pierwsza wymiana oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cool_torun
    Ambiente
    • 2008
    • 162

    #26
    Ja pierwszą dolewkę zrobiłem po ok 15 tys km, teraz mam kolo 24 i w litrowej bańce po dolewkach mam jeszcze jakieś 0,5 l. olej jeszcze nie zmieniany od nowości

    Komentarz

    • Thundi
      L&K
      • 2005
      • 1157

      #27
      Zamieszczone przez cool_torun
      Ja pierwszą dolewkę zrobiłem po ok 15 tys km, teraz mam kolo 24 i w litrowej bańce po dolewkach mam jeszcze jakieś 0,5 l. olej jeszcze nie zmieniany od nowości
      Khem ja mam w tej chwili ponad 130tyś i auto bierze olej w sposób taki że przy wymianie nalewają po środku (między "max" a "min") i do następnego przeglądu olej jest ponad "min" tak więc jeśli między "max" a "min" jest 1l (a z tym bywa różnie) to można to określić na 0,5 na 15tyś

      Jak by kto pytał to mam wymianę co 15tyś (i olej wymieniłem przy 5, 15, 30 (i dalej co 15) tyś )
      O ortografie dba FF.
      Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
      http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
      Skoda Octavia & Audi A6

      Komentarz

      • marte
        Rider
        • 2007
        • 259

        #28
        Zamieszczone przez Thundi
        No więc wymienić wcześniej olej można i jest to zalecane (ja przy 5000km) dlatego że silnik się docierał więc dodatkowo brudzi to olej a na dodatek nie wiadomo jaki olej fabryka leje.
        Druga sprawa to co ile wymieniać Skoda proponuje trzy systemy:
        QG0 - przegląd stały co 15tyś km
        QG1 - zmienny według wskazań komputera teoretycznie powinien wahać się pomiędzy 15 a 30tyś najczęściej jednak te granice to 20-25tyś km
        QG2 - stały co 30tyś i ten nazywamy longlive
        Przez kogo jest zalecane? Silniki fabrycznie są docierane i nie ma potrzeby wymieniania oleju po 1000 czy 5000km tylko wg wskazań producenta. Takie techniki stosowało się w starych fiatach, poldolotach itp. ale wtedy też była inna technika produkcji. Jak ktoś ma za dużo pieniędzy to olej może wymieniać nawet co 1000km tylko pytanie po co???
        Idąc tym torem myślenia zrezygnujmy ze wszystkich systemów np ASR, ESP które np przyhamowywują koła i powodują zuzycie klocków czy też innych elementów eksploatacyjnych...
        Ehh..
        Pzdr

        Komentarz

        • Christopher0404
          Classic
          • 2009
          • 22

          #29
          Hej,
          no tak marte ma rację bo jak widzę nie wszyscy do końca się w tych nowościach orientują i próbują nawet lekko sobie żartować z niektórych zapytań

          Jeżeli chodzi o przegląd GQ1 to nie wiem od kiedy to jest nowość ale jest wiele osób które nie wie o co chodzi i udziela błędnych porad - może czasem lepiej się dowiedzieć
          Przegląd ustawiony do przebiegu lub w nowym aucie 2 lata.

          Jeżeli chodzi o nowe auto to w dieslach wymiana paska zębatego jest ustalona na 150 tyś - czy ktoś tyle przejechał bez wymiany?
          Jeszce jedno z innej beczki - jak jest z klimą - jak często powinno się w okresie zimowym ją uruchamiać?
          Christopher

          Komentarz

          • Thundi
            L&K
            • 2005
            • 1157

            #30
            Zamieszczone przez marte
            Przez kogo jest zalecane? Silniki fabrycznie są docierane i nie ma potrzeby wymieniania oleju po 1000 czy 5000km tylko wg wskazań producenta.
            Zalecane przez mechaników i znawców silników.
            Jedna sprawa nie chcesz nie wymieniaj nikt cię do tego nie zmusza.
            Ba jak chcesz to do końca życia jeździj z tym olejem co wlała fabryka (bo po co wymieniać przy tych 15-30tyś jak można wogóle nie wymieniać)

            ps: Dalszej wypowiedzi komentować nie będę bo chyba nie ma po co.
            O ortografie dba FF.
            Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
            http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
            Skoda Octavia & Audi A6

