Wybór silnika (1.4 TSI czy 1.9 TDI)

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rkb
    RS
    • 2008
    • 2152
    • Rapid Spaceback (NH1)
    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

    nie jeżdze co nie znaczy ze sie nie da przy 120 jest ponad 7k rpm i odcina - calkiem powaznie, aczkolwiek nigdy tak bym nie wyprzedził bo bałbym sie ze drazek od zmiany biegów mi w rece zostanie - przy tej predkosci sie jezdzi na 5-tce i redukcja na 2 to lekki hardcore
    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

    Komentarz

    • janki
      Classic
      • 2009
      • 5

      Witaj! Ja stałem niedawno przed podobnym wyborem i niestety wybrałem źle i żałuję :-(
      Bierz 1.9 tdi! Owszem da się osiągnąć spalanie na poziomie 7,5 l w mieście, ale w nocy jadąc na tzw. emeryta po wskazaniach eco drive, ale stojąc w korkach - co w mieście jest rzeczą normalną - to 12 - 14 zaliczysz spokojnie. Ogólnie ciężko zejść poniżej 10l. Samochód owszem ładnie się zbiera, ale rzeczywiście tylko w tej początkowej fazie, później jest już tylko gorzej! Pod górkę z 4 osobami na pokładzie nawet nie myśl o wyprzedzaniu.
      Przy 30 000 rocznie absolutnie bierz diesla!.
      Ostatnio szef serwisu w jednym salonie zapytał mnie "kto panu ten silnik doradził?"

      Komentarz

      • Yarek
        Elegance
        • 2005
        • 992

        Zamieszczone przez aldam
        Dlatego nie ma możliwoiśći , żeby 1.4tsi miał podobne osiągi do 2.0tdi. Raczej dla tego drugiego alternatywą jest właśnie 1.8tsi.
        Sprawdzałem już różnicę w przyspieszeniach pomiędzy moim seryjnym 1.8TSI a seryjnym 2.0TDI 140KM, też w octavii i różnica jest bardzo duża. Czas na 400m w TDI był ponad sekundę gorszy, przyspieszenie 0-100 ponad 1,5s różnicy. Elastyczności na różnych biegach nie mierzyłem, ale sądzę, że TSI też tu wygrywa.

        Także odpowiednikiem dla 1.8TSI w octavii jest 2.0TDI 170.

        [ Dodano: Wto 26 Sty, 10 16:03 ]
        Zamieszczone przez janki
        da się osiągnąć spalanie na poziomie 7,5 l w mieście, ale w nocy jadąc na tzw. emeryta po wskazaniach eco drive
        Zamieszczone przez janki
        Ogólnie ciężko zejść poniżej 10l.
        Zamieszczone przez janki
        Pod górkę z 4 osobami na pokładzie nawet nie myśl o wyprzedzaniu.
        Na Twoim miejscu pojechałbym do serwisu zareklamować to auto, bo jest zepsute.
        No chyba, że to jakaś prowokacja... :lol:
        . pzdr Jarek
        aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

        Komentarz

        • aldam
          L&K
          • 2006
          • 1036

          Yarek, znów wracamy do małoużytecznych danych 400m, 0-100.
          To jest oczywiste, że benzyna wygra.
          Znalazłem filmik w sieci, o którym pisałem na 3b różnic brak.
          Przy nastepnej okazji sprawdzę na 4 biegu bo juz mam punkt odniesienia.

          BTW
          Dane katalogowe
          Kod:
          przyspieszenie 80-120 na V biegu: 
          1.8 TSI (160KM) - 10,1s 
          2.0 TDI (140KM) - 8,9s 
          
          przyspieszenie 80-120 na VI biegu: 
          1.8 TSI (160KM) - 12,9s 
          2.0 TDI (140KM) - 11,1s
          PS. Nie jestem przeciwnikiem benzyny czy zagorzałym fanem tdi. Sam jak szukałem O2 to rozglądałem się za 1.8 tsi, bo imo to bardzo dobra jednostka.
          Audi A4 1.8TFSI

          Komentarz

          • Yarek
            Elegance
            • 2005
            • 992

            Zamieszczone przez aldam
            Yarek, znów wracamy do małoużytecznych danych 400m, 0-100.
            To jest oczywiste, że benzyna wygra.
            Znalazłem filmik w sieci, o którym pisałem na 3b różnic brak.
            Przy nastepnej okazji sprawdzę na 4 biegu bo juz mam punkt odniesienia.

