Wybór silnika (1.4 TSI czy 1.9 TDI)

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bucjan
    Classic
    • 2011
    • 1

    Wybór silnika (1.4 TSI czy 1.9 TDI)

    Pozdrowienia dla:
    - Czarnej OII (TAXI) widzianej dziś ok 14,15 na grochowskiej przy kwatery głównej, trąbiłem machałem ale nic
    0
    1.4 TSI
    0%
    0
    1.9 TDI
    0%
    0
    żaden z powyższych
    0%
    0
  • Silwera
    Classic
    • 2010
    • 5

    #2
    Wybór silnika (1.4 TSI czy 1.9 TDI)

    Zastanawiam się już od jakiegoś czasu nad kupnem nowego samochodu. Model praktycznie mam już wybrany, tak jak wszystkie inne szczegóły. Pozostał mi jeszcze tylko silnik.

    Różne osoby, różnie mi doradzały i w efekcie tego do rozważań zostały mi dwa wymienione w temacie silniki. I tu pojawia się pytanie do użytkowników forum:
    Który silnik jest według Was bardziej ekonomiczny i wygodny pod względem kosztów paliwa czy przeglądów? Disel czy benzynowiec?
    Wiem, że ten pierwszy jest bardziej opłacalny na dłuższe dystanse, co jest dla mnie korzystne, bo przejeżdżam rocznie ok. 30 000 km (chociaż nie wiem, jak długo ten stan jeszcze potrwa - być może będzie to tylko jazda miejska), z kolei samochód na benzynę jest lepszy do jazdy po mieście, co też czasami się zdarza. Każdorazowa moja jazda to około 20% - miasto i 80% - trasa.

    Różnica w cenie zakupu między tymi dwama silnikami jest wysokości 7 000 zł, więc też nie pozostaje mi to obojętne. Należy także pamiętać, że cena ropy coraz bardziej zbliża się do cen benzyny (w ostatnich miesiącach).

    Który silnik możecie mi doradzić i dlaczego?

    Pzdr
    Karolina

    Komentarz

    • Jac_ek
      RS
      • 2009
      • 1733

      #3
      Diesel (przy takich przebiegach) zawsze będzie ekonomiczniejszy niż benzyna, więc jeśli chodzi ci o koszta eksploatacji to bierz 1.9TDI bez wahania, ale jak widzę jednak się wahasz :-), 1.4 mniej kosztuje ale więcej zapłacisz za paliwo, ale z drugiej strony to zupełnie inna kultura pracy silnika i jazda benzynowym silnikiem sprawia więcej frajdy, za którą się jednak sporo płaci ;-)


      Bierz 1.9 TDI - bez dwóch zdań.
      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        jeżeli chcesz wsiąść do auta, zapalić, dojechać na miejsce, wyłączyć i wysiąść a w czasie jazdy nie zastanawiać się nad obrotami, czy olej jest już rozgrzany, przed wyłączeniem czy jechałaś z dużym obciążeniem dla sprężarki czy nie, to zdecydowanie odradzam doładowany silnik a zwłaszcza diesla.
        dosłownie przed chwilą staliśmy przed dylematem wyboru auta dla Oli i ja zdecydowanie odradziłem jej jakikolwiek doładowany silnik o dieslu nawet nie wspominając, w tym konkretnym przypadku stanęło na hondzie civic, ale jest na szczęście na rynku jakiś wybór wśród wolnossących jednostek chociaż niestety coraz mniejszy.
        ewentualnie w octavii silnik benzynowy 1,6MPI jest godny polecenia.

        zakładam oczywiście, że jesteś przeciętną użytkowniczką samochodu, bo jeżeli się mylę i wiesz co robisz kupując turbolota to z tych 2 jednostek wybrałbym 1,4 -> będzie cicho, a w zimę ciepło :idea: :idea: :idea:
        minus jest taki, że ten silnik jest w skodzie od jakiegoś roku i tak na prawdę jeszcze dopiero okaże się co mu dolega.

        mówię całkiem poważnie, dobrze się jeszcze zastanów.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • PiterNZ
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 389

          #5
          Stałem przed podobnym wyborem ale wybrałem 1,9 TDI ponieważ trafiłem na pewnego używanego i to półrocznego.

