Wybór silnika (1.4 TSI czy 1.9 TDI)

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    Zamieszczone przez fernando
    Zamieszczone przez szkoda
    wg. cennika różnica między tymi autami to 10000PLN, to nie jest alternatywa :?: :?: :?:
    Wyrwałeś moją wypowiedź z kontekstu. Chodziło mi o to, że 1.6 jest mało ekonomicznym silnikiem, jeśli ktoś planuje robić większe przebiegi, a po założeniu gazu różnica w cenie podana przez Ciebie zmniejsza się o połowę...
    dlatego ja nie mówię o zakładaniu żadnego gazu, policz sobie kiedy wyjeździsz różnicę, zakładając nawet że 1,6 zjara średnio te 8 litrów (Ojcu nie pali tyle)
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8033
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      O czymś trzeba gadać, a w tematach typu "moje xenony nie skręcają" jakoś się nie znajduję :wink:
      Jakiś podtekst ? :wink:
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • fernando
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1890

        Zamieszczone przez AdamB
        Jakiś podtekst ? :wink:
        Nie - mówię wprost i nigdy nie ukrywałem, że wkurza mnie to, że niektórzy logują się na forum i zadają pytania, na które (w najgorszym razie) można znaleźć odpowiedzi w instrukcji obsługi :evil:

        [ Dodano: Wto 26 Sty, 10 21:47 ]
        Zamieszczone przez szkoda
        policz sobie kiedy wyjeździsz różnicę, zakładając nawet że 1,6 zjara średnio te 8 litrów (Ojcu nie pali tyle)
        wyszło mi trochę przed 100tys. No ale... Zawsze jest tak, że kto co lubi, a obiektywna jest tylko kwestia możności (lub niemożności) zrobienia chiptuningu (albo czegoś więcej) :szeroki_usmiech

        Komentarz

        • Silwera
          Classic
          • 2010
          • 5

          Prosze wróćmy jednak o dyskusji o 1.4 i 1.9 ;D

          Odpowiem znów zbiorczo na pytania:
          Pytałam o chiptunning, żeby wiedzieć czy mam otwartą czy zamkniętą furtkę do ewentualnej modyfikacji mocy silnika. Nie znaczy to jednak, że taką modyfikację chcę zrobić, ale nigdy nic nie wiadomo...

          W dislu przeraża mnie to, że wymaga on dużej dbałości przy rozruchu i gaszeniu silnika, droższy olej, droższe przeglądy, większy wkład własny przy zakupie, dobór paliwa, kłopoty z rozgrzewaniem, szczególnie przy tak niskich temperaturach jak teraz oraz ten mało przyjemny dla ucha dźwięk. Przecież same koszty wymiany rozrządu (czego nie ma w TSI) po 90 000 km sa bardzo duże. Nie wiadomo, co jeszcze może się stać (pompa, turbina). Niewątpliwą zaletą jest koszt przejechania 100 km, który jest bardzo atrakcyjny w przypadku zakupu używanego samochodu z silnikiem disla. Natomiast przy zakupie samochodu salonowego, koszty nie są już tak małe, biorąc pod uwagę obowiązek serwisowania przez najbliższe dwa lata samochodów ASO. Potem to pewnie większość warsztatów sobie z nim poradzi.

          Silnik 1.4 TSI mimo, że mniej sprawdzony, bo istnieje dopiero od 3 lat (i może sprawiać serwisom autoryzowanym trudności w naprawie) pozbawiony jest wielu wad disla. Jego zdecydowaną wadą jest wyższy koszt zakupu paliwa i samo spalanie. Z drugiej strony posiada on 6-biegową skrzynie i nie ma rozrządu.

          Biorąc pod uwagę wyliczenia na stronie podanej wcześniej, wyszło mi, wliczając w to koszty paliwa, zakupu samochodu oraz serwisów, że ogólny koszt przy przebiegach w granicach 30 000 km, zrówna się dopiero po około 4 latach. Potem będzie wygrywał disel.

          Analizując rozwój sytuacji dotyczacą mojej pracy, może się okazać, że będę pokonywać odległości tylko 15-20 tys km rocznie. Wtedy uprzednio opisany sposób liczenia pokaże, że koszt benzyny i disla zrówna się dopiero po 7 latach. W takim przypadku powiedzcie proszę, czy nadal osoby doradzające disla utrzymają swoją decyzję? Bo mimo tego, że disel będzie miał swoje jednostkowe zalety, to generalizując, mimo wszystko bardziej opłacalna będzie benzyna. Nie bierzmy tutaj pod uwagę lepszego silnika 1.8 TSI, bo to będą dodatkowe koszty zakupu porównywalne do disla, dając pewnie lepsze parametry motoryczne samochodu, natomiast 1.4 TSI będzie kompromisem pomiędzy uniknięciem wad disla, a wyższym spalaniem benzyny.

