Kolejne dwa miesiace prawie uplywaja wiec ponawiam pytanie.
Czy ktos odebral jakies auto z ta fabryczna instalacja LPG za ~6500zl i moze powiedziec jakies sa realne koszty ekploatacji. :?:
W koncu tylu milosnikow LPG mamy na forum :roll:
W sumie Maicroft masz racje, ale w sytuacji TSI i LPG sytuacja jest jak narazie paradoksalna . Jak narazie są to samochody nowe, młode i najczęściej u pierwszych właścicieli, którzy wykładając gruuube kwoty nie są nawet zainteresowani oszczędnościami w postaci LPG. Nie wspomnę, że jakiś czas temu nie było działających rozwiązań, a obecne są działające, ale w jakim stopniu efektywne - nie wiem . Ale niech minie jeszcze trochę czasu, silniki TSI trafią do kolejnych właścicieli, ich wartości pieniężne nie będą już tak wysokie jak obecnie rocznych czy 2-letnich samochodów, potentaci jak Landi, Prins czy inni ogarną temat jeszcze lepiej i doczekasz się postów z opiniami i osiągami co do oszczędności TSI & LPG . Bajdełej: Prins już zakończył testy TSI i LPG, Były one prowadzone na Audi oraz VW i żeby nie było - w krajach Beneluxu, nie u nas. Prins jako jedyny chyba stara się przetestować każdy silnik w każdym samochdzie i tak powstaje kompletny zestaw pod dany silnik w danym modelu koncernu VAG. Pełnej listy ofertowej jeszcze nie ma, ale lista powiększa się z biegiem czasu. Niech tylko ceny paliw podążają tak jak obecnie, czyli wszystko co inne niż LPG do góry, bo LPG jako jedyne delikatnie w dół to TSI z LPG nie będzie już cudem, a faktem . Prosta kalkulacja: kupuję nowy samochód za kilkadziesiąt tys + 6500 za instalkę = sorry, to rzeczywiscie brzmi jak pomyłka. Po kilku latach jednak: kupuję używany za powiedzmy 30 tys, do tego instalka za 3000 - 4000 (zakładam, że stanieje) = to już brzmi rozsadniej.
Mam kolegę co ma passata (chyba b5 - z 2002 r.) z silnikiem 1.8 T 160 km. Ma tam gaz i wszytsko mu hula jak trzeba. Jak rozumiem ten jego passat ma silnik 1.8 turbo.
I teraz pytanie: czy 1.4 turbo i 1.8 turbo aż tak bardzo się różnią od 1.8 turbo (tego starszego), że trzeba nowe instalacje gazowe wymyślać ?
Mam kolegę co ma passata (chyba b5 - z 2002 r.) z silnikiem 1.8 T 160 km. Ma tam gaz i wszytsko mu hula jak trzeba. Jak rozumiem ten jego passat ma silnik 1.8 turbo.
I teraz pytanie: czy 1.4 turbo i 1.8 turbo aż tak bardzo się różnią od 1.8 turbo (tego starszego), że trzeba nowe instalacje gazowe wymyślać ?
różnią się zasadniczo i trzeba wymyślać
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
A tak z ciekawości spytam.
Mam kolegę co ma passata (chyba b5 - z 2002 r.) z silnikiem 1.8 T 160 km. Ma tam gaz i wszytsko mu hula jak trzeba. Jak rozumiem ten jego passat ma silnik 1.8 turbo.
Importer w Polsce właśnie czasowo wycofał instalację LPG do silnika 1.4 TSI z uwagi na pojawiające się usterki - nie wyjaśniono jednak, o co chodzi....Chyba Landi Renzo musi jednak dopracować nieco to wszystko. Średnio to wszystko widzę...
Podobno tak, ale poza tym Skoda Auto Polska sama ma ze 2 sztuki Octy 1.4 TSI z LPG i być może w ich autach też coś nie tak...Nikt Ci do końca nie powie jak jest.