            Komentarz

            • ufo
              L&K
              • 2008
              • 1475
              • Octavia III combi (5E5)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #31
              Zamieszczone przez Christopher0404
              jak jest z klimą - jak często powinno się w okresie zimowym ją uruchamiać?
              wszystko jest napisane w instrukcji obsługi...raz na miesiąc, przynajmniej 5 minut. :wink:

              Komentarz

              • Woytas
                Rider
                • 2008
                • 279

                #32
                Ja na przegląd pojechałem dopiero przy 27 tys. ale jeszcze przed wezwaniem komputera. Wtedy tez dopiero wymieniłem olej. Wczesniej jedna dolewka.

                Komentarz

                • marte
                  Rider
                  • 2007
                  • 259

                  #33
                  Zamieszczone przez Thundi
                  Zalecane przez mechaników i znawców silników.
                  Jedna sprawa nie chcesz nie wymieniaj nikt cię do tego nie zmusza.
                  Czy to nie są przypadkiem Ci mechanicy, którzy kiedyś naprawiali fiaty i poldoloty?
                  Tak to prawda nikt mnie nie zmusza i robie tak jak jest napisane w instrukcji. Widocznie masz dużo zbędnych $$$, ale to nie upoważnia Cie do tego żeby wprowadzać innych w błąd przez pisanie, że wymiana oleju po 1000 czy 5000km jest wskazana czy też zalecana bo nigdzie nie jest tak napisane.

                  Zamieszczone przez Thundi
                  Ba jak chcesz to do końca życia jeździj z tym olejem co wlała fabryka (bo po co wymieniać przy tych 15-30tyś jak można wogóle nie wymieniać)

                  ps: Dalszej wypowiedzi komentować nie będę bo chyba nie ma po co.
                  Przedstaw rozsądną teerię do tych wymian po 1000 czy 5000km. I czytaj ze zrozumieniem nie pisałem o 15 czy 30 tysiącach km tylko o 1000 czy 5000 km.

                  Komentarz

                  • progressowy
                    Rider
                    • 2008
                    • 453

                    #34
                    Zamieszczone przez Christopher0404
                    Hej,
                    no tak marte ma rację bo jak widzę nie wszyscy do końca się w tych nowościach orientują i próbują nawet lekko sobie żartować z niektórych zapytań

                    Jeżeli chodzi o przegląd GQ1 to nie wiem od kiedy to jest nowość ale jest wiele osób które nie wie o co chodzi i udziela błędnych porad - może czasem lepiej się dowiedzieć
                    Przegląd ustawiony do przebiegu lub w nowym aucie 2 lata.

                    Jeżeli chodzi o nowe auto to w dieslach wymiana paska zębatego jest ustalona na 150 tyś - czy ktoś tyle przejechał bez wymiany?
                    Jeszce jedno z innej beczki - jak jest z klimą - jak często powinno się w okresie zimowym ją uruchamiać?
                    Kolego u mnie jest przegląd GQ1 i srednio komp woła o wymiane po 22tys km.
                    Wymiana rozrzadu fabrycznego odbyła się po 142tyskm(zalecenie producenta wg vinu).
                    Na klimie jezdze nie tylko latem ale tez wiosna,jesienia oraz zimą. Oczywiscie nie nonstoper tylko wtedy aby sie ochłodzic lub osuszyc parujace szyby w wilgotne dni.
                    Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                    Komentarz

                    • bubuDE
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 763
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #35
                      Poprawny symbol to QG....
                      PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                      Komentarz

                      • Thundi
                        L&K
                        • 2005
                        • 1157

                        #36
                        marte, Chciałeś kompromitacji to ją dostaniesz:
                        Zamieszczone przez marte
                        Silniki fabrycznie są docierane
                        Instrukcja Octavii 2 (przed FL) strona 228 (strony mogą się różnić więc dział "Wskazówki na temat jazdy" jak będzie potrzeba umieszczę skan instrukcji (notabene ściągniętej z tej strony (choć kto to robił nie pamiętam))
                        Pierwsze 1 500 kilometrów i potem
                        Nowy silnik
                        W ciągu pierwszych 1 500 kilometrów silnik musi zostać dotarty.
                        Do 1 000 kilometrów
                        - Nie przekraczać 3/4 maksymalnej prędkości jazdy na każdym biegu tzn. 3/4 dopuszczalnej prędkości obrotowej silnika.
                        - Nie wciskać pedału gazu do końca.
                        - Unikać wysokich prędkości obrotowych silnika.
                        - Nie ciągnąc przyzepy.

