Od wczoraj ponownie dostępna jest instalacja LPG dla silnika 1.4 TSI w Octavii - cena to 6350 zł brutto.
zagazowanie 1,4 TSI
Zwiń
X
-
cena nie wąska :shock:Zamieszczone przez OctavianosOd wczoraj ponownie dostępna jest instalacja LPG dla silnika 1.4 TSI w Octavii - cena to 6350 zł brutto.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Mnie natomiast zastanawia inna sprawa: jeśli wtryskiwany jest do cylindra ciekły LPG to szczególnie zimą mogą chyba być problemy z rozruchem... Vialle proponuje swój system Liquid Propane Direct Injection ale przynajmniej z nazwy wynika że paliwem jest tutaj PROPAN a więc gaz który wrze w niższej temperaturze (łatwiej paruje) niż butan (składnik "naszego" LPG). Czy zatem mieszanina propan-butan nadaję się do bezproblemowo do zasilania silników z wtryskiem w fazie ciekłej? Szczególnie w naszej strefie klimatycznej ?Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
No ciekaw jestem.
Juz raz byly te instalacje i jakos nikt na forum nie ujawnil sie ze ma takie cos - pomijam kogos kto niby testowal dla Landi ?? Tez zero odzewu :lol:
6,5kpln, to juz nie jest malo, biorac pod uwage, ze dalej bedzie spozywac jakies 10-30% benzyny na 100km - nawet przy jazdach w trasie :idea:
No nic mozna zamowic, teraz to na swieta bedzie do odebrania
Komentarz
-
-
Bylo juz duzo na ten temat - instalacja klasyczna, z dotryskiem benzyny oraz dodatkowo przelacza sie na benzyne ponizej "ilus tam" obrotow.Zamieszczone przez abcdeKtoś może wie co to jest za instalacja dokładnie?
Chodzi mi czy benzyna co jakiś czas jest podawana czy gaz w fazie ciekłej ciągle?
Komentarz
-
-
Możesz sobie dokonfigurować LPG za ponad 6000 pLN.Zamieszczone przez OctaviaFLKrakChyba faktycznie musi być cos na rzeczy.....bo oferta instalacji do TSI znikęła z oficjalnego najnowszego cennika.Zamieszczone przez fanOstatnio w ASO powiedzieli,ze nie montuja juz w ASO instalacji gazowych do 1.4 TSI,bo podobno nie chodza tak jak nalezy.
Komentarz
-
-
IMHO, nie opłaca się dopłacać 6350zł za instalację wtrysku sekwencyjnego IVgen. z dotryskami benzyny. Obecnie kilka firm posiada w swojej ofercie tego typu instalacje: KME DIEGO DI, Landi Renzo Omegas Direct (to co SAP proponuje), lada moment AC ma wprowadzić STAGa 400 DPI, Elpigaz Stella 4 DPI, Prins VSI DI. Wszystkie z nich to IV gen. z dotryskiem benzyny, różnią się między sobą podejściem do tematu, niektóre z nich (w niektórych silnikach TSI), pozwalają na zasilanie gazem w całym zakresie obciążenia silnika, dotryskując benzynę w celu ochrony wtryskiwaczy (niestety nie wszystkie silniki TSI ze względu na czasy wtrysków można zasilać w ten sposób). Osobiście od miesiąca czasu koresponduję z praktycznie wszystkimi producentami/dystrybutorami instalacji gazowych w tym kraju i utwierdzam się w przekonaniu, że tylko VI gen. LPdi Vialle ma sens pomimo swojej ceny w okolicach 8000zł. Nie wiem, czy ktoś już do tej pory napisał, że oprócz mniejszej liczby elementów w tych instalacjach, ponieważ rozprężenie gazu występuje w komorze spalania, zwiększa to współczynnik wypełnienia, co pozwala na (niewielkie, ale zauważalne) podniesienie mocy silnika w stosunku do zasilania benzyną (potwierdzone na hamowniach). Co do awaryjności pomp wysokociśnieniowych, umieszczonych w zbiorniku, oczywiście jest to prawda, że zanieczyszczenia gazu wpływają ujemnie na ich trwałość, ale ... większość z awarii pomp, została odnotowana w autach sprowadzonych z zachodu, z tradycyjnie dużymi przebiegami, nie zawsze właściwie serwisowanych w naszym kraju (filtr gazu znajduje się w pompie, na dodatek pompa smarowana jest olejem, którego stan trzeba przy serwisie instalacji skontrolować). W moim mieście są dwa zakłady montujące LPdi, jedna z firm nie miała jeszcze klienta
, druga zamontowała podobno w dwóch autach
. Największą ilością zamontowanych instalacji cieszy się dystrybutor na Polskę, firma LTA Polonia z Kielc (u którego cena jest najniższa).
