Wybór silnika (1.4 TSI czy 1.9 TDI)

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Misio1976
    Classic
    • 2010
    • 10

    #26
    Witam,

    Ja też jeśli pozwolicie dorzucę swoje trzy grosze. Jestem zwykłym użytkownikiem, który jak chodzi o sprawy serwisowe to ogranicza się do płynu do spryskiwacza ale... Nie tak dawno miałem podobny dylemat, o którym dyskutowałem na tym forum - chodziło o wybór diesla 1,6 czy 1,9. zdecydowałem się na 1,9 TDI ze względu na legendarną trwałość i łatwość ewentualnego serwisowania tej jednostki Benzynę wykluczyłem już wcześniej choć zastanawiałem się nad 1,4 TSI. Oczywiście wszystkimi wymienionymi samochodami przejechałem jazdy próbne i wg diesel spisywał się najlepiej (czytaj mnie najlepiej się jeździło) choć benzyniak był cichutki co należy zaliczyć na jego plus. Co do kosztów eksploatacji - myślę że diesel będzie dużo tańszy. Wiem to z doświadczenia ponieważ teraz mam 2 auta z grupy VW jeden 2.0 TDI (diesel) a drugi 1,8T (benzyna) oba mocne i jeżdżą świetnie. Diesel sprawia wrażenie silniejszego ale choć nominalnie ma mnieszą moc 140 KM w porównaniu do 150 KM. I teraz najważniejsze: koszty serwisowania w moim przypadku są niewielkie bo ograniczają się do napraw czysto eksploatacyjnych i póki co porównywalne natomiast szlag mnie trafia na stacji jak jadę benzyniakiem tankować.... wygląda to tak diesel - pełny bak ok 250 PLN przejechane 1000 do 1200 km na baku, benzyniak - pełny bak 250 PLN i 500 - 600 km na baku. Oceń sama.
    Pozdrawiam Michał

    Komentarz

    • yogii
      Drive
      • 2009
      • 93

      #27
      :jump:

      Komentarz

      • marcin.s
        Classic
        • 2010
        • 1

        #28
        Witam Wszystkich,

        Ja właśnie czekam na moją octavie noweczke. Wybrałem silnik 1.4 TSI 122KM Combi. 2 miesiące zastanawiałem się co wybrać, miałem ten sam dylemat co autor postu, jednakże po wizytach w salonach, kalkulacjach, rozmowie z kumplem z serwisu skody decyzja zapadła. Jeśli chodzi o silnik to nie jest to nowa jednostka - jest ona stosowana od ok. 3lat w Volswagenach i doskonale się sprawdza.

        Jak już będę mógł coś powiedzieć o swoim autku pewnie będzie to za 2-3 tygodnie to się odezwe,

        puki co Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz

        • Silwera
          Classic
          • 2010
          • 5

          #29
          Dzieki za dotychczasowe informacje i oczywiscie proszę o dalsza dyskusję. Mimo różnych poglądów, troche mi to w głowie rozjaśniło.

          Patrząc po wynikach ankiety, silniki idą łeb w łeb i żaden z nich nie wysuwa się wyraźnie na prowadzenie. Jednak czytając posty, odnoszę wrażenie, że bardziej polecany jest 1.4 TSI. (?)

          Zastanawiałam się też nad 1.2 TSI, warto wogóle brać pod uwagę to rozwiązanie? Czy moc 105KM (jak w 1.9) będzie wystarczająca dla masy takiego samochodu? Zyskamy w tym przypadku na ubezpieczeniu i pewnie na mniejszym spalaniu, być może kosztem komfortu jazdy (elastyczność, przyspieszenie, etc...).

          Pzdr
          K.

