[O2] Demontaż (wymiana) kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • hubi2000
    Rider
    • 2010
    • 601

    #26
    Zamieszczone przez koleś
    Ja po kilkumiesięcznej przygodzie z kierownicą trójramienną (z wersji RS) wymieniłem ją na czteroramienną z O II. Właściwie to taką kierownicę mają też F II. Oczywiście pojawił się też fabrycznie nowy oryginalny airbag. Właściwie to ze względu na niego wymieniłem kierownicę.

    To już chyba czwarta kierownica którą montowałem w moim aucie i raczej już zostanie bo bardzo mi się podoba. Oryginalny kabelek nie pasuje do fabii. Pasuje za to fabiowski do poduszki. kierownica będzie jeszcze obszyta skórką.
    Problemów z wymianą nie miałem żadnych. Mam odpowiednie narzedzia i chętnie pomogę w wymianie w każdym aucie z grupy VAG.
    Tak to wygląda w fabii:
    Obrazek
    Witam wszystkich czy ta kierownica bedzie pasowac do octavi II 2004.r ?
    Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

    https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

    Komentarz

    • koleś
      RS
      • 2009
      • 2832
      • Fabia combi (6Y5)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #27
      Zamieszczone przez hubi2000
      Zamieszczone przez koleś
      Ja po kilkumiesięcznej przygodzie z kierownicą trójramienną (z wersji RS) wymieniłem ją na czteroramienną z O II. Właściwie to taką kierownicę mają też F II. Oczywiście pojawił się też fabrycznie nowy oryginalny airbag. Właściwie to ze względu na niego wymieniłem kierownicę.

      To już chyba czwarta kierownica którą montowałem w moim aucie i raczej już zostanie bo bardzo mi się podoba. Oryginalny kabelek nie pasuje do fabii. Pasuje za to fabiowski do poduszki. kierownica będzie jeszcze obszyta skórką.
      Problemów z wymianą nie miałem żadnych. Mam odpowiednie narzedzia i chętnie pomogę w wymianie w każdym aucie z grupy VAG.
      Tak to wygląda w fabii:
      Obrazek
      Witam wszystkich czy ta kierownica bedzie pasowac do octavi II 2004.r ?
      Napisałem Ci PW. Kierownica będzie pasować na 1000% Kabel z airbag-a musiałbym zobaczyć i wtedy Ci powiem czy podejdzie.
      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

      Komentarz

      • Super_Be
        Rider
        • 2010
        • 308

        #28
        Słuchajcie, jak to jest z tym spline'em do kiery? Może w S2 jest inaczej niż w Octach, ale jak patrzyłem na dostępne klucze w Leroy'u, to M12 wydawało mi się sporo za duże. Na nakrętce na kierownicy jest wybity numer 8,8 (chociaż nie M8,8, więc to nie musi oznaczać rozmiaru) i jak wziąłem nasadkę M9, to rzeczywiście na oko wyglądała podobnie. Ktoś gdzieś pisał, że idzie to odkręcić torx'em 55 - ja przymierzałem do tej nasadki M9 i T55 jest dla niej odrobinę za duży, a poza tym nie chciałbym tej nakrętki zmasakrować.

        _________
        EDIT: Właśnie tak sobie pomyślałem, że może "męskie" M12 to inny rozmiar niż "żeńskie" :roll: - akurat na tym się nie znam. Tak jest rzeczywiście?
        :
        : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
        :
        : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
        : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
        :

        Komentarz

        • koleś
          RS
          • 2009
          • 2832
          • Fabia combi (6Y5)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #29
          Super_Be, wg. mnie masz spline M12. Z tymi śrubami spotkałem się w passacie, octavii, fabii, seacie. W różnych modelach i rocznikach. Nie wiem dlaczego w superbach miałyby być inne. Daj fotkę tej śruby.
          8,8 to będzie twardość śruby.