          Moje odczucia:
          - do jazdy miejskiej 1,4 TSI będzie lepszy i to zdecydowanie szczególnie zimą. Zdarzyło mi się, że na 17 km 1,9 TDI się nie rozgrzał - ale cały czas parkuje pod chmurką i jeżdżę w korkach;
          - 1,9 TDI sprawdzony, łatwiejszy w naprawach i oszczędniejszy w trasie.


          Moja rada jeżeli stać Cię na nówkę to poradzisz sobie zarówno z benzyną jak i ropą dlatego proponowałbym 1,4 TSI DSG!

          P.S. Jeżeli 1,2 TSI jeździ lepiej od 1,6 FSI (którym dało się jeździć) a nie zależy Ci na ściganiu się to rozważyłbym nawet 1,2 TSI z DSG.

          Komentarz

          • mikolaj
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 366
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Silwera, tylko diesel :!: , jak kupisz benzynę będziesz później żałować. Życzę właściwego wyboru.

            Komentarz

            • t271828
              Elegance
              • 2008
              • 928

              #7
              Re: Wybór silnika (1.4 TSI czy 1.9 TDI)

              Zamieszczone przez Silwera
              Różne osoby, różnie mi doradzały i w efekcie tego do rozważań zostały mi dwa wymienione w temacie silniki. I tu pojawia się pytanie do użytkowników forum:
              Który silnik jest według Was bardziej ekonomiczny i wygodny pod względem kosztów paliwa czy przeglądów? Disel czy benzynowiec?
              Przy takim przebiegu diesel sie juz na pewno oplaca ale jednak jest troche bardziej klopotliwy - wrazliwosc na jakosc paliwa, wieksze wymagania co do akumulatora, wolniej sie nagrzewa no i jest slabszy. Wiec jesli nie zamierzasz czipowac raczej 1.4, jesli rozwazasz czipa to bralbym pod uwage rowniez 1.9 (silnik bardzo dobrze rozpracowany przez tuningowcow)

              Komentarz

              • maxpaynemm
                RS
                • 2008
                • 1764
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Ja drugi raz kupił bym 1,9TDI bez wachania. Silnik jest naprawdę oszczędny i może kulturą pracy nie grzeszy ale zapewniam cię że szybko sie do niego przyzwyczaisz. Jeśli kupujesz auto "nowe" - a mam tu na myśli naprawdę nowe czyli salon to bez namysłu mówię drugi raz TDI bo conajmniej przez kilka lat masz spokój pod względem technicznym Ja w ciągu roku zrobiłem 18tyś. km i widze u siebie spore oszczedności w paliwie jescze nie udało mi sie przekroczyć tym autkiem 7l/100km

                Jesli zamierzasz jeździć w 90% po mieście to według mnie wtedy benzyna

                Pozdrawiam i zyczę zadowolenia ze skody
                Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                • grzes74
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 176
                  • Rapid (NH3)

                  #9
                  Re: Wybór silnika (1.4 TSI czy 1.9 TDI)

                  Zamieszczone przez Silwera
                  Zastanawiam się już od jakiegoś czasu nad kupnem nowego samochodu. Model praktycznie mam już wybrany, tak jak wszystkie inne szczegóły. Pozostał mi jeszcze tylko silnik.