          Komentarz

          • leszekmw
            RS
            • 2005
            • 5356

            #30
            już prawiewszystko zostało powiedziane ..

            zalety benzyny - cicho i szybko się nagrzewa w zimie , spalanie przy spokojnej jeździe na trasie na pewno niskie

            diesel - stary ,dobry, sprawdzony i łatwy do czipowania. niestety fakt , w takich mrozach jak teraz przejeżdżam spokojna trasą 20km i mam silnik niedogrzany /w BKD / , no i ten warkotek... . a nie sądzisz że może powinnaś wziąść pod uwagę jeszcze 1,6cr :?:
            wtedy by było zdecydowanie ciszej , jedna z przewag benzyny by odpadła.

            jest jeszcze jeden aspekt o którym nie napisałas a który jest bardzo ważny , przynajmniej według mnie.
            jaki masz styl jazdy ? czy jeździsz spokojnie , czy szybko , agresywnie :?:

            jeżeli w ten drugi sposób - bierz diesla , przy szybkiej jeżdzie na trasie Ci się odwdzięczy spalaniem , a 1.4 benzyna wciągnie 2 razy więcej sądze , tak jak napisał już to jeden z kolegów.
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz

            • shok
              RS
              • 2009
              • 2070
              • Octavia I (1U2)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

              #31
              Pamiętaj, że auto z dieslem zawsze w Polsce sprzedaż jaki by nie był.A taki tsi czy,silnik z gazem może być problem.Tato próbuje sprzedać lagune z gazem i mimo,że wsadził w nią w ostatnim roku prawie 4 tyś nikt nie chce dać 5,5 tyś.Odejmując gaz auto jest za darmo.
              Tak więc zwróć tęż na to uwagę . Bo trzeba policzyć również utrate wartości szczególnie jak liczysz sie z każdym groszem.Diesel zawsze znajdzie nowego właściciela

              Komentarz

              • skaypik
                Drive
                • 2009
                • 51

                #32
                Witam wszystkich.
                Pozwolę wrzucić od siebie swoje trzy grosze.
                Autko kupowałem w ubiegłym roku,przebiegi robię ok 12kkm rocznie-jeśli chodzi o wyposażenie,stwierdziłem że Mint jest dla mnie zupełnie wystarczający-no i na początku problem Diesel czy Benzyna.Dylemat ten bardzo szybko rozwiązał się sam.Tutaj muszę troszkę rozwinąć temat-kiedy miałem już fundusze na zakup auta,bardzo chciałem kupić auto takie ,żeby mieć pod nogą co cisnąć(nigdy wcześniej nie było mnie na to stać).Porównując 1.4 TSI do 1.9 TDI różnica była ok 6-7 tyś to na papierze skłaniałem się do 1.9-(jednak tańsza eksploatacja) ale po przejechaniu się 1.4 a potem 1.9 diesel odpadł w przedbiegach-bardzo dało się odczuć różnicę w mocy(na papierze jest 2 sek. różnicy w przyspieszaniu-ja to bardo odczułem).W tym miejscu muszę zaznaczyć ,że diesla jako takiego jeszcze nie przekreśliłem,ponieważ na drugi dzień miałem przejechać się 2.0 140 KM.(wszystkie tzy auta jako jazdy próbne).Po przejechaniu się dieselkiem 2.0 powiedziałem sobie: to autko mi się podoba ,tego autka chcę ALE!!! 2.0 był dostępny od wersji wyposażeniowej Ambiente-także różnica w cenie do 1.4 TSI Mint była zarąbista :diabelski_usmiech dlatego mam to co mam,cięszę się :lol: jak do tej pory leję i jeżdzę i przy każdym wciskaniu pedału z prawej strony-uśmiech na gębie :P
                Wspomnę tutaj jeszcze o tym co niektórzy mówią ,że nowy silnik,że wyżyłowany,że niesprawdzona konstrukcja,że nie wiadomo jak będzie z trwałością-na to wszystko odpowiem tak:czy tego chcemy czy nie postęp idzie do przodu,producenci samochodów idą w kierunku mody, ekologi ,zmniejszaniu kosztów produkcji,a że nie idzie to w parze z trwałością i wytrzymałością-cóż nie mamy na to wpływu.Śmiem twierdzić że za rok ,góra dwa będą do kupna tylko i wyłącznie silniki które dzisiaj są uznawane za nowinki-i wtedy dzisiejsi sceptycy tychże silników jeśli będą chcieli kupić fabrycznie nowe auto to nie będą mieli i tak wyjścia.Jak już się rozkręciłem to powiem jeszcze odn. spalaniaokażcie mi np. 50 czy 100 samochodów o mocy pow. 120KM. przyspieszeniu poniżej 10 sek. z których to 90 procent spala miej niż 1.4 TSI.Porównujcie samochody o podobnych osiągach a co za tym idzie przyjemności z jazdy.
                Pozdrawiam wszystkich

