Skoro w wątku pojawił się Superb, to ja też bym się nie zastanawiał. Moim zdaniem Superb bije Insignię na głowę.
Octavia vs. Insignia
Zwiń
X
-
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
-
-
Re: Octavia vs. Insignia
Ja placac 100 tys. nawet nie spojrzalbym na klase C. SuperB, Exeo, Passat popatrz gdzie dostaniesz najlepsza oferte - koncern VW zeby mozna bylo wziac DSG.Zamieszczone przez perfexPs. I nie proponujcie raczej jakichś innych rozwiązań bo chyba ciężko by je znaleźć, no chyba że ktoś ma jakiś fajny pomysł - kryteria są takie: auto nowe, z kratką, Benzynowe, najchętniej turbo (moc ma być) i z automatem, cena ok. 100 tys. brutto. Jakieś propozycje ?
Komentarz
-
-
Myślę o Superbie. Ale nie ma on dosyć dynamicznego silnika benzynowego. 1.8 TSI w takim dużym aucie to raczej rakieta nie jest. A wersja 3.6 jest zapewne tylko ozdobnikiem w cennikuZamieszczone przez adaśSkoro w wątku pojawił się Superb, to ja też bym się nie zastanawiał. Moim zdaniem Superb bije Insignię na głowę.
Osobiście na oczy widziałem 2 sztuki - jedna jakiegoś ministra i jedna dyrektora salonu Skody. Gdyby było tam 2.0TFSI to co innego, a gdyby dali najnowszą wersje z 211km to już w oogóle
Ale nie dają..
Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Exeo to chyba niechcący Ci się w tym wyliczeniu zaplątało...Zamieszczone przez t271828Ja placac 100 tys. nawet nie spojrzalbym na klase C. SuperB, Exeo, Passat popatrz gdzie dostaniesz najlepsza oferte - koncern VW zeby mozna bylo wziac DSG.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Nie jezdzilem Insignia, ale jesli automat to jednak DSG jest lepsze i to nawet Clarkson potwierdzi :lol: , spalanie w Octaviach na tym forum przynajmniej dowiesz sie prawdy, co do awaryjnosci rowniez. Pewnie bedziesz chcial auto dlubnac to IMO Octe latwiej i jest wiecej sprawdzonych rozwiazan
Kwestia spadku wartosci, jednak Opel chyba mocniej leci w dol po kilku latach.
No i kolor bo pewnie oba czarne, a mi sie jakos czarny srednio widzi na RSie :roll: Ale to moje zdanie.
Co do tych 3.6FSI to troche ich sprzedali, ja juz widzialem ze 4 sztuki, wiec zle nie jest. No i ma 4x4 oraz DSG.
Komentarz
-
-
2.8 turbo ... w Insigni ślinka cieknie ... ale za to można miec dwie 1.8TSi octavki :/ ... Rabaty w octavi salonowe czy domelciowe ?
Niestety 4x4 dostępne jest z silnikiem 2.8 więc spora różnica ... w cenie
Ciekawe ile można urwać procentowo u opla ? Bo 170tys to już ładna kwotaNie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
Włąśnie, Exeo się tu zaplątałoZamieszczone przez YarekExeo to chyba niechcący Ci się w tym wyliczeniu zaplątało..Zamieszczone przez t271828Ja placac 100 tys. nawet nie spojrzalbym na klase C. SuperB, Exeo, Passat popatrz gdzie dostaniesz najlepsza oferte - koncern VW zeby mozna bylo wziac DSG.
chyba i nie ma automatu.
A np. Passaty benzynowe nie mają kratki, a poza tym już jesienią będzie prezentacja następcy.
Ogólnie z kratką jest nie tak słodko wcale:
Mazda6 jeszcze nie ma - ma mieć ale tam silniki są takie sobie,
Mondeo w fajnych wersjach silnikowych nie ma kraty
C5 - tylko 2 diesle z kratą
Laguna - też ograniczona oferta a poza tym mi sie nie podoba
Accord - fajny jest, ale z silnikem 2.4 to jednak moocno drogi
Jak się nie analizuje tematu to wszystko wygląda prościej niż po wgryzieniu się w niego
[ Dodano: Pią 09 Kwi, 10 10:37 ]
U Opla można urwać z ceny cennikowej więcej niż w Skodzie, nawet u danielcia :wink:Zamieszczone przez Psycho Dad2.8 turbo ... w Insigni ślinka cieknie ... ale za to można miec dwie 1.8TSi octavki :/ ... Rabaty w octavi salonowe czy domelciowe ?