                        od 1 000 do 1 500 kilometrów
                        - Można stopniowo zwiększać prędkość jazdy, aż do osiągnięcia maksymalnej prędkości dla każdego biegu, tzn. maksymalnej prędkości obrotowej silnika.

                        Podczas pierwszych godzin pracy silnik ma większe tarcie wewnętrzne niż póżniej, gdy wszystkie ruchome części już się wzajemnie dopasują. Sposób jazdy podczas pierwszych 1 500 kilometrów decyduje o jakości procesu docierania.

                        Równiesz po okresie docierania nie należy niepotrzebnie jeździć z dużą prędkościa obrotową silnika. Maksymalna prędkość obrotowa silnika to początek czerwonego zakresu skali obrotomierza. W samochodach z ręczną skrzynią biegów należy zmienić bieg na wyższy najpóźniej po osiągnięciu czerwonego zakresu. Ponadto prędkość silnika jesy automatycznie ograniczana po osiągnięciu ekstremalniej dużej wartości.

                        Dla samochodów z ręczną skrzynią biegów obowiązuje również zasada nie jeździć z zbyt małą prędkością obrotową silnika. Bieg należy zmienić na niższy gdy tylko silnik zaczyna pracować nierówno.
                        Skoro silnik jest "docierany fabrycznie" to po jakiego grzyba znajdujemy taki zapis w instrukcji auta o którym mówimy ??

                        Tu prośba do tych co mają Octavie 2 po FL czy u was też ten zapis jest ??

                        Po drugie:
                        Jaki olej wlany jest fabrycznie ?? czy można dostać próbkę tego oleju (lub jego nazwę - firmę, rodzaj) ??

                        Krótko: Ktoś albo robi cię w konia i gada bzdury albo ... może lepiej nie będę pisał.
                        O ortografie dba FF.
                        Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                        http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                        Skoda Octavia & Audi A6

                        Komentarz

                        • tom.tom
                          Rider
                          • 2009
                          • 296

                          #37
                          silników produkowanych masowo (1000 - 1500 na dobę z jednej linii) nie dociera się. Nie ma takiej potrzeby i jest to zresztą niewykonalne w praktyce. Przecież nie będziemy docierać każdego silnika godzinę, bo po paru dniach mielibyśmy tysiące zalegających na całym zakładzie silników, czekających na docieranie. A co wkładać do aut zjeżdżających co minutę z linii ?

                          Najczęściej wykonuje się tylko "zimny start", czyli rozkręcenie silnika po zalaniu płynami eksploatacyjnymi w celu wykonania podstawowych testów. Nawet nie uruchamia się go za pomocą rozrusznika, jedynie do wału silnika zasprzęgla się zewnętrzny napęd. Gorąca praca dotyczy tylko partii statystycznej, np. jeden na 100 silników.

                          Docieranie stosuje się jedynie w silnikach produkowanych w mniejszych seriach do bardzo drogich samochodów. Czasem spotyka się gorący start na 100% silników, ale to nie jest docieranie, a jedynie przeprowadzenie testów. Generalnie silniki VW wkłada się do najbardziej popularnych aut jako totalnie "surowe", a kierowca przekręcając kluczyk po raz pierwszy - zapala je po raz pierwszy (oczywiście kierowca zakładowy, jadąc autem na załadunek, nie dba o to żeby nie przekraczać 3000 obrotów ))). Wióry, pyły czy inne rzeczy występujące podczas pierwszych jazd - to bajki. Nie ma czegoś takiego. Jedyne co jest, to rzeczywiście zwiększone opory pracy na początku z powodu ciaśniejszej pracy wszystkich elementów. Potrzeba trochę czasu na wzajemne "dopolerowanie" się współpracujących powierzchni i dlatego lepiej jeździć delikatnie na początku.

