Wg instrukcji do silników FSI używa się 95 (str.270, 274).
Czy ja źle czytam... :?:
pozdr
FSI wymagaly Pb 98 np. 1.6 FSI 115 KM ( mozliwie minimalna zawartosc siarki, Pb98 ma jej mniej niz Pb95 ), stosowanie Pb 95 powodowalo znaczace pogorszenie parametrow silnika i jego szybsze zuzycie. Tak przynajmniej bylo gdy te silniki wprowadzano na rynek ~2002/2003
Wg instrukcji do silników FSI używa się 95 (str.270, 274).
Czy ja źle czytam... :?:
pozdr
FSI wymagaly Pb 98 np. 1.6 FSI 115 KM ( mozliwie minimalna zawartosc siarki, Pb98 ma jej mniej niz Pb95 ), stosowanie Pb 95 powodowalo znaczace pogorszenie parametrow silnika i jego szybsze zuzycie. Tak przynajmniej bylo gdy te silniki wprowadzano na rynek ~2002/2003
pozdr.
oni się potem z tego wycofali, nie wiem, czy poszły za tym istotne zmiany motorowni, czy tylko zapis w instrukcji , ale w takiej dla roku modelowego 2008 stoi 95
nie mogę w tej chwili sprawdzić w starszej z 2005, ale głowę bym dał, że wymagali 98
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
No bardzo ciekawe czy coś zmienili w motorowni... :?: Będę musiał udać sie do experta :!: Przyznam, że leję czasem 95, czsem 98, ale z przewagą 95. Muszę też policzyć dokładnie zużycie jednego i drugiego paliwa...
Wg instrukcji do silników FSI używa się 95 (str.270, 274).
Czy ja źle czytam... :?:
pozdr
FSI wymagaly Pb 98 np. 1.6 FSI 115 KM ( mozliwie minimalna zawartosc siarki, Pb98 ma jej mniej niz Pb95 ), stosowanie Pb 95 powodowalo znaczace pogorszenie parametrow silnika i jego szybsze zuzycie. Tak przynajmniej bylo gdy te silniki wprowadzano na rynek ~2002/2003
pozdr.
oni się potem z tego wycofali, nie wiem, czy poszły za tym istotne zmiany motorowni, czy tylko zapis w instrukcji , ale w takiej dla roku modelowego 2008 stoi 95
nie mogę w tej chwili sprawdzić w starszej z 2005, ale głowę bym dał, że wymagali 98
rowniez dalbym za to glowe - pamietam bo w 2003 przymierzalem sie do zakupu takiego FSI. Z tego co pamietam to kluczowa byla wlasnie ta zawartosc siarki w paliwie - wtedy 2003 rok - Pb95 miala tej siarki calkiem sporo - Pb 98 miala siarki zdecydowanie mniej. Z tego wlasnie powodu polecana byla Pb 98 ( w tamtym czasie otrzymalem potwierdzenie z Kulczyk Tradex - tylko z Pb98 gwarantowali parametry silnika ). W tamtym czasie w Niemczech pojawily sie benzyny bezsiarkowe Pb 95 i te wlasnie byly zalecane do FSI. Byc moze obecnie produkowane w PL Pb95 maja juz odpowiednia niska zawartosc siarki i sa OK dla FSI. Tak czy inaczej FSI wymaga benzyny bezsiarkowej - w internecie mozna znalezc info o tym jakie konsekwencje dla silnika ma stosowanie zasiarczonego paliwa.
jeszcze w sprawie osadow w silniku ( zawory ) i paliwa dla FSI. W wydawnictwie VW dot. silnika 1.4 FSI 77kw ( 252 self study programme ) mozna znalezc nastepujaca informacje:"To minimise fuel consumption by sulphur regeneration, a sulphur-free fuel (Shell Optimax) was developed by Shell in association with Volkswagen. With RON 99, Shell Optimax offers the following advantages:
- lower fuel consumption because fewer sulphur regeneration cycles are needed,
- reduced pollutant emissions through a new processing method and sulphur elimination ,
- improved acceleration due to higher octane number (RON 99) and
- fewer deposits in the engine through special fuel additives.
w skrocie - by zminimalizowac zuzycie paliwa na cykle regeneracji siarki - VW razem z Shell opracowali paliwo bezsiarkowe ShellOptimax RON99. Paliwo to zapewnia:
- mniejsze zuzycie paliwa - ( mniej siarki - mniej cykli regeneracji )
- mniejsza emisja zanieczyszczen
- lepsze osiagi silnika dzieki wyzszej liczbie oktanowej
- MNIEJ OSADOW w silniku dzieki specjalnym dodatkom w paliwach.
krotko mowiac - do optymalnej pracy silnik FSI potrzebuje odpowiedniego paliwa - bezsiarkowego + dodatkow w paliwie zmniejszajacych osady w silniku. W naszych warunkach V-Power 98 ?