          Dlatego pewnie wszystko okaże się w praniu, najlepiej jakby można było pojeździć jednym i drugim silnikiem co najmniej miesiąc, i dopiero wtedy wybrać Natomiast jazdy testowe, które odbyłam niewiele wnoszą, ponieważ obecne warunki atmosferyczne fałszują rzeczywiste wyniki, a jazdy są zbyt krótkie, aby ocenić wartość któregokolwiek z nich. Obydwoma silnikami jeździ się fajnie, jednak lepszą charakterystykę (równomierną) przyspieszania silnika, mam wrażenie, daje benzynoweic.

          Ale oczywiście z braku doświadczenia mogę się mylić, bo nie wiem dokładnie na co powinnam zwrócić większą uwagę podczas jazd testowych. Moje przejażdżki to były raczej spacery, niż jazdy testwe i być może dla spokojnej, spacerowej jazdy odpowiedniejszym silnikiem będzie 1.4, kosztem większego spalania (tylko w rzeczywistości o ile).

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8033
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            Zamieszczone przez fernando
            Nie - mówię wprost i nigdy nie ukrywałem, że wkurza mnie to, że niektórzy logują się na forum i zadają pytania, na które (w najgorszym razie) można znaleźć odpowiedzi w instrukcji obsługi :evil:
            Ale czemu do mnie z tym???
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • rkb
              RS
              • 2008
              • 2152
              • Rapid Spaceback (NH1)
              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

              mi by sie 1.6 oplacalo, bazujac na moich statystykach na 100 kkm czekalbym 10 lat
              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

              Komentarz

              • fernando
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1890

                AdamB, źle mnie zrozumiałeś. Właśnie chciałem tylko napisać, że nie ma żadnego podtekstu, zwłaszcza do Ciebie! A o czymś trzeba pisać

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8033
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  Zamieszczone przez fernando
                  AdamB, źle mnie zrozumiałeś. Właśnie chciałem tylko napisać, że nie ma żadnego podtekstu, zwłaszcza do Ciebie! A o czymś trzeba pisać
                  Tak trochę dziwnie napisałeś :roll: Ale OK
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • fernando
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1890

                    Ok, chyba rzeczywiście napisałem parę postów zupełnie nie na temat, więc postaram się trochę poprawić.
                    Zamieszczone przez Silwera
                    W dislu przeraża mnie to, że wymaga on dużej dbałości przy rozruchu i gaszeniu silnika, droższy olej
                    Jeśli bierzesz pod uwagę silnik 1.4 TSI jako alternatywę dla 1.9 TDI, to o oba należy dbać podobnie (nie wiem, jaki na dany silnik ma wpływ zaniechanie tego), bo oba są doładowane turbosprężarką, a to o nią głównie chodzi. Różnica w cenie oleju nie jest taka duża, a objętość miski olejowej jest o niecały litr większa w przypadku TDI.

                    Zamieszczone przez Silwera
                    W takim przypadku powiedzcie proszę, czy nadal osoby doradzające disla utrzymają swoją decyzję?
                    Koszta już sobie policzyłaś. Moim zdaniem, jeśli nie masz żadnego stosunku emocjonalnego :wink: do diesla i nie lubisz dynamicznej jazdy, lepszym silnikiem będzie dla Ciebie TSI.

                    [ Dodano: Wto 26 Sty, 10 22:20 ]
                    AdamB, tak to jest z komunikacją przez forum :roll:

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8033
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      Zamieszczone przez Silwera
                      Dlatego pewnie wszystko okaże się w praniu, najlepiej jakby można było pojeździć jednym i drugim silnikiem co najmniej miesiąc, i dopiero wtedy wybrać Natomiast jazdy testowe, które odbyłam niewiele wnoszą, ponieważ obecne warunki atmosferyczne fałszują rzeczywiste wyniki, a jazdy są zbyt krótkie, aby ocenić wartość któregokolwiek z nich. Obydwoma silnikami jeździ się fajnie, jednak lepszą charakterystykę (równomierną) przyspieszania silnika, mam wrażenie, daje benzynoweic.
                      Sama sobie odpowiedziałaś
                      Jako użytkownik 1.9TDI OII mogę Ci napisać tyle, że przy dystrybutorze chcę mieć TDI, ale po jeździe próbnej też spodobał mi się 1.4TSI. Przy moim stylu jazdy moje 1.9 pali 5.65l/100km, i trzymając się proporcji spalania gdybym teraz kupił 1.4TSI palił by mi około 7.5/100km benzyny i to jest wynik pewny na 99%. Osobiście zależy mi na taniej jeździe więc wybrałbym ponownie 1.9TDI. Biorąc pod uwagę ceny paliwa w tej chwili i różnice w zakupie która wynosi 6800zł tankując ON Verwę lub ON BP Ultimate zwrot zakupu zwrócił by mi się po 71kkm więc w moim przypadku po 2.5 roku.
                      Wiem, zaraz ktoś napisze/napisał, że 1.4TSI potrafi w trasie spalić 5l/100km. Tylko że 1.9TDI też potrafi spalić w trasie 4l/100km.
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        Zamieszczone przez Silwera
                        W dislu przeraża mnie to, że wymaga on dużej dbałości przy rozruchu i gaszeniu silnika
                        Zamieszczone przez Silwera
                        Nie wiadomo, co jeszcze może się stać (pompa, turbina).
                        no właśnie jak już koledzy wspomnieli, kupując turbo benzynę masz wszystkie te same niedogodności związane z doładowaniem, no bez zmiennej geometrii sprężarki.
                        dlatego ja radzę jakiegoś wolnossaka niezmiennie
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • aldam
                          L&K
                          • 2006
                          • 1036

                          Zamieszczone przez Yarek
                          Nie wiem skąd Ci przyszło do głowy, że dane takie jak przyspieszenie 0-100 czy 0-400 są bezużyteczne, bo akurat taki zestaw bardzo dobrze obrazuje zdolność auta do przyspieszeń. :wink:
                          napisałem mało użyteczne.
                          ale
                          1.4 tsi czy 1.9 tdi wybrałbym tdi
                          1.8tsi czy 2.0bkd tutaj juz kalkulowałbym koszty. Obie jednostki są ok.
                          Audi A4 1.8TFSI

                          Komentarz

                          • radik79
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 222
                            • Octavia III (5E3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Zamieszczone przez fernando
                            nie lubisz dynamicznej jazdy, lepszym silnikiem będzie dla Ciebie TSI
                            Fernando ale rozmawiamy o 1,9 nie o 2,0, a ta dynamika w 1,9 bez chipa nie jest taka porywająca.

                            Pozdrawiam,
                            ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

                            Komentarz

                            • aldam
                              L&K
                              • 2006
                              • 1036

                              @szkoda
                              rzeczywiście spojrzałem na cennik i jest duuuża różnica w cenie bxe i bse.
                              Jezeli autko do jazdy po mieście, czasami traska to ta różnica przemawia do wyobraźni.
                              Audi A4 1.8TFSI

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                Przyspieszenie

                                Taki filmik dzis komorka nakrecilem.

                                BKD+ z DSG na sztywno wbity 4 bieg wciskamy do deski, ale bez kick downu, lekko dociaga do 120 i to jest normalny zakres obrotow, uzytkowany na drodze, bo 3 za krotka, a na 5 nie zawsze z tych 80 idzie ogniem. Do tego potem wrzucil sie 5 bieg, wiec mozna przyjac przyspieszenie 80-180 - jakies 19 sekund w tym czesc pod lekka gorke bylo.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  Zamieszczone przez aldam
                                  ta różnica przemawia do wyobraźni
                                  prawda :?:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • aldam
                                    L&K
                                    • 2006
                                    • 1036

                                    Maicroft, zmierzyłem stoperem i wyszło ok 5,6s od 80-120. nieźle ułamek szybciej to ja mam na trójce.
                                    Audi A4 1.8TFSI

                                    Komentarz

                                    • Silwera
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 5

                                      Jeśli chodzi o turbosprężarkę w 1.9, to wszyscy jednym głosem stwierdzają, że trzeba o nią dbać odczekując odpowiedni czas po uruchomieniu silnika, a także od dojazdu na miejsce do momentu wyłączenia silnika. Natomiast nie znalazłam nigdzie na forum zaleceń co do takiego samego traktowania turbosprężarki w 1.4 benzynie. Więc jak to jest naprawdę? Czy TSI nie wymaga takich skomplikowanych zabiegów jak TDI?

                                      Mimo równych wyników w ankiecie, to posty mam wrażenie bardziej ukierunkowują mnie na benzynowca i bardziej się ku niemu skłaniam.

