Wybór silnika (1.4 TSI czy 1.9 TDI)

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sebi75
    Classic
    • 2009
    • 5

    #76
    Moja Octavią 1.4 TSI zrobiłem juz 4600 km a mam go miesiąc. Wcześniej jezdzilem ( 87 tys w 1,5 roku) Passatem B6 2.0TDI 140 Km..

    Jesli idzie o osiągi.. hmmm.... są bardzo porównywalne, ale jak juz tutaj ktoś napisal ze przy tym silniku wskazówka prędkościomierza idzie w góre ale nie słychac halasu silnika i to moze sprawiac wrazenie ze sie niewiele dzieje. Do 3000 obrotów niezłe przyspiesza, powyżej 3000 ma odczuwalnie przyrost mocy i super sie wyprzedza nawet po kilka Tirów.

    Co do komfortu jazdy (pomijając właściwości jezdne - bo w wątku idzie o wybór silnika) w 1.4 TSI jest naprawde bardzo cicho, bez zadnego ściemniania... passat z 2.0 TDI przy tym silniku to młockarnia, ale jesli komus to nie przeszkadza tak jak mnie przez 1,5 roku to trudno z tym kimś dyskutować, dopiero po przejechaniu kilku godzin z silnikiem TSI bedzie widzial różnice.

    Jeśli idzie o spalanie w 1.4 TSI
    miasto Wrocław - 8,5 - 9.0
    trasa predkosci 90-120 - 6,3 (przy jezdzie 90- 100 okolo 5,5 )
    trasa autostrada, 4 osoby na pokladzie predkosci 130 - 150 - 8,5 litra

    średnie spalanie na komputerze pokładowym z 4600 km to 7,6 l/100 (a bylo tu troche jazdy po Wrocku)

    w passacie miasto bylo 8- 8,5
    trasa 90-120 - 5,5 (przy 90 - 100 spalal do 5 litrów)
    trasa autostrada okolo 7 - 7,5

    Przed zakupem 3 razy umawiałem sie na jazdy próbne silnikiem 1.4 TSI bo w głowie mi sie nie chciało zmieścić ze mam sie przesiąść z passata 2.0 ktorego uważałem za bardzo rześkie auto, do skody z 1.4.. dziś nie żałuje decyzji i oby tak pozostało :-).

    Przy zakupie wyszedlem z zalozenia ze różnice w cenie w stosunku do diesla zamienie na lepsze wyposażenie oraz dokupie gwarancje.... i tym sposobem mam elegance z 5 letnią gwarancją bez limitu km.
    Glosuje na 1.4 TSI...

    Troche irytują mnie glosy ludzi ktorzy nie jezdzili tak naprawde TSI a wyrazają opinie bo mają diesla, w ankiecie chodzi o obiektywne glosy a taki mozna miec jesli pojezdzi sie i jednym i drugim. (wczesniej jezdzilem(80 tys) leonem 1.9 TDI - 90KM ale o nim nie pisze bo uwazam ze choc spalanie o litr nizsze niz 1.4 TSI to jednak dynamiki obu nie da sie porównać)

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #77
      Zamieszczone przez marlej108
      Racje ma takze kolega piszacy ze przy benzynie nie trzeba myslec o temperaturze oleju, sprezarki itd jak to w dieslu.
      przy wolnossącej benzynie (i dieslu)
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • rkb
        RS
        • 2008
        • 2152
        • Rapid Spaceback (NH1)
        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

