Wybór silnika (1.4 TSI czy 1.9 TDI)

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    Zamieszczone przez Marx
    moment, gdzies czytalem ze TSI maja inne chlodzenie i nie trzeba w zwiazku z tym studzenia. Jest tak czy nie?
    oczywiście, że nie jest, bo na dobrą sprawę nie o "studzenie" tutaj chodzi w sensie samej temperatury (chociaż oczywiscie również :idea: ), najważniejsze jest odczekanie, żeby wirnik zwolnił swój bieg, a od tego chłodzenie wodą nie zwalnia.
    o czym zresztą już była mowa milion razy, temperatura tez jest istotna, ale wirnik obracający się na sucho przez minutę lub 2 w ekstremalnych przypadkach, nie jest dobrym pomysłem (co by sprzedawcy Skody nie twierdzili )
    [bo sprzedawcy Toyoty generalnie twierdzą, że w D-CAT w Avensisie sprężarkę można olac a potem ludzie powtarzaja takie bzdety, że "po trasie", "po długiej jeździe" i inne pierdy :lol: )
    dlatego turboloty wymagają specjalnego traktowania i są dla ludzi świadomych tego
    a na razie w moim topiku o temperaturze oleju w TSI jest 1 (jedna) odpowiedź :lol:
    (nie liczę Miśka )
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Zamieszczone przez Silwera
      Jeśli chodzi o turbosprężarkę w 1.9, to wszyscy jednym głosem stwierdzają, że trzeba o nią dbać odczekując odpowiedni czas po uruchomieniu silnika
      nie bardzo rozumiem co masz na myśli ale każdym autem nie ciśniemy puki się nie rozgrzeje, nie zależnie czy TDI, TSI czy wolnossący.
      Zamieszczone przez Silwera
      a także od dojazdu na miejsce do momentu wyłączenia silnika
      taki zapis to ja już miałem w instrukcji Cordoby z 97r żeby nie wyłączać silnika zaraz po forsownej/długiej jeździe więc nie tyczy się to tylko TDI ale i innych.
      Zamieszczone przez Silwera
      Natomiast nie znalazłam nigdzie na forum zaleceń co do takiego samego traktowania turbosprężarki w 1.4 benzynie. Więc jak to jest naprawdę? Czy TSI nie wymaga takich skomplikowanych zabiegów jak TDI?
      wymaga tylko koledzy się łudzą tym że mają dodatkowe chłodzenie i to im styka (do czasu) a poza tym jeszcze ani jednemu nie wysrała się turbawka więc bagatelizują sprawę dbania o turbinkę.
      Zamieszczone przez Silwera
      że mój średni przebieg roczny to około 17 tys. (czyli podane przeze mnie wyżej 30 000 km, było troszeczkę naciagnięte i jak się teraz okazało - zawyżone). Dlatego warto jeszcze raz zastanowić się nad celowością zakupu TDI w przypadku zmodyfikowanego przebiegu do około 20 tys
      no to TDI to jest na granicy opłacalności i wtedy kupuje się takiego klekota bo się nim lubi jeździć.
      Zamieszczone przez fernando
      Nie wiem, ile to jest dla BXE, ale myślę, że 7,5 litra już jest ciężko przekroczyć...
      wcale nie tak trudni :diabelski_usmiech
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • Misio1976
        Classic
        • 2010
        • 10

        Odnosząc się do podsumowania Silwery - jakoś nie jestem pewien czy koszty serwisowania diesla będą aż tak znacząco wyższe niż benzynowego. Co do konieczności wymiany rozrządu po 90.000 km to przy przebiegach rzędu 17 tys nastąpi to dopiero po 5 latach a po tym czasie zaoszczędzone koszty paliwa zrekompensują wydatek na nowy rozrząd. Według moich obserwacji podczas użytkowania zamiennie 2 aut (jeden diesel a drugi benzyna) stwierdzam że miesięczne oszczędności na korzyść diesla to średnio 250 PLN (mam do pracy 25km czyli w 2 strony 50 - nie ujmuję tu innych jazd, które tylko uwydatniają różnicę w kosztach eksploatacji) z tego wynika, że rocznie korzystając z diesla przy przebiegach rzędu 12-13 tys na paliwie oszczędzam 3000 pln myślę że to dość sporo. Właśnie niedawno zamówiłem Octawię 1,9 TDI i pojutrze mam ją odebrać. U mnie decyzja była prostsza bo korzystając z dużych rabatów przy wyprzedażach rocznika 2009 różnica w oferowanych modelach wynosiła właśnie ok 3000 PLN. pozdrawiam

        Komentarz

        • PiterNZ
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 389

          Zamieszczone przez fernando
          Nie wiem, ile to jest dla BXE, ale myślę, że 7,5 litra już jest ciężko przekroczyć...
          Po Warszawie zimą, średnie na 17-22 km czasami dochodzi mi do 10,8 litra.