                  Różne osoby, różnie mi doradzały i w efekcie tego do rozważań zostały mi dwa wymienione w temacie silniki. I tu pojawia się pytanie do użytkowników forum:
                  Który silnik jest według Was bardziej ekonomiczny i wygodny pod względem kosztów paliwa czy przeglądów? Disel czy benzynowiec?
                  Wiem, że ten pierwszy jest bardziej opłacalny na dłuższe dystanse, co jest dla mnie korzystne, bo przejeżdżam rocznie ok. 30 000 km (chociaż nie wiem, jak długo ten stan jeszcze potrwa - być może będzie to tylko jazda miejska), z kolei samochód na benzynę jest lepszy do jazdy po mieście, co też czasami się zdarza. Każdorazowa moja jazda to około 20% - miasto i 80% - trasa.

                  Różnica w cenie zakupu między tymi dwama silnikami jest wysokości 7 000 zł, więc też nie pozostaje mi to obojętne. Należy także pamiętać, że cena ropy coraz bardziej zbliża się do cen benzyny (w ostatnich miesiącach).

                  Który silnik możecie mi doradzić i dlaczego?

                  Pzdr
                  Karolina

                  Jeżdżę 1.4 TSI - jako konstrukcja (jazda, spalanie itd itp) póki co jest OK. Ale poczułem na własnej d... jaki jest problem dla ASO z anatomią osprzętu do tego silnika i jaki problem ma SKODA AUTO z dostarczeniem części... Trzeba to mieć na uwadze przy wyborze. Za rok / dwa pewnie już będą lepiej obeznani...
                  Pisałem o tym "parę" dni temu.

                  1.9 TDI - gdyby miał skrzynię 6B to byłby ok. Jak dla mnie 5 biegów w dyszlu to porażka, zwłaszcza jeśli będziesz robić dużo "trasy"...
                  Weź też pod uwagę że od 2012 mamy kolejną podwyżkę akcyzy na ON... więc rachunek kosztów się zmieni... Chyba że auto kupujesz na 2 lata...
                  pozdrawiam
                  Grzes
                  polecam :

                  www.octavia-forum.de
                  www.skodacommunity.de
                  www.briskoda.net........

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez grzes74
                    Jak dla mnie 5 biegów w dyszlu to porażka
                    aż tak słabo jest :?:
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Bialy
                      Rider
                      • 2009
                      • 306

                      #11
                      Nie jeździłem 1.4TSI ale mam 1.9TDI 110KM i nie powiem, autko naprawdę fajnie jeździ, ale gdybym na tę chwilę kupował NOWY samochód wziąłbym benzynę 122KM a Diesel chyba 105KM spalanie licząc, że średnio TSI spali 2 litry więcej, przy cenie beny 4.50 (a jest tańsza) wychodzi 9zł/100km drożej.
                      Różnica w cenie w wersji Ambiente dla 1.9TDI i 1.4 TSI wynosi 6800zł, a między 1.2 TSI 8900zł. 1.2TSI przyspiesza 1s szybciej od TDI, katalogowo pali ok. 1l więcej.

                      Sąto ceny żywcem wzięte z cennika, bez żadnych upustów, tak samo spalanie. Mi Octavia pali ok 5.5/6l gdzie komp pokazuje w większości średnią 5l a TSI wątpię by spalił więcej jak 7-8l (nie wiem jak 1.2)

                      Przy dzisiejszej cenie ropy (różnica góra 20gr) a w porównaniu np. z Vervą on i PB95 nie ma żadnej brałbym tylko i wyłącznie benzynę. Diesel dopiero zwróci Ci się po ok. 80tys km dla 1.4 TSI a przy 100tys dla 1.2TSI. No i naprawy Diesla są na pewno droższe (dwumasa, turbo (w TSI o ile dobrze kojarzę ma własne chłodzenie i nie trzeba pamiętać o chłodzeniu turbawki)

                      To tyle

                      Komentarz

                      • grzes74
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 176
                        • Rapid (NH3)

                        #12
                        Zamieszczone przez szkoda
                        Zamieszczone przez grzes74
                        Jak dla mnie 5 biegów w dyszlu to porażka
                        aż tak słabo jest :?:
                        Jeździłem różnymi dyszlami - TDI 1.9 też - żeby nie było.
                        I brakuje mi szóstki. Może gdybym się toczył po zakorkowanym mieście klasy Warszawa Poznań Kraków czy inne wojewódzkie - to by mi stykło 5. Ale poza miastem - bez szóstki porażka , przy tak wąskim zakresie obrotów "użytecznych"...
                        pozdrawiam
                        Grzes
                        polecam :

                        www.octavia-forum.de
                        www.skodacommunity.de
                        www.briskoda.net........