        #78
        Dokładnie, dzis rano przy -24 sprawdzalem olej, na bagnecie był tak gęsty że podejrzewam mogłbym nim wywijać na wszystkie strony i by nic nie skapło strach pomyślec jak takie cos popuje sie w turbo. Wczoraj jacys " specjaliści " wypowiadali sie w TV ze na takich mrozach auto powinno pochodzić przed jazdą ok 15 min, chyba troche przesadzili
        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #79
          Zamieszczone przez Jac_ek
          Mój ostatni bak - jazda tylko po mieście (średnia z baku 23km/h) daje prawie 11l/100 i poza 4000 rpm się nie kręciło
          abyś nie czuł się bardzo sfrustrowany - moje ostatnie spalanie z 30km z oszczędnej trasy na komputerze 9l. a silnik 2.0TDI. Więc idea oszczędnych diesli zimą, zwłaszcza jeżdżących na krótkich trasach pozostaje tylko ideą. Aby nagrzał się do temperatury roboczej przy -15 trzeba "tylko" 15km, więc trudno liczyć na oszczędność. Benzyna nagrzewa się zdecydowanie szybciej, a więc i zużycie szybciej dochodzi do nominalnego. Silwera, Przy podanej charakterystyce jazd nie wiem, czy nie zdecydowałbym się na 1.4TSI, a zaoszczędzone pieniądze wydał na ułatwiającą życie DSG. Wachlowanie drążkiem zmiany biegów jest w dieslu znacznie bardziej uciążliwe niż w benzynie. Zawsze jeszcze jest alternatywa w postaci 1.6MPI + LPG, jeździć można nie gorzej niż niechipowanym 1,9TDI, a koszty eskploatacji i cena zakupu są niższe od TDI. Moja O2 ostatnie 25kkm jeździ jako "samochód miejski" i zużycie poniżej 10lLPG + 1l Pb jest całkiem OK, jak na "trasy max 10km" w terenie zabudowanym ze światłami itp. przeszkodami naturalnymi.

          Komentarz

          • Marx
            Elegance
            • 2009
            • 865

            #80
            przy aktualnych temperaturach i krotkich trasach to gaz wlacza mi sie pod koniec trasy... A spalanie chwilowe benzyny pokazuje nawet 50l/h... No ale pocieszam sie ze w taki mroz na zadnym paliwie oszczednie nie jest, a jak juz sie rozgrzeje to jest tanio.

            Komentarz

            • rkb
              RS
              • 2008
              • 2152
              • Rapid Spaceback (NH1)
              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

              #81
              W takiej temp na gazie bym pewnie w ogóle nie jeździł nawet jakbym miał
              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

              Komentarz

              • t271828
                Elegance
                • 2008
                • 928

                #82
                Zamieszczone przez rkb
                W takiej temp na gazie bym pewnie w ogóle nie jeździł nawet jakbym miał
                Nie widze powodu - silnik przelacza sie na gaz gdy jest rozgrzany. Co za roznica
                czy na zewnatrz jest +10 czy -20

                Komentarz

                • Marx
                  Elegance
                  • 2009
                  • 865

                  #83
                  dokładnie, może być i -50 a jak się nagrzeje to na gazie może chodzić

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #84
                    Zamieszczone przez rezon
                    Zawsze jeszcze jest alternatywa w postaci 1.6MPI + LPG, jeździć można nie gorzej niż niechipowanym 1,9TDI,
                    nie , no trochę chyba Cię poniosło... :diabelski_usmiech
                    co prawda nigdy niejeździłęm bxe ale miałem przedtem O1 90KM.
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8033
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #85
                      Zamieszczone przez rezon
                      Zawsze jeszcze jest alternatywa w postaci 1.6MPI + LPG, jeździć można nie gorzej niż niechipowanym 1,9TDI,
                      Bo to są dwie alternatywy równoległe. OII 1.6MPI z LPG fabrycznym jest tańsza o jakieś 5000zł od 1.9TDI. Samochody przyspieszają podobnie do 100km/h. Tylko teraz jest pytanie ile silnik 1.6MPI na LPG wytrzyma do małego remontu (remontu głowicy) 160kkm, 200kkm. I temat odsprzedaży auta 1.6MPI+LPG z przebiegiem 160-200kkm - utrata wartość będzie spora a i klienta będzie ciężko znaleźć. I w tym przypadku jest niepodważalna wyższość 1.9TDI na 1.6MPI.

                      [ Dodano: Wto 26 Sty, 10 11:15 ]
                      Zamieszczone przez leszekmw
                      co prawda nigdy niejeździłęm bxe ale miałem przedtem O1 90KM.
                      1.9TDI BXE w OII jeździ jak w OI TDI 110KM
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • marlej108
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 4976
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                        #86
                        [quote="Yarek"]
                        Zamieszczone przez markowski

                        Bądź obiektywny i dodaj, że przy takich mrozach jak są teraz, 1.9TDI w mieście potrafi spalić i 10 litrów, jeżdżąc non-stop niedogrzane... wiem, bo zrobiłem autami z takim silnikiem ze 100.000km.
                        czesc,

                        ale ja napisalem odnosnie spalania na trasie Gdansk - Torun - Gdansk, a nie po miescie...