Dodatkowo jest tam jeszcze nastepujaca informacja:
"In the event of a loss of power and torque as well as increased fuel consumption, the engine runs on premium unleaded RON 95. The increased fuel consumption is the result of the higher sulphur content in the fuel, which is detrimental to petrol-direct injection engines in particular."
Utrata mocy i momentu obrotowego lub zwiekszone zuzycie paliwa, pojawia sie gdy silnik pracuje na paliwie Pb 95. Zwiekszone zuzycie paliwa wynika ze zwiekszonej zawartosci siarki w paliwie. Zwiekszona zawartosc siarki jest szkodliwa dla silnikow z bezposrednim wtryskiem benzyny w szczegolnosci.
A teraz na temat osadow na zaworach i glowicach cylindrow w silnikach FSI. Znalazlem taki oto watek z 2007! roku na amerykanskim forum uzytkownikow Audi: http://forums.audiworld.com/archive/...t-2710742.html . Z tego co pisza problemy z osadami w silnikach FSI wystepowaly juz wtedy. Wedle tego co pisza rozwiazania sa dwa: paliwo z dodatkami czyszczacymi (V-Power?) oraz regularna wymiana oleju. Krotko mowiac nic nowego.... 8)
tak suprema to rowniez bezsiarkowe paliwa: http://www.motofakty.pl/artykul/nowo...a_statoil.html
"Statoil wprowadził do swojej oferty trzy nowoczesne, bezsiarkowe paliwa: Suprema 95, Suprema 98, SupraDiesel. Spełniają one unijne normy, które w Polsce zaczną obowiązywać dopiero w roku 2009.
Suprema 95, Suprema 98 oraz SupraDiesel charakteryzują się minimalnym poziomem zawartości i spalania siarki (znikoma zawartość siarki pozwala używać określenia „paliwa bezsiarkowe”). Wpływa to bezpośrednio na dłuższą żywotność jednostki napędowej."
w mojej skodzie pisze zeby lac paliwo 95 rocznik auta 2008 ,odnosnie 98 nic nie pisze ale i tak zalewam nieraz auto 98 tak z 2 baki na 4 baki 95 wiec hyba powinno byc dobrze zreszta co by nie kupic za samochod i tak trzeba bedzie predzej w niego dokladac D:
zwykla Pb95 jest juz (przynajmniej powinna byc ) bezsiarkowa - od 2005 roku obowiazuje w UE norma ograniczajaca zawartosc siarki do nie wiecej niz 0.005% w paliwie. Stawiam, ze przynajmniej czesc z raportowanych problemow z osadami w silnikach FSI wynika ze stosowania paliw, ktore nie spelnialy jeszcze tej normy. W Polsce te silniki pojawily sie w 2003 roku...
."Od dawna dążono do ujednolicenia jakości paliw w całej Europie. Skutecznie udało się tego dokonać od 1993 r., stosując europejską normę DIN EN 228. Określa ona między innymi gęstość paliw, zawartość ołowiu, siarki, benzolu i kwasów oraz liczbę oktanową i oddziaływanie korozyjne. Bardzo ważne są zwłaszcza ustalenia w sprawie siarki. Jest ona naturalnym składnikiem ropy naftowej i mimo specjalnych technologii rafineryjnych pewna jej część pozostaje w benzynie. Tworząc niebezpieczne związki, nie tylko zanieczyszcza środowisko poprzez spaliny, ale również jest przyczyną korozji silnika, powstawania osadów w komorze spalania i uszkodzeń katalizatorów. Od 2000 r. zawartość siarki ograniczono do 0,015 proc. objętości (wcześniej było jej nawet 0,05 proc., co powodowało często zapach zgniłych jajek w spalinach). W 2005 r. zawartość siarki w paliwach nie będzie przekraczać 0,005 proc."
Czyli nie ma się co bać . Mamy rok 2010 - wiec obowiazuja juz normy UE . W takim razie w naszych TSI nagaru juz nie bedzie - oczywiscie trzeba od czasu do czasu przedmuchac nasze motory - tzn dać po garach z 5000rpm i ze 100 km na atostradzie i bedzie dobrze - zapewniam
Jesteśmy liderem rynku paliw. Chcemy tworzyć nowe rozwiązania w energetyce i mobilności oparte na zaawansowanych, czystych technologiach. Poznaj nas!
ma zawartość siarki nie więcej niż 50 mg/kg. Dokladnie tyle ile wynosi obowiazujaca od 2005 w UE norma dot. zawartosci siarki.