                          Tom

                          P.S. Generalnie do nowych VW leją oleje 5W30 - nowy standard olejów do wymian co 30 tys. (full syntetyki). Powodów jest parę - "ekologia", brak sensu wymiany częściej - full syntetyk nawet po tych 30 tys. jest lepszy niż mineralny 10 lat temu po 10 tys, poza tym silniki są dostosowane do pracy na rzadkich olejach. Teoretycznie oleje o tych samych oznaczeniach są mieszalne z innymi - oleje przechodzą próby mieszalności przed wypuszczeniem na rynek. Ja wymieniam na 0W40 bo jest niby lepszy od 5W30 (chodzi o mrozy w zimie gdzie faktycznie ma znaczenie smarowanie zimnego silnika przy temperaturze -10 st).

                          P.S.2. O co chodzi z tym docieraniam... Generalnie kiedyś robiło się części w innych tolerancjach. Uzyskanie tolerancji rzędu tysięcznych części mm było bardzo drogie i nieopłacalne, a poza tym nie istniał sprzęt pomiarowy żeby to mierzyć na masową skalę. Nie było także powtarzalności produkcji, centrów obróbczych CNC, maszyn współrzędnościowych itd... Teraz to wszystko jest w każdym zakładzie i nie ma problemu, żeby produkować miliony idealnie spasowanych części. Dzieli się je na klasy wymiarowe i następnie montuje w takiej kombinacji, żeby zawsze uzyskać idealne połączenia. Po prostu nie ma się co z czym docierać, a jedynie dogładzać, dopolerować (nie wiem jak to trafnie nazwać).
                          Pozdrawiam tom_tom

                          Komentarz

                          • Thundi
                            L&K
                            • 2005
                            • 1157

                            #38
                            tom.tom, Każdy silnik przechodzi test sprawności (tyle że to sprawdzenie czy po zapaleniu silnik się nie rozleci) oraz przejeżdża około 10km (manewry (przestawienie z miejsca na miejsce) i tym podobne)
                            Zamieszczone przez tom.tom
                            Wióry, ... występujące podczas pierwszych jazd - to bajki.
                            Jak by coś takiego się znalazło to silnik długo nie przetrwa
                            Zamieszczone przez tom.tom
                            pyły czy inne rzeczy występujące podczas pierwszych jazd - to bajki.
                            Cóż z tym się nie zgodzę, pył może występować i to on powoduje zwiększenie oporów silnika. Ba on może powstać z miejsc zbyt ciasno spasowanych.
                            No bo niby skąd ten zwiększony opór po zmontowaniu ??
                            Otóż od razu odpowiem żeby nikt jakiś teorii nie tworzył:
                            Części muszą się do siebie dopasować czego nie można nazwać inaczej niż gdzieniegdzie ponaginać a gdzieniegdzie zetrzeć. Jeśli jest gdzieś tarcie (a to ono powoduje opór) to coś musi się zetrzeć jeśli się zetrze to powstaje pył.
                            Oczywiście czym szybciej pozbędziemy się tego pyłu tym lepiej (i tu można teoretycznie wymienić sam filtr oleju).

                            Aha jeszcze jedno ten pył nie spowoduje znacznych uszkodzeń silnika (w krótkim czasie) ale w dłuższym już może.
                            O ortografie dba FF.
                            Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                            http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                            Skoda Octavia & Audi A6

                            Komentarz

                            • tom.tom
                              Rider
                              • 2009
                              • 296

                              #39
                              ok Thundi pisząc "pył" miałem na myśli jakieś drobne części metalu, jak niektórzy to sobie wyobrażają. Jasne że coś tam się ściera, ale to ciężkie do opisania tak na "chłopski rozum". Chodziło mi o tom, żeby uświadomić Koledze sam proces docierania.

