Rozgrzewanie silnika w zimie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • winni77
    RS
    • 2009
    • 2183
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #76
    Zamieszczone przez Alonzo_
    50 km :shock: To nie jest normalne.
    Zgadzam się. Może termostat jest walnięty i płyn krąży cały czas? Miałem tak w Tico, co ciekawe stało się to zaraz po wymianie chłodnicy i mechanik mi powiedział, że to normalne, że jak się wymieni chłodnicę to termostat pada :shock:
    Mój "Batmobil"

    Komentarz

    • smug
      Ambiente
      • 2009
      • 160

      #77
      Ja też dodam coś od siebie.
      Nie licząc drobnych problemów z akumulatorem,to wpierw odpalam, skrobię, zamiatam, czekam aż obroty spadną do "trzeciej kreski" :P i ruszam. Przednia szyba odpuszcza mi dopiero po około 1 km.
      Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

      Komentarz

      • smer
        RS
        • 2008
        • 2021
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #78
        Troszkę odgrzeję kotleta.

        Wczoraj trochę dłubałem w samochodzie i żeby nie zamarznąć oraz nie połamać demontowanych plastików odpaliłęm silnik. Oto kilka faktów wiązanych z rozgrzewaniem silnika zimą:

        a) testowany silnik to 2.0TDI 16V BKD,
        b) temperatura zewnętrzna wahała się w okolicach -7 stC,
        c) samochód stał pod blokiem, lecz osłonięty od wiatru (pogoda była zresztą bezwietrzna),
        d) stosunek czasu rozgrzewania silnika do uzyskanej temperatury:
        - po 55 minutach - wskazówka drgnęła,
        - po ok. 1,5 godz. - 70 stC,
        - po 1 godz. 55 min. - 90 stC.

        Zatem można rozgrzać silnik TDI na postoju
        Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

        Piszę poprawnie po polsku.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #79
          smer, a miałeś załączone ogrzewanie :?:
          a jeśli tak to na jakim biegu :?:
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • smer
            RS
            • 2008
            • 2021
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #80
            szkoda, słuszna uwaga. Zapomniałem o jakże przecież istotnej składowej doświadczenia.
            Temperaturę miałem ustawioną na 22stC, a po jakiejś godzinie zagrzany robotą zredukowałem nastawę temperatury do 19stC.
            Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

            Piszę poprawnie po polsku.

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #81
              Zamieszczone przez smer
              szkoda, słuszna uwaga. Zapomniałem o jakże przecież istotnej składowej doświadczenia.
              Temperaturę miałem ustawioną na 22stC, a po jakiejś godzinie zagrzany robotą zredukowałem nastawę temperatury do 19stC.
              ale to klimatronik?
              bez ogrzewania, ewentualnie z nawiewem ustawionym max na "1" rozgrzałbyś ją w pół godziny
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • smer
                RS
                • 2008
                • 2021
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #82
                No, obserwacja była prowadzona przy okazji. Głównie chodziło mi o nagrzanie auta, bo siedziałem w środku ze 3 godziny i majsterkowałem.
                Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                Piszę poprawnie po polsku.

                Komentarz

                • abstinent
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4842
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #83
                  smer, co tam ciekawego kombinowałeś :?:
                  Szybciej było by suszarkę odpalić :wink:

                  Komentarz

                  • vaz
                    Elegance
                    • 2010
                    • 799
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #84
                    Wczoraj przy temperaturze zewnętrznej -8*C 1.9 TDI osiągnął 90* po przejechaniu około 12 km w trasie . Klimatronik miałem ustawiony na 19* . Temperatura oleju wynosił 84* .
                    Antyfotoradar Valentine1
                    Harry II Classic+Sirio ML145

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #85
                      Zamieszczone przez vaz
                      Klimatronik miałem ustawiony na 19*
                      nie ważne na ile ustawiony klimatronik, tylko na jakim biegu pracuje :idea:
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • skalar
                        Rider
                        • 2010
                        • 575

                        #86
                        ja dogrzewam na max 75-80 st.w trakcie jazdy w trasie.wiec chyba termostat walnięty mam.

                        Komentarz

                        • vaz
                          Elegance
                          • 2010
                          • 799
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez szkoda
                          Zamieszczone przez vaz
                          Klimatronik miałem ustawiony na 19*
                          nie ważne na ile ustawiony klimatronik, tylko na jakim biegu pracuje :idea:
                          Był włączony w trybie auto "niższym"
                          Antyfotoradar Valentine1
                          Harry II Classic+Sirio ML145

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #88
                            Zamieszczone przez vaz
                            Był włączony w trybie auto "niższym"
                            o, a ja nie wiem co to jest :?:
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • hubi2000
                              Rider
                              • 2010
                              • 601

                              #89
                              moja O2 BKD nagrzewa sie szybko
                              Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                              https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                              Komentarz

                              • abstinent
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4842
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #90
                                jakieś nowe te panele mamy :lol:

                                vaz siła nawiewu ile kreseczek pokazywała :?:

                                Komentarz

                                • smer
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2021
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  nie ważne na ile ustawiony klimatronik, tylko na jakim biegu pracuje :idea:
                                  Panowie, szkodzie nie chodzi o to, czy puszczacie sobie ciepełko na 19 czy 22stC, tylko o to, na jakim biegu pracuje wentylator, bo od tego zależy intensywność wychładzania silnika.
                                  Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                  Piszę poprawnie po polsku.

