Filtr czastek stalych DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ołti
    Classic
    • 2010
    • 29

    Filtr czastek stalych DPF

    Zamieszczone przez mamaj12
    Nexus6 pomykałeś może o 1610 Puławską (na wysokości Europlexu) w stronę centrum? Jak tak to pozdrawiam kolegę.
    pol godziny wczesniej i w przeciwnym kierunku - wtedy by sie zgadzalo ;]
  • mmdk
    Drive
    • 2009
    • 70

    #2
    Filtr czastek stalych DPF

    Czy w starszych Octaviach byly montowane filtry DPF?

    Komentarz

    • sesik
      RS
      • 2006
      • 2165

      #3
      mmdk, wnioskując z opisu masz octavie 1 a w nich nie było DPF :szeroki_usmiech (chyba że się mylę :szeroki_usmiech )
      Best ET = 13.666
      Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
      PerfectService by DGW

      http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
      http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

      Komentarz

      • ufo
        L&K
        • 2008
        • 1475
        • Octavia III combi (5E5)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez mmdk
        Czy w starszych Octaviach byly montowane filtry DPF?
        to zależy jak w starszych, filtry były już montowane od 1996 roku...jak jeszcze sprowadziłeś z niemiec brykę...warto zajrzeć pod samochód i zobaczyć :wink:

        Komentarz

        • mmdk
          Drive
          • 2009
          • 70

          #5
          Na razie nie mam mozliwosci sprawdzenie a pytam bo jest to zwiazane z podatkami jakie musze placic co rok za uzywanie auta. Wedlug nowych przepisow za jazde bez takiego filtra bede musial placic troszke wiecej z razji ze zatruwam bardziej

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez sesik
            masz octavie 1 a w nich nie było DPF (chyba że się mylę )
            z tego co wyczytałem w O1 był montowany DPF ale przeważnie w egzemplarzach na rynku zachodnim...i to tylko w niektórych wersjach....na rynku polskim raczej bardzo ....bardzo rzadkie są takie ezemplarze...
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • soszek81
              L&K
              • 2010
              • 1245

              #7
              mmdk - O1 z ALH spełnia EURO3 - to nie jest tak źle a DPF to same problemy
              Była O1 kombi ALH++ 150/340
              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

              Komentarz

              • mmdk
                Drive
                • 2009
                • 70

                #8
                Zamieszczone przez soszek81
                DPF to same problemy
                Tak wlasnie czytalem ze ten DPF to jakas porazka. A chcialem sie dowiedziec czy to przypadkiem mam z powodow podatkowych

                Komentarz

                • sebos
                  Classic
                  • 2008
                  • 10

                  #9
                  Zamieszczone przez soszek81
                  a DPF to same problemy
                  Niby czemu same problemy?

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Powtarzacie cos o problemach z DPFem a nikt z Was ich nie mial, malo tego nikt nawet takim autem nie jezdzi.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • sazad
                      RS
                      • 2008
                      • 1520
                      • Rapid Spaceback (NH1)

                      #11
                      Zamieszczone przez mmdk
                      Tak wlasnie czytalem ze ten DPF to jakas porazka
                      - ja mam w swoim aucie (70 tys) inni mają jeszcze większe przebiegi i jakoś nic się nie dzieje. Nic się nie zapala, działa niezauważalnie i NIE KOPCI
                      Sebastian

                      Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                      www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez sazad
                        Zamieszczone przez mmdk
                        Tak wlasnie czytalem ze ten DPF to jakas porazka
                        - ja mam w swoim aucie (70 tys) inni mają jeszcze większe przebiegi i jakoś nic się nie dzieje. Nic się nie zapala, działa niezauważalnie i NIE KOPCI
                        no widzisz, to się przynajmniej dowiedziałeś jaka to porażka :lol: ad:
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • marbab
                          RS
                          • 2009
                          • 4713
                          • Fiat
                          • BMM 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          U mnie tez zadnych problemow. Jakby go wogole nie bylo, a z rury zadnego dymu
                          Marek



                          Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                          Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                          Komentarz

                          • ruwado
                            RS
                            • 2009
                            • 14891
                            • Octavia IV (NX3)