                Komentarz

                • PiterNZ
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 389

                  #33
                  Zamieszczone przez Silwera
                  Zastanawiałam się też nad 1.2 TSI, warto wogóle brać pod uwagę to rozwiązanie? Czy moc 105KM (jak w 1.9) będzie wystarczająca dla masy takiego samochodu?
                  Do normalnej jazdy w zupełności wystarczy. W Superbie podstawowy silnik to 1,4 TSI 122 KM a do poprzedniego modelu wstawiano 2,0 litry i 115 KM.
                  Podstawowym silnikiem w O II był 1,6 102 KM i jeździł jak poczytasz w gazetach to nawet uznawano go za elastyczny (jak na tę moc).
                  W przypadku 1,2 TSI zwróć uwagę na to, że uzyskuje wysoki moment obrotowy (175 Nm większy od 1,6 102 KM gdzie 138 Nm i 1,6 FSI 115 KM 155 Nm - z pamięci) od niskiej prędkości obrotowej 1.550 obr./min.

                  Zamieszczone przez Silwera
                  Zyskamy w tym przypadku na ubezpieczeniu i pewnie na mniejszym spalaniu, być może kosztem komfortu jazdy (elastyczność, przyspieszenie, etc...).
                  Jeżeli chodzi o przyspieszenie i elastyczność to pytanie do czego porównujesz. Jeżeli chodzi o 1,6 benzynę lub 1,9 TDI to jedno i drugie będą na plus 1,4 TSI a porównywalne w przypadku 1,2 TSI i 1,9 TDI.

                  Zaletą 1,9 TDI moim zdaniem wobec 1,4 TSI i już mniej 1,2 TSI jest oszczędność nie elastyczność. Ale warunek jest taki, że jeździsz w trasie i całkiem sporo jak głównie po mieście to niedogrzany diesel aż takich oszczędności nie da.
                  Mam 1,9 TDI i jak jechałem do pracy 1,5 h zamiast standardowych 40 minut to średnie zużycie komputer pokazał ok. 10,8 litra a silnik nie dogrzał się aż do pracy.

                  Jeżeli będziesz rozważała 1,2 TSI czy 1,4 TSI gdy jeździsz w mieście to ewentualnie weź pod uwagę z jakim obciążeniem jeździsz. Jak zawsze full komplet to jednak 1,4 TSI a jak Ty i dzieci to 1,2 TSI.

                  Zastanów się:
                  - ile będziesz jeździła (dużo pow. 25-30 tys. km to 1,9 TDI mniej benzyna);
                  - gdzie (miasto benzyna, trasy 1,9 TDI);
                  - z jak liczną załogą;
                  - co z naprawami (1,9 TDI naprawią prawie wszystkie warsztaty i ASO dadzą radę, TSI to większe ryzyko tzn. dziś.).

                  Komentarz

                  • Bialy
                    Rider
                    • 2009
                    • 306

                    #34
                    skaypik dobrze napisał. Pokażcie inny silnik od TSI, który spali mniej z podobną mocą.

                    I dziwią mnie trochę wypowiedzi odnośnie spalania (że jedni zaniżają że to że tamto) i agresywnej jazdy. Przecież u nas nie da się jeździć szybko. Nie należę do osób które toczą się po drogach, ale jadąc często w trasie jest tak, że ani nie wyprzedzisz ani nie pojedziesz bo jakiś matoł jedzie 70km/h i wtedy spalanie komp pokazuje 3.7

                    W korkach to mój stary Fiat Uno 1.0 45KM spalił ok. 10l/100 jak wracałem z targów w Poznaniu... Więc jak ktoś jeździ w mieście i często tkwi w korku to musi się z tym liczyć.

