zagazowanie 1,4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Octavianos
    L&K
    • 2010
    • 1130

    Od wczoraj ponownie dostępna jest instalacja LPG dla silnika 1.4 TSI w Octavii - cena to 6350 zł brutto.
    SIMPLY CLEVER
    Wiesz co dobre :-)

    Moja Maszyna
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      Zamieszczone przez Octavianos
      Od wczoraj ponownie dostępna jest instalacja LPG dla silnika 1.4 TSI w Octavii - cena to 6350 zł brutto.
      cena nie wąska :shock:
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • Bili
        Rider
        • 2010
        • 373
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        Ktoś może wie co to jest za instalacja dokładnie?
        Chodzi mi czy benzyna co jakiś czas jest podawana czy gaz w fazie ciekłej ciągle?
        Pozdrawiam.
        Michał

        Komentarz

        • Jaroslav92525
          Rider
          • 2009
          • 358
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Mnie natomiast zastanawia inna sprawa: jeśli wtryskiwany jest do cylindra ciekły LPG to szczególnie zimą mogą chyba być problemy z rozruchem... Vialle proponuje swój system Liquid Propane Direct Injection ale przynajmniej z nazwy wynika że paliwem jest tutaj PROPAN a więc gaz który wrze w niższej temperaturze (łatwiej paruje) niż butan (składnik "naszego" LPG). Czy zatem mieszanina propan-butan nadaję się do bezproblemowo do zasilania silników z wtryskiem w fazie ciekłej? Szczególnie w naszej strefie klimatycznej ?
          Pozdrawiam,
          Jaroslav92525

          -----------------------
          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            No ciekaw jestem.

            Juz raz byly te instalacje i jakos nikt na forum nie ujawnil sie ze ma takie cos - pomijam kogos kto niby testowal dla Landi ?? Tez zero odzewu :lol:


            6,5kpln, to juz nie jest malo, biorac pod uwage, ze dalej bedzie spozywac jakies 10-30% benzyny na 100km - nawet przy jazdach w trasie :idea:

            No nic mozna zamowic, teraz to na swieta bedzie do odebrania
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • t271828
              Elegance
              • 2008
              • 928

              Zamieszczone przez abcde
              Ktoś może wie co to jest za instalacja dokładnie?
              Chodzi mi czy benzyna co jakiś czas jest podawana czy gaz w fazie ciekłej ciągle?
              Bylo juz duzo na ten temat - instalacja klasyczna, z dotryskiem benzyny oraz dodatkowo przelacza sie na benzyne ponizej "ilus tam" obrotow.

              Komentarz

              • fan
                Elegance
                • 2009
                • 760

                Ostatnio w ASO powiedzieli,ze nie montuja juz w ASO instalacji gazowych do 1.4 TSI,bo podobno nie chodza tak jak nalezy.
                Respect All,Fear No One!

                Komentarz

                • Octavianos
                  L&K
                  • 2010
                  • 1130

                  Ostatnio tak się mówiło, ale SAP znów wprowadził "do obiegu" tę instalację
                  SIMPLY CLEVER
                  Wiesz co dobre :-)

                  Moja Maszyna
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                  Komentarz

                  • OctaviaFLKrak
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 138

                    Zamieszczone przez fan
                    Ostatnio w ASO powiedzieli,ze nie montuja juz w ASO instalacji gazowych do 1.4 TSI,bo podobno nie chodza tak jak nalezy.
                    Chyba faktycznie musi być cos na rzeczy.....bo oferta instalacji do TSI znikęła z oficjalnego najnowszego cennika.

                    Komentarz

                    • grzes74
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 176
                      • Rapid (NH3)

                      Zamieszczone przez OctaviaFLKrak
                      Zamieszczone przez fan
                      Ostatnio w ASO powiedzieli,ze nie montuja juz w ASO instalacji gazowych do 1.4 TSI,bo podobno nie chodza tak jak nalezy.
                      Chyba faktycznie musi być cos na rzeczy.....bo oferta instalacji do TSI znikęła z oficjalnego najnowszego cennika.
                      Możesz sobie dokonfigurować LPG za ponad 6000 pLN.
                      pozdrawiam
                      Grzes
                      polecam :

                      www.octavia-forum.de
                      www.skodacommunity.de
                      www.briskoda.net........