Niestety 4x4 dostępne jest z silnikiem 2.8 więc spora różnica ... w cenie
Ciekawe ile można urwać procentowo u opla ? Bo 170tys to już ładna kwotaPozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
[ Dodano: Pią 09 Kwi, 10 10:37 ]
U Opla można urwać z ceny cennikowej więcej niż w Skodzie, nawet u danielcia :wink:Zamieszczone przez Psycho Dad2.8 turbo ... w Insigni ślinka cieknie ... ale za to można miec dwie 1.8TSi octavki :/ ... Rabaty w octavi salonowe czy domelciowe ?
Niestety 4x4 dostępne jest z silnikiem 2.8 więc spora różnica ... w cenie
Ciekawe ile można urwać procentowo u opla ? Bo 170tys to już ładna kwota
Hm czyli dało by rade zejść na poziom 120-130 tys? to już by było ciekawe ;pNie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
No to Superb 1.8 i chipZamieszczone przez perfexWłąśnie, Exeo się tu zaplątało
chyba i nie ma automatu.
A np. Passaty benzynowe nie mają kratki, a poza tym już jesienią będzie prezentacja
(co do kratki to sie orientuje - pisze tylko ze za 100 tys. nie kupilbym Octy - sorry Winetou)
Tak to zawsze jest.Zamieszczone przez perfexJak się nie analizuje tematu to wszystko wygląda prościej niż po wgryzieniu się w niego
Komentarz
-
-
Patrząc na spalanie Insignii z tym silnikiem, które nijak się ma do podawanego oficjalnie to bym brał OII FL, chyba że to nie ma dla Ciebie znaczenia, to wtedy wybór trudniejszy.
Dla mnie w Oplu strasznie trąci jakość wykonania wnętrza, nawet w tych wypasionych wersjach.
Stylistycznie Octavia bardziej klasyczna, Opel nowoczesny. Ale ten wybór to już kwestia gustu.ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
Akurat mój brat przez parę miesięcy testował sobie różne samochody (dostawał od dilerów na weekend - umowa użyczenia): Audi A5 2.0TSI 4x4 DSG, Superb 2.0TDI DSG, Insignia 2.0T i kilka innych.
W końcu na placu boju został Superb 3,6TFSI 4x4 DSG (260KM) i Insignia 2.0T 4x4 automat (220KM).
Wygrała Insignia, bo kosztowała o jakieś 70 tys zł taniej od Superba :lol:1.4TSI + DSG Biała
Komentarz
-
-
Tu nie chodzi o koszt, tu chodzi o czestotliwosc wizyt na stacji, bo dla mnie to nie jest przyjemnosc tracic czas na tankowanieZamieszczone przez FlamePatrząc na spalanie Insignii z tym silnikiem, które nijak się ma do podawanego oficjalnie to bym brał OII FL, chyba że to nie ma dla Ciebie znaczenia, to wtedy wybór trudniejszy.
Komentarz
-
-
Wedle wszystkich testów automat Opla na może się nawet równać z DSG.Zamieszczone przez perfexOctavia RS 2.0 TFSI(200) DSG vs. Insignia 2.0T (220) Automat
Opel daje tak jak Skoda 5 lat? Nie wiedziałem.Zamieszczone przez perfexWarunki gwarancji raczej takie same.
Zamieszczone przez loydTylko nie OPEL (miałem i wiem co piszę).
He he też miałem i nie polecam, ale akurat Insignia bardzo im się udała i ... trudny wybór.
Zależy gdzie. Co z tego, że rozstaw Opla większy, gdy z tyłu dach biegnie dość nisko. Ale tu chyba nie chodzi i bieganie z linijką.Zamieszczone przez Yarekwielkość wnętrza - mała przewaga insigniMorgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
to auta z dwoch roznych klas wiec insignia ma lekk przewage na starcie
klasowo to nalezalyby porowac auta w taki sposob,
OCTAVIA- ASTRA
INSIGNIA-SUPERB
a miedzyklasowo auto kasy wyzszej powinno byc bardzij komfortowe, niestety nie moge sie wypowiedziec rzetelnie poniewaz nie mialm przyjemnosci jezdzic insignia
Komentarz
-
-
Maicroft, dlatego masz diesla :diabelski_usmiech
W Audi A6 C6 2.0 TDI wskazówka pełności baku z przyjemnością bardzo powoli spada.
W Octavii mniej więcej spada równo z przyjemnym przyrostem prędkości na liczniku :lol:ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
Nie jeździłem automatem Opla niestety. Z DSG miałem kiedyś jazdę próbną i nie wiem czym tam się aż tak ekscytować 8) No zmienia biegi sama i już, tego właśnie oczekuję od automatuZamieszczone przez MorgothWedle wszystkich testów automat Opla na może się nawet równać z DSG.Zamieszczone przez perfexOctavia RS 2.0 TFSI(200) DSG vs. Insignia 2.0T (220) Automat
Klasycznymi automatami trochę jeździłem (Mazda, Jeep) i specjalnej różnicy nie widziałem. Oczywiście skrzynie typu CVT albo MCP (skrzynia "ręczna" z siłownikiem zmieniającym biegi) to powinna być porażka. Ale przy w miarę normalnej jeździe róznica między DSG a klasycznym przyzwoitym automatem 6-biegowym nie powinna być porażająca jak sądzę.