                            #14
                            Zamieszczone przez mmdk
                            Tak wlasnie czytalem ze ten DPF to jakas porazka.
                            Zamieszczone przez sazad
                            - ja mam w swoim aucie (70 tys) inni mają jeszcze większe przebiegi i jakoś nic się nie dzieje. Nic się nie zapala, działa niezauważalnie i NIE KOPCI
                            Zamieszczone przez marbab
                            U mnie tez zadnych problemow. Jakby go wogole nie bylo, a z rury zadnego dymu
                            podobno porażka polega na tym, że wszystko zalezy od rodzaju eksploatacji. DPF potrzebuje co jakiś czas jazdy z określoną stałą (wysoką) prędkością, żeby dopalić jakieś tam gucia pozostałe po spalaniu paliwa (czy jakoś tak). Jak ktoś kręci się tylko po mieście (dwójka, trójka, czwórka i od nowa) i stoi w korkach - wtedy może mówić o porażce. DPF siada - zapycha się - dzieje się coś z czynnikiem, który tam jest.

                            Tak więc chyba to nie całkiem porażka, tylko nie każdemu to pasuje.
                            pozdrawiam - Darek

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez ruwado
                              Tak więc chyba to nie całkiem porażka, tylko nie każdemu to pasuje.
                              jak weszła RS z DPF to było wielkie bicie piany jaki to syf itd. (podobnie jak teraz z 1,2TSI mniej więcej) a potem się okazało, że specjalnych problemów brak, poza jakimiś wyjątkami ludzi, którzy chyba w jakiś dziwny sposób próbują użytkować auto.

                              Zamieszczone przez ruwado
                              potrzebuje co jakiś czas jazdy z określoną stałą (wysoką) prędkością
                              takie tam właśnie "podobno", przede wszystkim chodzi o prędkość obrotową silnika a nie prędkość samochodu
                              a poza tym, z tego co swego czasu testował MiKruS to nawet jak mu przerwać ten cykl wypalania to kończył go po ponownym uruchomieniu.
                              Legendy Wyśnione, że tak powiem, zwłaszcza ludzi, którzy nigdy nie mieli z tym do czynienia.
                              Widzisz tu gdzieś na forum problemy z DPFem :?:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • olus
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 137

                                #16
                                boze, ale bzdury. a najwiecej wiedza ludzie ktorzy samochodem z dpfem nie jezdza

                                zadnego czynnika w dpfach nie ma. dpfy montowane w grupie vag to tzw. dpfy suche (bezobslugowe) maja one jakas tam okreslona zywotnosc, ale nikt sie nie skarzyl ze po przekroczeniu tej teoretycznej zywotnosci sie cos zmienilo (zapewne wyglada jak z katalizatorami)

                                ja jezdze po miescie 1,2,3,4,5,6 i spowrotem i zadnych problemow nie mam. robie po miescie 1-2tys km czasami jakas trasa i znowu 1-2tys po miescie w odcinkach 6-10 km. i zadnych problemow z dpfem


                                a zeby bylo na temat.

                                jesli auto dymi to znaczy ze dpfa nie ma
                                have no fear BMN is here :>

                                www.seat-racing.pl

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Mokre DPFy byly w starych Superbach przez chwile i w Passatach, nie wiem jak z Audi, ale z tego pomyslu wycofano sie.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Thundi
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1157

                                    #18
                                    Z DPF-ami były początkowo problemy ale generalnie szybko sobie z nimi poradzono.
                                    Zamieszczone przez olus
                                    zadnego czynnika w dpfach nie ma. dpfy montowane w grupie vag to tzw. dpfy suche (bezobslugowe)
                                    Takie sformułowanie jest niestety błędne Bo w grupie VAG znajduje się też Audi a u nich można kupić Q7 które ma SCR'a czyli wymaga dolewania AdBlue ( dostępne w motorach 3.0TDI 4.2TDI i 6.0TDI ).

                                    ps: gdyby ktoś pytał to niech obejrzy te zdjęcia:
                                    O ortografie dba FF.
                                    Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                    http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                    Skoda Octavia & Audi A6

                                    Komentarz

                                    • krzysiek1974
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 323

                                      #19
                                      Mój znajomy ma Peugeota 407 z DPF i gdyby przeczytał, że DPF nie sprawia problemów, to albo by zabił (bo jemu też tak kiedyś mówiono), albo pękłby ze śmiechu. Stale jeździ w trybie serwisowym, coś tam wymieniał, regenerował, wydał na to tyle, że mógłby już kupić 10 letnią Octavkę za te wydatki. Ale to auto kilkuletnie (ma je od nowości) i na dodatek nie VAG.

