny skody . w mojej skodzie zamonowana jest oslona metalowa jednakowa w dieslu i benzynie chroni nie tylko przed woda sniegiem i blotem ale chroni takze miske oleju przed kamieniami i róznymi przeszkodami np zjazd z kraweznika itp. oslona wazy chyba 10 kg ale jest skuteczna gdyz widze rysy i zagniecenia.znajomi juz wymieniali miske oleju niezła zabawa jak sie awaria zdarzy w trasie!!

                  oslona wyglada tak

                  SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia

                  mozna jeszcze podniesc zawieszenie przod ok 25mm za pomoca specjalnych oryginalnych tulejek Skody.
                  robert octaviaRK

                  Komentarz


                  • #84
                    Witam.
                    Jak wcześniej pisałem dziś przypadał dzień robienia z zawieszeniem przednim i tylnim i oto wnioski.
                    Po wymianie amortyzatorów przednich na B4 i zastosowanie tulejek dystansowych z pakietu na bezdroża, czyli tzw polski pakiet miejski samochód podniósł się o 6 cm i przypomina wersje 4x4. Prowadzi się tak samo a nawet lepiej ze względu na nowe amortyzatory.
                    Polecam wszystkim, co narzekają na niski przód w o1 zastosowanie ori tulejek dystansowych, które są dostępne za 44 zł/komplet.
                    Jutro jak będę miał trochę czasu to załączę foto.

                    Komentarz


                    • #85
                      Zamieszczone przez Michał G
                      samochód podniósł się o 6 cm i przypomina wersje 4x4.
                      Zapewne teraz jak dociążysz samochód to tył ci będzie optycznie mocniej siedział, tzw. efekt motorówki. Pomaga na to wzmocnione sprężyny na tył ( były opisane w innych wątkach).

                      Zamieszczone przez Michał G
                      Jutro jak będę miał trochę czasu to załączę foto.
                      Najlepiej jak zaprezentujesz foty przed i pod podwyższeniu.

                      Komentarz


                      • #86
                        6cm to on nie pojdzie, chyba ze stare amory to byly totalne smietniki. Realnie to moze 3-4cm pojdzie - zawieszenie musi sie ulozyc
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • #87
                          ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl
                          Przód tulejki z tyłu inne sprężyny. Efekt jak 4x4

                          Komentarz


                          • #88
                            Stare amorki były od nowości chyba a na pewno miały przejechane 100 kkm bo tyle sam na nich zrobiłem a kupiłem ją używaną a raczej przed sprzedażą nie wymienia zwłaszcza ze to po leasingowe było wiec mogą mieć przejechane 211kkm czyli jak pisze kolega Maicroft totalny śmieć. foto z przed wymiany jest teraz tylko muszę jechać na płaski teren i pstryk zrobić. generalnie teraz tył jest o 2 cm niżej niż przód.

                            Komentarz


                            • #89
                              przeoczyłem tą opcję w specyfikacji auta i załuje, świetna sprawa :wink:
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=42786

                              Komentarz


                              • #90
                                Ja mam tuleje z przodu 20 mm a z tyłu nic nie robiłem. Uważam, że dopiero teraz auto równo stoi i nie wygląda jak, za przeproszeniem, suka w rui :?
                                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                Komentarz


                                • #91
                                  Zamieszczone przez zepter00
                                  Uważam, że dopiero teraz auto równo stoi i nie wygląda jak, za przeproszeniem, suka w rui
                                  po co ten dziwny komentarz? twój cyrk twoje małpy, skoro Ci wygodnie za kierownicą to się tylko cieszyć że nie wydasz kasy na mod tyłu.
                                  Jednemu sie podoba jak tylko przód jest zadarty innemu jak jest zglebione a inny lubi jak mu skarpety śmierdzą. Nie pisz że podniosłeś przód i auto równo stoi.

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Zamieszczone przez cysterniarz
                                    Nie pisz że podniosłeś przód i auto równo stoi.
                                    Ale tam nie pisze że to auto stoi :szeroki_usmiech

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Zamieszczone przez cysterniarz
                                      Zamieszczone przez zepter00
                                      Uważam, że dopiero teraz auto równo stoi i nie wygląda jak, za przeproszeniem, suka w rui
                                      po co ten dziwny komentarz? twój cyrk twoje małpy, skoro Ci wygodnie za kierownicą to się tylko cieszyć że nie wydasz kasy na mod tyłu.
                                      Jednemu sie podoba jak tylko przód jest zadarty innemu jak jest zglebione a inny lubi jak mu skarpety śmierdzą. Nie pisz że podniosłeś przód i auto równo stoi.

                                      Po co? "Licencia poetica". Tak się składa, że w Octavi I (zwłaszcza w TDI) w standardzie przód siedzi bardzo nisko. To dolna krawędź progu z przodu jest bliżej ziemi niż z tyłu. To "przodem" zahaczamy o przeszkody. Napiszę jeszcze raz - podniosłem przód i auto równo stoi. Pozycja za kierownica faktycznie ciut się zmieniła. Zmiana przyzwyczajeń zajmuje całe trzy dni. Tak jest nawet wygodniej - lepsze podparcie ud.
                                      Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                      "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                      Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Zamieszczone przez zepter00
                                        Napiszę jeszcze raz - podniosłem przód i auto równo stoi
                                        Zamieszczone przez zepter00
                                        Pozycja za kierownica faktycznie ciut się zmieniła.
                                        :lol:

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Nie ma to jak merytoryczny post 8)
                                          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Panowie gdzie można dostać takie tuleje podwyższające oraz metalową osłonę pod misę ??
                                            https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Dzisiaj zadzwoniłem do warsztatu zajmującego się zawieszeniami
                                              Koszt to ok 200 pln - dwie tuleje + montaż.
                                              Osłona pod silnik dostępna jest na allegro w cenie ok 300 pln. Ale jak będę miał czas, to poszukam po hurtowniach z częściami.
                                              Zapewne znajdę taniej.

                                              Zadzwoniłem również do ASO.
                                              Tam same części (dwie tulejki + płyta pod silnik) kosztują 600 pln.
                                              O koszt robocizny nie pytałem.

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                ja sie podepnę do tematu,
                                                Wyniuchałem takie tuleje SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia
                                                I tu pytanie czy to jest bezpieczne? To znaczy czy nie wpływa to źle na prace całej kolumny mcpersona, bo wkońcu zwiększa sie wyskość przodu i przekazywane siły na wachacze są też większe...
                                                Bo nie chciałbym zgubić albo wyrwać wachaczy...
                                                A jak sie tu ma praca przegubów kąt ich pracy tez sie zmienia...

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Zamieszczone przez richi9
                                                  I tu pytanie czy to jest bezpieczne? To znaczy czy nie wpływa to źle na prace całej kolumny mcpersona, bo wkońcu zwiększa sie wyskość przodu i przekazywane siły na wachacze są też większe...
                                                  Bo nie chciałbym zgubić albo wyrwać wachaczy...
                                                  A jak sie tu ma praca przegubów kąt ich pracy tez sie zmienia...
                                                  :?: :?: :?: :?: :? :? :? :roll: :roll: :roll:

                                                  Komentarz


                                                  • richi9
                                                    ...To modyfikacja fabryczna, więc nie masz się czego obawiać.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X