Zamieszczone przez fernando
Wybór silnika (1.4 TSI czy 1.9 TDI)
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Zamieszczone przez AdamBJakiś podtekst ? :wink:
[ Dodano: Wto 26 Sty, 10 21:47 ]
Zamieszczone przez szkodapolicz sobie kiedy wyjeździsz różnicę, zakładając nawet że 1,6 zjara średnio te 8 litrów (Ojcu nie pali tyle)
Komentarz
-
-
Prosze wróćmy jednak o dyskusji o 1.4 i 1.9 ;D
Odpowiem znów zbiorczo na pytania:
Pytałam o chiptunning, żeby wiedzieć czy mam otwartą czy zamkniętą furtkę do ewentualnej modyfikacji mocy silnika. Nie znaczy to jednak, że taką modyfikację chcę zrobić, ale nigdy nic nie wiadomo...
W dislu przeraża mnie to, że wymaga on dużej dbałości przy rozruchu i gaszeniu silnika, droższy olej, droższe przeglądy, większy wkład własny przy zakupie, dobór paliwa, kłopoty z rozgrzewaniem, szczególnie przy tak niskich temperaturach jak teraz oraz ten mało przyjemny dla ucha dźwięk. Przecież same koszty wymiany rozrządu (czego nie ma w TSI) po 90 000 km sa bardzo duże. Nie wiadomo, co jeszcze może się stać (pompa, turbina). Niewątpliwą zaletą jest koszt przejechania 100 km, który jest bardzo atrakcyjny w przypadku zakupu używanego samochodu z silnikiem disla. Natomiast przy zakupie samochodu salonowego, koszty nie są już tak małe, biorąc pod uwagę obowiązek serwisowania przez najbliższe dwa lata samochodów ASO. Potem to pewnie większość warsztatów sobie z nim poradzi.
Silnik 1.4 TSI mimo, że mniej sprawdzony, bo istnieje dopiero od 3 lat (i może sprawiać serwisom autoryzowanym trudności w naprawie) pozbawiony jest wielu wad disla. Jego zdecydowaną wadą jest wyższy koszt zakupu paliwa i samo spalanie. Z drugiej strony posiada on 6-biegową skrzynie i nie ma rozrządu.
Biorąc pod uwagę wyliczenia na stronie podanej wcześniej, wyszło mi, wliczając w to koszty paliwa, zakupu samochodu oraz serwisów, że ogólny koszt przy przebiegach w granicach 30 000 km, zrówna się dopiero po około 4 latach. Potem będzie wygrywał disel.
Analizując rozwój sytuacji dotyczacą mojej pracy, może się okazać, że będę pokonywać odległości tylko 15-20 tys km rocznie. Wtedy uprzednio opisany sposób liczenia pokaże, że koszt benzyny i disla zrówna się dopiero po 7 latach. W takim przypadku powiedzcie proszę, czy nadal osoby doradzające disla utrzymają swoją decyzję? Bo mimo tego, że disel będzie miał swoje jednostkowe zalety, to generalizując, mimo wszystko bardziej opłacalna będzie benzyna. Nie bierzmy tutaj pod uwagę lepszego silnika 1.8 TSI, bo to będą dodatkowe koszty zakupu porównywalne do disla, dając pewnie lepsze parametry motoryczne samochodu, natomiast 1.4 TSI będzie kompromisem pomiędzy uniknięciem wad disla, a wyższym spalaniem benzyny.
Dlatego pewnie wszystko okaże się w praniu, najlepiej jakby można było pojeździć jednym i drugim silnikiem co najmniej miesiąc, i dopiero wtedy wybraćNatomiast jazdy testowe, które odbyłam niewiele wnoszą, ponieważ obecne warunki atmosferyczne fałszują rzeczywiste wyniki, a jazdy są zbyt krótkie, aby ocenić wartość któregokolwiek z nich. Obydwoma silnikami jeździ się fajnie, jednak lepszą charakterystykę (równomierną) przyspieszania silnika, mam wrażenie, daje benzynoweic.
Ale oczywiście z braku doświadczenia mogę się mylić, bo nie wiem dokładnie na co powinnam zwrócić większą uwagę podczas jazd testowych. Moje przejażdżki to były raczej spacery, niż jazdy testwe i być może dla spokojnej, spacerowej jazdy odpowiedniejszym silnikiem będzie 1.4, kosztem większego spalania (tylko w rzeczywistości o ile).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fernandoNie - mówię wprost i nigdy nie ukrywałem, że wkurza mnie to, że niektórzy logują się na forum i zadają pytania, na które (w najgorszym razie) można znaleźć odpowiedzi w instrukcji obsługi :evil:Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Ok, chyba rzeczywiście napisałem parę postów zupełnie nie na temat, więc postaram się trochę poprawić.
Zamieszczone przez SilweraW dislu przeraża mnie to, że wymaga on dużej dbałości przy rozruchu i gaszeniu silnika, droższy olej
Zamieszczone przez SilweraW takim przypadku powiedzcie proszę, czy nadal osoby doradzające disla utrzymają swoją decyzję?
[ Dodano: Wto 26 Sty, 10 22:20 ]
AdamB, tak to jest z komunikacją przez forum :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SilweraDlatego pewnie wszystko okaże się w praniu, najlepiej jakby można było pojeździć jednym i drugim silnikiem co najmniej miesiąc, i dopiero wtedy wybraćNatomiast jazdy testowe, które odbyłam niewiele wnoszą, ponieważ obecne warunki atmosferyczne fałszują rzeczywiste wyniki, a jazdy są zbyt krótkie, aby ocenić wartość któregokolwiek z nich. Obydwoma silnikami jeździ się fajnie, jednak lepszą charakterystykę (równomierną) przyspieszania silnika, mam wrażenie, daje benzynoweic.
