zagazowanie 1,4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcink_1
    Rider
    • 2010
    • 312

    Panowie.
    Zrobiłem na szybko kalkulację i przy założeniu, że Vialle kosztuje 9000 zł, to i tak sie szybciej zwróci niż ta instalacja co pali gaz i benzynę i kosztuje 6 000 zł.

    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz

    • martab99
      Drive
      • 2011
      • 41

      Zamieszczone przez Maicroft
      Zamieszczone przez martab99
      gdzie założyli 400 DI do Golfa 1.4. Po kilkunastu tys km okazało się, że auto użytkowane głównie w warunkach miejskich spala realnie ok 3 l Pb na każde 100 km
      A mowilem. U mnie obstawialbym, ze mogloby to byc nawet 4l Pb, czeste postoje itd.
      No więc właśnie, to głównie kwestia warunków użytkowania, bo z tego co mówili, podczas wyjazdu na wakacje (2.5k km) spalanie Pb spadło do ok 1 litra.

      W moim przypadku byłoby pewnie podobnie jak w Twoim, tj, 80% przebiegu to miasto, a w ramach tego miasta 30% to stricte stanie w korku :roll:
      I tu zbliżamy się do granicy w spalaniu 50/50 a to już zupełnie przestaje się kalkulować, bo wtedy cena LPG jest równa dopłacie do TDI...
      Pozdrawiam,

      Marcin

      Audi S8

      Komentarz

      • Psycho Dad
        Rider
        • 2009
        • 629

        Zamieszczone przez marcink_1
        Panowie.
        Zrobiłem na szybko kalkulację i przy założeniu, że Vialle kosztuje 9000 zł, to i tak sie szybciej zwróci niż ta instalacja co pali gaz i benzynę i kosztuje 6 000 zł.

        Pozdrawiam
        Marcin
        Ciekawe jakie założenia przyjąłeś ...
        Założył ktoś staga 400 ? bo za 3500 to mnie zaczyna korcić.
        Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

        Komentarz

        • Damian-jg
          Ambiente
          • 2008
          • 229

          Ja montuje Tartarini. Współpracuje z OBD. Ostatnio zagazowałem Bravo 1,4 T- Jet. Koszt ok 3600 jak sie nie mylę. Możliwość ustawienia rozruchu ciepłego silnika na LPG, oraz udział benzyny w wysokich obrotach ale to akurat w tym silniku nie było potrzebne. Spalanie LPG w stosunku do Pb niecałe 10% wiecej.
          FIAT Service

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Tak mnie jeszcze naszlo. Przeciez kazda sekwencja w takim 1.6 pali benzyne. Srednio wychodzi 0,5-1l/100km. No to jak tu pali 1,5l-2l to az takiej tragedii nie ma.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Andrzej.P
              RS
              • 2011
              • 1516
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez Maicroft
              Tak mnie jeszcze naszlo. Przeciez kazda sekwencja w takim 1.6 pali benzyne. Srednio wychodzi 0,5-1l/100km. No to jak tu pali 1,5l-2l to az takiej tragedii nie ma.
              Poza tym, że podpiera się beną na wolnych, to ta proteza do TSI kosztuje ponad 6 tys. zł.

              W przypadku 1.6 to można ustawić, aby ciepły silnik odpalać na gazie (zimny też ). Względnie krótkie czasy pracy na benie.

              Gaz w TSI to jedynie Vialle z ich bezpośrednim wtryskiem - o ile ktoś może sobie na taką instalkę pozwolić.
              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                No w 1.6 to ciezko sekwencje nauczyc na zimnym zapalac na gazie, chyba ze zimny to temperatura wody na poziomie 25-30'C
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Andrzej.P
                  RS
                  • 2011
                  • 1516
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez Maicroft
                  No w 1.6 to ciezko sekwencje nauczyc na zimnym zapalac na gazie, chyba ze zimny to temperatura wody na poziomie 25-30'C
                  Zależy jak zostanie ustawiona instalka i na co pozwala jej soft. Co do LR to nie miałem okazji widzieć takowej podpietej pod kompa, ale np. taki STAG ma opcję startu na gazie.
                  Ew. obniżenie temp. przełączenia na np. 10*C i praca na benie jest zredukowana do min.
                  Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                  Komentarz