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez grzes74
                          bez szóstki porażka
                          za mało pojeździłeś
                          ale owszem, przydałaby się szóstka jak najbardziej, jakkolwiek do porażki to IMO daleka droga

                          [ Dodano: Sob 23 Sty, 10 23:15 ]
                          niestety bez szóstki IMO maksymalna stała prędkość to jakieś 160km/h w niektórych sytuacjach może to przeszkadzać, no i z 6b byłoby trochę ciszej i troche niższe spalanie zapewne.
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Jac_ek
                            RS
                            • 2009
                            • 1733

                            #14
                            Bialy, o ile diesel pali Ci
                            Zamieszczone przez Bialy
                            Mi Octavia pali ok 5.5/6l
                            pewnie przy "eko jeździe" a przy ciężkiej nodze zrobi się z tego max dwa razy tyle, to przy 1.4 TSI masz 7l/100 jeżdżąc eko i spokojnie 14 l/100 przyciskając - dla takich wartości sobie to przekalkuluj. Mój ostatni bak - jazda tylko po mieście (średnia z baku 23km/h) daje prawie 11l/100 i poza 4000 rpm się nie kręciło,

                            Przed padem forum był test na torze "eko silinkow" po downsizingu - potrafią spalic nawet do 30l/100 km - 1.4 był w czołówce
                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                            Komentarz

                            • Marx
                              Elegance
                              • 2009
                              • 865

                              #15
                              Proporcje cen paliw w dluzszym okresie czasu pozostaja niezmienne.
                              Jesli sie robi dlugie trasy, diesel jest dobrym wyborem.
                              TSI to tez turbo, czyzby jego nie trzeba bylo rozgrzewac/schladzac?
                              Jako alternatywa jest jeszcze 1.2TSI (nowosc, chyba jeszcze nie da sie kupic?) i 1,6 (z gazem). No ale gaz to tez moze byc klopot.
                              W sumie watkow o wyborze silnika jest cala masa, i jednoznacznej odpowiedzi nie ma i nie bedzie.

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez Jac_ek
                                pewnie przy "eko jeździe"
                                tyle pali przy jeździe na trasie kiedy utrzymuję prędkość przelotową 120 a kiedy 140 to 6,3
                                i mam nadzieję, że tym sposobem kończymy dyskusję o spalaniu, którą, do jasnej cholery kończy się co drugi topik :evil:

                                [ Dodano: Sob 23 Sty, 10 23:26 ]
                                Zamieszczone przez Marx
                                W sumie watkow o wyborze silnika jest cala masa, i jednoznacznej odpowiedzi nie ma i nie bedzie.
                                dokładnie :idea:
                                to chyba każdy sam powinien najlepiej wiedzieć co lubi i co mu jest potrzebne.
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • Jac_ek
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1733

                                  #17
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  i mam nadzieję, że tym sposobem kończymy dyskusję o spalaniu, którą, do jasnej cholery kończy się co drugi topik
                                  Wątek jest o wyborze silnika, tak? silnik spala paliwo, tak? różne silniki spalają więcej lub mniej paliwa, tak? No więc jak nie pisać o spalaniu? - tym bardziej, że forum jest o samochodach a nie o fotografii czy "hello kitty". Poza tym tutaj nie chodzi o spalanie konkretnego silnika a spalanie porównawcze dwóch topikowych silników.