            BTW
            Dane katalogowe
            Kod:
            przyspieszenie 80-120 na V biegu: 
            1.8 TSI (160KM) - 10,1s 
            2.0 TDI (140KM) - 8,9s 
            
            przyspieszenie 80-120 na VI biegu: 
            1.8 TSI (160KM) - 12,9s 
            2.0 TDI (140KM) - 11,1s
            PS. Nie jestem przeciwnikiem benzyny czy zagorzałym fanem tdi. Sam jak szukałem O2 to rozglądałem się za 1.8 tsi, bo imo to bardzo dobra jednostka.
            Nie wiem skąd Ci przyszło do głowy, że dane takie jak przyspieszenie 0-100 czy 0-400 są bezużyteczne, bo akurat taki zestaw bardzo dobrze obrazuje zdolność auta do przyspieszeń. :wink:

            Co do elastyczności, to patrząc na wykres 1.8TSI z hamowni, gdzie maksymalny moment utrzymuje się od ~1800 obrotów do prawie 5000 obrotów, to chyba ciężko mieć jakieś wątpliwości dotyczące elastyczności tego silnika, bo przebieg krzywej momentu jest korzystniejszy niż na przykład w 2.0TDI, które oferuje mocne kopnięcie w okolicach 2krpm, a potem moment już cały czas spada.
            A jak jeszcze ktoś rozumie jak działa skrzynia biegów, i co to jest moc na kołach, to już chyba nie ma żadnych wątpliwości. :wink:

            PS jeśli już poruszasz temat bycia fanem benzyny czy TDI, to akurat ja znam doskonale oba te silniki. Wciąż mam jeszcze w rodzinie moją fabię RS zmodowaną na prawie 200KM i wciąż bardzo lubię nią jeździć. Natomiast w przeciwieństwie do niektórych tu piszących, potrafię spojrzeć obiektywnie i dostrzec zalety i wady obu silników. :wink:
            . pzdr Jarek
            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

            Komentarz

            • _tm_
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2333
              • Superb III (3V3)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              Zamieszczone przez Maicroft
              Uzyteczne porownanie to jest wlasnie przyspieszenie na 4-5 biegu przy tych predkosciach :idea:
              Dla posiadaczy DSG takie porównanie jest bez sensu. Wciskając gaz do dechy przy 80km/h jestem pewien, że skrzynia wrzuci 3-kę (a może nawet 2-ke w trybie S). Nie ważne jest przyspieszenie na danym biegu tylko najlepsze przyspieszenie jakie można uzyskać w danym samochodzie. Najlepiej byłoby zrobić porównanie 80-120 dla 1.8TSI z DSG i 2.0TDI z DSG.

              [ Dodano: Wto 26 Sty, 10 16:24 ]
              Zamieszczone przez Yarek
              PS jeśli już poruszasz temat bycia fanem benzyny czy TDI, to akurat ja znam doskonale oba te silniki. Wciąż mam jeszcze w rodzinie moją fabię RS zmodowaną na prawie 200KM i wciąż bardzo lubię nią jeździć.
              Dokładnie. Ja mogę porównać moją O1 TDI, która miała jeszcze miesiąc temu ponad 200KM i O2 TSI (na hamowni wyszło 180KM). Mimo, że lubię moją O1, która jest sporo mocniejsza od BKD to dużo przyjemniej mi się jednak jeździ 1.8TSI (mimo niższej mocy).
              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
              -------------------------------------------------------------------------
              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

              Komentarz

              • fernando
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1890

                Zamieszczone przez Yarek
                Co do elastyczności, to patrząc na wykres 1.8TSI z hamowni, gdzie maksymalny moment utrzymuje się od ~1800 obrotów do prawie 5000 obrotów, to chyba ciężko mieć jakieś wątpliwości dotyczące elastyczności tego silnika, bo przebieg krzywej momentu jest korzystniejszy niż na przykład w 2.0TDI.
                Ciężko czy nie ciężko, to pojęcie względne Jeżeli mówimy o spojrzeniu obiektywnym i o maksymalnym momencie obrotowym, to warto wspomnieć o takim szczególe, że ten moment w BKD jest gdzieś o połowę większy niż w CDAA... Kolejna sprawa jest taka, że w tym 1.8 TSI wychodzi rzeczywiście po 180KM na hamowni, ale do porównań bierzecie tylko 140KM w BKD, gdzie parę osób tutaj na forum prezentowało wykresy seryjnych 2.0 TDI i wartość mocy maksymalnej przekraczała tam 160KM.
                Osobiście nie chcę mówić, czy lepsza jest jedna jednostka, czy druga, bo to zależy od indywidualnych preferencji :roll: Jednak jestem pewien, że z ekonomicznego punktu widzenia, przy warunkach eksploatacji podanych przez autorkę tego tematu, TDI jest lepsze :wink:

                Komentarz

                • Yarek
                  Elegance
                  • 2005
                  • 992

                  Zamieszczone przez fernando
                  Ciężko czy nie ciężko, to pojęcie względne Jeżeli mówimy o spojrzeniu obiektywnym i o maksymalnym momencie obrotowym, to warto wspomnieć o takim szczególe, że ten moment w BKD jest gdzieś o połowę większy niż w CDAA...
                  Ech... No i właśnie dlatego dopisałem w poprzedniej wypowiedzi "jeśli ktoś rozumie jak działa skrzynia biegów" :lol:
                  Poczytaj sobie trochę i sprawdź ile z tego momentu w BKD o którym piszesz, trafia na koła w porównaniu z CDAA, wtedy zrozumiesz też czemu dizel w tym porównaniu jest wolniejszy :wink:
                  . pzdr Jarek
                  aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    schodzimy trochę na inne motory

                    ja się będę trzymał BSE i BXE

                    w każdym razie te różne porównania zakładają sytuację, że w benzynie nie można zredukować biegu :szeroki_usmiech

                    jak tylko będę miał pod ręką BSE to znajdę serię BXE (mam nadzieję, że będzie chętny) i po prostu zrobimy test, i każdy będzie mógł jechać na dowolnym biegu bo mi nikt nie każe w trasie wyprzedzać na 5 i jak chcę robię to na 3 biegu i nikomu nic do tego.

                    poza tym, jest tu nas tylu, może znajdą się chętni, żeby przetestować taką parę w realu zamiast strzępić sobie języki na forum :?:
                    zachęcam i bardzo jestem ciekaw wyniku :!:

                    niestety ja mam utrudniony dostęp do BSE

                    [ Dodano: Wto 26 Sty, 10 17:03 ]
                    Zamieszczone przez Yarek
                    Także odpowiednikiem dla 1.8TSI w octavii jest 2.0TDI 170.
                    to oczywiste, mówiłem już wcześniej
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • fernando
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1890

                      Zamieszczone przez Yarek
                      Ech... No i właśnie dlatego dopisałem w poprzedniej wypowiedzi "jeśli ktoś rozumie jak działa skrzynia biegów" :lol:
                      To wytłumacz mi, proszę, bo nie rozumiem, co masz na myśli. Być może faktycznie nie miałem o tym pojęcia do tej pory, ale skoro już jest takie forum, gdzie mógłbym się tego dowiedzieć...

                      Zamieszczone przez Yarek
                      Poczytaj sobie trochę i sprawdź ile z tego momentu w BKD o którym piszesz, trafia na koła w porównaniu z CDAA, wtedy zrozumiesz też czemu dizel w tym porównaniu jest wolniejszy :wink:
                      Mam czytać Twoje wypowiedzi w tym wątku, czy szukać informacji gdzie indziej? Bo poza tym, że 7-mio biegowa skrzynia DSG jest lepsza od 6-cio biegowej manualnej, to zasadniczo nie wiem, o co Ci chodzi :roll: Jeśli to możliwe, wyjaśnij mi to, wtedy też będę mądrzejszy może

                      Komentarz

                      • Marx
                        Elegance
                        • 2009
                        • 865

                        a ja proponuje zamknac ten watek bo wrocilo typowe bicie piany pisane setki razy

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          to moze ja jeszcze dodam od siebie dwa grosze, jezeli zalezy ci głównie na spalaniu to bierz tdi, jezeli lubisz pociskać to benzyne. W moim przypadku przy 2ooKM w dieslu w miescie nie wychodzę powyzej 8litrów jezdząc dość dynamicznie, tak samo prowadząc benzyne o podobnej mocy pewnie wyszło by około 12 litrówi więcej. Pewnie następne kupie mocne tsi 4x4 ale dieselka zawsze będe miło wspominać (szczególnie za klekot i spore oszczędnosci na stacji), i to ze jeszcze mnie nigdy nie zawiódł
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Zamieszczone przez szkoda
                            niestety ja mam utrudniony dostęp do BSE
                            to poszukaj bo
                            Zamieszczone przez szkoda
                            serię BXE
                            się znajdzie z chęcią udostępnię swoją padakę
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              Zamieszczone przez loru
                              Zamieszczone przez szkoda
                              niestety ja mam utrudniony dostęp do BSE
                              to poszukaj bo
                              Zamieszczone przez szkoda
                              serię BXE
                              się znajdzie z chęcią udostępnię swoją padakę
                              no super!, o ile nic się wcześniej nie wyklaruje, to przy następnej wizycie Starych pokombinujemy
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • fernando
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1890