                      Komentarz

                      • Andys
                        Elegance
                        • 2007
                        • 762

                        IMHO, nie opłaca się dopłacać 6350zł za instalację wtrysku sekwencyjnego IVgen. z dotryskami benzyny. Obecnie kilka firm posiada w swojej ofercie tego typu instalacje: KME DIEGO DI, Landi Renzo Omegas Direct (to co SAP proponuje), lada moment AC ma wprowadzić STAGa 400 DPI, Elpigaz Stella 4 DPI, Prins VSI DI. Wszystkie z nich to IV gen. z dotryskiem benzyny, różnią się między sobą podejściem do tematu, niektóre z nich (w niektórych silnikach TSI), pozwalają na zasilanie gazem w całym zakresie obciążenia silnika, dotryskując benzynę w celu ochrony wtryskiwaczy (niestety nie wszystkie silniki TSI ze względu na czasy wtrysków można zasilać w ten sposób). Osobiście od miesiąca czasu koresponduję z praktycznie wszystkimi producentami/dystrybutorami instalacji gazowych w tym kraju i utwierdzam się w przekonaniu, że tylko VI gen. LPdi Vialle ma sens pomimo swojej ceny w okolicach 8000zł. Nie wiem, czy ktoś już do tej pory napisał, że oprócz mniejszej liczby elementów w tych instalacjach, ponieważ rozprężenie gazu występuje w komorze spalania, zwiększa to współczynnik wypełnienia, co pozwala na (niewielkie, ale zauważalne) podniesienie mocy silnika w stosunku do zasilania benzyną (potwierdzone na hamowniach). Co do awaryjności pomp wysokociśnieniowych, umieszczonych w zbiorniku, oczywiście jest to prawda, że zanieczyszczenia gazu wpływają ujemnie na ich trwałość, ale ... większość z awarii pomp, została odnotowana w autach sprowadzonych z zachodu, z tradycyjnie dużymi przebiegami, nie zawsze właściwie serwisowanych w naszym kraju (filtr gazu znajduje się w pompie, na dodatek pompa smarowana jest olejem, którego stan trzeba przy serwisie instalacji skontrolować). W moim mieście są dwa zakłady montujące LPdi, jedna z firm nie miała jeszcze klienta , druga zamontowała podobno w dwóch autach . Największą ilością zamontowanych instalacji cieszy się dystrybutor na Polskę, firma LTA Polonia z Kielc (u którego cena jest najniższa).
                        Gdyby cena była bliższa 6 tys., byłbym już królikiem doświadczalnym (po mimo moich małych przebiegów rocznych, Octavią planuję jeździć "wieki" całe , tak więc komentarze dotyczące opłacalności i "gazu do kuchenek" nie są przeze mnie brane pod uwagę))
                        Pozdrawiam,
                        Andys

                        Komentarz

                        • Northeusz
                          RS
                          • 2010
                          • 1677
                          • Octavia I (1U2)
                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                          Zamieszczone przez Andys
                          IMHO, nie opłaca się dopłacać 6350zł za instalację wtrysku sekwencyjnego IVgen. z dotryskami benzyny. Obecnie kilka firm posiada w swojej ofercie tego typu instalacje: KME DIEGO DI, Landi Renzo Omegas Direct (to co SAP proponuje), lada moment AC ma wprowadzić STAGa 400 DPI, Elpigaz Stella 4 DPI, Prins VSI DI. Wszystkie z nich to IV gen. z dotryskiem benzyny, różnią się między sobą podejściem do tematu, niektóre z nich (w niektórych silnikach TSI), pozwalają na zasilanie gazem w całym zakresie obciążenia silnika, dotryskując benzynę w celu ochrony wtryskiwaczy (niestety nie wszystkie silniki TSI ze względu na czasy wtrysków można zasilać w ten sposób). Osobiście od miesiąca czasu koresponduję z praktycznie wszystkimi producentami/dystrybutorami instalacji gazowych w tym kraju i utwierdzam się w przekonaniu, że tylko VI gen. LPdi Vialle ma sens pomimo swojej ceny w okolicach 8000zł. Nie wiem, czy ktoś już do tej pory napisał, że oprócz mniejszej liczby elementów w tych instalacjach, ponieważ rozprężenie gazu występuje w komorze spalania, zwiększa to współczynnik wypełnienia, co pozwala na (niewielkie, ale zauważalne) podniesienie mocy silnika w stosunku do zasilania benzyną (potwierdzone na hamowniach). Co do awaryjności pomp wysokociśnieniowych, umieszczonych w zbiorniku, oczywiście jest to prawda, że zanieczyszczenia gazu wpływają ujemnie na ich trwałość, ale ... większość z awarii pomp, została odnotowana w autach sprowadzonych z zachodu, z tradycyjnie dużymi przebiegami, nie zawsze właściwie serwisowanych w naszym kraju (filtr gazu znajduje się w pompie, na dodatek pompa smarowana jest olejem, którego stan trzeba przy serwisie instalacji skontrolować). W moim mieście są dwa zakłady montujące LPdi, jedna z firm nie miała jeszcze klienta , druga zamontowała podobno w dwóch autach . Największą ilością zamontowanych instalacji cieszy się dystrybutor na Polskę, firma LTA Polonia z Kielc (u którego cena jest najniższa).
                          Gdyby cena była bliższa 6 tys., byłbym już królikiem doświadczalnym (po mimo moich małych przebiegów rocznych, Octavią planuję jeździć "wieki" całe , tak więc komentarze dotyczące opłacalności i "gazu do kuchenek" nie są przeze mnie brane pod uwagę))
                          No i obecnie Prins ma w swojej ofercie Direct Liqui Max do bezpośredniego wtrysku, również VI generacja. Jednak czy i gdzie to instalują to tego nie wiem.
                          Pozdrawiam
                          Northeusz