Z opłacalnością LPG w silnikach TSI też nie jest tak różowo (chyba). Przy obrotach poniżej 1200 czy 1500 przełącza się na Pb (czyli jak się stoi na światłach na przykład). No i co któryś cykl pracy wtryskiwaczy idzie benzyna (1 na 10 czy jakoś tak). Przypuszczam, że w mieście gazu będzie palić mniej niż samej benzyny, ale spokojnie 2 czy 3 litry Pb na 100 km po mieście dojdzie przy takiej pracy instalacji.
Natomiast Vialle podobno opracowało instalacje, która podaje gaz i benzynę tymi samymi wtryskiwaczami i tam można jeździć na gazie w zasadzie cały czas (ale cena chyba jest zaporowa - podobno co najmniej 10tys PLN). I z tego co słyszałem w zakładach montujących instalacje, Vialle jest czułe na jakość gazu i w Polsce szybko padają pompy od gazu (Vialle ma pompę w zbiorniku gazu). Podobno z tego powodu Toyota zrezygnowała z fabrycznego montażu gazu (a pamiętam, że były kiedyś Corolle z fabrycznymi Vialle)
Ja też bym nie gazował TSI-ka. Instalacje do tych silników, to cały czas wielka niewiadoma i nie można mieć pewności jak będą zachowywać się podczas eksploatacji. Ich duży koszt, plus konieczność wtryskiwania benzyny co kilka cyklów wtrysku gazu powoduje, że ich instalacja nie jest już tak opłacalna. Ja tam bym nie ryzykował........
Link do artykułu o targach LPG. Wymyślili najnowsze instalacje, które wtryskują gaz w fazie ciekłej przez ori wtryski. Nie trzeba już dziurawić głowicy ani spalać benzyny w trakcie cyklu. Suuuuper Tylko jeszcze się nie dokopałem ile to to kosztuje.
Link do artykułu o targach LPG. Wymyślili najnowsze instalacje, które wtryskują gaz w fazie ciekłej przez ori wtryski. Nie trzeba już dziurawić głowicy ani spalać benzyny w trakcie cyklu. Suuuuper Tylko jeszcze się nie dokopałem ile to to kosztuje.
Takie "najnowsze" instalacje sa juz dostepne od wielu lat a kosztuja duzo - 8-10 tys.
Link do artykułu o targach LPG. Wymyślili najnowsze instalacje, które wtryskują gaz w fazie ciekłej przez ori wtryski. Nie trzeba już dziurawić głowicy ani spalać benzyny w trakcie cyklu. Suuuuper Tylko jeszcze się nie dokopałem ile to to kosztuje.
Pewnie chodzi o Vialle LPDi. System zacny, bo składający się z minimalnej ilości elementów i nie ingerujący w silnik. Jednak bardzo zacnie ingeruje w kieszeń/konto . Cena takiego zestawu to średnio ok 2900 EUR. Może jak wejdzie na rynek to z biegiem czasu cena spadnie. Opłacalność w przypadku tej instalacji jest liczona inaczej, ponieważ tutaj można jeździć wgoóle bez benzyny, w tym rozruch silnika również na LPG.
Link do artykułu o targach LPG. Wymyślili najnowsze instalacje, które wtryskują gaz w fazie ciekłej przez ori wtryski. Nie trzeba już dziurawić głowicy ani spalać benzyny w trakcie cyklu. Suuuuper Tylko jeszcze się nie dokopałem ile to to kosztuje.
Takie "najnowsze" instalacje sa juz dostepne od wielu lat a kosztuja duzo - 8-10 tys.
Ten system akurat jest nowy. Uznawany za VI generację i niejako następca systemu wtrysku gazu w fazie ciekłej - również Vialle.