                    Jac_ek Żeby nie było to ostatnia średnia z tankowania wyszła 6.19l ale w tym 2x wydobywanie autka z śniegu i chodził na jałowym dosyć długo jak go odkopywałem

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #35
                      seryjnych CAXA i BXE w ogóle nie ma co porównywać bo BXE na serii po prostu NIE JEDZIE a CAXA już troszkę tak, ograniczając się tylko do tych 2 silników i biorąc pod uwagę serię to zdecydowanie 1,4, tu w ogóle nie ma o czym mówić, spalanie będzie podobne a przyjemność z jazdy nie do porównania.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Micho
                        Classic
                        • 2009
                        • 18

                        #36
                        Witam

                        kilka miesięcy temu miałem ten sam dylemat;

                        jeździłem 1.4tsi testowym i byłem bardzo zadowolony; cicho, rozwijanie mocy,moment naprawdę fajnie
                        ale kupiłem 1.9 tdi dlaczego; z tym spalaniem - jak wynika z postów forumowiczów jest różnie, i swoje dolał "strach przed nieznanym" bądź co bądź są to nowe silniki, poza tym myśle, że ze sprzedażą bxe nie będzie żadnego problemu.

                        Mam bxe i jestem zadowolony, największy minus; strasznie głośny, brak szóstego biegu powyżej 140 hałas jest bardziej niż wkurzający, spalanie ok 6,3 ( 70 % trasa )
                        nie zgadzam się ze bxe nie jedzie - oczywiście jest to samochód do spokojnej jazdy, ale daje radę. ( btw; u mnie wir na razie nie wchodzi w rachubę - gwarancja ).

                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #37
                          Zamieszczone przez Micho
                          nie zgadzam się ze bxe nie jedzie - oczywiście jest to samochód do spokojnej jazdy
                          no właśnie, do BARDZO spokojnej jazdy
                          to auto robi setkę w 12 sekund!!! a to że kogoś troszkę kopie w plecy dieslowski moment to niczego nie zmienia, oprócz tego, że się WYDAJE, że daję radę, w stosunku do 10s w 1,4 to jest przepaść, wielki kanion i co tam jeszcze może być głębokiego :lol:
                          ten silnik można porównywać do 1,6 BSE a nie do CAXA, dla CAXA właściwszym do porównania jest BKD, który ma podobne osiągi a tutaj prawdopodobnie cena zabija diesla.
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Micho
                            Classic
                            • 2009
                            • 18

                            #38
                            Masz rację - do cholernie spokojnej jazdy :lol: ale ile razy ścigasz się spod czerwonego światła?
                            Fakt różnica w komforcie jazdy jest KOLOSALNA, ale spokojnie da się jeździć !

                            pozdr

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #39
                              a właśnie sobie patrzę i różnica w cenniku między ambiente BKD i CAXA to 15000 :lol:
                              nie mówiąc już o Mincie, gdzie BKD nie występuje a różnica wtedy sięga 20000, trzeba mieć nieźle nierówno pod sufitem, albo robić jakieś koszmarne przebiegi, albo po prostu lubić diesla, żeby się na niego zdecydować -> biorąc pod uwagę auta seryjne.

                              [ Dodano: Nie 24 Sty, 10 11:49 ]
                              Zamieszczone przez Micho
                              ale ile razy ścigasz się spod czerwonego światła?
                              no cały czas, a Ty nie :?: :?
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • t271828
                                Elegance
                                • 2008
                                • 928

                                #40
                                Zamieszczone przez szkoda
                                [ Dodano: Nie 24 Sty, 10 11:49 ]
                                Zamieszczone przez Micho
                                ale ile razy ścigasz się spod czerwonego światła?
                                no cały czas, a Ty nie :?: :?
                                Nie wiem jak Ty ale jak ja staje przed swiatlami to zazwyczaj jest okolo 5-10 aut na kazdym pasie. Statystycznie oznacza to ze jestem pierwszy w kolejce raz na 5-10 razy.