                                      Po dokładnej analizie przejechanych przez ostatnie 3 lata kilometrów, wyszło mi, że mój średni przebieg roczny to około 17 tys. (czyli podane przeze mnie wyżej 30 000 km, było troszeczkę naciagnięte i jak się teraz okazało - zawyżone). Dlatego warto jeszcze raz zastanowić się nad celowością zakupu TDI w przypadku zmodyfikowanego przebiegu do około 20 tys.

                                      Sorry za zamieszanie, ale dopiero teraz dotarłam do notatek o moim przebiegu.

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        Co do 1.8TSI ... to 80-120 http://www.youtube.com/watch?v=H_T3UOFnADc
                                        Tylko na 4 biegu.
                                        Z tego filmiku wychodzi ile tak realnie - ~6-7sek??

                                        [ Dodano: Sro 27 Sty, 10 10:44 ]
                                        Zamieszczone przez Silwera
                                        Natomiast nie znalazłam nigdzie na forum zaleceń co do takiego samego traktowania turbosprężarki w 1.4 benzynie. Więc jak to jest naprawdę? Czy TSI nie wymaga takich skomplikowanych zabiegów jak TDI?
                                        1.4TSI na forum jest jeszcze malo, mozna powiedziec ze sa nowoscia i chyba nikt tu jeszcze chocby 50kkm nie zrobil tym autem. TDI zrobily po kilka set tysiecy i uzytkownicy moga juz cos powiedziec na ten temat.


                                        Przy 17kkm to ten 1.4TSI wystarczy
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • fernando
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1890

                                          Zamieszczone przez radik79
                                          fernando napisał/a:
                                          nie lubisz dynamicznej jazdy, lepszym silnikiem będzie dla Ciebie TSI


                                          Fernando ale rozmawiamy o 1,9 nie o 2,0, a ta dynamika w 1,9 bez chipa nie jest taka porywająca.

                                          Pozdrawiam,
                                          Źle mnie zrozumiałeś. Chodzi mi o to, że silnik TDI (w tym także 1.9) można cisnąć cały czas i ma on jakąś sensowną górną granicę spalania. Nie wiem, ile to jest dla BXE, ale myślę, że 7,5 litra już jest ciężko przekroczyć... W silnikach benzynowych, zwłaszcza z turbodoładowaniem, różnica między jazdą spokojną a dynamiczną dużo bardziej odbija się na spalaniu, chociaż nie mam pojęcia, jakie to są wartości dla 1.4TSI.

                                          Komentarz

                                          • radik79
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 222
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            O teraz to się z Tobą zgadzam, ale według mnie właśnie tego wyjaśnienia brakowało.

                                            Pozdrawiam,
                                            ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

                                            Komentarz

                                            • fernando
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1890

                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              1.4TSI na forum jest jeszcze malo, mozna powiedziec ze sa nowoscia i chyba nikt tu jeszcze chocby 50kkm nie zrobil tym autem. TDI zrobily po kilka set tysiecy i uzytkownicy moga juz cos powiedziec na ten temat.
                                              Dokładnie! A po 50kkm trudno rozwalić też turbinę w TDI, nawet, jak ktoś w ogóle o niej nie myśli. Silwera, odnosząc się bezpośrednio do Twojego pytania: zarówno TDI jak i TSI są wyposażone w turbosprężarkę. Różnice są tylko takie, że TSI ma mniejszą turbinę i bez zmiennej geometrii łopatek, z którymi zdarzają się problemy w doładowanych dieslach.

                                              Komentarz

                                              • Andys
                                                Elegance
                                                • 2007
                                                • 762

                                                Zamieszczone przez fernando
                                                różnica między jazdą spokojną a dynamiczną dużo bardziej odbija się na spalaniu, chociaż nie mam pojęcia, jakie to są wartości dla 1.4TSI.
                                                U mnie różnica pomiędzy jazdą econo, a sprawiającą przyjemność (wykorzystującą możliwości tego silnika) to około 2l./100km. Większa różnica w spalaniu jest kiedy auto stoi w korkach, podsumowując lepiej jeździć nim dynamicznie niż stać w korku, zdecydowanie.
                                                Pozdrawiam,
                                                Andys

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  Zamieszczone przez Silwera
                                                  Czy TSI nie wymaga takich skomplikowanych zabiegów jak TDI?
                                                  wymaga takich samych, jak również każdy doładowany sprężarką silnik, nie ma zmiłuj.
                                                  od początku starm się Ci to uświadomić właśnie
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • Marx
                                                    Elegance
                                                    • 2009
                                                    • 865

                                                    moment, gdzies czytalem ze TSI maja inne chlodzenie i nie trzeba w zwiazku z tym studzenia. Jest tak czy nie?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...