Czy silniki FSI to puszka pandory????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Psycho Dad
    Rider
    • 2009
    • 629

    #26
    Bardzo dobrze
    TSI można zalewać 95 jak i również 91 awaryjnie
    223str instrukcji
    Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

    Komentarz

    • WojtekSz
      Ambiente
      • 2009
      • 159

      #27
      Wg instrukcji do silników FSI używa się 95 (str.270, 274).
      Czy ja źle czytam... :?:

      pozdr
      SCOUT 2.0 FSI (BVX)

      Komentarz

      • rdb
        Classic
        • 2009
        • 14

        #28
        Zamieszczone przez WojtekSz
        Wg instrukcji do silników FSI używa się 95 (str.270, 274).
        Czy ja źle czytam... :?:

        pozdr
        FSI wymagaly Pb 98 np. 1.6 FSI 115 KM ( mozliwie minimalna zawartosc siarki, Pb98 ma jej mniej niz Pb95 ), stosowanie Pb 95 powodowalo znaczace pogorszenie parametrow silnika i jego szybsze zuzycie. Tak przynajmniej bylo gdy te silniki wprowadzano na rynek ~2002/2003

        pozdr.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          Zamieszczone przez rdb
          Zamieszczone przez WojtekSz
          Wg instrukcji do silników FSI używa się 95 (str.270, 274).
          Czy ja źle czytam... :?:

          pozdr
          FSI wymagaly Pb 98 np. 1.6 FSI 115 KM ( mozliwie minimalna zawartosc siarki, Pb98 ma jej mniej niz Pb95 ), stosowanie Pb 95 powodowalo znaczace pogorszenie parametrow silnika i jego szybsze zuzycie. Tak przynajmniej bylo gdy te silniki wprowadzano na rynek ~2002/2003

          pozdr.

          oni się potem z tego wycofali, nie wiem, czy poszły za tym istotne zmiany motorowni, czy tylko zapis w instrukcji , ale w takiej dla roku modelowego 2008 stoi 95
          nie mogę w tej chwili sprawdzić w starszej z 2005, ale głowę bym dał, że wymagali 98
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Yarek
            Elegance
            • 2005
            • 992

            #30
            Zamieszczone przez szkoda
            nie mogę w tej chwili sprawdzić w starszej z 2005, ale głowę bym dał, że wymagali 98
            ja jeździłem FSI chyba z 2005 rocznika i w instrukcji miała zapis, że trzeba lać 98
            . pzdr Jarek
            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

            Komentarz

            • WojtekSz
              Ambiente
              • 2009
              • 159

              #31
              No bardzo ciekawe czy coś zmienili w motorowni... :?: Będę musiał udać sie do experta :!: Przyznam, że leję czasem 95, czsem 98, ale z przewagą 95. Muszę też policzyć dokładnie zużycie jednego i drugiego paliwa...

              pozdr
              SCOUT 2.0 FSI (BVX)

              Komentarz

              • rdb
                Classic
                • 2009
                • 14

                #32
                Zamieszczone przez szkoda
                Zamieszczone przez rdb
                Zamieszczone przez WojtekSz
                Wg instrukcji do silników FSI używa się 95 (str.270, 274).
                Czy ja źle czytam... :?:

                pozdr
                FSI wymagaly Pb 98 np. 1.6 FSI 115 KM ( mozliwie minimalna zawartosc siarki, Pb98 ma jej mniej niz Pb95 ), stosowanie Pb 95 powodowalo znaczace pogorszenie parametrow silnika i jego szybsze zuzycie. Tak przynajmniej bylo gdy te silniki wprowadzano na rynek ~2002/2003

                pozdr.

                oni się potem z tego wycofali, nie wiem, czy poszły za tym istotne zmiany motorowni, czy tylko zapis w instrukcji , ale w takiej dla roku modelowego 2008 stoi 95
                nie mogę w tej chwili sprawdzić w starszej z 2005, ale głowę bym dał, że wymagali 98
                rowniez dalbym za to glowe - pamietam bo w 2003 przymierzalem sie do zakupu takiego FSI. Z tego co pamietam to kluczowa byla wlasnie ta zawartosc siarki w paliwie - wtedy 2003 rok - Pb95 miala tej siarki calkiem sporo - Pb 98 miala siarki zdecydowanie mniej. Z tego wlasnie powodu polecana byla Pb 98 ( w tamtym czasie otrzymalem potwierdzenie z Kulczyk Tradex - tylko z Pb98 gwarantowali parametry silnika ). W tamtym czasie w Niemczech pojawily sie benzyny bezsiarkowe Pb 95 i te wlasnie byly zalecane do FSI. Byc moze obecnie produkowane w PL Pb95 maja juz odpowiednia niska zawartosc siarki i sa OK dla FSI. Tak czy inaczej FSI wymaga benzyny bezsiarkowej - w internecie mozna znalezc info o tym jakie konsekwencje dla silnika ma stosowanie zasiarczonego paliwa.

                Komentarz

                • S3 CHRIS
                  Elegance
                  • 2006
                  • 979
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #33
                  Yarek,

                  tak tak masz racje tylko w tym watku jest mowa o zabrudzeniach z cyklu spalania nazaworach
                  ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                  ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                  Komentarz

                  • rdb
                    Classic
                    • 2009
                    • 14

                    #34
                    jeszcze w sprawie osadow w silniku ( zawory ) i paliwa dla FSI. W wydawnictwie VW dot. silnika 1.4 FSI 77kw ( 252 self study programme ) mozna znalezc nastepujaca informacje:"To minimise fuel consumption by sulphur regeneration, a sulphur-free fuel (Shell Optimax) was developed by Shell in association with Volkswagen. With RON 99, Shell Optimax offers the following advantages:
                    - lower fuel consumption because fewer sulphur regeneration cycles are needed,
                    - reduced pollutant emissions through a new processing method and sulphur elimination ,
                    - improved acceleration due to higher octane number (RON 99) and
                    - fewer deposits in the engine through special fuel additives.

                    w skrocie - by zminimalizowac zuzycie paliwa na cykle regeneracji siarki - VW razem z Shell opracowali paliwo bezsiarkowe ShellOptimax RON99. Paliwo to zapewnia:
                    - mniejsze zuzycie paliwa - ( mniej siarki - mniej cykli regeneracji )
                    - mniejsza emisja zanieczyszczen
                    - lepsze osiagi silnika dzieki wyzszej liczbie oktanowej
                    - MNIEJ OSADOW w silniku dzieki specjalnym dodatkom w paliwach.

                    krotko mowiac - do optymalnej pracy silnik FSI potrzebuje odpowiedniego paliwa - bezsiarkowego + dodatkow w paliwie zmniejszajacych osady w silniku. W naszych warunkach V-Power 98 ?

                    Dodatkowo jest tam jeszcze nastepujaca informacja:
                    "In the event of a loss of power and torque as well as increased fuel consumption, the engine runs on premium unleaded RON 95. The increased fuel consumption is the result of the higher sulphur content in the fuel, which is detrimental to petrol-direct injection engines in particular."
                    Utrata mocy i momentu obrotowego lub zwiekszone zuzycie paliwa, pojawia sie gdy silnik pracuje na paliwie Pb 95. Zwiekszone zuzycie paliwa wynika ze zwiekszonej zawartosci siarki w paliwie. Zwiekszona zawartosc siarki jest szkodliwa dla silnikow z bezposrednim wtryskiem benzyny w szczegolnosci.

                    A teraz na temat osadow na zaworach i glowicach cylindrow w silnikach FSI. Znalazlem taki oto watek z 2007! roku na amerykanskim forum uzytkownikow Audi: http://forums.audiworld.com/archive/...t-2710742.html . Z tego co pisza problemy z osadami w silnikach FSI wystepowaly juz wtedy. Wedle tego co pisza rozwiazania sa dwa: paliwo z dodatkami czyszczacymi (V-Power?) oraz regularna wymiana oleju. Krotko mowiac nic nowego.... 8)

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #35
                      statoil ma też paliwo bezsiarkowe, suprema(?)
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • rdb
                        Classic
                        • 2009
                        • 14

                        #36
                        Zamieszczone przez szkoda
                        statoil ma też paliwo bezsiarkowe, suprema(?)
                        tak suprema to rowniez bezsiarkowe paliwa: http://www.motofakty.pl/artykul/nowo...a_statoil.html
                        "Statoil wprowadził do swojej oferty trzy nowoczesne, bezsiarkowe paliwa: Suprema 95, Suprema 98, SupraDiesel. Spełniają one unijne normy, które w Polsce zaczną obowiązywać dopiero w roku 2009.
                        Suprema 95, Suprema 98 oraz SupraDiesel charakteryzują się minimalnym poziomem zawartości i spalania siarki (znikoma zawartość siarki pozwala używać określenia „paliwa bezsiarkowe”). Wpływa to bezpośrednio na dłuższą żywotność jednostki napędowej."