          Jeżeli chodzi o jazdy głównie miejskie to jednak polecam benzynę. Wybrałem diesla ponieważ chciałem nim pojeździć, nie przeszkadza mi dźwięk, dynamika OK skoro wciska w plecy (OK do normalnej jazdy), podoba mi się oszczędność na dogrzanym silniku ale przy dużych mrozach w dużym mieście masakra. Żeby dogrzć silnik na początku nie ogrzewam kabiny lub niedużo a potem też oszczędnie.

          Oszczędności z diesla jak napisano wcześniej przy dużych przebiegach przy mniejszych koszty jednak porównywalne (miałem wcześniej 1,6 FSI) i benzyna wygrywa.
          Ja jeżdżę ponieważ chciałem ale racjonalnego uzasadnienia nie miałem

          Komentarz

          • fernando
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1890

            Zamieszczone przez PiterNZ
            Jeżeli chodzi o jazdy głównie miejskie to jednak polecam benzynę. Wybrałem diesla ponieważ chciałem nim pojeździć, nie przeszkadza mi dźwięk, dynamika OK skoro wciska w plecy (OK do normalnej jazdy), podoba mi się oszczędność na dogrzanym silniku ale przy dużych mrozach w dużym mieście masakra. Żeby dogrzć silnik na początku nie ogrzewam kabiny lub niedużo a potem też oszczędnie.
            Z tym się trudno nie zgodzić, ale takie mrozy to u nas rzadkość. Zwykle jest to parę dni w roku, a teraz trafiło się trochę więcej... Z tym, że w lato jest to bardzo korzystne zjawisko

            Komentarz

            • _tm_
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2333
              • Superb III (3V3)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              Zamieszczone przez Misio1976
              Co do konieczności wymiany rozrządu po 90.000 km to przy przebiegach rzędu 17 tys nastąpi to dopiero po 5 latach a po tym czasie zaoszczędzone koszty paliwa zrekompensują wydatek na nowy rozrząd.
              Pamiętaj, że ta oszczędność kosztów paliwa musi pokryć też różnicę kosztu zakupu, więc na rozrząd może już tych oszczędności nie starczyć . Inna sprawa, że koszt wymiany rozrządu to raptem ok. 1000zł, więc nie demonizowałbym tego składnika.
              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
              -------------------------------------------------------------------------
              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

              Komentarz

              • mariuss
                Drive
                • 2008
                • 52

                [quote="Maicroft"]
                Co do 1.8TSI ... to 80-120 http://www.youtube.com/watch?v=H_T3UOFnADc
                Tylko na 4 biegu.
                Z tego filmiku wychodzi ile tak realnie - ~6-7sek??

                mierzyłem kiedyś u siebie przyśpieszanie 80-120 i zazwyczaj wychodziło między 5,2 a 5,7 na trójce i przy 2 pasażerach. Jak miałem 3 osoby na pokładzie i pełen bagażnik to wyszło 6s i co ciekawe było to mocno odczuwalne że coś auto jest słabsze...
                4ka jest wyraźnie słabsza. Już nie pamiętam ile wyszło ale raczej w granicach 7 - 7,5s
                5tka - 9,5s,
                6tka -12,5

                Jeśli 2.0TDI (140) na 4ce idzie tak jak 1,8TSI na 3ce to super. Z ciekawości jaką maks prędkość da się osiągnąć na3ce w 2.0 TDI? U mnie przy czerwonej kresce jest coś koło 150km/h
                seat exeo 2.0 TDI CR

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  Zamieszczone przez mariuss
                  Z ciekawości jaką maks prędkość da się osiągnąć na3ce w 2.0 TDI? U mnie przy czerwonej kresce jest coś koło 150km/h
                  cholera, na pewno mniej, ale nie pamiętam teraz ile :roll:

                  Zamieszczone przez mariuss
                  Jeśli 2.0TDI (140) na 4ce idzie tak jak 1,8TSI na 3ce to super.
                  to co Grzesiek zamieścił to jest auto po programie :idea:
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    no dobra, jaki więc jest wybór szanownej autorki :?: :?: :?:
                    bo nic więcej się tutaj nie dowie.
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • misiekwaw
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7715
                      • Ford

                      ja Was zaraz pogodzę z tymi filmikami :lol: :zlosnik:

                      przy 17kkm rocznie wybór jest prosty :szeroki_usmiech 1.8TSI :diabelski_usmiech k