                              Co do testów sprawności silnika... Np. w Fiacie w Tychach nowe autka jak Panda, 600 czy 500 jadą faktycznie jakieś 2 km z hali montażowej na tiry lub na wagony kolejowe. Natomiast silniki z Bielska z zakładu GM Powertrain, jadą do Fiata surowiutkie. Z kolei w Niemczech, w dużej fabryce VW Salzgitter, gdzie robią około 9500 silników na dobę (jadą głównie do Europy i do Ameryki Południowej), popularne silniki jak np. 1.4 benzyniaki schodzą bez żadnych testów sprawnościowych oprócz zimnego startu. Zresztą kiedyś nawet były reklamy chyba Golfa - że w salonie wsiadasz do auta, które ma na liczniku 0 km. Auta nie jechały na własnych kołach na załadunek, a na paletach.
                              Znowu w ISUZU w Tychach, diesle schodzą po gorących testach, i to faktycznie ma na celu sprawdzenie czy "silnik się nie rozleci". Różne podejścia jak widać w zależności od producenta.

                              Tom
                              Pozdrawiam tom_tom

                              Komentarz

                              • marte
                                Rider
                                • 2007
                                • 259

                                #40
                                Zamieszczone przez Thundi
                                marte, Chciałeś kompromitacji to ją dostaniesz:
                                Zamieszczone przez marte
                                Silniki fabrycznie są docierane
                                Instrukcja Octavii 2 (przed FL) strona 228 (strony mogą się różnić więc dział "Wskazówki na temat jazdy" jak będzie potrzeba umieszczę skan instrukcji (notabene ściągniętej z tej strony (choć kto to robił nie pamiętam))
                                Pierwsze 1 500 kilometrów i potem
                                Nowy silnik
                                W ciągu pierwszych 1 500 kilometrów silnik musi zostać dotarty.
                                Do 1 000 kilometrów
                                - Nie przekraczać 3/4 maksymalnej prędkości jazdy na każdym biegu tzn. 3/4 dopuszczalnej prędkości obrotowej silnika.
                                - Nie wciskać pedału gazu do końca.
                                - Unikać wysokich prędkości obrotowych silnika.
                                - Nie ciągnąc przyzepy.

                                od 1 000 do 1 500 kilometrów
                                - Można stopniowo zwiększać prędkość jazdy, aż do osiągnięcia maksymalnej prędkości dla każdego biegu, tzn. maksymalnej prędkości obrotowej silnika.

                                Podczas pierwszych godzin pracy silnik ma większe tarcie wewnętrzne niż póżniej, gdy wszystkie ruchome części już się wzajemnie dopasują. Sposób jazdy podczas pierwszych 1 500 kilometrów decyduje o jakości procesu docierania.

                                Równiesz po okresie docierania nie należy niepotrzebnie jeździć z dużą prędkościa obrotową silnika. Maksymalna prędkość obrotowa silnika to początek czerwonego zakresu skali obrotomierza. W samochodach z ręczną skrzynią biegów należy zmienić bieg na wyższy najpóźniej po osiągnięciu czerwonego zakresu. Ponadto prędkość silnika jesy automatycznie ograniczana po osiągnięciu ekstremalniej dużej wartości.

                                Dla samochodów z ręczną skrzynią biegów obowiązuje również zasada nie jeździć z zbyt małą prędkością obrotową silnika. Bieg należy zmienić na niższy gdy tylko silnik zaczyna pracować nierówno.
                                Skoro silnik jest "docierany fabrycznie" to po jakiego grzyba znajdujemy taki zapis w instrukcji auta o którym mówimy ??

                                Tu prośba do tych co mają Octavie 2 po FL czy u was też ten zapis jest ??

                                Po drugie:
                                Jaki olej wlany jest fabrycznie ?? czy można dostać próbkę tego oleju (lub jego nazwę - firmę, rodzaj) ??

                                Krótko: Ktoś albo robi cię w konia i gada bzdury albo ... może lepiej nie będę pisał.

                                Chyba konfrontacji a nie kompromitacji bo jak na razie to Ty się kompromitujesz.
                                Nie wiem jak Ty ale ja tutaj nigdzie nie widze, żeby było napisane, że olej trzeba zmienić po 1000 czy 5000km. To co przytoczyłeś jest oczywiste i nigdy temu nie przeczyłem i nie widze związku z wymianą oleju.

                                Komentarz

                                • adym
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 179

                                  #41
                                  Skoro producent pisze o docieraniu i trzymacie się jego wskazówek może ktoś mi wyjaśnić dlaczego nie trzymać się jego wskazówek odnośnie wymian oleju?
                                  Gdyby były wymagane takie działania choćby zapobiegawczo, producent by o tym napisał w instrukcji.