                                Pozostale razy - jade za jakimis ciamciarmciami i nawet jakbym mial Ferrari to pojade tak samo szybko

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #41
                                  Zamieszczone przez t271828
                                  Nie wiem jak Ty ale jak ja staje przed swiatlami to zazwyczaj jest okolo 5-10 aut na kazdym pasie. Statystycznie oznacza to ze jestem pierwszy w kolejce raz na 5-10 razy.
                                  widzisz, ja się staram częściej zajmować pol position :lol:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #42
                                    Zamieszczone przez shok
                                    Pamiętaj, że auto z dieslem zawsze w Polsce sprzedaż jaki by nie był
                                    sądzę że to się będzie zmieniało dość szybko na korzyść benzynowych.., jeżeli te nowe benzynowe silniki , na przykład z grupy vw, bedą jeździły bezawaryjnie , to za 3 lata każdy będzie szukał używanej benzyny a nie diesla . jedyną przewagą diesla zostanie spalanie , które w sumie jak ktoś jeździ spokojnie wcale nie jest dużo wyższe w benzynie.
                                    zresztą wystarczy popatrzeć na forum co ludzie kupują z nowych aut , 1,4 1,8 w benzynie nie patrząc na spalanie a szukając większej frajdy i komfortu. gdybym brał nowe auto to też benzyna , tylko 2,0 tfsi .
                                    ale coś jej niema w superbie.. :?
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • mlac
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 200
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      Silwera, Nie zagłosowałem w Twojej ankiecie bo nie ma prawidłowej odpowiedzi.

                                      szkoda ma racje takie dyskusje do niczego nie prowadzą.

                                      Dla mnie to czysta matematyka (jeśli chodzi o koszty) i to powinnaś sobie policzyć np. TU

                                      Przy założeniu że będziesz robić 30 tyś rocznie i ceny paliw będą takie jak dzisiaj to dopiero po około 3 latach koszty się zrównają co oznacza że dopiero po 3 latach zacznie się opłacać.
                                      1.Pytanie czy będziesz miała 3 lata auto??
                                      2.Czy ceny będą takie (diesel na całym świecie jest w tej samej cenie co benzyna a nawet droższy)?
                                      3.Pytanie czy coś Ci się nie zmieni i nie będziesz robić np tylko 15tyś na rok.
                                      4.Jeżeli pkt.2 się zmieni na niekorzyść to nikt nie będzie chciał kupić diesla.

                                      I APEL DO INNYCH NIE PISZCIE GŁUPOT ŻE DIESEL TO SIę na BANK OPŁACA BO NIE ZAWSZE!!!
                                      MOŻE JAK SIę KUPUJE UŻYWANEGO TO TAK ALE NOWY Z RÓŻNICĄ 7tyś NA DZIEŃ DOBRY TO RÓŻNIE.
                                      Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
                                      Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #44
                                        Zamieszczone przez leszekmw
                                        sądzę że to się będzie zmieniało dość szybko na korzyść benzynowych
                                        oczywiście, że tak, przy tych cenach paliwa, cenach aut i wprowadzeniu bardzo oszczędnych silników benzynowych, diesel powoli zaczyna wracać do pozycji motoru dla ludzi kręcących naprawdę duże przeloty.
                                        dla fanów spalania: niedługo będę miał wiarygodne dane o spalaniu 2.0TFSI, nie omieszkam się podzielić
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Yarek
                                          Elegance
                                          • 2005
                                          • 992

                                          #45
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          dla fanów spalania: niedługo będę miał wiarygodne dane o spalaniu 2.0TFSI, nie omieszkam się podzielić
                                          2.0 TFSI czy nowy 2.0TSI?
                                          Bo ten drugi ma mniejsze spalanie...
                                          . pzdr Jarek
                                          aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Yarek
                                            2.0 TFSI czy nowy 2.0TSI?
                                            ten pierwszy
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • Silwera
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 5

                                              #47
                                              Odpowiem zbiorowo na wszystkie pytania:

                                              Nie jeżdżę agresywnie, raczej spokojnie - trasa to 100-110 km/h.
                                              Auto ma być raczej wieloletnie, nie planuję go zmieniać za 2-3 lata.
                                              Nie wiem jakie trasy będę pokonywała za 3 lata, istnieje prawdopodobieństwo, że długość trasy się skróci i może być to wtedy jazda tylko miejska plus wyjazdy na wczasy.