                      A poważnie przy takim przebiegu rocznym, w ogóle bym nie spojrzał na TDI :roll:
                      Tak wiem, że miałem i co przyznaję byłem bardzo zadowolony, ale robiłem około 32kkm rocznie i jedyna w tamtych czasach benzyna o porównywalnych osiągach czyli poczciwe 1.8T pusciłaby mnie z torbami :wink:

                      A o turbinę będziesz musiała dbać w kazdym silniku z turbosprężarką, dla swojego dobra nawet wtedy jeśli jakiś przekonujący sprzedawca będzie Ci wmawiał że nie musisz :idea:

                      BTW wolnossącego silnika tez nie należy pałować zaraz po uruchomieniu ani wyłaczyc natychmiast po pałowaniu :roll: efekty takiego traktowania tez nadejdą
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz

                      • aldam
                        L&K
                        • 2006
                        • 1036

                        Zamieszczone przez mariuss
                        Jeśli 2.0TDI (140) na 4ce idzie tak jak 1,8TSI na 3ce to super. Z ciekawości jaką maks prędkość da się osiągnąć na3ce w 2.0 TDI? U mnie przy czerwonej kresce jest coś koło 150km/h
                        Zamieszczone przez szkoda
                        to co Grzesiek zamieścił to jest auto po programie
                        Niestety nie widać na ile zmieniony program


                        Jak zrobi się sucho to zrobię pomiar seryjnej bkd.

                        w bkd trója kończy się 30km/h wcześniej. Ale po zmianie przy 115-120km/h na 4 bieg wcale nie czuć , że autko straciło werwę.
                        Audi A4 1.8TFSI

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          U mnie jezdzi 180-185KM i plaskie 350Nm z gorka na 2500 370Nm. To sa normalne parametry. Przy DSG mozna jeszcze wykorzystac overboosta ktory cos tam daje. Pokasowalo mi te wykresy po padzie forum. Jak znajde je gdzies w domu to wrzuce znow
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • fernando
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1890

                            szkoda, kontynuując offtop, dochodzę do wniosku, że jednak 1.6 ale FSI jest bardziej porównywalne pod względem osiągów do 1.9TDI. BSE z BXE przegra z kretesem...

                            Komentarz

                            • rkb
                              RS
                              • 2008
                              • 2152
                              • Rapid Spaceback (NH1)
                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                              Jaka jest różnica pomiedzy BSE/BFQ 102 km montowanych w Octaviach a Tym 1.6 105 km z nowej fabii i ibizy? Tylko 3 km mocy czy cos wiecej ?
                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                              Komentarz

                              • tomekjmopl
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1187
                                • Opel
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Jaka jest różnica pomiedzy BSE/BFQ 102 km montowanych w Octaviach a Tym 1.6 105 km z nowej fabii i ibizy? Tylko 3 km mocy czy cos wiecej ?
                                Ten w fabi/ibizie/romku ma zdaję się głowicę 16V ...

                                Komentarz

                                • westwi78
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2940

                                  jak to ten co w roomku to ta, jest 16V

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez Silwera
                                    Analizując rozwój sytuacji dotyczacą mojej pracy, może się okazać, że będę pokonywać odległości tylko 15-20 tys km rocznie. Wtedy uprzednio opisany sposób liczenia pokaże, że koszt benzyny i disla zrówna się dopiero po 7 latach
                                    jak będziesz miała poniżej 5km do pracy mogą nie zrównać się nigdy. Mam na stanie jak widać i wolnossącą benzynę z LPG i TDI. JAk były mrozy to TDI potrzebowało 15km trasy aby dojść do temperatury roboczej, benzyna ok. 5. A jak TDI jest zimne to w Outlanderze zobaczenie jednocyfrowego spalania graniczy z cudem.

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      Zamieszczone przez piramida
                                      W moim przypadku przy 2ooKM w dieslu w miescie nie wychodzę
                                      powyzej 8litrów jezdząc dość dynamicznie
                                      :shock:
                                      :shock: :shock: :shock:


                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Przy DSG mozna jeszcze wykorzystac overboosta ktory cos tam daje.
                                      a co to :?: czyżbym czegoś nie wiedział o dsg... :?:


                                      no i się okazało że koleżanka jeździ kapkę mniej , ale żeśmy sobie pogadali za to troszkę :szeroki_usmiech aaaaa....hahaha

                                      przy takich warunkach faktycznie Misiek ma rację , niewiele więcej wyjdzie koszt użytkowania 1.8 przy tak niskich przebiegach a przewidywanych jeszcze mniejszych a frajda z jazdy kiedy się ma ochotę bardzo duża pewnie. piszę pewnie bo nie jeździłem
                                      tymi benzynowymi.