Wczesniej pisalem o bezsiarkowym paliwie Shell'a opracowanym przy wspolpracy z VW specjalnie dla silnikow VW. Shell Optimax mial spelniac wlasnie obowiazujace od 2005 normy obnizajace zawartosc siarki w paliwach ( dokladnie te same, ktore teraz spelnia takze chocby orlen'owskie eurosuper 95 ): Shell Optimax is an ultra low sulphur petrol which meets EU emissions standards which come into force in 2005.
Wniosek z tego jest taki, iz do silnikow FSI mozna juz obecnie bez stresu lac Pb95
Ale chyba nie zrozumieliście tematu. To nie mowa o paliwie i jego zgubnym wpływie, ale o odmie, która pluje olejem na zawory, a te robią się coraz bardziej zapyziałe.
Ale chyba nie zrozumieliście tematu. To nie mowa o paliwie i jego zgubnym wpływie, ale o odmie, która pluje olejem na zawory, a te robią się coraz bardziej zapyziałe.
wyjaśnij proszę jak te dobre paliwo ma wpływ na to że drobiny oleju są zasysane do dolotu z odmy ? no i jak ma to wyczyścić ten dodatek czyszczący skoro wtrysk jest bezpośrednio do cylindra a nagar powstaje trochę wcześniej.
sensowne rozwiązania to:
- filtr między odmą a dolotem
wyjaśnij proszę jak te dobre paliwo ma wpływ na to że drobiny oleju są zasysane do dolotu z odmy ? no i jak ma to wyczyścić ten dodatek czyszczący skoro wtrysk jest bezpośrednio do cylindra a nagar powstaje trochę wcześniej.
sensowne rozwiązania to:
- filtr między odmą a dolotem
wyobrazam sobie to tak - stan oleju ma zapewne wplyw na tempo w jakim te nagary powstaja. zaryzykuje stwierdzenie, ze z odpowiednim paliwem olej dluzej zachowuje swoje wlasciwosci.
pisza o tym np. tu:
Lots of threads on this but decided to document mine anyway since the manifold is going to silverRS4 for a port and polish tomorrow!
On the path to "clean up" my RS4 (DRC replaced by Audi at 40k miles) I am now tackling the carbon build-up issue.
After a good eight hours of work on the manifold I finally got it off. This is not a super easy task and takes a GREAT deal of patience and time. My car has 40,500 miles and is a 2007 for reference. Just as expected the valves are all caked
"Fuel is another issue. You do get some blowby, so, there is a fuel additive quality side. Non-Top Tier gas uses cheap additives that clean AND contribute to additional deposits. Theoretically, using Top Tier gas, the residual unburnt fuel that is part of blowby can clean the valves also."
Theoretically, using Top Tier gas, the residual unburnt fuel that is part of blowby can clean the valves also."
tylko teoria niczym nie potwierdzona, nawet jeżeli to prawda to masz czyste zawory a cała reszta nadal w " :bagnie" , połowicze teoretyczne rozwiązanie.
S3 CHRIS i ja podaliśmy rozwiązanie i niem ma co się łudzić TSI też to dotyczy nie zależnie od tego jakie super hiper paliwo będzie stosowane.
a jak ja w swoim FSI mogę sprawdzić stan zaworów? Oczywiście ponieważ ja raczej rąk do silnika nie włożę to chodzi mi bardziej o to czy mechanik może wyciągnąć zawory, przeczyścić i wrzucić je z powrotem? Jaki rząd czasu potrzeba na tę operację (o ile jest ona w ogóle możliwa)??
Odgrzewam...
poczytałem o problemie syfiących się zaworów w silnikach z wtryskiem bezpośrednim, popatrzyłem na zdjęcia obrazujące katastrofalny stan dolotu ale nigdzie nie ma sensownego rozwiązania. Co z tym zrobić? Czy tylko pozostaje regularne rozbieranie silnika, demontaż głowicy i czyszczenie zaworów? Albo czyszczenie łupinami orzechów rodem z salonów Mitsubishi? Czy po prostu zignorować sprawę i jeździć aż poczuję, że ze 150 koni większość umarła? Może jest jakieś inne rozwiązanie problemu??? Co ciekawe - sprawa dotyczy też części diesli.
O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...
Komentarz