                          Komentarz

                          • martab99
                            Drive
                            • 2011
                            • 41

                            Krążę nieco wokół tematu, i na tą chwilę instalacja Vialle LPDi4 do 1.8 TSI to koszt 8500 pln. Niemałe, ale warto wziąć kalkulator do ręki. I tak w moim przypadku:

                            Założenie: przebieg roczny 18k km.
                            Czas użytkowania auta: 3 lata

                            KOSZTY PALIWA:
                            :arrow: 1.8 TSI 4x4, zakładam średnie spalanie 11l/100 km Pb95: 1980 l x 6 pln/l= 11800 pln, x3 lata= 35400 pln
                            :arrow: 2.0 TDI 4x4, zakładam średnie spalanie 7l/100 km ON: 1260 l x 5.80 pln/l= 7300 pln, x3 lata= 21900 pln
                            :arrow: 1.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 pln

                            2.0 TDI vs 1.8 TSI+ Vialle jest droższa o 2600 pln
                            Rożnica w kosztach paliwa w powyższym okresie to 4080 pln na korzyść LPG

                            Patrząc więc stricte znad kalkulatora wychodzi, że w okresie 3 lat zaoszczędzę w okolicach 7000 pln. Tak więc przy tak niskich przebiegach powstaje pytanie czy lepiej w ostatecznym rozrachunku zapłacić nieco więcej, ale mieć wszystko fabryczne, objęte pełną gwarancją w razie czego...?

                            Oczywiście wygląda to inaczej dla kogoś, kto jeździ 30-40 czy więcej tys km/rok

                            P.S. Nie liczę kosztów "utrzymania" instalacji LPG, ale są one niewielkie więc nie ma sensu ich ujmować

                            P.S2. Szkoda że nie można już zamawiać 1.9 TDI 4x4- wybór byłby znacznie prostszy :szeroki_usmiech
                            Pozdrawiam,

                            Marcin

                            Audi S8

                            Komentarz

                            • Ayu
                              RS
                              • 2009
                              • 4154

                              Zamieszczone przez martab99
                              1.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 pln
                              moim zdaniem nie można zakładać takiego samego spalania Pb i LPG, LPG minimum 13l, ale mogę się mylić. Piszę na podstawie doświadczenia z P12, która żarła 11l benzyny a 14l gazu.

                              Komentarz

                              • emale
                                Classic
                                • 2011
                                • 17

                                A czy przypadkiem ceny Pb95 i ON nie powinny być na odwrót? U mnie od jakiegoś czasu ON jest już sporo droższy.
                                It's nice to be important but it's more important to be nice.