                                  [ Dodano: Pią 11 Gru, 09 13:46 ]
                                  ..a mechanik zawsze będzie namawiał na częstsze wymiany z oczywistych względów $

                                  Komentarz

                                  • winni77
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2183
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #42
                                    Zastanowiłeś mnie tylko tym ubytkiem oleju przy takim przebiegu. Jeździsz może ciągle w trasie tym autem? Ja mam niedużo wyższy przebieg (2600km) zrealizowany w cyklu miejskim i praktycznie nie zauważyłem ubytku oleju.
                                    Ja myślałem, że oleju ubywa przy bytowaniu :? Ja zmieniłem na Motula ( ) przy ~1600, teraz mam 5k i nic nie dolewałem, a większość jazdy to trasy...

                                    [ Dodano: Pią 11 Gru, 09 13:11 ]
                                    Zamieszczone przez Thundi
                                    Tu prośba do tych co mają Octavie 2 po FL czy u was też ten zapis jest ??
                                    Mam to samo, a co do ironii martego,
                                    Zamieszczone przez marte
                                    Widocznie masz dużo zbędnych $$$
                                    - nie róbmy sobie jaj, olej nie kosztuje przecież tyle co wymiana sprzęgła.
                                    Mój "Batmobil"

                                    Komentarz

                                    • 4yaro2
                                      Classic
                                      S_OCP Member
                                      • 2008
                                      • 22

                                      #43
                                      Cześć ,
                                      nie wiem czy temat się wyczerpał. Kilka wątków i pytań ode mnie.
                                      Kupiłem 20 miesięcy 1.9 TDI OCTAVIĘ TOUR. Zalana jest olejem MOBIL 1 LONG LIFE . Jeżdżę na na opcji wymiany oleju QG1 bardzo dużo w mieście na krótkich dystansach.
                                      po 21kkm pojawił się komunikat "SERVIS 1000 km" Zrobiłem jeszcze 1000 km i komputer sygnalizuje "SERWIS" . ( Tolerancja wg ASO skody jest + /- 1000 km od chwili pojawienia się komunikatu.) Wszytko niby jest ok , ale teraz przy rozpalaniu zimnego silnika zapala się okresowo lampa czerwona chłodnicy i sygnał dźwiękowy. Po wyłączeniu silnika i odpaleniu jeszcze raz wszytko wraca do normy .
                                      Jest to mój pierwszy DIESEL .
                                      Czy to jest normalne ?
                                      Czy to jest awaria czujnika ?

                                      Może ktoś miła taki sam przypadek

                                      Komentarz

                                      • Thundi
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1157

                                        #44
                                        Nigdzie nie znajdziecie informacji żeby przy 5000 km wymienić olej ba ASO będzie gadało że to kompletnie niepotrzebne, tak jak wszyscy (ASO i instrukcja) wciskają kit żeby w 1.9TDI rozrząd wymieniać co 150 000km (przy 90tyś kontrola, 130kontrola i przy 150tyś wymiana jeśli nie nastąpiła wcześniej)

                                        Poza tym to jedna sprawa nie wiem jakie wy koszta widzicie bo rozchodzi się tu o jedną wymianę oleju przy około 5tyś km (nie co tylko przy) (reszta według normalnej procedury) a to kosmicznie wielki koszt rzędu jakiś 300zł (150zł olej 70zł filtr oleju i 75-100zł wymiana - ceny orientacyjne) (więc mechanik to zarobił na mnie pewnie tyle kasy że może samolotem latać do pracy)

                                        Zamieszczone przez marte
                                        To co przytoczyłeś jest oczywiste i nigdy temu nie przeczyłem i nie widze związku z wymianą oleju.
                                        Już to pisałem ale powtórzę: Silnik docierając się w niektórych miejscach ma zwiększone tarcie - jak się coś trze o inna rzecz to najczęściej powstaje jakiś odpad w postaci pyłu (drobinki mniejsze od ziarenka mąki) i taki pył pływa sobie w oleju do momentu gdy go wymienicie (oczywiście filtr oleju ma za zadanie wyłapać takie coś ale nie zawsze robi to dobrze).