Jako użytkownik 1.9TDI OII mogę Ci napisać tyle, że przy dystrybutorze chcę mieć TDI, ale po jeździe próbnej też spodobał mi się 1.4TSI. Przy moim stylu jazdy moje 1.9 pali 5.65l/100km, i trzymając się proporcji spalania gdybym teraz kupił 1.4TSI palił by mi około 7.5/100km benzyny i to jest wynik pewny na 99%. Osobiście zależy mi na taniej jeździe więc wybrałbym ponownie 1.9TDI. Biorąc pod uwagę ceny paliwa w tej chwili i różnice w zakupie która wynosi 6800zł tankując ON Verwę lub ON BP Ultimate zwrot zakupu zwrócił by mi się po 71kkm więc w moim przypadku po 2.5 roku.
Wiem, zaraz ktoś napisze/napisał, że 1.4TSI potrafi w trasie spalić 5l/100km. Tylko że 1.9TDI też potrafi spalić w trasie 4l/100km.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SilweraW dislu przeraża mnie to, że wymaga on dużej dbałości przy rozruchu i gaszeniu silnikaZamieszczone przez SilweraNie wiadomo, co jeszcze może się stać (pompa, turbina).
dlatego ja radzę jakiegoś wolnossaka niezmienniesaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez YarekNie wiem skąd Ci przyszło do głowy, że dane takie jak przyspieszenie 0-100 czy 0-400 są bezużyteczne, bo akurat taki zestaw bardzo dobrze obrazuje zdolność auta do przyspieszeń. :wink:
ale
1.4 tsi czy 1.9 tdi wybrałbym tdi
1.8tsi czy 2.0bkd tutaj juz kalkulowałbym koszty. Obie jednostki są ok.Audi A4 1.8TFSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fernandonie lubisz dynamicznej jazdy, lepszym silnikiem będzie dla Ciebie TSI
Pozdrawiam,... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...
Komentarz
-
-
Przyspieszenie
Taki filmik dzis komorka nakrecilem.
BKD+ z DSG na sztywno wbity 4 bieg wciskamy do deski, ale bez kick downu, lekko dociaga do 120 i to jest normalny zakres obrotow, uzytkowany na drodze, bo 3 za krotka, a na 5 nie zawsze z tych 80 idzie ogniem. Do tego potem wrzucil sie 5 bieg, wiec mozna przyjac przyspieszenie 80-180 - jakies 19 sekund w tym czesc pod lekka gorke bylo.
Komentarz
-
-
Jeśli chodzi o turbosprężarkę w 1.9, to wszyscy jednym głosem stwierdzają, że trzeba o nią dbać odczekując odpowiedni czas po uruchomieniu silnika, a także od dojazdu na miejsce do momentu wyłączenia silnika. Natomiast nie znalazłam nigdzie na forum zaleceń co do takiego samego traktowania turbosprężarki w 1.4 benzynie. Więc jak to jest naprawdę? Czy TSI nie wymaga takich skomplikowanych zabiegów jak TDI?
Mimo równych wyników w ankiecie, to posty mam wrażenie bardziej ukierunkowują mnie na benzynowca i bardziej się ku niemu skłaniam.
Po dokładnej analizie przejechanych przez ostatnie 3 lata kilometrów, wyszło mi, że mój średni przebieg roczny to około 17 tys. (czyli podane przeze mnie wyżej 30 000 km, było troszeczkę naciagnięte i jak się teraz okazało - zawyżone). Dlatego warto jeszcze raz zastanowić się nad celowością zakupu TDI w przypadku zmodyfikowanego przebiegu do około 20 tys.
Sorry za zamieszanie, ale dopiero teraz dotarłam do notatek o moim przebiegu.
Komentarz
-
-
Co do 1.8TSI ... to 80-120 http://www.youtube.com/watch?v=H_T3UOFnADc
Tylko na 4 biegu.
[ Dodano: Sro 27 Sty, 10 10:44 ]
Zamieszczone przez SilweraNatomiast nie znalazłam nigdzie na forum zaleceń co do takiego samego traktowania turbosprężarki w 1.4 benzynie. Więc jak to jest naprawdę? Czy TSI nie wymaga takich skomplikowanych zabiegów jak TDI?
Przy 17kkm to ten 1.4TSI wystarczy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez radik79fernando napisał/a:
nie lubisz dynamicznej jazdy, lepszym silnikiem będzie dla Ciebie TSI
Fernando ale rozmawiamy o 1,9 nie o 2,0, a ta dynamika w 1,9 bez chipa nie jest taka porywająca.
Pozdrawiam,
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroft1.4TSI na forum jest jeszcze malo, mozna powiedziec ze sa nowoscia i chyba nikt tu jeszcze chocby 50kkm nie zrobil tym autem. TDI zrobily po kilka set tysiecy i uzytkownicy moga juz cos powiedziec na ten temat.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fernandoróżnica między jazdą spokojną a dynamiczną dużo bardziej odbija się na spalaniu, chociaż nie mam pojęcia, jakie to są wartości dla 1.4TSI.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SilweraCzy TSI nie wymaga takich skomplikowanych zabiegów jak TDI?
od początku starm się Ci to uświadomić właśniesaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz