poziom oleju - jak sobie radzicie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gall.wa VKP
    Classic
    • 2009
    • 8

    poziom oleju - jak sobie radzicie

    Dajcie sobie spokój z salonami gdzie pracują w większości jednak przypadkowi ludzie, ja miałem ciut droższą ofertę od tej z Krakowa ~2kpln, ale niestety (a właściwie na szczęście) nawet do mnie nie oddzwonili choć się bardzo miło umówiliśmy, w piątek, na telefon w poniedziałek - zapisane w kalendarzu, klient nasz Pan itd... Olewka totalna - co innego "Kraków" ;-)
  • tofos
    Drive
    • 2008
    • 55

    #2
    poziom oleju - jak sobie radzicie

    Jak w temacie, jak sobie radzicie ze sprawdzaniem poziomu oleju, gdy bagnet jest tego samego koloru (czarny) co olej np po zmierzchu, bo mi nawet przy swietle dziennym jest trudno, a wzrok mam calkiem całkiem a tak swoją drogą za taki patent ten co to projektowal pownien dostać Nobla A instrukcja mówi, że przy każdym tankowaniu...
    czy to nie jest celowe działanie?

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez tofos
      A instrukcja mówi, że przy każdym tankowaniu...
      :lol:

      ja na przykład nie sprawdzam PO ZMIERZCHU :lol:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • tofos
        Drive
        • 2008
        • 55

        #4
        ale nawet w dzien jest kłopot, widziałem jak to robią w serwisie, odbijają na ręce, normalnie szok, a ponoc olej to podstawa

        Komentarz

        • cysterniarz
          RS
          • 2008
          • 1887
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Ja bym przemalował bagnet na biało :lol:

          Komentarz

          • krzysiek83wpr
            Rider
            • 2010
            • 362

            #6
            Ja tam widze, w dzień sloneczny nie ma problemu.

            Komentarz

            • dees
              Ambiente
              • 2008
              • 217

              #7
              Przetłoczoną stronę bagnetu zeszlifowałem papierem ściernym na błysk i w nocy teraz widać poziom oliwki.
              pryncypal

              Komentarz

              • _Monika_
                Elegance
                • 2009
                • 909
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                #8
                Ja również nie widzę problemu, w dzień słoneczny, pochmurny a i PO ZMIERZCHU :wink: czasami sprawdzałam.
                www.detailingclub.pl :chytry
                1.9TDi Elegance by _Monika_

                Komentarz

                • karpecik
                  Rider
                  • 2004
                  • 279

                  #9
                  Zamieszczone przez dees
                  Przetłoczoną stronę bagnetu zeszlifowałem papierem ściernym na błysk i w nocy teraz widać poziom oliwki.
                  No, fajny patent. 8)

                  Komentarz

                  • granacik
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 249

                    #10
                    Zgadza się, na czarnym bagnecie g... widać, z tym szlifowaniem to fajny pomysł

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      poważnie mówiąc, to nie wiem jak wy, ale ja wycieram bagnet i wtedy sprawdzam poziom, owszem czarny plastik jest głupim rozwiązaniem (w yarisie jest chyba żółty\pomarańczowy i widać na kilometr) ale na suchym widać bez problemu, nawet przy świetle lampy na ulicy.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Coke
                        Elegance
                        • 2010
                        • 771
                        • Octavia II (1Z3)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM
                        • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                        #12
                        a co jak jest z 2 mm więcej niż maximum? uszkodzi się coś?
                        Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                        Komentarz

                        • robekcool
                          RS
                          • 2009
                          • 2041
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          COKE nic nie powinno się stać.
                          www.k-mot.pl
                          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                          Autoholowanie.
                          Robert Kulma

                          Komentarz

                          • Jeżyk
                            Rider
                            • 2009
                            • 691

                            #14
                            Zamieszczone przez Coke
                            a co jak jest z 2 mm więcej niż maximum?
                            za dużo oleju może spowodować zwiększone ciśnienie, resztę dopowiedz sobie sam :|
                            Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                            Komentarz

                            • ufo
                              L&K
                              • 2008
                              • 1475
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez szkoda
                              ale ja wycieram bagnet i wtedy sprawdzam poziom
                              no to chyba podstawa...swego czasu jak zdawałem na prawko, instruktor zwracał na to uwagę, lał po łapach jak się tylko wyciągnęło bagnet i spwrotem wsadziło.
                              a propos tego "plastikowego" bagnetu, to nie było "przemyślane rozwiązanie"... :?