                        Komentarz

                        • ASGARD
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 123

                          #37
                          w mojej skodzie pisze zeby lac paliwo 95 rocznik auta 2008 ,odnosnie 98 nic nie pisze ale i tak zalewam nieraz auto 98 tak z 2 baki na 4 baki 95 wiec hyba powinno byc dobrze zreszta co by nie kupic za samochod i tak trzeba bedzie predzej w niego dokladac D:
                          CO NOWE AUTO TO NOWE..ALE MONDEO TEZ BYLO DOBRE

                          Komentarz

                          • WojtekSz
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 159

                            #38


                            nie krótko, ale na temat... :!:

                            pozdr
                            SCOUT 2.0 FSI (BVX)

                            Komentarz

                            • rdb
                              Classic
                              • 2009
                              • 14

                              #39
                              zwykla Pb95 jest juz (przynajmniej powinna byc ) bezsiarkowa - od 2005 roku obowiazuje w UE norma ograniczajaca zawartosc siarki do nie wiecej niz 0.005% w paliwie. Stawiam, ze przynajmniej czesc z raportowanych problemow z osadami w silnikach FSI wynika ze stosowania paliw, ktore nie spelnialy jeszcze tej normy. W Polsce te silniki pojawily sie w 2003 roku...
                              ."Od dawna dążono do ujednolicenia jakości paliw w całej Europie. Skutecznie udało się tego dokonać od 1993 r., stosując europejską normę DIN EN 228. Określa ona między innymi gęstość paliw, zawartość ołowiu, siarki, benzolu i kwasów oraz liczbę oktanową i oddziaływanie korozyjne. Bardzo ważne są zwłaszcza ustalenia w sprawie siarki. Jest ona naturalnym składnikiem ropy naftowej i mimo specjalnych technologii rafineryjnych pewna jej część pozostaje w benzynie. Tworząc niebezpieczne związki, nie tylko zanieczyszcza środowisko poprzez spaliny, ale również jest przyczyną korozji silnika, powstawania osadów w komorze spalania i uszkodzeń katalizatorów. Od 2000 r. zawartość siarki ograniczono do 0,015 proc. objętości (wcześniej było jej nawet 0,05 proc., co powodowało często zapach zgniłych jajek w spalinach). W 2005 r. zawartość siarki w paliwach nie będzie przekraczać 0,005 proc."

                              Komentarz

                              • RS
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 238

                                #40
                                Czyli nie ma się co bać . Mamy rok 2010 - wiec obowiazuja juz normy UE . W takim razie w naszych TSI nagaru juz nie bedzie - oczywiscie trzeba od czasu do czasu przedmuchac nasze motory - tzn dać po garach z 5000rpm i ze 100 km na atostradzie i bedzie dobrze - zapewniam

                                Komentarz

                                • rdb
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 14

                                  #41
                                  a tu dowod na to, ze zwykla Pb95 obecnie sprzedawana na stacjach jest OK dla silnikow FSI:
                                  na przyklad Eurosuper95 z Orlenu
                                  Jesteśmy liderem rynku paliw. Chcemy tworzyć nowe rozwiązania w energetyce i mobilności oparte na zaawansowanych, czystych technologiach. Poznaj nas!

                                  ma zawartość siarki nie więcej niż 50 mg/kg. Dokladnie tyle ile wynosi obowiazujaca od 2005 w UE norma dot. zawartosci siarki.
                                  Wczesniej pisalem o bezsiarkowym paliwie Shell'a opracowanym przy wspolpracy z VW specjalnie dla silnikow VW. Shell Optimax mial spelniac wlasnie obowiazujace od 2005 normy obnizajace zawartosc siarki w paliwach ( dokladnie te same, ktore teraz spelnia takze chocby orlen'owskie eurosuper 95 ): Shell Optimax is an ultra low sulphur petrol which meets EU emissions standards which come into force in 2005.

                                  Wniosek z tego jest taki, iz do silnikow FSI mozna juz obecnie bez stresu lac Pb95

                                  Komentarz

                                  • malgosk
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 148

                                    #42
                                    Ale chyba nie zrozumieliście tematu. To nie mowa o paliwie i jego zgubnym wpływie, ale o odmie, która pluje olejem na zawory, a te robią się coraz bardziej zapyziałe.