Link do artykułu o targach LPG. Wymyślili najnowsze instalacje, które wtryskują gaz w fazie ciekłej przez ori wtryski. Nie trzeba już dziurawić głowicy ani spalać benzyny w trakcie cyklu. Suuuuper Tylko jeszcze się nie dokopałem ile to to kosztuje.
Pewnie chodzi o Vialle LPDi. System zacny, bo składający się z minimalnej ilości elementów i nie ingerujący w silnik. Jednak bardzo zacnie ingeruje w kieszeń/konto . Cena takiego zestawu to średnio ok 2900 EUR.
Link do artykułu o targach LPG. Wymyślili najnowsze instalacje, które wtryskują gaz w fazie ciekłej przez ori wtryski. Nie trzeba już dziurawić głowicy ani spalać benzyny w trakcie cyklu. Suuuuper Tylko jeszcze się nie dokopałem ile to to kosztuje.
Takie "najnowsze" instalacje sa juz dostepne od wielu lat a kosztuja duzo - 8-10 tys.
Ten system akurat jest nowy. Uznawany za VI generację i niejako następca systemu wtrysku gazu w fazie ciekłej - również Vialle.
Sam lpdi moze jest i nowy, ale koncepcja wtrysku w fazie cieklej nie, a o to mi chodzilo. Cena jest chyba troche nizsza niz 2900 EUR
W sumie to i tak się opłaca. Cena diesla i tsi z gazem za 2500 euro jest równa w zakupie. Gaz przez pół tańszy niż ropa:
Spalanie ropniaka-6L (6x5,05zł=30,3zł).
Spalanie tsi z gazem 10L (10x2,50=25zł)
Jeśli chodzi o koszty przeglądów instalacji to są pomijalne, gdyż w ropie te koszty obsługi są wyższe niż benzyny. Mówię tu o droższych olejach, szybciej zużywających się klockach i tarczach itp.
Sumując Tsi tańsze w użytkowaniu, aczkolwiek nie wiem jak VAG w najnowszych silnikach z trwałością. Teraz mam diesla 2.2 HDI 136KM z 2003 i jest dramat. Nie chcę więcej diesla, tylko mocną i tanią w utrzymaniu benzynę. Auto i tak będzie na kredyt, więc rok więcej do spłaty (te 10k kosztów instalacji) nie robi mi różnicy....
Macie namiary kto w Polsce montuje i serwisuje takie cuda?
Sumując Tsi tańsze w użytkowaniu, aczkolwiek nie wiem jak VAG w najnowszych silnikach z trwałością. Teraz mam diesla 2.2 HDI 136KM z 2003 i jest dramat. Nie chcę więcej diesla, tylko mocną i tanią w utrzymaniu benzynę.
gdyż w ropie te koszty obsługi są wyższe niż benzyny
wyższe niż benzyny, ale zależy jakiej, w tej chwili zobaczymy jeszcze jakie są koszta obsługi benzyny np. z bezpośrednim wtryskiem, dwumasą i sprężarką :idea:
[ Dodano: Sob 19 Mar, 11 15:15 ]
Zamieszczone przez t271828
koncepcja wtrysku w fazie cieklej
to rzeczywiście stara historia, ale wielokrotnie słyszałem, że w związku z niską jakością naszego LPG - nie do zastosowania w Polsce - nie wiem ile w tym prawdy?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Dobrze prawisz SZKODA. Osobiście turbin się nie boję. Jak zajadę turbo na benzynie, to i w gazie zajadę. W dieslu robiłem turbo za 1300zł (demontaż trwał dwa dni). Bardziej boję się dwumasy i wtrysków. No i tego cudowania z instalacją, bo tu faktycznie każde odstępstwo od normy jeśli chodzi o mieszankę ma kolosalny wpływ na trwałość i w ogóle "być" lub "nie być" silnika.