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Bo ten Pug ma mokry filtr, wlewa sie tam jakis spec srodek za 600zl co 30-50kkm, a i tak sa problemy.

                                        W VAGu jest latwiej, mozna to wywalic i po sprawie :twisted:
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • sebos
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 10

                                          #21
                                          Zamieszczone przez ruwado
                                          Jak ktoś kręci się tylko po mieście (dwójka, trójka, czwórka i od nowa) i stoi w korkach - wtedy może mówić o porażce. DPF siada - zapycha się - dzieje się coś z czynnikiem, który tam jest.
                                          To po co ten ktoś ma diesla?
                                          Jeśli faktycznie byłaby potrzeba przepalenia filtra, co zasygnalizuje kontrolka, wystarczy pojechać przez 15 minut ze stałą prędkością i dość wysokimi obrotami (80 km/h na trzecim biegu).
                                          Jednakże mówimy tu o przypadkach szczególnych, kiedy to kapelusznik uzywa auta na krótkich odcinkach, silnik się nie rozgrzewa i nie widzi wyższych obrotów. Co ciekawe nie chodzi o to, żeby dawać po garach, bo to nie turbina. VW w intrukcji informuje, że najlepsza dla DPF jest jazda wg wskazań komputera dotyczących zmiany biegu.
                                          Wnioskuje, że raczej chodzi o płynną jazdę na ciepłym silniku, żeby automatyka mogła spalić sadzę z wnętrza filtra. Jak ktoś raz w tygodniu zrobi 15 km autem to na pewno o filtrze nigdy sobie nie przypomni. A przecież użytkownicy diesli jeżdżą o wiele większe przebiegi.

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Jak ktos jezdzi po miescie i wie, ze moze miec problemy z DPFem to zawsze co te 5kkm mozna uruchomic z VCDSa albo pochodnych reczna procedure wypalania DPF i po sprawie :idea:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • olus
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 137

                                              #23
                                              tylko ze dpf potrafi sie zasyfic w miescie z tych 4-5% do 45% w ciagu 100km, one wypalaja sie o wiele czesciej niz sie to wydaje. przy moim stylu jazdy czyli miasto po 6-10km komputer odpala wypalanie dpfa srednio co 300km

                                              [ Dodano: Sro 24 Lut, 10 12:24 ]
                                              Zamieszczone przez Thundi
                                              Takie sformułowanie jest niestety błędne Bo w grupie VAG znajduje się też Audi a u nich można kupić Q7 które ma SCR'a czyli wymaga dolewania AdBlue ( dostępne w motorach 3.0TDI 4.2TDI i 6.0TDI ).
                                              mialem na mysli silniki dla plebsu czyli 1.9 tdi i 2.0 tdi

                                              i rzeczywiscie zapomnialem poczatkowo w starych superbach byl dpf mokry ale nie dzialalo to kompletnie bo byl za daleko i temperatury nie mogli utrzymac
                                              have no fear BMN is here :>

                                              www.seat-racing.pl

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez olus
                                                i rzeczywiscie zapomnialem poczatkowo w starych superbach byl dpf mokry ale nie dzialalo to kompletnie bo byl za daleko i temperatury nie mogli utrzymac
                                                jasna sprawa, ale to było dawno i nie w octavii
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez olus
                                                  tylko ze dpf potrafi sie zasyfic w miescie z tych 4-5% do 45% w ciagu 100km, one wypalaja sie o wiele czesciej niz sie to wydaje. przy moim stylu jazdy czyli miasto po 6-10km komputer odpala wypalanie dpfa srednio co 300km

                                                  [ Dodano: Sro 24 Lut, 10 12:24 ]
                                                  Zamieszczone przez Thundi
                                                  Takie sformułowanie jest niestety błędne Bo w grupie VAG znajduje się też Audi a u nich można kupić Q7 które ma SCR'a czyli wymaga dolewania AdBlue ( dostępne w motorach 3.0TDI 4.2TDI i 6.0TDI ).
                                                  mialem na mysli silniki dla plebsu czyli 1.9 tdi i 2.0 tdi

                                                  i rzeczywiscie zapomnialem poczatkowo w starych superbach byl dpf mokry ale nie dzialalo to kompletnie bo byl za daleko i temperatury nie mogli utrzymac
                                                  i jak podczas takiego wypalania wyglada zużycie paliwa?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...