                  • Andys
                    Elegance
                    • 2007
                    • 762

                    Cóż, od 2-óch miesięcy nie robię niczego innego, jak czytanie na forach poświęconych LPG na temat Staga 400DPI i Vialle LPdi. Rozmawiałem już nawet z człowiekiem, który na zeszłorocznych targach gazowych zaprezentował Porshe Cayene Turbo S z gazem. W skrócie telegraficznym, Stag to nowość wśród instalacji IV gen. z dotryskami benzyny, które mają na celu nie tylko ochronę wtryskiwaczy benzynowych, ale także wysokociśnieniowej pompy paliwa w naszych silnikach (TSI), nowość polega na tym, że jest to dotychczas jedyna z instalacji tego typu, która zapewnia zasilanie silnika gazem w całym zakresie obciążenia silnika (w tym także bieg jałowy), czyli nie tak jak pozostali (BRC, Elipgaz, KME) gdzie bieg jałowy to tylko benzyna. Niestety nie zmienia to faktu, że dla kogoś, kto większość przebiegu realizuje w mieście, zużycie benzyny dochodzące do 40% całkowitego spalania, powoduje brak opłacalności w jej montażu. Żeby nie było zbyt różowo, Vialle poza ceną ma niestety jeszcze jedną poważną wadę (podobno rozwiązaną aktualizacją firmware`u z grudnia zeszłego roku), mianowicie instalacja ta z techniczego powodu, nie umożliwia szybkiej zmiany paliwa, którym zasilany jest silnik. To znaczy, że jeśli wyłączyliśmy go na gazie, nie odpalimy go na benzynie, gdyż tzw. moduł zmiany paliw, a także wysokociśnieniowa pompa paliwa, przewody, listwa z wtryskiwaczami napełnione są gazem. Nie byłoby w tym niczego strasznego, gdyż instalacja dedykowana jest do pracy na samym gazie, więc do odpalania na gazie również, niestety okazało się, że w temp. poniżej +10 stopni Celsjusza, auta miały problem z odpalaniem. Rozmawiałem również z człowiekiem, który zamontował LPdi do Octavii 1.8TSI 4x4 i jest zadowolony, choć niestety problem z odpalaniem na gazie również go nie ominął. Czekam na potwierdzenie, że nowy firmware rozwiązał problem i na ... wzmocnienie złotówki
                    Pozdrawiam,
                    Andys

                    Komentarz

                    • martab99
                      Drive
                      • 2011
                      • 41

                      Rozmawiałeś z Sebastianem ze Zbrosławic?
                      Pozdrawiam,

                      Marcin

                      Audi S8

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        Ale niech to bedzie 40% benzyny, to dalej jest 40% oszczednosci kosztow tak na oko liczac biorac pod uwage wyzsze zuzycie LPG niz Pb. Najwieksza pomylka jest cena instalacji fabrycznej, te dokladane maja duzo normalniejsza cene.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Northeusz
                          RS
                          • 2010
                          • 1677
                          • Octavia I (1U2)
                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Ale niech to bedzie 40% benzyny, to dalej jest 40% oszczednosci kosztow tak na oko liczac biorac pod uwage wyzsze zuzycie LPG niz Pb. Najwieksza pomylka jest cena instalacji fabrycznej, te dokladane maja duzo normalniejsza cene.
                          Ciekawe Maicroft, ile osób (czy w ogóle takie były) wzięło instalkę do 1.4TSI w salonie podczas kupna samochodu. Bo tak jak piszesz, za cenę 6350 PLN (wg konfiguratora) to żaden interes. Stag DI nie wiem ile kosztuje normalnie, ale z tego co pisali na forum passata, to w okresie promocyjnym, do końca ubiegłego roku kosztował 3000 - 3500 PLN do silników 2.0 200 KM. Tutaj jest to cena na prawdę opłacalna, bo jest to niewiele, wyższa lub na równi jak cena najnormalniejszej sekwencji do silników MPI

                          [ Dodano: Nie 22 Sty, 12 23:11 ]
                          Zamieszczone przez Andys
                          ...nowy firmware rozwiązał problem i na ... wzmocnienie złotówki
                          To szybciej pewnie ten soft ujrzy światło dzienne, niż korzystny kurs naszej wspaniałej waluty wpłynie na jakąś widoczną obniżkę LPDi
                          Pozdrawiam
                          Northeusz

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            Te instalacje STAGa to Niemcy montuja u nas wiec nie jest z nimi raczej tak zle.