Podejrzewam, że skończy się u mnie na OIIFL 1.6 MPI z gazem. Oszczędzę na silniku i dopasę gadzinę wyposażeniem. Dałem radę w C8 ze 136KM (auto waży 1800kg), to dam radę ze 100KM w oKcie.
@soczek
Nie przeczę...poprostu mam dylematy Nie chcę kupować używki, tym bardziej diesla. Budżet z drugiej strony jest ograniczony. Głośno więc myślę i szukam alternatyw. Może trafię na kogoś, kto miał ten sam problem jak ja i coś się pojaśni.
Pracuję na działalności. Raz jest tak, że mógłbym kupić i utrzymać Superba 3.6L 4x4 i śmigać na benzynie. Niestety są chwile kiedy nie mam na ropę do diesla w pandzie 1.3 multijet. Dlatego potrzebuję złotego środka. Postanowiłem wziąć pod uwagę auto o słabszym motorze, ale tym samym tańsze(wspomniana 1.6 mpi) w utrzymaniu. Niepotrzebnie wlazłem do Was na forum, bo byłem zdecydowany na nowego toura w combi. Wyszedł coś koło 65kzł. Im więcej czytam, tym bardziej przekonuję sie do bezsensowności tego zakupu...i od nowa Polska Ludowa...konfigurator/forum/www/konfigurator/forum .... zeświruję
Owszem, ale tylko połowa "owszem" . Cała istotą jest tutaj sposób podania LPG przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe, a nie poprzez dodatkowe wtryskiwacze LPG, jak to miało miejsce w LPi.
Cenę, którą podałem dotyczy instalacji w Audi, nie pamiętam dokładnie silnika, więc nie będę pisał szczegółów i cena owa pochodzi od holenderskiego Vialle (stąd właśnie w EUR). Być może obecnie cena ta spadła, tego nie wiem.
[ Dodano: Nie 20 Mar, 11 01:33 ]
Zamieszczone przez szkoda
Zamieszczone przez Redskull
gdyż w ropie te koszty obsługi są wyższe niż benzyny
wyższe niż benzyny, ale zależy jakiej, w tej chwili zobaczymy jeszcze jakie są koszta obsługi benzyny np. z bezpośrednim wtryskiem, dwumasą i sprężarką :idea:
[ Dodano: Sob 19 Mar, 11 15:15 ]
Zamieszczone przez t271828
koncepcja wtrysku w fazie cieklej
to rzeczywiście stara historia, ale wielokrotnie słyszałem, że w związku z niską jakością naszego LPG - nie do zastosowania w Polsce - nie wiem ile w tym prawdy?
Jest to prawda szkoda, ponieważ nasz LPG uszkadzał często wysokociśnieniową pompę gazu, co tylko sporadycznie zdarzało się na zachodzie. Poza tym instalki LPi były drogie i się nie przyjęły, ponieważ kolektor był wysyłany do producenta, do Vialle i tam były umieszczane wtryskiwacze. A dokładniej Vialle przygotowywało kolektory pod dany silnik (montaż wtryskiwaczy wg matrycy, aby zachować dokładność) i przy montażu wstawiany był kolektor od Vialle, a do Vialle był wysyłany kolektor oryginalny z samochodu, gdzie była montowana instalacja - na zasadzie powiedzmy wymiany. Takie cuda przy klasycznej instalacji sekwencyjnej czyniły te drugie w zasadzie bezkonkurencyjne cenowo.
I żeby wszystkich pogodzić Vialle ma w ofercie instalacje LPdm - czyli LPG w dieslu.
[ Dodano: Nie 20 Mar, 11 01:56 ]
Zamieszczone przez t271828
Zamieszczone przez Redskull
Z tym, że ja nie chcę rezygnować z mocy. Takie 1.8 tsi będzie w sam raz
To idz w pojemnosc
Popieram zdecydowanie. Kupuj wolnossaka 3.0 V6 i w LPG go . Masz brak turbo, kół dwumasowych i innych DPF-ów.
Komentarz