                                              Przy analizie ankiety, czy mogłabym prosić Was, żebyście określili jakie silniki macie w samochodach. Pragnę uniknąć sytuacji, że dislowcy głosują na disle, a benzynowcy na benzynę, bo tym jeżdżą i zachwalają swoje...
                                              Jeśli to nie tajemnica, prosłąbym o wpisaniu w poście model silnika i odpowiedź w głosowaniu.

                                              Jeszcze jedno pytanie z pokroju techniki: Czy silniki 1.4 TSI, 1.2 TSI poddają się chiptuningowi tak jak silniki disla, jeśli tak, to w jakim zakresie można uzyskać przyrost mocy i momentu obrotowego?

                                              Liczyłam na stronie podanej wcześniej koszty eksploatacji disla i benzyny, i wyszło mi, że zrównają się one po około 4 latach. Z każdym kolejnym rokiem będą korzystniejsze dla disla.

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Silwera
                                                Pragnę uniknąć sytuacji, że dislowcy głosują na disle, a benzynowcy na benzynę, bo tym jeżdżą i zachwalają swoje...
                                                dokładnie tak jest i tak jak mówiłem analizowanie wyników ankiety możesz sobie odpuścić

                                                [ Dodano: Nie 24 Sty, 10 17:45 ]
                                                Zamieszczone przez Silwera
                                                Jeśli to nie tajemnica, prosłąbym o wpisaniu w poście model silnika i odpowiedź w głosowaniu.
                                                najczęściej silnik piszącego masz pod jego avatarem :idea:

                                                [ Dodano: Nie 24 Sty, 10 17:50 ]
                                                Zamieszczone przez Silwera
                                                Czy silniki 1.4 TSI, 1.2 TSI poddają się chiptuningowi tak jak silniki disla, jeśli tak, to w jakim zakresie można uzyskać przyrost mocy i momentu obrotowego?
                                                tak
                                                ten temat jest jeszcze u nas słabo rozpoznany, ale pewnie można liczyć odpowiednio na 140/250 i 120/200.
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • Marx
                                                  Elegance
                                                  • 2009
                                                  • 865

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez shok
                                                  Pamiętaj, że auto z dieslem zawsze w Polsce sprzedaż jaki by nie był.A taki tsi czy,silnik z gazem może być problem.Tato próbuje sprzedać lagune z gazem i mimo,że wsadził w nią w ostatnim roku prawie 4 tyś nikt nie chce dać 5,5 tyś.Odejmując gaz auto jest za darmo.
                                                  Tak więc zwróć tęż na to uwagę . Bo trzeba policzyć również utrate wartości szczególnie jak liczysz sie z każdym groszem.Diesel zawsze znajdzie nowego właściciela
                                                  Blad byl nie w wyborze zasilania ale marki. Big tez chyba od wakacji sprzedaje francuza. Ja Honde 1.4 benzynke sprzedalem w tydzien, a sprzedalaby sie szybciej gdybym ogloszenie wystawil np w piatek a nie w niedziele (w tygodniu po pracy bylo juz za ciemno na ogledziny, pierwsi ogladacze byli 2h po wystawieniu ogloszenia). Znajomy Lanosa sprzedal w 2 dni.
                                                  Po prostu francuskie auta maja taka opinie jak maja, i cos w tym jest (wiem bo mialem 2 francuzy) zreszta nie bylibysmy na tej liscie dyskusyjnej gdyby francuz byl opcją...

                                                  Komentarz

                                                  • PiterNZ
                                                    Rider
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 389

                                                    #50
                                                    Jeżdżę 1,9 TDI ale głównie w mieście.
                                                    Tobie polecam 1,2 TSI lub 1,4 TSI z DSG.

                                                    Zrób sobie jazdy próbne 1,4 TSI i 1,9 TDI może to pomoże?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...