                            Niech po miescie taki 1.8TSI pali 4Pb i 7LPG to dalej jest lepiej niz 10Pb. Bo to 45zl vs 60zl tak na szybko liczac. W trasie korzysc z LPG moze byc wieksza. Wiec odrobienie 3tys pojdzie szybciej niz 6500tys.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Andys
                              Elegance
                              • 2007
                              • 762

                              Zamieszczone przez martab99
                              Rozmawiałeś z Sebastianem ze Zbrosławic?
                              Dokładnie właśnie z nim rozmawiałem. Jest warsztatem partnerskim AC i sam stwierdził, że Stag 400DPI po mieście przyniesie mi znikome korzyści finansowe.

                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Niech po miescie taki 1.8TSI pali 4Pb i 7LPG to dalej jest lepiej niz 10Pb
                              Niestety rachunek nie jest taki prosty, nie można już liczyć tak prosto zwiększenia zużycia gazu w stosunku do zużycia benzyny, gdyż ciężko porównywać zasilanie silnika benzyną przy wtrysku bezpośrednio do komory spalania i zasilania gazem przy wtrysku pośrednim do kolektora. Moje 1.4TSI w mieście Łodzi, na krókich dystansach w korkach, pali 10l. benzyny. Licząc spalanie jako 12l mix`a LPG z Pb, przy założeniu 0,4*12=4,8 i 0,6*12=7,2
                              Teraz, 4,8*5,63 + 7,2*2,92 = 27 + 21 = 48zł vs 56zł na Pb, czyli oszczędność 8zł na 100km. BTW, Stag 400DPI kosztuje teraz koło 4tys. zł.
                              Pozdrawiam,
                              Andys

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                No i tak zle nie jest. W pesymistycznym wariancie po 50kkm nastapi punkt 0.

                                Hmm, ciekawe ile mnie by palil ten 1.4TSI. Sieczkarnia pali idealnie 9l przy dystansach po 3km kazdy :lol:
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  No i tak zle nie jest. W pesymistycznym wariancie po 50kkm nastapi punkt 0.
                                  Ale nie jest to fakt zachęcający do montażu. Co prawda na forum passata podają nieco bardziej optymistyczne spalania, ale co samochód to inaczej. Vialle drogi i wozi się z jakimiś problemami, w Stagu cała nadzieja, bo cena w miarę przystępna i może jakoś dopracują te proporcje PB/LPG, o ile da się to dopracować. Dzisiaj rozmawiałem z kilkoma gaziarzami i rzeczywiście podawali proporcje dla Staga przy jeździe w mieście 30%/70% PB/LPG lub lepsze na korzyść LPG. I tak naprawdę w tej chwili ludzie podczas montażu rozważają tylko Staga lub rzadziej (sporo rzadziej) Vialle. W przytoczonych przeliczeniach 8 zł zysku na każde 100 km raczej nie jest to wynik, którego oczekiwałby kierowca mający TSI/FSI + LPG.
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • Andys
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 762

                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Hmm, ciekawe ile mnie by palil ten 1.4TSI. Sieczkarnia pali idealnie 9l przy dystansach po 3km kazdy :lol:
                                    Cóż, ja najczęściej robię 7km i gaszę silnik, tyle że jeśli już go nagrzeję, silnik widuje czasami
                                    "odcinkę". Nigdy nie twierdziłem, że 1.4TSI pali tyle samo co Diesel, ale uważam, że zadziwiając większość właścicieli 2l. wolnossaków, 10l. w mieście w turbobenzynie nie jest złym wynikiem. W końcu tyle palą w mieście 1.6 MPI.
                                    Pozdrawiam,
                                    Andys

                                    Komentarz

                                    • Tippo
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1349
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM



                                      Zapowiada, ze wkrotce beda to miec




                                      Producent podaje, ze spala tylko lpg, do tego niby 10% wzrasta "efektywnosc" silnika, ciekawe>??
                                      Mysle, ze jak cena nie zabije, to bedzie hit w tsi

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        Pytanie ile to jest dobra cena

                                        Jak 9 tys to slabo to widze.