          Jeśli zdarzyłoby Ci się ją zniszczyć to mam taką śrubę.
          Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
          Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

          Komentarz

          • Super_Be
            Rider
            • 2010
            • 308

            #30
            Zamieszczone przez koleś
            Super_Be, wg. mnie masz spline M12. Z tymi śrubami spotkałem się w passacie, octavii, fabii, seacie. W różnych modelach i rocznikach. Nie wiem dlaczego w superbach miałyby być inne. Daj fotkę tej śruby.
            8,8 to będzie twardość śruby.
            Też mi się tak wydaje. Fotki niestety nie bardzo mam okazję wykonać, ale po poszukiwaniach w netowych sklepach z narzędziami znalazłem bit M12 z informacją, że jego wymiary, to 8x30mm. To by się mniej więcej zgadzało. I świadczyłoby o tym, że trzpień M12 i gniazdo M12, to zupełnie różne rzeczy (chyba że ta klasyfikacja jest jakaś niejednoznaczna). Nasadki spline, które widziałem, wyglądały mniej więcej tak, że liczba po M odpowiadała średnicy gniazda, dlatego najbardziej zbliżone wydawało mi się M9. Natomiast trzpieni spline w ogóle nie było, więc nie miałem w ogóle orientacji, czy to może być ten rozmiar.

            Zamieszczone przez koleś
            Jeśli zdarzyłoby Ci się ją zniszczyć to mam taką śrubę.
            Odpukać, ale w razie czego będę pamiętał :wink: .
            :
            : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
            :
            : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
            : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
            :

            Komentarz

            • koleś
              RS
              • 2009
              • 2832
              • Fabia combi (6Y5)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Zamieszczone przez Super_Be
              w Leroy'u
              Nie polecam.

              Kupuję w Castoramie. Możesz też tu:

              Lub weź to i będzie do innych śrub w aucie:
              Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
              Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

              Komentarz

              • Pulp
                Drive
                • 2009
                • 71
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                #32
                Zamieszczone przez piotrek_os
                Jeszcze przygotuj sobie odpowiedni klucz do odkrecenia tej kiery.
                Klucz, który jest potrzebny to SPLINE M 12
                151KM by masters tuning

                Komentarz

                • Super_Be
                  Rider
                  • 2010
                  • 308

                  #33
                  Zamieszczone przez koleś
                  Zamieszczone przez Super_Be
                  w Leroy'u
                  Nie polecam.

                  Kupuję w Castoramie. Możesz też tu:

                  Lub weź to i będzie do innych śrub w aucie:
                  http://allegro.pl/komplet-bitow-spli...041487037.html
                  Zamówiłem już w jakimś netowym sklepie parę sztuk pojedynczych - YATO właśnie. Kurtka, a miałem nadzieję, że jak mam przełącznik od kierunków sprzed modyfikacji w 2010r. (tzn. oddzielny od wycieraczek, nie zintegrowany), to da radę wymienić ten z tempomatem bez zdejmowania kiery. A jednak nie :-( - przynajmniej tyle, że poduszki przy tym nie trzeba odpinać.
                  :
                  : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
                  :
                  : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
                  : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
                  :

                  Komentarz

                  • gorzu
                    Drive
                    • 2012
                    • 87

                    #34
                    witam, mam pytanko jak zacząć demontaż poduszki, po odłączeniu klemy ciągnę poduszkę do siebie potem jak już jest "szpara"/luz między kierownicą a poduchą, wkładam płaski śrubokręt i pomagając sobie lusterkiem odchylam zaczepy na zewnątrz? generalnie dość ciężko ona siedzie w kierownicy a nie chcę nic robić na siłę ciągnąć...będę wdzięczny za wskazówki
                    p.s szkoda, że zdjęcie poduchy nie jest tak proste jak w OI, wkładając śrubokręt w otwory od tyłu kiery.

                    Komentarz

                    • Enriquez
                      RS
                      • 2009
                      • 7685
                      • Superb III (3V3)

                      #35
                      gorzu,

                      tak dokładnie jest, wkładasz śrubokręt od tyłu kiery i odczepiasz nim dwa zatrzaski
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • gorzu
                        Drive
                        • 2012
                        • 87

                        #36
                        Enriquez, dzięki za info, czytam forum i NIGDZIE nie jest to jasno napisane jeżeli chodzi o OII.
                        Potem tylko wyciągam wtyczkę od poduchy, następnie odkręcam kierownicę klucze spline M12?
                        jeszcze jakieś wskazówki na co uważać?

                        Komentarz

                        • andrzej111
                          L&K
                          • 2010
                          • 1391

                          #37
                          gorzu, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=33513&start=0
                          Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                          Komentarz

                          • gorzu
                            Drive
                            • 2012
                            • 87

                            #38
                            dzięki Andrzej za linka, coś kiepsko szukałem tematu, po prostu może użyłem złych słów kluczowych :wink: rzeczywiście wszystko tam jest czarno na białym k

                            Komentarz

                            Pracuję...