A automat chcę bo w Wawie "jazda" oznacza głównie stanie i mam już dosyć sprzęgła :cry:
[ Dodano: Pią 09 Kwi, 10 14:01 ]
Ta teoria jest właściwa :lol: Tylko że to nie ja ustawiam cenniki w SkodzieZamieszczone przez locaj85to auta z dwoch roznych klas wiec insignia ma lekk przewage na starcie
klasowo to nalezalyby porowac auta w taki sposob,
OCTAVIA- ASTRA
INSIGNIA-SUPERB
Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
nie do końca, bo octavia jest moim zdaniem wytworem pośrednim między astrą a insignią.Zamieszczone przez locaj85to auta z dwoch roznych klas wiec insignia ma lekk przewage na starcie
klasowo to nalezalyby porowac auta w taki sposob,
OCTAVIA- ASTRA
INSIGNIA-SUPERB
a miedzyklasowo auto kasy wyzszej powinno byc bardzij komfortowe, niestety nie moge sie wypowiedziec rzetelnie poniewaz nie mialm przyjemnosci jezdzic insignia
Ople się popsuły, zwłaszcza mocno wadliwe "Vectra c", dlatego już nie wyszła Vectra "d" lecz insignia. Miejmy nadzieje że nie okaże się tak wadliwa jak vectry.
Porównując te auta rzeczywiście insignia ma przewagę na starcie. Jako główną przewagę dałbym zwiększony rozstaw osi, co zdecydowanie odbija się na utrzymaniu auta w zakrętach. Vectra/insignia duuużo lepiej się prowadzi od Octavi. Octavia to taki przerośnięty golf.
Z tytułu tematu - zdecydowanie insignia.
Komentarz
-
-
DSG szybciej zmienia biegi niż ten 6-biegowy automat w Oplu Insigni i to jest zasadniczy plus. Jeśli szybkość zmiany biegów nie ma dla Ciebie znaczenia, bo będziesz z auta korzystał tylko w Wawie (jak piszesz), to ... po co Ci aż takie modele i moce?Zamieszczone przez perfexNie jeździłem automatem Opla niestety. Z DSG miałem kiedyś jazdę próbną i nie wiem czym tam się aż tak ekscytować 8) No zmienia biegi sama i już, tego właśnie oczekuję od automatu
Klasycznymi automatami trochę jeździłem (Mazda, Jeep) i specjalnej różnicy nie widziałem.
Zerknij na spalanie Opla, 14 litrów w mieście ...
Stare Ople owszem, ale Insignia, a za nią nowa Astra to jedyne koła ratunkowe jakie Opel obecnie ma (Merivy nie liczę, bo jeszcze jej nie ma w sprzedaży we wszystkich krajach Europy). Musieli się postarać i to bardzo, więc to zrobili.Zamieszczone przez se@lOple się popsuły, zwłaszcza mocno wadliwe "Vectra c", dlatego już nie wyszła Vectra "d" lecz insignia. Miejmy nadzieje że nie okaże się tak wadliwa jak vectry.
Co do wielkości, nowa Astra jak najbardziej nawiązuje wielkością do Octavii. Oczywiście pomijając bagażnik, ale nie każdemu potrzebna taka przestrzeń, za to ma większy rozstaw osi (za to mniej miejsca z tyłu).
Plusem Insigni jest udany design, tylko że to w sumie cały czas nowy model, a Octa jest już sprawdzona i poprawiona.
Co do cen, jeśli Insignia wychodzi porównywalnie ze Skodą, to sorki, ale Skoda jest za droga, bo to nie ta klasa.
Dokładnie :roll:Zamieszczone przez se@lOctavia to taki przerośnięty golf.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
niekoniecznie przerosniety, porownujac takie same nadwozia np, combi golf nie ejst mniejszy, nie porownujmy liftbacka z hatchbackiem bo w kabinie miejsca jest tyle samoZamieszczone przez se@lPorównując te auta rzeczywiście insignia ma przewagę na starcie. Jako główną przewagę dałbym zwiększony rozstaw osi, co zdecydowanie odbija się na utrzymaniu auta w zakrętach. Vectra/insignia duuużo lepiej się prowadzi od Octavi. Octavia to taki przerośnięty golf.
Komentarz
-
Komentarz