                                  Nie rozumiem Twojego podejścia do tej kwestii, dla mnie EOT :evil:
                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Jac_ek
                                    Nie rozumiem Twojego podejścia do tej kwestii, dla mnie EOT :evil:
                                    to już spieszę z wyjaśnieniem:

                                    - są na tym forum wątki z definicji o spalaniu, porównujące spalanie tych samych motorów, różnych motorów, diesel vs. diesel, diesel vs. benzyna, benzyna vs. benzyna, tak?

                                    - wszystkie te wątki praktycznie nic, oprócz wojenek podnieconych kogucików, nie wnoszą, tak?

                                    - w 95% ludzie podają spalanie z dupy, zaniżają, podają takie jak im wygodniej, takie, żeby pasowało do ich kalkulacji i takie, które racjonalizuje taki a nie inny wybór, tak?

                                    - forum jest o samochodach, tak? tak, tylko DLA MNIE, jeżdżenie samochodem, ma tyle fajnych aspektów, że jeden z nich, mianowicie spalanie IMO znajduje się gdzieś na samym końcu ciekawych dyskusji o jeździe, eksploatacji, tuningu samochodów.
                                    spalanie, które, jeżeli sam sobie z tego nie zdajesz sprawy to zapewniam Cię o tym, na takim forum jest przekłamane do granic możliwości i zdrowego rozsądku i praktycznie w żadnym stopniu nie można na takich danych polegać.
                                    na naszym forum, odnośnie spalania, przeczytałem już takie ilości bredni i banialuków, że naprawdę rzygać się chce.

                                    Podobnie jak głosowanie i opinie wyrażane w większości w tym topiku nie są głosami, które pomagają koleżance w wyborze motoru a są tylko i wyłącznie wyrazem szowinizmu osób jeżdżących na ON i noPB, nie ma w tym wiele więcej niestety, więc spokojnie można darować sobie sugerowanie się tym.

                                    I takie jest moje podejście do tej i jej podobnych kwestii, do tego całego bajkopisarstwa, które nie wnosi absolutnie NIC do rzeczowej dyskusji.

                                    Rozumiesz?

                                    Właśnie myślałem, żeby zrobić taki topik-zlew o spalaniu, podobny do tego o olejach, który tylko wprowadza zamieszanie i niech się dzieje co chce.
                                    Istnieją te netowe zapisywarki spalania, które wystarczy przejrzeć, żeby wyrobić sobie jakieś zdanie (nie wspominając już nawet o własnych doświadczeniach) i każdy, nawet największy kretyn na tym forum, może odrzucić skrajne wartości i policzyć sobie co mu się OPŁACA, bo do opłacalności, niektórzy próbują sprowadzić ten cały fun.
                                    Więc nie ma najmniejszej potrzeby strzępić sobie języka po próżnicy n-ty raz, o czym ta dyskusja?!.
                                    tak :?:
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • shok
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2070
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                      #19
                                      szkoda masz racje ale...
                                      nie warto zamykać takich wątków bo za 2dni powstanie kolejny tylko"troszke" inny.
                                      Np. było spalaniu 1.4tsi został zamkniety, a za kilka dni powstał nowy spalanie 1.4 tsi po dotarciu.

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez shok
                                        nie warto zamykać takich wątków bo za 2dni powstanie kolejny tylko"troszke" inny.
                                        zapewniam Cię, że można to cholerstwo wytępić tak jak się stało z tymi zasranymi olejami, ale to jest już OT w OT więc do ad remu Panie i Panowie :idea:
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Yarek
                                          Elegance
                                          • 2005
                                          • 992

                                          #21
                                          Na początek proste wyliczenie:

                                          Załóżmy do wyliczenia, że średnie spalanie 1.4TSI będzie wyższe o 2 litry ( 6 vs. 8 ), choć moim zdaniem przy spokojnej jeździe, głównie w trasie jak piszesz, różnica będzie nieco mniejsza.
                                          Ceny paliwa to na dziś około 4zł za ON i 4,35zł za 95 (http://www.paliwa.pl)
                                          Przebieg roczny określiłeś na 30.000km rocznie.