                        Wiadomo ze jak niedogrzany to 1.9 TDI tez potrafi w miescie na odcinku 3 - 5 kilometrow jak smok spalic...
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        • rkb
                          RS
                          • 2008
                          • 2152
                          • Rapid Spaceback (NH1)
                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                          #87
                          Cennikowo golasy O1 kosztuja:

                          43 tys 1.6 LPG
                          54 tys 1.9 TDI

                          roznica 11 k pln :shock: troche duzo...
                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #88
                            Za kolejne 3tys, ten drugi jezdzi podobnie jak seryjne 1.8T i pali srednio 6l ON
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • rkb
                              RS
                              • 2008
                              • 2152
                              • Rapid Spaceback (NH1)
                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                              #89
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Za kolejne 3tys, ten drugi jezdzi podobnie jak seryjne 1.8T i pali srednio 6l ON
                              idąc tym tropem dalej w tej cenie kupiłbym 1.8T +pakiet optimum, czip i 192 km z srednim spalankiem 2-3 l wiecej
                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #90
                                Zamieszczone przez leszekmw
                                nie , no trochę chyba Cię poniosło...
                                że niby co?
                                przecież te auta jeżdżą tak samo, mówiłem, to że kogoś diesel kopie w dupę to nie znaczy, że jest szybko
                                maja inna charakterystykę i tyle.
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • Marx
                                  Elegance
                                  • 2009
                                  • 865

                                  #91
                                  Zamieszczone przez AdamB
                                  Bo to są dwie alternatywy równoległe. OII 1.6MPI z LPG fabrycznym jest tańsza o jakieś 5000zł od 1.9TDI. Samochody przyspieszają podobnie do 100km/h. Tylko teraz jest pytanie ile silnik 1.6MPI na LPG wytrzyma do małego remontu (remontu głowicy) 160kkm, 200kkm. I temat odsprzedaży auta 1.6MPI+LPG z przebiegiem 160-200kkm - utrata wartość będzie spora a i klienta będzie ciężko znaleźć. I w tym przypadku jest niepodważalna wyższość 1.9TDI na 1.6MPI.
                                  Różnica w cenie to nie 5 a 11 tys, jak kolega zauważył. Jak przy odsprzedaży tego samego rocznika 1,6 wystawisz o 11 tys taniej niż adekwatnego 1,9, to się sprzeda w ciągu jednego dnia... Utrata wartości będzie zawsze większa (kwotowo) przy aucie droższym.

                                  Co do wytrzymałości też nie jest chyba tak różowo, po 200tys km w dieslu też mogą być fajne rzeczy do wymiany...

                                  Moim zdaniem obiektywny wybór noPb/LPG/diesel zależy głównie od tego czy jeździ się długie czy krótkie trasy. A potem to są już czysto subiektywne wybory.

                                  Komentarz

                                  • AdamB
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 8033
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #92
                                    Zamieszczone przez Marx
                                    Różnica w cenie to nie 5 a 11 tys
                                    OII 1.6MPI + LPG jest tańsza od OII 1.9TDI o dokładnie 5301zł. :wink:

                                    OII 1.9TDI jest droższy w każdej wersji od 1.6MPI o równe 10 tyś zł. Instalacja gazowa do 1.6MPI kosztuje 4699zł.
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz

                                    • sziaba
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 358

                                      #93
                                      1,4 Power 8)
                                      W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                                      Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

                                      Komentarz

                                      • Marx
                                        Elegance
                                        • 2009
                                        • 865

                                        #94
                                        AdamB, 11 tys jest w O1...

                                        Komentarz

                                        • AdamB
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 8033
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          #95
                                          Zamieszczone przez Marx
                                          AdamB, 11 tys jest w O1...
                                          Masz rację. Jednak ja odnosiłem się do wypowiedzi na temat OII. Nie mniej jednak idea oszczędzania jest 1.6MPI+LPG vs. 1.9TDI. Przed takim samym wyborem stałem 2,5 roku temu.
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz

                                          • aldam
                                            L&K
                                            • 2006
                                            • 1036

                                            #96
                                            zawsze jeździłem dizlami. W międzyczasie trafił się benzyniak , do którego włożyłem lpg. Jak wróciłem do tdi to znów zaczałem oddychać pełną piersią
                                            No more lpg. Bez bagaznika bo butla, ciągłe regulacje, problemy , gaśniecia, itp. Niespotkałem osoby , która jeździła na lpg i była zadowolona ze strony technicznej.

