Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

pakiet na bezdroza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Zamieszczone przez rss
    ten pierscien idzie na gore czy na dol sprezyny?
    na dół i/lub na górę. Na alledrogo widziałem nawet kiedyś takie podkłądki z twardej gumy z gniazdem na sprężynę co by się trzymała kupy zrobione na styl ori podkładek ale grubsze. Ale można też sobie samemu dotoczyć pierścionka.

    Komentarz


    • #52
      Dziś dokonałem pomiarów związanych z wysokością zawieszenia (przyp. posiadam pakiet na polskie drogi czyli bezdroża) w moim samochodzie, ponieważ miałem wrażenie że stoi o wiele wyżej niż rzeczone 2 cm. Pomiar dokonałem od czoła opony do nadkola błotnika (w szczytowym miejscu). Wynik 9 cm. Następnie udałem się do najbliższego salonu zielonej kury, dokonując pomiaru na zwykłym zawieszeniu FLki. Wynik 6,7 cm, tak więc wsio wpariadkie
      Oczywiście oponki w obu samochodach identyczne rozmiarowo.
      Sprawdziłem również (mam wolny dzień) przyspieszenie samochodu. Może to oftop ale muszę to z siebie wyrzucić - wrażenia niesamowite! :lol: Autko co prawda jeszcze niedotarte ale testy przeprowadzałem max do 4tys obr. Proszę nie komentować ostatniego akapitu.
      Mój liftback scout

      Komentarz


      • #53
        A powiedzcie ludziska tak wprost, czy po podwyższeniu OI liftbacka/hatchbacka oprócz lepszych krawężników, nie daje czasem gorszego prowadzenia w trasie, a głównie przy szybkiej jeździe np. na autostradach?
        pozdrawiam - Darek

        Komentarz


        • #54
          Jeżeli przy podwyższeniu założysz nieco twardsze amory od serii (np. Bilstein B4) i przy okazji wzmocnione silentbloki wahacza to różnica jest nawet in plus (przynajmniej wg moich subiektywnych wraźeń).

          Komentarz


          • #55
            A ile to jest szybko. Przeciez tym autem nie bedziesz jezdzil ze stala predkoscia wieksza jak 160.

            Mialem zalozone tulejki przy 80kkm, potem przy 100kkm, zmienilem heble na 312mm do tego nowe amory KYB ExcelG i tulejki wahaczy z Cupry i jezdzilo sie tym o niebo lepiej niz na seryjnym zawiasie przy przebiegu 70kkm :twisted:
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #56
              Zamieszczone przez Maicroft
              A ile to jest szybko
              130 - 150 - 160 km/h przez powiedzmy 600 - 700 km.

              A drogi górskie (zakręty i kiepska nawierzchnia)?
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz


              • #57
                Abstrahując od tego ze po 700km przy tej wiekszej prędkości glowa odpada to ok


                Ja jezdzilem, zima auto mialo wieksza szanse przejechac po osiedlu gdzie sniegu nie odsniezali. A zakrety przy seryjnym amortyzatorze to i tak tragedia, wiec jak wczesniej napisalem, nie w tulejkach jest problem zlego prowadzenia tego auta, a jedynie amortyzatory.
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #58
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Abstrahując od tego ze po 700km przy tej wiekszej prędkości glowa odpada to ok
                  odpada niestety, ale jak trzeba w 1 dzień z Cro do Polski wrócić...
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz


                  • #59
                    Zamieszczone przez ruwado
                    A powiedzcie ludziska tak wprost, czy po podwyższeniu OI liftbacka/hatchbacka oprócz lepszych krawężników, nie daje czasem gorszego prowadzenia w trasie, a głównie przy szybkiej jeździe np. na autostradach?
                    ruwado, jak dla mnie jest o niebo lepiej. Na trasie jeżdźę 140-160kmh i jest ok (nie wyrzuca na łukach). W wakacje robiłem trasę ok 1600km + górskie drogi i było miodzio /zestaw springi z pakietu + tuleje +kyb excel g/

                    Komentarz


                    • #60
                      Zamieszczone przez cysterniarz
                      /zestaw springi z pakietu + tuleje +kyb excel g/
                      nie irytuj się, ale proszę o tłumaczenie, bo ja tatki trochę niekumaty jestem w tych sprawach :shock:
                      A jaki to koszt??
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz


                      • #61
                        W przypadku O1 z silnikiem 1,6 skłaniam się do stwierdzenia że sama osłona pod silnik nie ma sensu.