                              Komentarz

                              • phoneman
                                RS
                                • 2008
                                • 3374
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                poważnie mówiąc, to nie wiem jak wy, ale ja wycieram bagnet i wtedy sprawdzam poziom,
                                Ja mam metalowy ale ten zabieg pomaga. Czytelność normalna
                                .

                                Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez ufo
                                  a propos tego "plastikowego" bagnetu, to nie było "przemyślane rozwiązanie"... :?
                                  w BKD to masz dopiero gówno, w BXE jest trochę lepszy
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • ruwado
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 14885
                                    • Octavia IV (NX3)

                                    #18
                                    Nie wiem, czy to chodzi konkretnie o 1.4 TSI - bo ja zawsze widzę. W nocy jeszcze (od około 20 lat jeżdżę) nie musiałem sprawdzać.
                                    pozdrawiam - Darek

                                    Komentarz

                                    • bardzozlymisio
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 208

                                      #19
                                      Dodam swoje 3 grosze. Czarny bagnet z dwiema kulkami jest kompletnie do dupy. Kts kto to wymyslil powinien dostac kopa. Jednak u siebie zauwazylem, ze jesli jest za duzo oleju (za duzo mi wlali w serwisie) to sprawdzienie poziomu jest niemozliwe. Caly lacznie z kulkami jest upackamy czarnym olejem i g... widac. Dopiero jak sie posada poziom oleju, ktory pojawia sie pomiedzy kulkami to mozna co nieco, wytezajac wzrok wybadac. Nalezy wytrzec bagnet do sucha powolutku wsadzic i wyjac ostroznie. Krecac bagnetem wzdluz osi zobaczysz gdzie najnizej jest upackany - to wlasnie jest poziom moim zdaniem. Dziala przy dobrym swietle i poziomie oleju miedzy max i min. Najwyrazniej projektanci nie przewidzieli sytuacji, ze sie komus przelalo. Bylo juz kiedys na forum , sam zalozylem taki watek i zdaje sie kolega Szkoda wybadal, ze mozna zalozyc metalowy z jakiegos innego modelu. Niestety watek zniknal

                                      Komentarz

                                      • skaypik
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 51

                                        #20
                                        Ja u siebie plastikowe kulki mam w kolorze pomarańczowym ops: także nie mam problemu z odczytywaniem stanu

                                        Komentarz

                                        • tofos
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 55

                                          #21
                                          Zamieszczone przez skaypik
                                          Ja u siebie plastikowe kulki mam w kolorze pomarańczowym także nie mam problemu z odczytywaniem stanu
                                          Tak ja także mam pomarańczowe kulki, ale olej nie pownien być między kulkami tylko na radełkowanej powierzchni. A to juz chyba tylkomagik odczyta

                                          Komentarz

                                          • loru
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4286
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            poważnie mówiąc, to nie wiem jak wy, ale ja wycieram bagnet i wtedy sprawdzam poziom, owszem czarny plastik jest głupim rozwiązaniem (w yarisie jest chyba żółty\pomarańczowy i widać na kilometr) ale na suchym widać bez problemu, nawet przy świetle lampy na ulicy.
                                            taki sam sposób działania i w nocy przy marnym oświetleniu też można spokojnie zobaczyć poziom oleju, w tych 1.4TSI spieprzyli jak widzę więcej.
                                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                            Komentarz

                                            • radek radziszewski
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 131

                                              #23
                                              Kontrola oleju nie jest idealna ale w miarę czytelna jest.

                                              Tak na marginesie muszę sprawdzić od wymiany 9000km ciekawe czy coś ubyło.
                                              W zeszłym roku po 10.000km na castrolu ubyło na bagnecie 1/3 tego zakropkowanego obszaru. Teraz mam motula w sumie to idę sprawdzić...

                                              Komentarz

                                              • ufo
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1475
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                ufo napisał/a:
                                                a propos tego "plastikowego" bagnetu, to nie było "przemyślane rozwiązanie"... :?

                                                w BKD to masz dopiero gówno, w BXE jest trochę lepszy
                                                można go zamienić z BXE do BKD?

                                                Komentarz

                                                • radek radziszewski
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 131

                                                  #25
                                                  Mam pytanie kiedy uruchamia się kontrolka od oleju jaki jego poziom musi być - np na bagnecie ?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...