                                            [ Dodano: Wto 26 Sty, 10 15:08 ]
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            Zamieszczone przez leszekmw
                                            nie , no trochę chyba Cię poniosło...
                                            że niby co?
                                            przecież te auta jeżdżą tak samo, mówiłem, to że kogoś diesel kopie w dupę to nie znaczy, że jest szybko
                                            maja inna charakterystykę i tyle.
                                            Nie jest to samo. miałem benzynę o ciut większej mocy niż 1.6 i wyprzedzanie to była katorga.

                                            [ Dodano: Wto 26 Sty, 10 15:21 ]
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            Zamieszczone przez Micho
                                            nie zgadzam się ze bxe nie jedzie - oczywiście jest to samochód do spokojnej jazdy
                                            no właśnie, do BARDZO spokojnej jazdy
                                            to auto robi setkę w 12 sekund!!! a to że kogoś troszkę kopie w plecy dieslowski moment to niczego nie zmienia, oprócz tego, że się WYDAJE, że daję radę, w stosunku do 10s w 1,4 to jest przepaść, wielki kanion i co tam jeszcze może być głębokiego :lol:
                                            ten silnik można porównywać do 1,6 BSE a nie do CAXA, dla CAXA właściwszym do porównania jest BKD, który ma podobne osiągi a tutaj prawdopodobnie cena zabija diesla.
                                            Znów nie mogę się zgodzić.
                                            większość odnosi sie do danych 0-100km/h. A tak naprawdę są one mało istotne w codziennym użytkowaniu. Liczy się przyspieszanie np od 80-120 pozwalające łatwo wyprzedzić na trasie.

                                            Z ciekawości może ktoś zmierzy przyspieszenie tsi od 80-120 km/h.
                                            W sieci znalazłem filmik z 1.8tsi i od 80-120km/h miał 5,4s na 3biegu. Kilka dni temu postanowiłem sprawdzić ile ma moja seryjna bkd i wyniki jakie uzyskiwałem mieściły się od 4.9-5.3s. Więc bardzo podobnie.
                                            Dlatego nie ma możliwoiśći , żeby 1.4tsi miał podobne osiągi do 2.0tdi. Raczej dla tego drugiego alternatywą jest właśnie 1.8tsi.
                                            Audi A4 1.8TFSI

                                            Komentarz

                                            • Psycho Dad
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 629

                                              #97
                                              Bez przesady ...
                                              Witaj jestem szczęśliwym posiadaczem LPG ...
                                              Nie jeżdżę na regulacje bo mam komputer który sam reguluję mieszankę IV gen.
                                              Nic nie gaśnie żadnych problemów ...po za jednym brak zapasu

                                              Co do 1.8TSI ... to 80-120 http://www.youtube.com/watch?v=H_T3UOFnADc
                                              Tylko na 4 biegu.
                                              Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                              Komentarz

                                              • rkb
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 2152
                                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                #98
                                                80-120 na 4tym biegu? to zadne porównanie, moge to zrobic na 2-ce :roll: pewnie w 1.8TSI tez sie da, a jesli ze wzgl na skrzynie 6 biegowa nie to na 3 tez pojdzie jak dzik :P
                                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #99
                                                  rkb, Tak jezdzisz na codzien na 2 biegu ?? Tak samo bzdurne jak podniecanie sie 0-100 :twisted:


                                                  Uzyteczne porownanie to jest wlasnie przyspieszenie na 4-5 biegu przy tych predkosciach :idea:
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • aldam
                                                    L&K
                                                    • 2006
                                                    • 1036

                                                    rkb, nikt na trasie przy wyprzedzaniu jadąc 80km/h nie redukuje do 2 biegu. Nie powiesz chyba, że dociągniesz na tej dwójce do 120km/h
                                                    Na trójce już podałem wynik silnika CDAA.
                                                    Audi A4 1.8TFSI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...