                                  Komentarz

                                  • abstinent
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4842
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #92
                                    a mi dzisiaj szybko się nagrzał, bo miałem wyłączony całkiem i jechałem pod górkę :P
                                    po 3,5km było prawie 90 :diabelski_usmiech

                                    Komentarz

                                    • winni77
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2183
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #93
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      Zamieszczone przez vaz
                                      Był włączony w trybie auto "niższym"
                                      o, a ja nie wiem co to jest :?:
                                      Zależnie od różnicy temperatur między wnętrzem a oczekiwaną temperaturą. Wyższy dmucha o jedno oczko szybciej niż wolny. Czyli szybszy to jest minimum dwie kreski, a maksimum to chyba wszystkie 7.

                                      Jeszcze wyciąg z instrukcji:
                                      Gdy zapalona będzie lampka kontrolna w prawym górnym rogu przycisku ,
                                      klimatyzacja Climatronic pracuje w trybie „HIGH“. Tryb „HIGH“ jest ustawieniem
                                      standardowym klimatyzacji Climatronic.
                                      Poprzez ponowne naciśnięcie przycisku klimatyzacja Climatronic
                                      przechodzi w tryb „LOW“ i zapala się lampka kontrolna w lewym górnym rogu.
                                      Klimatyzacja Climatronic wykorzystuje w tym trybie jedynie niskie prędkości obrotowe
                                      dmuchawy. Co prawda pod względem poziomu hałasu jest to przyjemniejsze,
                                      jednak należy liczyć się ze spadkiem efektywności klimatyzacji, przede
                                      wszystkim przy komplecie pasażerów we wnętrzu samochodu.
                                      Poprzez ponowne naciśnięcie przycisku następuje przejście w tryb „HIGH“.
                                      Praca automatyczna się wyłącza, gdy zostanie naciśnięty przycisk rozdziału
                                      nadmuchu lub zostanie zwiększona bądź zmniejszona intensywność nadmuchu.
                                      Nastawiona temperatura będzie jednak w dalszym ciągu utrzymywana.
                                      Mój "Batmobil"

                                      Komentarz

                                      • vaz
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 799
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #94
                                        Zamieszczone przez abstinent
                                        jakieś nowe te panele mamy :lol:

                                        vaz siła nawiewu ile kreseczek pokazywała :?:
                                        chyba 2 kreski w trybie auto ze słabszym nawiewem
                                        Antyfotoradar Valentine1
                                        Harry II Classic+Sirio ML145

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #95
                                          Zamieszczone przez winni77
                                          Zależnie od różnicy temperatur między wnętrzem a oczekiwaną temperaturą. Wyższy dmucha o jedno oczko szybciej niż wolny. Czyli szybszy to jest minimum dwie kreski, a maksimum to chyba wszystkie 7.
                                          oki, kumam
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • janek11
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 150

                                            #96
                                            A ja z doświadczenia podczas mrozów -10*: jeśli rozgrzewamy silnik przy obrotach ca. 2300 rpm i prędkości 50-70km/h, to nagrzewa się po 10-15 km z nawiewem ustawionym na max 2 kreski (climatronic, ale bez auto, temp. 22*). Natomiast jeśli chcemy szybciej, to po prostu redukujemy do 1 kreski (wówczas wystarczy 8-12 km).

                                            Problem pojawia się, gdy włączam nawiew na więcej niż 5 kresek - wówczas jak np. stoję w korku (oborty <1000 rpm), to silnik się po prostu chłodzi. Włącznie z tym, ze jak zwiększe do 7 kresek, to widzę jak wskazówka przesuwa się w dół na wskaźniku temperatury.

                                            Wniosek zatem, że przy tak ustawionym nawiewie, i temperaturze pon. -10* silnik na luzie nigdy się nie nagrzeje.

                                            Komentarz

                                            • cieniu1
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 35

                                              #97
                                              A ja polecam Webasto, na dworze -20C a w aucie po około 25 minutach plyn ma temperature w granicach 70C, w kabinie ekstra ciepło, szyby odmarznięte. Nie odpalamy auta na zimnym silniku, nie skrobiemy szyb, nie trzęsiemy się w środku z zimna a zużycie paliwa przy 30 minutach pracy to około 0,15 litra więc żadne koszta.

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #98
                                                Zamieszczone przez cieniu1
                                                żadne koszta
                                                oprócz kosztów zakupu
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • cieniu1
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 35

                                                  #99
                                                  No wiadomo nie ma nic za darmo, nowe ogrzewanie to miedzy 3 a 4 tysiące ale jest tez opcja używanego w okolicach tysiąca, myślę ze warto.

                                                  Komentarz

                                                  • tomikt
                                                    Rider
                                                    • 2007
                                                    • 391

                                                    4 tysiące ?
                                                    to jest 30% ceny mojego garażu!
                                                    a do webasto opon bym nie schował
                                                    ech...
                                                    TomikT

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...