                                      ewentualnie poszedł bym w drugą stronę i kupił jakiś najtańszy silnik , nie jechał by ale by zostało ładnych parę groszy w kieszeni na inne przyjemności.
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • Yarek
                                        Elegance
                                        • 2005
                                        • 992

                                        Zamieszczone przez fernando
                                        Zamieszczone przez Yarek
                                        Ech... No i właśnie dlatego dopisałem w poprzedniej wypowiedzi "jeśli ktoś rozumie jak działa skrzynia biegów" :lol:
                                        To wytłumacz mi, proszę, bo nie rozumiem, co masz na myśli. Być może faktycznie nie miałem o tym pojęcia do tej pory, ale skoro już jest takie forum, gdzie mógłbym się tego dowiedzieć...

                                        Zamieszczone przez Yarek
                                        Poczytaj sobie trochę i sprawdź ile z tego momentu w BKD o którym piszesz, trafia na koła w porównaniu z CDAA, wtedy zrozumiesz też czemu dizel w tym porównaniu jest wolniejszy :wink:
                                        Mam czytać Twoje wypowiedzi w tym wątku, czy szukać informacji gdzie indziej? Bo poza tym, że 7-mio biegowa skrzynia DSG jest lepsza od 6-cio biegowej manualnej, to zasadniczo nie wiem, o co Ci chodzi :roll: Jeśli to możliwe, wyjaśnij mi to, wtedy też będę mądrzejszy może
                                        Sprawa jest bardzo prosta, wpisz w gugla na przykład takie hasło: "moc na kołach diesel benzyna" i znajdziesz mnóstwo tekstów na ten temat.
                                        Choćby takich: http://www.samochody-swiata.pl/artyk...i-moc-silnika/

                                        Dowiesz się z nich, że wskutek specyfiki swojego działania silniki diesla muszą być łączone ze skrzyniami biegów, które dają dużo "dłuższe" przełożenie końcowe niż ma to miejsce w przypadku silników benzynowych. Dowiesz się również, że dizlowskie niutony wyglądają ładnie tylko na papierze, bo w rzeczywistości niewiele z nich trafia na koła
                                        . pzdr Jarek
                                        aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                        Komentarz

                                        • fernando
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1890

                                          Yarek, dzięki Jeśli chodzi o podany przez Ciebie link, to ok, myślałem, że chodziło Ci o straty... Ale chętnie bym pomierzył czasy przyspieszeń kiedyś w takich TSI :wink:

                                          Komentarz

                                          • Yarek
                                            Elegance
                                            • 2005
                                            • 992

                                            Zamieszczone przez fernando
                                            Yarek, dzięki Jeśli chodzi o podany przez Ciebie link, to ok, myślałem, że chodziło Ci o straty... Ale chętnie bym pomierzył czasy przyspieszeń kiedyś w takich TSI :wink:
                                            Spoko, jak będzie lepsza pogoda, to pomierzę swoją serię np. 80-120 na różnych biegach
                                            Na razie zmierzyłem 0-100 i 400m: 7,5s i 15,5s
                                            . pzdr Jarek
                                            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                            Komentarz

                                            • fernando
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1890

                                              Zamieszczone przez Yarek
                                              Na razie zmierzyłem 0-100 i 400m: 7,5s i 15,5s
                                              To nieźle :diabelski_usmiech Mnie w zeszłym roku wyszło 8,5, ale nie ogarniam samochodu i jest też mały problem z turbiną :| A na spotach się pojawiasz czasem :?:

                                              Komentarz

                                              • _tm_
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 2333
                                                • Superb III (3V3)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                Zamieszczone przez piramida
                                                W moim przypadku przy 2ooKM w dieslu w miescie nie wychodzę
                                                powyzej 8litrów jezdząc dość dynamicznie
                                                U mnie ponad 200-konne TDI paliło ok. 9l w dynamicznej jeździe tylko po mieście.
                                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                                -------------------------------------------------------------------------
                                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  _tm_, Twoja buda z natury rzeczy musiala palic mniej niz 2.0 - taka jest brutalna prawda.

                                                  Rozne sa tez okreslenia dynamizmu :roll:
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • Jac_ek
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1733

                                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                                    Rozne sa tez okreslenia dynamizmu :roll:
                                                    no to może gdzieś to sprecyzujemy -

                                                    dynamiczna jazda =ciągła jazda z obrotami powyżej 3500 dla benzyny i 3000 dla diesla ?

                                                    i gdzieś to do jakiegoś FAQ wpiszmy żeby nie było już na przyszłość niedomówień
                                                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...