Gdyby cena była bliższa 6 tys., byłbym już królikiem doświadczalnym (po mimo moich małych przebiegów rocznych, Octavią planuję jeździć "wieki" całe
, tak więc komentarze dotyczące opłacalności i "gazu do kuchenek" nie są przeze mnie brane pod uwagę))
Komentarz
-
-
No i obecnie Prins ma w swojej ofercie Direct Liqui Max do bezpośredniego wtrysku, również VI generacja. Jednak czy i gdzie to instalują to tego nie wiem.Zamieszczone przez AndysIMHO, nie opłaca się dopłacać 6350zł za instalację wtrysku sekwencyjnego IVgen. z dotryskami benzyny. Obecnie kilka firm posiada w swojej ofercie tego typu instalacje: KME DIEGO DI, Landi Renzo Omegas Direct (to co SAP proponuje), lada moment AC ma wprowadzić STAGa 400 DPI, Elpigaz Stella 4 DPI, Prins VSI DI. Wszystkie z nich to IV gen. z dotryskiem benzyny, różnią się między sobą podejściem do tematu, niektóre z nich (w niektórych silnikach TSI), pozwalają na zasilanie gazem w całym zakresie obciążenia silnika, dotryskując benzynę w celu ochrony wtryskiwaczy (niestety nie wszystkie silniki TSI ze względu na czasy wtrysków można zasilać w ten sposób). Osobiście od miesiąca czasu koresponduję z praktycznie wszystkimi producentami/dystrybutorami instalacji gazowych w tym kraju i utwierdzam się w przekonaniu, że tylko VI gen. LPdi Vialle ma sens pomimo swojej ceny w okolicach 8000zł. Nie wiem, czy ktoś już do tej pory napisał, że oprócz mniejszej liczby elementów w tych instalacjach, ponieważ rozprężenie gazu występuje w komorze spalania, zwiększa to współczynnik wypełnienia, co pozwala na (niewielkie, ale zauważalne) podniesienie mocy silnika w stosunku do zasilania benzyną (potwierdzone na hamowniach). Co do awaryjności pomp wysokociśnieniowych, umieszczonych w zbiorniku, oczywiście jest to prawda, że zanieczyszczenia gazu wpływają ujemnie na ich trwałość, ale ... większość z awarii pomp, została odnotowana w autach sprowadzonych z zachodu, z tradycyjnie dużymi przebiegami, nie zawsze właściwie serwisowanych w naszym kraju (filtr gazu znajduje się w pompie, na dodatek pompa smarowana jest olejem, którego stan trzeba przy serwisie instalacji skontrolować). W moim mieście są dwa zakłady montujące LPdi, jedna z firm nie miała jeszcze klienta
, druga zamontowała podobno w dwóch autach
. Największą ilością zamontowanych instalacji cieszy się dystrybutor na Polskę, firma LTA Polonia z Kielc (u którego cena jest najniższa).
Gdyby cena była bliższa 6 tys., byłbym już królikiem doświadczalnym (po mimo moich małych przebiegów rocznych, Octavią planuję jeździć "wieki" całe
, tak więc komentarze dotyczące opłacalności i "gazu do kuchenek" nie są przeze mnie brane pod uwagę))Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Krążę nieco wokół tematu, i na tą chwilę instalacja Vialle LPDi4 do 1.8 TSI to koszt 8500 pln. Niemałe, ale warto wziąć kalkulator do ręki. I tak w moim przypadku:
Założenie: przebieg roczny 18k km.