                                        Zamieszczone przez marte
                                        To co przytoczyłeś jest oczywiste i nigdy temu nie przeczyłem
                                        A co miałeś na myśli pisząc że silnik jest docierany fabrycznie ??

                                        ps: niektóre firmy docierają silniki przed wydaniem klientowi i procedura ta wygląda tak:
                                        Silnik jest składany uruchamiany i przez pewien okres działa, potem wyłącza się go, następnie podpina opornice (urządzenie które wytwarza opór na wale) i znowu włącza silnik który z różnymi prędkościami obrotowymi chodzi parę godzin. Po czym znowu się wyłącza, wylewa olej zmienia filtr (niektóre firmy rozkładają częściowo silnik tak aby opłukać go z wszystkich nieczystości następnie suszą) i taki silnik trafia do auta gdzie na koniec zalewa się go ponownie płynami eksploatacyjnymi. Firmy które stosują taką metodę to: Ferrari, Aston Martin, Rolls Royce, Maybach, Bentley i jeszcze parę innych (przy czym nawet Porsche nie stosuje tego i też każe właścicielom docierać więc nie liczcie aby Skoda docierała silniki sama).
                                        O ortografie dba FF.
                                        Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                        http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                        Skoda Octavia & Audi A6

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #45
                                          4yaro2, Zglos na przegladzie, zobacz ile jest plynu chlodzacego, niech doleja. Za nowe auto zeby juz elektrody zasniedzialy. To sie dzieje w autach kilku letnich, kiedy elektrody w zbiorniczku sniedzieja i po odpaleniu piszczy, ale silnik pochodzi minute, mozna zgasic odpalic znow i juz nie bedzie piszczec
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • rlapinski
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 138

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Maciek_H
                                            Ja tam mam zmienny okres międzyobsługowy, komputer pokazuje 709 dni lub 22000 km. Mam 2300 km obecnie a wymiene koło 3000 - 3500 km. Podczas docierania różne rzeczy się dostajądo oleju. Ale jak to się ze mnie śmieją w pracy, że dbam i trzymam auto dla następnego właściciela.
                                            Mam Octavie 2 FL 1.4 TSI i zmienny okres międzyprzeglądowy. Mam przejechane na razie mniej niż 1000km i w komputerze w miejscu gdzie powinna pojawiać się informacja ile dni / km do serwisu, mam na razie kreseczki. Czy tak powinno być?? Ta informacja powinna pokazywać się od początku eksploatacji czy pojawi się dopiero po przejechaniu określonej ilości km??

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #47
                                              Zamieszczone przez rlapinski
                                              Ta informacja powinna pokazywać się od początku eksploatacji czy pojawi się dopiero po przejechaniu określonej ilości km??
                                              pojawi się
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • rlapinski
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 138

                                                #48
                                                A jeśli chodzi o moje zdanie na temat wymiany oleju po 2000km, to uważam, że nie powinno się tego robić. W nowym aucie mamy pewność, że fabrycznie zalano do niego dobry olej (kupując w sklepie można trafić czasem na olej kiepskiej jakości). Szkoda go wymieniać, szczególnie przez pierwsze 10 - 15 tys. km kiedy silnik się układa.

                                                Komentarz

                                                • AdamB
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 8038
                                                  • Octavia IV (NX3)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  #49
                                                  rlapinski, pojawia się po przejechaniu określonej ilości km. W mojej OII po przejechaniu chyba 500km.
                                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez rlapinski
                                                    Szkoda go wymieniać, szczególnie przez pierwsze 10 - 15 tys. km kiedy silnik się układa.
                                                    w tym zdaniu IMO przeczysz sam sobie, bo jak rozumiem "układa" to taki eufemizm na docieranie :lol:
                                                    a jeżeli coś się dociera to własnie IMO w turbolocie warto wymieniać olej, ale każdy robi oczywiście jak chce i to jest fajne, a ja zyczę długowiecznej sprężarki

                                                    Zamieszczone przez rlapinski
                                                    kupując w sklepie można trafić czasem na olej kiepskiej jakości
                                                    :shock:
                                                    Zamieszczone przez rlapinski
                                                    W nowym aucie mamy pewność, że fabrycznie zalano do niego dobry olej
                                                    fajna marka "dobry olej", jak ubędzie w czasie tego "układania" to też dolej dobrego
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...