                                Zamieszczone przez szkoda
                                no super!, o ile nic się wcześniej nie wyklaruje, to przy następnej wizycie Starych pokombinujemy
                                Ale Twoi Rodzice nie mają LPG. W tym wypadku pewnie gaz pogarsza raczej osiągi, nie? Ciekaw jestem o ile, bo - jak niektórzy sugerowali - 1.6+LPG byłoby dopiero alternatywą (również jeśli chodzi o koszty) dla 1.9 TDI...

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8033
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  Zamieszczone przez fernando
                                  bo - jak niektórzy sugerowali - 1.6+LPG byłoby dopiero alternatywą (również jeśli chodzi o koszty) dla 1.9 TDI...
                                  Tylko jeśli chodzi o koszty, o porównywalnych osiągach zapomnij :wink:
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    no super!, o ile nic się wcześniej nie wyklaruje, to przy następnej wizycie Starych pokombinujemy
                                    proszę Cię bardzo dostępny jestem praktycznie codziennie po 21 ale inne godziny też wchodzą w grę.
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      Zamieszczone przez fernando
                                      Ale Twoi Rodzice nie mają LPG. W tym wypadku pewnie gaz pogarsza raczej osiągi, nie? Ciekaw jestem o ile, bo - jak niektórzy sugerowali - 1.6+LPG byłoby dopiero alternatywą (również jeśli chodzi o koszty) dla 1.9 TDI...
                                      LPG mnie nie interesuje w ogóle

                                      wg. cennika różnica między tymi autami to 10000PLN, to nie jest alternatywa :?: :?: :?:

                                      [ Dodano: Wto 26 Sty, 10 21:29 ]
                                      Zamieszczone przez loru
                                      no super!, o ile nic się wcześniej nie wyklaruje, to przy następnej wizycie Starych pokombinujemy
                                      proszę Cię bardzo dostępny jestem praktycznie codziennie po 21 ale inne godziny też wchodzą w grę.
                                      :kciukgora
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8033
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        proszę Cię bardzo dostępny jestem praktycznie codziennie po 21 ale inne godziny też wchodzą w grę.
                                        Katalogowo 1.6MPI ma 12.3 do 100km/h a 1.9TDI 11.8 do 100km/h więc pewnie lub na pewno będą szły tak samo do 100km/h. Potem to już wiadomo TDI, a jak się trafi pod górkę to już 1.6 całkiem odpada.
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • fernando
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1890

                                          Tylko jeśli chodzi o koszty, o porównywalnych osiągach zapomnij :wink:
                                          Właśnie o to chodzi: 1.6BSE jest słabą alternatywą dla 1.9TDI, jeśli chodzi o koszty, a 1.6+LPG przegrywa z 1.9TDI, jeśli brać pod uwagę osiągi. Nie, nie chcę bana :diabelski_usmiech

                                          Komentarz

                                          • AdamB
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 8033
                                            • Octavia IV (NX3)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            Zamieszczone przez fernando
                                            Nie, nie chcę bana :diabelski_usmiech
                                            Ee tam, nie panikuj :szeroki_usmiech
                                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                            Komentarz

                                            • fernando
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1890

                                              Zamieszczone przez szkoda
                                              wg. cennika różnica między tymi autami to 10000PLN, to nie jest alternatywa :?: :?: :?:
                                              Wyrwałeś moją wypowiedź z kontekstu. Chodziło mi o to, że 1.6 jest mało ekonomicznym silnikiem, jeśli ktoś planuje robić większe przebiegi, a po założeniu gazu różnica w cenie podana przez Ciebie zmniejsza się o połowę...

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                Zamieszczone przez AdamB
                                                Potem to już wiadomo TDI
                                                próbowałeś?
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • AdamB
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 8033
                                                  • Octavia IV (NX3)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  próbowałeś?
                                                  z OII nie, ale Fordem Focusem II 1.6 tak, i ogólnie zostawał w tyle.
                                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                  Komentarz

                                                  • fernando
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 1890

                                                    Zamieszczone przez AdamB
                                                    Ee tam, nie panikuj :szeroki_usmiech
                                                    O czymś trzeba gadać, a w tematach typu "moje xenony nie skręcają" jakoś się nie znajduję :wink:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...