Zamieszczone przez rss
pakiet na bezdroza
Zwiń
X
-
Dziś dokonałem pomiarów związanych z wysokością zawieszenia (przyp. posiadam pakiet na polskie drogi czyli bezdroża) w moim samochodzie, ponieważ miałem wrażenie że stoi o wiele wyżej niż rzeczone 2 cm. Pomiar dokonałem od czoła opony do nadkola błotnika (w szczytowym miejscu). Wynik 9 cm. Następnie udałem się do najbliższego salonu zielonej kury, dokonując pomiaru na zwykłym zawieszeniu FLki. Wynik 6,7 cm, tak więc wsio wpariadkie
Oczywiście oponki w obu samochodach identyczne rozmiarowo.
Sprawdziłem również (mam wolny dzień) przyspieszenie samochodu. Może to oftop ale muszę to z siebie wyrzucić - wrażenia niesamowite! :lol: Autko co prawda jeszcze niedotarte ale testy przeprowadzałem max do 4tys obr. Proszę nie komentować ostatniego akapitu.
Komentarz
-
-
A ile to jest szybko. Przeciez tym autem nie bedziesz jezdzil ze stala predkoscia wieksza jak 160.
Mialem zalozone tulejki przy 80kkm, potem przy 100kkm, zmienilem heble na 312mm do tego nowe amory KYB ExcelG i tulejki wahaczy z Cupry i jezdzilo sie tym o niebo lepiej niz na seryjnym zawiasie przy przebiegu 70kkm :twisted:
Komentarz
-
-
Abstrahując od tego ze po 700km przy tej wiekszej prędkości glowa odpada to ok
Ja jezdzilem, zima auto mialo wieksza szanse przejechac po osiedlu gdzie sniegu nie odsniezali. A zakrety przy seryjnym amortyzatorze to i tak tragedia, wiec jak wczesniej napisalem, nie w tulejkach jest problem zlego prowadzenia tego auta, a jedynie amortyzatory.
Komentarz
-
-
ruwado, jak dla mnie jest o niebo lepiej. Na trasie jeżdźę 140-160kmh i jest ok (nie wyrzuca na łukach). W wakacje robiłem trasę ok 1600km + górskie drogi i było miodzio /zestaw springi z pakietu + tuleje +kyb excel g/Zamieszczone przez ruwadoA powiedzcie ludziska tak wprost, czy po podwyższeniu OI liftbacka/hatchbacka oprócz lepszych krawężników, nie daje czasem gorszego prowadzenia w trasie, a głównie przy szybkiej jeździe np. na autostradach?
Komentarz
-
-
ruwado,
- sprężyny z pakietu na bezdroża (nr części: 1J0 511 115 CF) - 315zł / szt
- amorki kayaba excel g - 650zł kpl przód+tył
- osłony i odboje - ok 100zł / kpl przód+tył
- tuleje dystansowe 20mm na przód - 40zł / szt
- osłona pod silnik - od 200 do 1200 (zależy jaka ori czy dorabiana u mechanika)
- zadowolenie z jazdy - bezcenne :wink:
Komentarz
-
-
cysterniarz, Ile ci wychodzi centymetrów od koła do błotnika ?
Bo ja mam miedzy kołem a błotnikiem 7 cm. (Felgi 15" ori elegance opona dębica figo II)
.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"
k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
cysterniarz, Do tych sprężyn o których pisałeś ori amorki przednie będą pasowały ?
:P
Umnie jest 70 cm od ziemi i zaczepiam o glebę na oponkach 195/65 15".
Kupiłem ringi nowe sprężyny i blachę pod spód.
W Poniedziałek autko idzie do warsztatu.
.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"
k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
pasować będą bezproblemowo, ale do pakietu twardych sprężyn polecam dać też amory o twardszej charakterystyce, bo te ori to łódź na kołach, a planujesz podniesienie środka ciężkości to żeby nie było sensacji na drodze, że przód na łuku zanurkuje i tyłek auto wyprzedzi. Na seryjnych amorach za mocno się nie utwardzi, skoczy owszem do góry na tulejach i sprężynach ale bujanka nadal będzie i w takiej konfiguracji (wysokie auto + miękki amor) może być imo niewesoło przy wyższych prędkościach.Zamieszczone przez phonemancysterniarz, Do tych sprężyn o których pisałeś ori amorki przednie będą pasowały ?
jak to możliwe? ja z taką wysokością na tulejach i tych springach biore wszystkie studnie między koła, chyba że ta miarka co mierzyłem jakaś koślawa. Bede w garażu to zmierze dokładnie.Zamieszczone przez phonemanUmnie jest 70 cm od ziemi i zaczepiam o glebę na oponkach 195/65 15".