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  Zamieszczone przez hotrain
                                  Zamieszczone przez martab99
                                  1.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 pln
                                  moim zdaniem nie można zakładać takiego samego spalania Pb i LPG, LPG minimum 13l, ale mogę się mylić. Piszę na podstawie doświadczenia z P12, która żarła 11l benzyny a 14l gazu.
                                  Można założyć do 11 litrów LPG w 1.8TSI z Vialle LPDi. Chociaż nie wiem, przy jakim sposobie jazdy i w jakich warunkach - a ma to istotny wpływ na wyniki. Spalanie takie deklarował właściciel dokładnie takiej konfiguracji - O2 1.8TSI + LPDi.
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • martab99
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 41

                                    Zamieszczone przez Northeusz
                                    Zamieszczone przez hotrain
                                    Zamieszczone przez martab99
                                    1.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 pln
                                    moim zdaniem nie można zakładać takiego samego spalania Pb i LPG, LPG minimum 13l, ale mogę się mylić. Piszę na podstawie doświadczenia z P12, która żarła 11l benzyny a 14l gazu.
                                    Można założyć do 11 litrów LPG w 1.8TSI z Vialle LPDi. Chociaż nie wiem, przy jakim sposobie jazdy i w jakich warunkach - a ma to istotny wpływ na wyniki. Spalanie takie deklarował właściciel dokładnie takiej konfiguracji - O2 1.8TSI + LPDi.
                                    Jazda normalna, warunki 70/30 miasto/trasa. W takim razie pewnie trzeba będzie dołożyć z litr a'konto haldexa...
                                    Pozdrawiam,

                                    Marcin

                                    Audi S8

                                    Komentarz

                                    • Northeusz
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1677
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                      Zamieszczone przez emale
                                      A czy przypadkiem ceny Pb95 i ON nie powinny być na odwrót? U mnie od jakiegoś czasu ON jest już sporo droższy.
                                      powinny, ale znacząco nie wpływa to na powyższe obliczenia, jakieś do 1000 PLN +/-

                                      [ Dodano: Pon 02 Sty, 12 23:33 ]
                                      Zamieszczone przez martab99
                                      Zamieszczone przez Northeusz
                                      Zamieszczone przez hotrain
                                      Zamieszczone przez martab99
                                      1.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 pln
                                      moim zdaniem nie można zakładać takiego samego spalania Pb i LPG, LPG minimum 13l, ale mogę się mylić. Piszę na podstawie doświadczenia z P12, która żarła 11l benzyny a 14l gazu.
                                      Można założyć do 11 litrów LPG w 1.8TSI z Vialle LPDi. Chociaż nie wiem, przy jakim sposobie jazdy i w jakich warunkach - a ma to istotny wpływ na wyniki. Spalanie takie deklarował właściciel dokładnie takiej konfiguracji - O2 1.8TSI + LPDi.
                                      Jazda normalna, warunki 70/30 miasto/trasa. W takim razie pewnie trzeba będzie dołożyć z litr a'konto haldexa...
                                      Jakbyś nie liczył, opłaca się pomimo ceny tej instalacji. Fakt, że zwracać się będzie trochę czasu, ale nikt nie będzie ładował najnowszego Vialle do samochodu, którym nie zamierza dużo lub długo jeździć. W PL jest to jednak egzotyka i to dosyć mocna. My cały czas jesteśmy krajem, gdzie za cenę Vialle ludzie kupują całe samochody, a zakładając instalację często można usłyszeć, żeby było "jak najtaniej". Dlatego też Vialle wielkiej kariery u nas nie robi .
                                      Pozdrawiam
                                      Northeusz

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        Tu spalanie podane przez producenta, lecz przy zalozeniu ze auto pali benzyne razem z gazem.

                                        AC - pionier w zakresie instalacji LPG. Instalacja gazowa 5 generacji w samochodzie. Najlepsze sterowniki LPG.


                                        Paliwo VW Golf 1,4 TSI
                                        kod silnika CAXA moc
                                        Moc 122 KM, 90 kW
                                        PB 1,75 l/100km
                                        LPG 7,5 l/100km

                                        SKODA Octavia 1,8 TSI
                                        kod silnika CDA
                                        Moc 160 KM, 118 kW
                                        PB 1,8 l/100km
                                        LPG 8 l/100km

                                        VW Passat 2,0 TFSI
                                        kod silnika BPY
                                        Moc 200 KM, 147 kW
                                        PB 2 l/100km
                                        LPG 7,2 l/100km
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Northeusz
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1677
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Tu spalanie podane przez producenta, lecz przy zalozeniu ze auto pali benzyne razem z gazem.