                        Forum - Octavia Club Polska

                        Sądzę że dla benzyniaka najlepszym sposobem ochrony przed zaczepianiem spodem są tulejki.
                        Octavia Tour 1,6 BFQ 102 KM Twinpowr Ice plus + 2007, LPG:
                        Czym jest Skoda Octavia ?

                        Komentarz


                        • #62
                          ruwado,
                          - sprężyny z pakietu na bezdroża (nr części: 1J0 511 115 CF) - 315zł / szt
                          - amorki kayaba excel g - 650zł kpl przód+tył
                          - osłony i odboje - ok 100zł / kpl przód+tył
                          - tuleje dystansowe 20mm na przód - 40zł / szt
                          - osłona pod silnik - od 200 do 1200 (zależy jaka ori czy dorabiana u mechanika)
                          - zadowolenie z jazdy - bezcenne :wink:

                          Komentarz


                          • #63
                            cysterniarz, Ile ci wychodzi centymetrów od koła do błotnika ?

                            Bo ja mam miedzy kołem a błotnikiem 7 cm. (Felgi 15" ori elegance opona dębica figo II)
                            .

                            Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                            Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                            Komentarz


                            • #64
                              8cm - ale to tak pi razy drzwi. od gleby do krawędzi błotnika w osi koła jest ok 70-71 cm (na zimowkach 195/65/15)

                              Komentarz


                              • #65
                                cysterniarz, Do tych sprężyn o których pisałeś ori amorki przednie będą pasowały ?
                                :P

                                Umnie jest 70 cm od ziemi i zaczepiam o glebę na oponkach 195/65 15".

                                Kupiłem ringi nowe sprężyny i blachę pod spód.

                                W Poniedziałek autko idzie do warsztatu.
                                .

                                Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                Komentarz


                                • #66
                                  Zamieszczone przez phoneman
                                  cysterniarz, Do tych sprężyn o których pisałeś ori amorki przednie będą pasowały ?
                                  pasować będą bezproblemowo, ale do pakietu twardych sprężyn polecam dać też amory o twardszej charakterystyce, bo te ori to łódź na kołach, a planujesz podniesienie środka ciężkości to żeby nie było sensacji na drodze, że przód na łuku zanurkuje i tyłek auto wyprzedzi. Na seryjnych amorach za mocno się nie utwardzi, skoczy owszem do góry na tulejach i sprężynach ale bujanka nadal będzie i w takiej konfiguracji (wysokie auto + miękki amor) może być imo niewesoło przy wyższych prędkościach.
                                  Zamieszczone przez phoneman
                                  Umnie jest 70 cm od ziemi i zaczepiam o glebę na oponkach 195/65 15".
                                  jak to możliwe? ja z taką wysokością na tulejach i tych springach biore wszystkie studnie między koła, chyba że ta miarka co mierzyłem jakaś koślawa. Bede w garażu to zmierze dokładnie.

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Dzisiaj przyjechał do mnie przedstawiciel handlowy TOUREM i miał od opony 10 cm do błotnika. Ale widziałem i niego letnie opony szkoda że nie odczytałem rozmiaru

                                    Teraz mysle że może na zimę przykręce osłone silnika, a amory zostawię w spokoju i zobaczę co się bedzie działo.

                                    [ Dodano: Pon 07 Gru, 09 19:53 ]
                                    Po podniesieniu zawieszenia mam 10 cm pomiedzy kołem a błotnikiem.
                                    .

                                    Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                    Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Tak jeszcze apropos dyskusji co zawiera pakiet bezdroża w O I i O II.

                                      Mi przy zakupie O I, facet w ASO powiedział, że ten pakiet to tylko płyta pod silnik ale... jak mu zacząłem mówić o przeczytanych na forum amorkach i tulejkach to przyznał, że w sumie to on nie wie bo ten pakiet montują w Czechach i auto już z nim przyjeżdża z fabryki.