Komentarz
-
-
Dzisiaj przyjechał do mnie przedstawiciel handlowy TOUREM i miał od opony 10 cm do błotnika. Ale widziałem i niego letnie opony szkoda że nie odczytałem rozmiaru
Teraz mysle że może na zimę przykręce osłone silnika, a amory zostawię w spokoju i zobaczę co się bedzie działo.
[ Dodano: Pon 07 Gru, 09 19:53 ]
Po podniesieniu zawieszenia mam 10 cm pomiedzy kołem a błotnikiem.
.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"
k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Tak jeszcze apropos dyskusji co zawiera pakiet bezdroża w O I i O II.
Mi przy zakupie O I, facet w ASO powiedział, że ten pakiet to tylko płyta pod silnik ale... jak mu zacząłem mówić o przeczytanych na forum amorkach i tulejkach to przyznał, że w sumie to on nie wie bo ten pakiet montują w Czechach i auto już z nim przyjeżdża z fabryki.
Jak odebrałem auto to specjalnie na osiedlu zaparkowałem obok innej Octy (tez tour) i... moja ma zauważalnie większy prześwit między kołami a nadkolami, jak mierzyłem tak na szybko linijką to mam od górnej krawędzi koła do dolnej krawędzi nadkola 10,5 cm z przodu i ok 7,5 - 8 cm z tyłu. (pomiar dokonany na zimówkach G UG7+ 195/65/R15 ). Natomiast co do amorów to nie wiem czy są sztywniejsze niż "normalnie" czy nie bo nie mam porównania, ale autko na pewno jest podniesione.
Wątpie żebym akurat ja miał fuksa, z tym podniesieniem zawieszenia, myślę, że PAKIET (jak ktoś tu napisał samo słowo świadczy o kilku modyfikacjach) to tak jak pisaliście płyta + powniesienie zawieszenia (natomiast co do amorków to już obiektywnie się nie potrafię wypowiedzieć).
Pzdr
www.hintmine.pl - specjalizacja VBA w Excel
Komentarz
-
-
Mam podniesiony przód za pomocą tulei dystansowych (tak już kupiłem) Amory wymieniłem na kayaba excel-g. Ale przód auta zadziera dzioba (przód jest wyżej niż tył) co moim zdanie powoduje dziwne myszkowania auta z mocno załadowanym bagażnikiem (wtedy przód jeszcze bardziej stoi dęba)
Chcę podnieść tył i teraz pytanie jak to zrobić:
- czy są takie tulejki jak na przód?
- czy rozciągnąć sprężyny z tyłu i o ile?
- czy zmienić sprężyny z tyłu i na jakie?
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Widzę, że kolega nie czytał tego wątku, w którym napisał. A szkoda, bo można tam większość odpowiedzi na postawione pytania. Ale nie będę się dalej znęcał
.
Nie ma rozwiązania fabrycznego, ale można zmodyfikować jedno z gniazd sprężyn - było w tym wątkuZamieszczone przez laurin- czy są takie tulejki jak na przód?
Niby można, ale trzeba to zrobić w dobrym zakładzie (reżim technologiczny), pozostaje też kwestia opłacalności operacji.Zamieszczone przez laurin- czy rozciągnąć sprężyny z tyłu i o ile?
Ze swojego doświadczenia polecam sprężyny, LESJÖFORS Heavy Duty, nr cześci 4285717. Droższym rozwiązaniem są też ORI sprężyny: 1J0 511 115 CF.- czy zmienić sprężyny z tyłu i na jakie?
Foty mojej Octy na poszczególnych etapach podwyższania znajdziesz w tym wątku. Dodatkowo polecam lekturę wątków:
Komentarz
-
-
Czytałem czytałem...
ops: i kilka innych tematów też
Myślałem, że może już coś takiego można dokupić.Z tylu mozna wytoczyc taki pierscien i wtedy bedziemy mieli na starcie np 2cm wyzej. Amortyzator nawet seryjny zniesie to bez problemu
Gdzie to można dorobić - może tylko to zainstalować...??
Komentarz
-
-
Modyfikacja gniazd tylnych sprężyn to był autorski patent właściciela opisanej w tym wątku O1 - na podstawie fabrycznych gniazd zamówił wykonanie wersji podwyższającej u tokarza.
Modyfikacja było połączona z montażem wzmocnionych sprężyn LESJÖFORS i wynikała z konieczności częstych wyjazdów z mocno załadowaną przyczepą.
Wydaje mi się, że twoim przypadku takie ekstremum nie jest konieczne. Jeżeli chcesz aby tył siedział wyżej najbezpieczniejszą opcją będą wzmocnione sprężyny.
Komentarz
-



Komentarz