Czas użytkowania auta: 3 lata
KOSZTY PALIWA:
:arrow: 1.8 TSI 4x4, zakładam średnie spalanie 11l/100 km Pb95: 1980 l x 6 pln/l= 11800 pln, x3 lata= 35400 pln
:arrow: 2.0 TDI 4x4, zakładam średnie spalanie 7l/100 km ON: 1260 l x 5.80 pln/l= 7300 pln, x3 lata= 21900 pln
:arrow: 1.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 pln
2.0 TDI vs 1.8 TSI+ Vialle jest droższa o 2600 pln
Rożnica w kosztach paliwa w powyższym okresie to 4080 pln na korzyść LPG
Patrząc więc stricte znad kalkulatora wychodzi, że w okresie 3 lat zaoszczędzę w okolicach 7000 pln. Tak więc przy tak niskich przebiegach powstaje pytanie czy lepiej w ostatecznym rozrachunku zapłacić nieco więcej, ale mieć wszystko fabryczne, objęte pełną gwarancją w razie czego...?
Oczywiście wygląda to inaczej dla kogoś, kto jeździ 30-40 czy więcej tys km/rok
P.S. Nie liczę kosztów "utrzymania" instalacji LPG, ale są one niewielkie więc nie ma sensu ich ujmować
P.S2. Szkoda że nie można już zamawiać 1.9 TDI 4x4- wybór byłby znacznie prostszy :szeroki_usmiechPozdrawiam,
Marcin
Audi S8
Komentarz
-
-
moim zdaniem nie można zakładać takiego samego spalania Pb i LPG, LPG minimum 13l, ale mogę się mylić. Piszę na podstawie doświadczenia z P12, która żarła 11l benzyny a 14l gazu.Zamieszczone przez martab991.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 pln
Komentarz
-
-
Można założyć do 11 litrów LPG w 1.8TSI z Vialle LPDi. Chociaż nie wiem, przy jakim sposobie jazdy i w jakich warunkach - a ma to istotny wpływ na wyniki. Spalanie takie deklarował właściciel dokładnie takiej konfiguracji - O2 1.8TSI + LPDi.Zamieszczone przez hotrainmoim zdaniem nie można zakładać takiego samego spalania Pb i LPG, LPG minimum 13l, ale mogę się mylić. Piszę na podstawie doświadczenia z P12, która żarła 11l benzyny a 14l gazu.Zamieszczone przez martab991.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 plnPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Jazda normalna, warunki 70/30 miasto/trasa. W takim razie pewnie trzeba będzie dołożyć z litr a'konto haldexa...Zamieszczone przez NortheuszMożna założyć do 11 litrów LPG w 1.8TSI z Vialle LPDi. Chociaż nie wiem, przy jakim sposobie jazdy i w jakich warunkach - a ma to istotny wpływ na wyniki. Spalanie takie deklarował właściciel dokładnie takiej konfiguracji - O2 1.8TSI + LPDi.Zamieszczone przez hotrainmoim zdaniem nie można zakładać takiego samego spalania Pb i LPG, LPG minimum 13l, ale mogę się mylić. Piszę na podstawie doświadczenia z P12, która żarła 11l benzyny a 14l gazu.Zamieszczone przez martab991.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 plnPozdrawiam,
Marcin
Audi S8
Komentarz
-
-
powinny, ale znacząco nie wpływa to na powyższe obliczenia, jakieś do 1000 PLN +/-Zamieszczone przez emaleA czy przypadkiem ceny Pb95 i ON nie powinny być na odwrót? U mnie od jakiegoś czasu ON jest już sporo droższy.
[ Dodano: Pon 02 Sty, 12 23:33 ]
Jakbyś nie liczył, opłaca się pomimo ceny tej instalacji. Fakt, że zwracać się będzie trochę czasu, ale nikt nie będzie ładował najnowszego Vialle do samochodu, którym nie zamierza dużo lub długo jeździć. W PL jest to jednak egzotyka i to dosyć mocna. My cały czas jesteśmy krajem, gdzie za cenę Vialle ludzie kupują całe samochody, a zakładając instalację często można usłyszeć, żeby było "jak najtaniej". Dlatego też Vialle wielkiej kariery u nas nie robiZamieszczone przez martab99Jazda normalna, warunki 70/30 miasto/trasa. W takim razie pewnie trzeba będzie dołożyć z litr a'konto haldexa...Zamieszczone przez NortheuszMożna założyć do 11 litrów LPG w 1.8TSI z Vialle LPDi. Chociaż nie wiem, przy jakim sposobie jazdy i w jakich warunkach - a ma to istotny wpływ na wyniki. Spalanie takie deklarował właściciel dokładnie takiej konfiguracji - O2 1.8TSI + LPDi.Zamieszczone przez hotrainmoim zdaniem nie można zakładać takiego samego spalania Pb i LPG, LPG minimum 13l, ale mogę się mylić. Piszę na podstawie doświadczenia z P12, która żarła 11l benzyny a 14l gazu.Zamieszczone przez martab991.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 pln
.