                                          AC - pionier w zakresie instalacji LPG. Instalacja gazowa 5 generacji w samochodzie. Najlepsze sterowniki LPG.


                                          Paliwo VW Golf 1,4 TSI
                                          kod silnika CAXA moc
                                          Moc 122 KM, 90 kW
                                          PB 1,75 l/100km
                                          LPG 7,5 l/100km

                                          SKODA Octavia 1,8 TSI
                                          kod silnika CDA
                                          Moc 160 KM, 118 kW
                                          PB 1,8 l/100km
                                          LPG 8 l/100km

                                          VW Passat 2,0 TFSI
                                          kod silnika BPY
                                          Moc 200 KM, 147 kW
                                          PB 2 l/100km
                                          LPG 7,2 l/100km
                                          Instalacja Vialle nie działa na dotryskach PB, więc można liczyć samo LPG. Tutaj licząc na sucho tego STAGA dla 1,8 TSI: 1,8 * 5,6 + 8 * 2,8 = 32,48 ~ 5,8 litra PB. Ile ponad obliczone 5,8 litra spala 1.8TSI i jaka jest oszczędność na 100 km? Dla 2.0TFSI wygląda to bardziej obiecująco. Jak śledziłem forum Passata, to kilka co najmniej takich sztuk jeździ i ludzie sobie chwalą. Spalanie dla Passata 2.0TFSI (podawane na forum) jest o dziwo nawet zbliżone do podawanego przez AC. Z tym, że instalacja musi być bardzo dokładnie przeznaczona do danego silnika. Cena za to jest ok - podają ją od 3000 do 3500 PLN (w ramach promocji).
                                          Pozdrawiam
                                          Northeusz

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            No tak 2l wiecej czyli 7,8l mozna by przyjac. Czyli jakies 12zl oszczednosci/100km.

                                            A wiec ((1,8l+20%)+8l)*3zl=10,16l*3zl=~30,5zl

                                            Czyli mozna by powiedziec ze te 10l to bedzie srednie spalanie LPG dla tego silnika, przy takiej normalnej jezdzie, bo benzyny ludziom pali 8l
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              Maicroft, 200 konny passat mniej spala lpg niż 160 konna octavia? :roll:
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • martab99
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 41

                                                Zamieszczone przez piramida
                                                Maicroft, 200 konny passat mniej spala lpg niż 160 konna octavia? :roll:
                                                Też dziwnie mi to wygląda... :roll:

                                                A jeśli faktycznie cena STAGA 400 DI to okolice 3500 pln, to Vialle (nawet jeśli realizuje spalanie jedynie LPG) z ceną o 5k pln wyższą przestaje być sensowne...

                                                Z drugiej strony rozmawiałem z zaprzyjaźnionym warsztatem, nota-bene autoryzowanym przez STAGa, gdzie założyli 400 DI do Golfa 1.4. Po kilkunastu tys km okazało się, że auto użytkowane głównie w warunkach miejskich spala realnie ok 3 l Pb na każde 100 km, czyli przy jednoczesnym spalaniu LPG na poziomie 8 l to całkiem spory udział...
                                                Oprócz tego wszystko inne bez zarzutu.
                                                Pozdrawiam,

                                                Marcin

                                                Audi S8

                                                Komentarz

                                                • Northeusz
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1677
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  Maicroft, 200 konny passat mniej spala lpg niż 160 konna octavia? :roll:
                                                  No tutaj to z tego co podają posiadacze takich Passków należy przyjąć ok do 2 litr PB + średnio ok 10 litr LPG. I jak to w przypadku spalania zależy to od warunków jazdy i temperamentu kierowcy. Rozstrzał wyników jest spory, jeśli chodzi o LPG (u jednego ok 9, a u innego 11+ ), bo PB to deklarowane jest podobnie.
                                                  Pozdrawiam
                                                  Northeusz

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    Zamieszczone przez martab99
                                                    gdzie założyli 400 DI do Golfa 1.4. Po kilkunastu tys km okazało się, że auto użytkowane głównie w warunkach miejskich spala realnie ok 3 l Pb na każde 100 km
                                                    A mowilem. U mnie obstawialbym, ze mogloby to byc nawet 4l Pb, czeste postoje itd.
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...