                                      Jak odebrałem auto to specjalnie na osiedlu zaparkowałem obok innej Octy (tez tour) i... moja ma zauważalnie większy prześwit między kołami a nadkolami, jak mierzyłem tak na szybko linijką to mam od górnej krawędzi koła do dolnej krawędzi nadkola 10,5 cm z przodu i ok 7,5 - 8 cm z tyłu. (pomiar dokonany na zimówkach G UG7+ 195/65/R15 ). Natomiast co do amorów to nie wiem czy są sztywniejsze niż "normalnie" czy nie bo nie mam porównania, ale autko na pewno jest podniesione.

                                      Wątpie żebym akurat ja miał fuksa, z tym podniesieniem zawieszenia, myślę, że PAKIET (jak ktoś tu napisał samo słowo świadczy o kilku modyfikacjach) to tak jak pisaliście płyta + powniesienie zawieszenia (natomiast co do amorków to już obiektywnie się nie potrafię wypowiedzieć).

                                      Pzdr
                                      www.hintmine.pl - specjalizacja VBA w Excel

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        Jak szuka sie zamiennikow amorkow to w przypadku OII w katalogach sa do normalnej wersji, sa do RS, a nie ma do wersji z pakietem na bezdroza, wiec cos w nich moze byc inne.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          podniesienie jest na 100% - mam ten pakiet. Sztywniej moim zdaniem tez jest, auto sie nie buja, niestety bardziej czuc wszystkie dziury - no ale cos za cos

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Mam podniesiony przód za pomocą tulei dystansowych (tak już kupiłem) Amory wymieniłem na kayaba excel-g. Ale przód auta zadziera dzioba (przód jest wyżej niż tył) co moim zdanie powoduje dziwne myszkowania auta z mocno załadowanym bagażnikiem (wtedy przód jeszcze bardziej stoi dęba)

                                            Chcę podnieść tył i teraz pytanie jak to zrobić:
                                            - czy są takie tulejki jak na przód?
                                            - czy rozciągnąć sprężyny z tyłu i o ile?
                                            - czy zmienić sprężyny z tyłu i na jakie?

                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Widzę, że kolega nie czytał tego wątku, w którym napisał. A szkoda, bo można tam większość odpowiedzi na postawione pytania. Ale nie będę się dalej znęcał .

                                              Zamieszczone przez laurin
                                              - czy są takie tulejki jak na przód?
                                              Nie ma rozwiązania fabrycznego, ale można zmodyfikować jedno z gniazd sprężyn - było w tym wątku

                                              Zamieszczone przez laurin
                                              - czy rozciągnąć sprężyny z tyłu i o ile?
                                              Niby można, ale trzeba to zrobić w dobrym zakładzie (reżim technologiczny), pozostaje też kwestia opłacalności operacji.

                                              - czy zmienić sprężyny z tyłu i na jakie?
                                              Ze swojego doświadczenia polecam sprężyny, LESJÖFORS Heavy Duty, nr cześci 4285717. Droższym rozwiązaniem są też ORI sprężyny: 1J0 511 115 CF.

                                              Foty mojej Octy na poszczególnych etapach podwyższania znajdziesz w tym wątku. Dodatkowo polecam lekturę wątków:
                                              Forum - Octavia Club Polska
                                              Forum - Octavia Club Polska

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                Czytałem czytałem... ops: i kilka innych tematów też


                                                Z tylu mozna wytoczyc taki pierscien i wtedy bedziemy mieli na starcie np 2cm wyzej. Amortyzator nawet seryjny zniesie to bez problemu
                                                Myślałem, że może już coś takiego można dokupić.
                                                Gdzie to można dorobić - może tylko to zainstalować...??

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Modyfikacja gniazd tylnych sprężyn to był autorski patent właściciela opisanej w tym wątku O1 - na podstawie fabrycznych gniazd zamówił wykonanie wersji podwyższającej u tokarza.
                                                  Modyfikacja było połączona z montażem wzmocnionych sprężyn LESJÖFORS i wynikała z konieczności częstych wyjazdów z mocno załadowaną przyczepą.

                                                  Wydaje mi się, że twoim przypadku takie ekstremum nie jest konieczne. Jeżeli chcesz aby tył siedział wyżej najbezpieczniejszą opcją będą wzmocnione sprężyny.

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Czyli LESJÖFORS Heavy Duty, nr cześci 4285717??

                                                    Nie wiem czy to prawda ale słyszałem ze można od kombi wsadzić i są deko wyższe i twardsze - mit??

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X