http://szkielecik.patrz.pl/ fajny filmik
ASR w O2 czyli tzw szpera
Zwiń
X
-
ASR w O2 czyli tzw szpera
Zastanawia mnie jak działa ASR w OII 1.9 Tdi w kwestii blokowania mechanizmu różnicowego podczas ruszania na śliskiej nawierzchni.
W mojej "byłej" OI również Tdi wyraźnie był słyszalny zgrzyt hydrauliki ABS kiedy było blokowane koło obracające się szybciej co w efekcie zwiększało moment obrotowy koła obracającego się wolniej. (Niby szpera) ale efekt był niezły. W warunkach górskich podjazdy nie stanowiły większego problemu.
Zrobiłem kilka prób OII gdzie jedna strona stała na czarnym asfalcie a druga na śniegu. Co prawda nie widziałem czy koło buksuje (kontrolka ASR zapalała się) obroty silnika spadały, ale nie był słyszalny charakterystyczny dźwięk.
Czyżby w dobie oszczedności odstąpiono od "niepotrzebnego" gadżetu jakim być może w/g konstruktora była owa blokada?
Opinie kolegów mile widziane.
pzdrOII ambientna sztuka
-
-
Re: ASR w O2 czyli tzw szpera
Zamieszczone przez jacqW mojej "byłej" OI również Tdi wyraźnie był słyszalny zgrzyt hydrauliki ABS kiedy było blokowane koło obracające się szybciej co w efekcie zwiększało moment obrotowy koła obracającego się wolniej. (Niby szpera) ale efekt był niezły.
pzdr
ja mam O1 z 98/99 i nie mam kontrolki od ASR a zimą wyrażnie słyszę charakterystyczny zgrzyt, przy mocniejszym wcisnięciu pedału gazu, podobnie jest na błocie. :roll:
I stąd moje pytanie czy ja mam czy też nie mam ASR, no bo gdyby,m mial to chyba kontrolka byc musi no nie :diabelski_usmiech
czekam na wnioski i uwagi
k
była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
no tylko że u kolegi co ma wyłącznik to chrobotanie jest identyczne :lol:Zamieszczone przez chester121jesli nie masz wylacznika ASR to na 100% nie masz tego systemu :!:
on musi byc odlaczany bo nawet w instrukcji obsugi pisze ze czasmi
trzeba wylaczyc ten system aby np rozbujac auto i wyjechac z dziury
wiec to musi ci chrobotac cos innego :|
a napewno nic mi nie trzaska w układzie napędoiwym ani jezdnym gdyż latem przy mozniejszym zerwaniu na asfalcie nic się nie dzieje, tak czy siak sprawa jest niejasnabyła czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
A nie jest to coś podobnego do moich objawów, które opisałem w topicu "zgrzyt przy ruszaniu"? Jak dotąd doszedłem do tego, że to nie usterka mechaniczna, tylko coś z ABSem... I narazie nie miałem czasu za to się wziąść, tym bardziej, że teraz jak spadły temperatury, to objawy znacznie się zmniejszyły. :?Zamieszczone przez lyzy 110ja mam O1 z 98/99 i nie mam kontrolki od ASR a zimą wyrażnie słyszę charakterystyczny zgrzyt, przy mocniejszym wcisnięciu pedału gazu, podobnie jest na błocie.
Komentarz
-
-
hm ale z ABS-em wszystko oki, no cóż może TTTM :lol:Zamieszczone przez tompolA nie jest to coś podobnego do moich objawów, które opisałem w topicu "zgrzyt przy ruszaniu"? Jak dotąd doszedłem do tego, że to nie usterka mechaniczna, tylko coś z ABSem... I narazie nie miałem czasu za to się wziąść, tym bardziej, że teraz jak spadły temperatury, to objawy znacznie się zmniejszyły. :?Zamieszczone przez lyzy 110ja mam O1 z 98/99 i nie mam kontrolki od ASR a zimą wyrażnie słyszę charakterystyczny zgrzyt, przy mocniejszym wcisnięciu pedału gazu, podobnie jest na błocie.była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
U mnie też jest oki z ABSem. Działa. Tylko przy ruszaniu jest zgrzyt. I teraz czasem przy wolnej jeździe jak się dodaje lekko gazu na lodziku lub śniegu. :roll:
[ Dodano: Czw 01 Gru, 05 16:31 ]
Przypomniało mi się jeszcze, że w pewnym momencie wyjęte były czujniki ABSu do sprawdzenia i po ponownym zamontowaniu zauważyłem poprawę. A potem jeszcze ta zima... 8) Z tego faktu płynie moja nadzieja, że to czujniki lub tarcze impulsowe, ale to się okaże... :?