                                    Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                                    Komentarz

                                    • S3 CHRIS
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 979
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                      #44
                                      a najlepiej zamontowac to odme zewnetrzna co gdzies tam była opisana
                                      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                      Komentarz

                                      • loru
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4286
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #45
                                        Zamieszczone przez rdb
                                        odpowiednie paliwo ( z dodatkami czyszczacymi )
                                        wyjaśnij proszę jak te dobre paliwo ma wpływ na to że drobiny oleju są zasysane do dolotu z odmy ? no i jak ma to wyczyścić ten dodatek czyszczący skoro wtrysk jest bezpośrednio do cylindra a nagar powstaje trochę wcześniej.
                                        sensowne rozwiązania to:
                                        - filtr między odmą a dolotem
                                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                        Komentarz

                                        • rdb
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 14

                                          #46
                                          Zamieszczone przez loru
                                          Zamieszczone przez rdb
                                          odpowiednie paliwo ( z dodatkami czyszczacymi )
                                          wyjaśnij proszę jak te dobre paliwo ma wpływ na to że drobiny oleju są zasysane do dolotu z odmy ? no i jak ma to wyczyścić ten dodatek czyszczący skoro wtrysk jest bezpośrednio do cylindra a nagar powstaje trochę wcześniej.
                                          sensowne rozwiązania to:
                                          - filtr między odmą a dolotem
                                          wyobrazam sobie to tak - stan oleju ma zapewne wplyw na tempo w jakim te nagary powstaja. zaryzykuje stwierdzenie, ze z odpowiednim paliwem olej dluzej zachowuje swoje wlasciwosci.
                                          pisza o tym np. tu:
                                          Lots of threads on this but decided to document mine anyway since the manifold is going to silverRS4 for a port and polish tomorrow! On the path to "clean up" my RS4 (DRC replaced by Audi at 40k miles) I am now tackling the carbon build-up issue. After a good eight hours of work on the manifold I finally got it off. This is not a super easy task and takes a GREAT deal of patience and time. My car has 40,500 miles and is a 2007 for reference. Just as expected the valves are all caked

                                          "Fuel is another issue. You do get some blowby, so, there is a fuel additive quality side. Non-Top Tier gas uses cheap additives that clean AND contribute to additional deposits. Theoretically, using Top Tier gas, the residual unburnt fuel that is part of blowby can clean the valves also."

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #47
                                            panowie, często dobrze w palnik dołozyc i bedzie dobrze, jak sie wysra silnik przy 250tkm to zmiana na inny itd...
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • loru
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 4286
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #48
                                              Zamieszczone przez rdb
                                              Theoretically, using Top Tier gas, the residual unburnt fuel that is part of blowby can clean the valves also."
                                              tylko teoria niczym nie potwierdzona, nawet jeżeli to prawda to masz czyste zawory a cała reszta nadal w " :bagnie" , połowicze teoretyczne rozwiązanie.
                                              S3 CHRIS i ja podaliśmy rozwiązanie i niem ma co się łudzić TSI też to dotyczy nie zależnie od tego jakie super hiper paliwo będzie stosowane.
                                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                              Komentarz

                                              • kropeck
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2319
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                                #49
                                                a jak ja w swoim FSI mogę sprawdzić stan zaworów? Oczywiście ponieważ ja raczej rąk do silnika nie włożę to chodzi mi bardziej o to czy mechanik może wyciągnąć zawory, przeczyścić i wrzucić je z powrotem? Jaki rząd czasu potrzeba na tę operację (o ile jest ona w ogóle możliwa)??
                                                Pozdrawiam,
                                                Michał

                                                Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                                Komentarz

                                                • Jareczek71
                                                  Drive
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 88

                                                  #50
                                                  Odgrzewam...
                                                  poczytałem o problemie syfiących się zaworów w silnikach z wtryskiem bezpośrednim, popatrzyłem na zdjęcia obrazujące katastrofalny stan dolotu ale nigdzie nie ma sensownego rozwiązania. Co z tym zrobić? Czy tylko pozostaje regularne rozbieranie silnika, demontaż głowicy i czyszczenie zaworów? Albo czyszczenie łupinami orzechów rodem z salonów Mitsubishi? Czy po prostu zignorować sprawę i jeździć aż poczuję, że ze 150 koni większość umarła? Może jest jakieś inne rozwiązanie problemu??? Co ciekawe - sprawa dotyczy też części diesli.
                                                  O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...