Witam,
Ja też jeśli pozwolicie dorzucę swoje trzy grosze. Jestem zwykłym użytkownikiem, który jak chodzi o sprawy serwisowe to ogranicza się do płynu do spryskiwacza ale... Nie tak dawno miałem podobny dylemat, o którym dyskutowałem na tym forum - chodziło o wybór diesla 1,6 czy 1,9. zdecydowałem się na 1,9 TDI ze względu na legendarną trwałość i łatwość ewentualnego serwisowania tej jednostki Benzynę wykluczyłem już wcześniej choć zastanawiałem się nad 1,4 TSI. Oczywiście wszystkimi wymienionymi samochodami przejechałem jazdy próbne i wg diesel spisywał się najlepiej (czytaj mnie najlepiej się jeździło) choć benzyniak był cichutki co należy zaliczyć na jego plus. Co do kosztów eksploatacji - myślę że diesel będzie dużo tańszy. Wiem to z doświadczenia ponieważ teraz mam 2 auta z grupy VW jeden 2.0 TDI (diesel) a drugi 1,8T (benzyna) oba mocne i jeżdżą świetnie. Diesel sprawia wrażenie silniejszego ale choć nominalnie ma mnieszą moc 140 KM w porównaniu do 150 KM. I teraz najważniejsze: koszty serwisowania w moim przypadku są niewielkie bo ograniczają się do napraw czysto eksploatacyjnych i póki co porównywalne natomiast szlag mnie trafia na stacji jak jadę benzyniakiem tankować.... wygląda to tak diesel - pełny bak ok 250 PLN przejechane 1000 do 1200 km na baku, benzyniak - pełny bak 250 PLN i 500 - 600 km na baku. Oceń sama.
Pozdrawiam Michał
Ja też jeśli pozwolicie dorzucę swoje trzy grosze. Jestem zwykłym użytkownikiem, który jak chodzi o sprawy serwisowe to ogranicza się do płynu do spryskiwacza ale... Nie tak dawno miałem podobny dylemat, o którym dyskutowałem na tym forum - chodziło o wybór diesla 1,6 czy 1,9. zdecydowałem się na 1,9 TDI ze względu na legendarną trwałość i łatwość ewentualnego serwisowania tej jednostki Benzynę wykluczyłem już wcześniej choć zastanawiałem się nad 1,4 TSI. Oczywiście wszystkimi wymienionymi samochodami przejechałem jazdy próbne i wg diesel spisywał się najlepiej (czytaj mnie najlepiej się jeździło) choć benzyniak był cichutki co należy zaliczyć na jego plus. Co do kosztów eksploatacji - myślę że diesel będzie dużo tańszy. Wiem to z doświadczenia ponieważ teraz mam 2 auta z grupy VW jeden 2.0 TDI (diesel) a drugi 1,8T (benzyna) oba mocne i jeżdżą świetnie. Diesel sprawia wrażenie silniejszego ale choć nominalnie ma mnieszą moc 140 KM w porównaniu do 150 KM. I teraz najważniejsze: koszty serwisowania w moim przypadku są niewielkie bo ograniczają się do napraw czysto eksploatacyjnych i póki co porównywalne natomiast szlag mnie trafia na stacji jak jadę benzyniakiem tankować.... wygląda to tak diesel - pełny bak ok 250 PLN przejechane 1000 do 1200 km na baku, benzyniak - pełny bak 250 PLN i 500 - 600 km na baku. Oceń sama.
Pozdrawiam Michał
Komentarz