Zamieszczone przez Alonzo_
Rozgrzewanie silnika w zimie.
Zwiń
X
-
Troszkę odgrzeję kotleta.
Wczoraj trochę dłubałem w samochodzie i żeby nie zamarznąć oraz nie połamać demontowanych plastików odpaliłęm silnik. Oto kilka faktów wiązanych z rozgrzewaniem silnika zimą:
a) testowany silnik to 2.0TDI 16V BKD,
b) temperatura zewnętrzna wahała się w okolicach -7 stC,
c) samochód stał pod blokiem, lecz osłonięty od wiatru (pogoda była zresztą bezwietrzna),
d) stosunek czasu rozgrzewania silnika do uzyskanej temperatury:
- po 55 minutach - wskazówka drgnęła,
- po ok. 1,5 godz. - 70 stC,
- po 1 godz. 55 min. - 90 stC.
Zatem można rozgrzać silnik TDI na postoju
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez smerszkoda, słuszna uwaga. Zapomniałem o jakże przecież istotnej składowej doświadczenia.
Temperaturę miałem ustawioną na 22stC, a po jakiejś godzinie zagrzany robotą zredukowałem nastawę temperatury do 19stC.
bez ogrzewania, ewentualnie z nawiewem ustawionym max na "1" rozgrzałbyś ją w pół godzinysaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez vazBył włączony w trybie auto "niższym"
Jeszcze wyciąg z instrukcji:
Gdy zapalona będzie lampka kontrolna w prawym górnym rogu przycisku ,
klimatyzacja Climatronic pracuje w trybie „HIGH“. Tryb „HIGH“ jest ustawieniem
standardowym klimatyzacji Climatronic.
Poprzez ponowne naciśnięcie przycisku klimatyzacja Climatronic
przechodzi w tryb „LOW“ i zapala się lampka kontrolna w lewym górnym rogu.
Klimatyzacja Climatronic wykorzystuje w tym trybie jedynie niskie prędkości obrotowe
dmuchawy. Co prawda pod względem poziomu hałasu jest to przyjemniejsze,
jednak należy liczyć się ze spadkiem efektywności klimatyzacji, przede
wszystkim przy komplecie pasażerów we wnętrzu samochodu.
Poprzez ponowne naciśnięcie przycisku następuje przejście w tryb „HIGH“.
Praca automatyczna się wyłącza, gdy zostanie naciśnięty przycisk rozdziału
nadmuchu lub zostanie zwiększona bądź zmniejszona intensywność nadmuchu.
Nastawiona temperatura będzie jednak w dalszym ciągu utrzymywana.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77Zależnie od różnicy temperatur między wnętrzem a oczekiwaną temperaturą. Wyższy dmucha o jedno oczko szybciej niż wolny. Czyli szybszy to jest minimum dwie kreski, a maksimum to chyba wszystkie 7.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
A ja z doświadczenia podczas mrozów -10*: jeśli rozgrzewamy silnik przy obrotach ca. 2300 rpm i prędkości 50-70km/h, to nagrzewa się po 10-15 km z nawiewem ustawionym na max 2 kreski (climatronic, ale bez auto, temp. 22*). Natomiast jeśli chcemy szybciej, to po prostu redukujemy do 1 kreski (wówczas wystarczy 8-12 km).
Problem pojawia się, gdy włączam nawiew na więcej niż 5 kresek - wówczas jak np. stoję w korku (oborty <1000 rpm), to silnik się po prostu chłodzi. Włącznie z tym, ze jak zwiększe do 7 kresek, to widzę jak wskazówka przesuwa się w dół na wskaźniku temperatury.
Wniosek zatem, że przy tak ustawionym nawiewie, i temperaturze pon. -10* silnik na luzie nigdy się nie nagrzeje.
Komentarz
-
-
A ja polecam Webasto, na dworze -20C a w aucie po około 25 minutach plyn ma temperature w granicach 70C, w kabinie ekstra ciepło, szyby odmarznięte. Nie odpalamy auta na zimnym silniku, nie skrobiemy szyb, nie trzęsiemy się w środku z zimna a zużycie paliwa przy 30 minutach pracy to około 0,15 litra więc żadne koszta.
Komentarz
-
Komentarz