                                        Ciekawe czemu silnika 2.0TSI Octavii nikt nie chce gazowac
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • lukaszz
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 167

                                          Napisałem wczoraj do nich z ciekawości – poniżej odpowiedz:
                                          Witam,
                                          montaż instalacji ciekłego wtrysku gazu Vialle LPdi (auto jeżdzi w 100% na gazie LPG) kosztuje obecnie ok. 8 500 PLN. Jest to instalacja dedykowana do konkretnego auta. Prosimy sprawdzać dostępność aplikacji na naszej stronie: www.vialle.com.pl -> zakładka: Forum -> dział: Wtrysk bezpośredni LPdi.
                                          W razie zainteresowania proszę o kontakt - doradzimy autoryzowany zakład montażu.

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            No to sie nie pomylilem. Pytanie czy to cala instalacja, czy jeszcze butla w kolo,wlew, waz pod maske ekstra i ciekawe co z robocizna.

                                            No to 9kpln przejezdzic to teoretycznie tylko jakies 40tys km, wiec nie jest zle.

                                            Ale jak w 100%, a zapala na czym ?? Jak w 100% na LPG to zbiornik Pb mozna wywalic i tam probowac wcisnac butle
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Northeusz
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1677
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                              Zamieszczone przez lukaszz
                                              Napisałem wczoraj do nich z ciekawości – poniżej odpowiedz:
                                              Witam,
                                              montaż instalacji ciekłego wtrysku gazu Vialle LPdi (auto jeżdzi w 100% na gazie LPG) kosztuje obecnie ok. 8 500 PLN. Jest to instalacja dedykowana do konkretnego auta. Prosimy sprawdzać dostępność aplikacji na naszej stronie: www.vialle.com.pl -> zakładka: Forum -> dział: Wtrysk bezpośredni LPdi.
                                              W razie zainteresowania proszę o kontakt - doradzimy autoryzowany zakład montażu.
                                              Prins DLM będzie droższy lub sporo droższy od Vialle LPDi. Obydwie instalacje nie stanieją pewnie jeszcze długo, ponieważ wszystkie inne od tych dwóch działają na zasadzie dotrysków, więc na zasadzie rozwinięcia dotychczasowych instalacji. Nowość i posiadanie nowszej technologii ceni się i kosztuje . Systemy Vialle i Prinsa w zasadzie konkurencji nie mają jak narazie. Prins na targach swój system przedstawił w 500-konnym Cayenne Turbo, gdzie pracował bez problemów, więc mniejsze silniki (czyli w zasadzie wszystkie) ograną bez większych problemów. Szykują instalacje do VW, Fordów i BMW - wszystkie dedykowane.

                                              [ Dodano: Czw 23 Lut, 12 12:57 ]
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              No to sie nie pomylilem. Pytanie czy to cala instalacja, czy jeszcze butla w kolo,wlew, waz pod maske ekstra i ciekawe co z robocizna.
                                              Z tego co się dowiadywałem o montażu Vialle, ta cena to za całość już ze wszystkim.

                                              No to 9kpln przejezdzic to teoretycznie tylko jakies 40tys km, wiec nie jest zle.

                                              Ale jak w 100%, a zapala na czym ?? Jak w 100% na LPG to zbiornik Pb mozna wywalic i tam probowac wcisnac butle
                                              Można zapalać na LPG i nie używać PB wogóle Jednak dla zwykłej przyzwoitości i spokoju czasami chyba warto przełączyć na "droższą taryfę"
                                              Pozdrawiam
                                              Northeusz

                                              Komentarz

                                              • Tippo
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1349
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                Ten ich marketing sugeruje, ze na lpg toto bedzie jezdzic lepiej niz na pb :diabelski_usmiech
                                                Ciekawym czy praktyka potwierdzi teorie, jesli tak, za 2 lata to montuje :P

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  Mnie ciekawi zuzycie paliwa, bo fizyki nie da sie oszukac i zeby czegos bylo o 10% wiecej to czegos innego musi byc wiecej o co najmniej 20%, wiec taki TSI bedzie palil 12l gazu w miescie tak spokojnie, jak odpadnie praca na benzynie to jeszcze z 1l wiecej bez problemu.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...