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Tu spalanie podane przez producenta, lecz przy zalozeniu ze auto pali benzyne razem z gazem.
AC - pionier w zakresie instalacji LPG. Instalacja gazowa 5 generacji w samochodzie. Najlepsze sterowniki LPG.
Paliwo VW Golf 1,4 TSI
kod silnika CAXA moc
Moc 122 KM, 90 kW
PB 1,75 l/100km
LPG 7,5 l/100km
SKODA Octavia 1,8 TSI
kod silnika CDA
Moc 160 KM, 118 kW
PB 1,8 l/100km
LPG 8 l/100km
VW Passat 2,0 TFSI
kod silnika BPY
Moc 200 KM, 147 kW
PB 2 l/100km
LPG 7,2 l/100km
Komentarz
-
-
Instalacja Vialle nie działa na dotryskach PB, więc można liczyć samo LPG. Tutaj licząc na sucho tego STAGA dla 1,8 TSI: 1,8 * 5,6 + 8 * 2,8 = 32,48 ~ 5,8 litra PB. Ile ponad obliczone 5,8 litra spala 1.8TSI i jaka jest oszczędność na 100 km? Dla 2.0TFSI wygląda to bardziej obiecująco. Jak śledziłem forum Passata, to kilka co najmniej takich sztuk jeździ i ludzie sobie chwalą. Spalanie dla Passata 2.0TFSI (podawane na forum) jest o dziwo nawet zbliżone do podawanego przez AC. Z tym, że instalacja musi być bardzo dokładnie przeznaczona do danego silnika. Cena za to jest ok - podają ją od 3000 do 3500 PLN (w ramach promocji).Zamieszczone przez MaicroftTu spalanie podane przez producenta, lecz przy zalozeniu ze auto pali benzyne razem z gazem.
AC - pionier w zakresie instalacji LPG. Instalacja gazowa 5 generacji w samochodzie. Najlepsze sterowniki LPG.
Paliwo VW Golf 1,4 TSI
kod silnika CAXA moc
Moc 122 KM, 90 kW
PB 1,75 l/100km
LPG 7,5 l/100km
SKODA Octavia 1,8 TSI
kod silnika CDA
Moc 160 KM, 118 kW
PB 1,8 l/100km
LPG 8 l/100km
VW Passat 2,0 TFSI
kod silnika BPY
Moc 200 KM, 147 kW
PB 2 l/100km
LPG 7,2 l/100kmPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Maicroft, 200 konny passat mniej spala lpg niż 160 konna octavia? :roll:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Też dziwnie mi to wygląda... :roll:Zamieszczone przez piramidaMaicroft, 200 konny passat mniej spala lpg niż 160 konna octavia? :roll:
A jeśli faktycznie cena STAGA 400 DI to okolice 3500 pln, to Vialle (nawet jeśli realizuje spalanie jedynie LPG) z ceną o 5k pln wyższą przestaje być sensowne...
Z drugiej strony rozmawiałem z zaprzyjaźnionym warsztatem, nota-bene autoryzowanym przez STAGa, gdzie założyli 400 DI do Golfa 1.4. Po kilkunastu tys km okazało się, że auto użytkowane głównie w warunkach miejskich spala realnie ok 3 l Pb na każde 100 km, czyli przy jednoczesnym spalaniu LPG na poziomie 8 l to całkiem spory udział...
Oprócz tego wszystko inne bez zarzutu.Pozdrawiam,
Marcin
Audi S8
Komentarz
-
-
No tutaj to z tego co podają posiadacze takich Passków należy przyjąć ok do 2 litr PB + średnio ok 10 litr LPG. I jak to w przypadku spalania zależy to od warunków jazdy i temperamentu kierowcy. Rozstrzał wyników jest spory, jeśli chodzi o LPG (u jednego ok 9, a u innego 11+Zamieszczone przez piramidaMaicroft, 200 konny passat mniej spala lpg niż 160 konna octavia? :roll:
), bo PB to deklarowane jest podobnie.
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
Komentarz