                                          Łatwo więc policzyć, że rocznie jazda 1.4TSI będzie Cię kosztowała o 3240zł więcej w stosunku do 1.9TDI, oczywiście pomijając koszty inne niż paliwo (np. OC powinno być niższe dla 1.4).
                                          Wniosek z tego taki, że nawet przy takich dużych przebiegach rocznych jak Twoje trzeba poczekać ponad 2 lata, żeby różnica w cenie (7.000zł) się zwróciła.

                                          Musisz sobie więc odpowiedzieć, czy jest to dla Ciebie opłacalne, pamiętając o tym, że w zestawieniu tych silników 1.9TDI wygrywa tylko i wyłącznie niższym spalaniem - cała reszta, czyli osiągi, kultura pracy, przyjemność z jazdy, szybkość nagrzewania, itd. to przewaga 1.4TSI.
                                          . pzdr Jarek
                                          aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                          Komentarz

                                          • martinex
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 87

                                            #22
                                            Z przykrością potwierdzam, że spalanie 1.4 TSI na mieście potrafi przerazić. Mimo iż lubię jeździć dynamicznie to niestety od momentu jak kupiłem Octavię to się raczej "kulam" patrząc na to co pokazuje komputer (chociaż nauczyłem się także, że zamiast jeździć "eko" i nie przekraczać 2000rpm to można także bez drastycznego wzrostu średniego spalania jeździć w miarę dynamicznie - tzn. najpierw się szybko rozpędzić kręcąc silnik do 3-4000 rpm a później 6-ty bieg i kulanie + hamowanie silnikiem - ale to wymaga dobrego przeglądu sytuacji przed sobą... ).

                                            W każdym razie mój komputerek pokazuje obecnie 10,8 l/100km. Auto mam od początku grudnia a przejechałem nieśmiałe 1100km. Przy czym 90% miasto. Do tego krótkie dystanse + zimowe opony, mróz jak widać za oknem itp.

                                            Jestem przekonany, że latem i na trasie da się zejść do 6l.

                                            Natomiast to jest silnik który... lubi jeździć. Trzeba mu pozwolić się rozgrzać, na trasie jest cichutki (6 biegowa skrzynia to bajka a DSG pewnie jeszcze lepsza), a nawet jeżeli sobie 'mruczy' to brzmienie ma bardzo miłe dla ucha. Dynamika przy prędkościach rzędu 80-120 km jest znakomita, elastyczność silnika także.

                                            A co do tego, że to turbo - cóż, co kto lubi - wiadomo, że silniki TSI i TFSI mają swoje wady (także konstrukcyjne) ale... ja do tej pory jeździłem "japończykami" i nawet zastanawiałem się przez krótki moment nad Aurisem. Tylko... że w Skodzie mam moment 200nm dostępny w szerokim zakresie obrotów od 1500-1700rpm a np. VVT-i Toyoty to po prostu trzeba depnąć żeby ruszyły z miejsca - a >3000rpm = w tej klasie aut HAŁAS i brzmienie kosiarki, męczarnia - zwłaszcza na trasie :/ .

                                            Dlatego w kwestii auta tylko do miasta - nie wiedział bym co polecić, ale patrząc jak zachowuje się moje autko to na taką mieszankę 20% miasto - 80% trasa to 1.4 TSI będzie świetne.

                                            Komentarz

                                            • radik79
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 222
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez mikolaj
                                              tylko diesel :!: , jak kupisz benzynę będziesz później żałować. Życzę właściwego wyboru.
                                              ... ciekawe, możesz rozwinąć tą myśl?
                                              ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

                                              Komentarz

                                              • maxpaynemm
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 1764
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Mam dzikie wrażenie że ten topik niedługo zostanie zamknięty :szeroki_usmiech
                                                Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz

                                                • phoneman
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 3374
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #25
                                                  maxpaynemm, Tez czuje to w kościach.
                                                  .

                                                  Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                                  Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...