Komentarz
-
-
no to znaczy ze masz ASR tylko twoje auto bylo pewno mocno bite i mechanik ktory to naprawial zapomnial ci ten przycisk wsadzicchester121 napisał/a:
jesli nie masz wylacznika ASR to na 100% nie masz tego systemu
on musi byc odlaczany bo nawet w instrukcji obsugi pisze ze czasmi
trzeba wylaczyc ten system aby np rozbujac auto i wyjechac z dziury
wiec to musi ci chrobotac cos innego
no tylko że u kolegi co ma wyłącznik to chrobotanie jest identyczne
a napewno nic mi nie trzaska w układzie napędoiwym ani jezdnym gdyż latem przy mozniejszym zerwaniu na asfalcie nic się nie dzieje, tak czy siak sprawa jest niejasna
bo innego wytlumaczenia nie ma :?
Jesli chcesz sprawdzic to, wjedz na jakas sliska nawierzchnie zaciagnij reczny wrzyc jedynke i gaz jesli obroty ci podskocza do maxa i nie beda chcialy zejsc to znaczy ze nie masz tego systemu
ASR MUSI byc odlaczane i koniec kropka :twisted:
Komentarz
-
-
dokladnie, bez tego nie mozna byloby ruszyc z miejsca w niektorych sytuacjach.Zamieszczone przez chester121ASR MUSI byc odlaczane i koniec kropka :twisted:
u mnie nic nie zgrzyta w czasie dzialania ASR.
a tak poza tym, jestescie pewni, ze ASR=szpera?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
:diabelski_usmiech he he dobre no lecz niestety nie byłono to znaczy ze masz ASR tylko twoje auto bylo pewno mocno bite i mechanik ktory to naprawial zapomnial ci ten przycisk wsadzic
hm i tak się dzieje że moge kręcić na maxa w miejscu :roll:Jesli chcesz sprawdzic to, wjedz na jakas sliska nawierzchnie zaciagnij reczny wrzyc jedynke i gaz jesli obroty ci podskocza do maxa i nie beda chcialy zejsc to znaczy ze nie masz tego systemu
no własnie czy to jest napewno tak :?a tak poza tym, jestescie pewni, ze ASR=szpera?była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
czyli ASR'u brak.Zamieszczone przez lyzy 110hm i tak się dzieje że moge kręcić na maxa w miejscu :roll:Jesli chcesz sprawdzic to, wjedz na jakas sliska nawierzchnie zaciagnij reczny wrzyc jedynke i gaz jesli obroty ci podskocza do maxa i nie beda chcialy zejsc to znaczy ze nie masz tego systemu
pzdr!saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
nie jesteśmy... na prawdziwą szperę, która zresztą bardzo dobrze się tam sprawdza, zdecydował się np. ford w modelu Focus RS. Zresztą system firmy quaife można też zastosować w Octach - nie wiem, czy w dwójkach już też (do skrzyni z 1.9 pewnie mają w ofercie), ale w jedynkach np. do 1.8T to wydatek rzędu 5-6 tys. PLN - dlatego odpuściłem sobie - za stare mam auto, by do niego jeszcze tyle dołożyćZamieszczone przez szkodaa tak poza tym, jestescie pewni, ze ASR=szpera?
Tu można trochę poczytać o tych produktach link. Ma się to nijak do ASRu, który prawdę mówiąc przydatny jest głównie, gdy jest bardzo ślisko, lub gdy możliwości auta przewyższają możliwości kierowcy...
Pozdrawiam!
Bartekbyła mocna Octa, a jest konik
Greckie Delikatesy
Komentarz
-
Komentarz