Od wczoraj ponownie dostępna jest instalacja LPG dla silnika 1.4 TSI w Octavii - cena to 6350 zł brutto.
zagazowanie 1,4 TSI
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez OctavianosOd wczoraj ponownie dostępna jest instalacja LPG dla silnika 1.4 TSI w Octavii - cena to 6350 zł brutto.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Mnie natomiast zastanawia inna sprawa: jeśli wtryskiwany jest do cylindra ciekły LPG to szczególnie zimą mogą chyba być problemy z rozruchem... Vialle proponuje swój system Liquid Propane Direct Injection ale przynajmniej z nazwy wynika że paliwem jest tutaj PROPAN a więc gaz który wrze w niższej temperaturze (łatwiej paruje) niż butan (składnik "naszego" LPG). Czy zatem mieszanina propan-butan nadaję się do bezproblemowo do zasilania silników z wtryskiem w fazie ciekłej? Szczególnie w naszej strefie klimatycznej ?Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
No ciekaw jestem.
Juz raz byly te instalacje i jakos nikt na forum nie ujawnil sie ze ma takie cos - pomijam kogos kto niby testowal dla Landi ?? Tez zero odzewu :lol:
6,5kpln, to juz nie jest malo, biorac pod uwage, ze dalej bedzie spozywac jakies 10-30% benzyny na 100km - nawet przy jazdach w trasie :idea:
No nic mozna zamowic, teraz to na swieta bedzie do odebrania
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abcdeKtoś może wie co to jest za instalacja dokładnie?
Chodzi mi czy benzyna co jakiś czas jest podawana czy gaz w fazie ciekłej ciągle?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OctaviaFLKrakZamieszczone przez fanOstatnio w ASO powiedzieli,ze nie montuja juz w ASO instalacji gazowych do 1.4 TSI,bo podobno nie chodza tak jak nalezy.
Komentarz
-
-
IMHO, nie opłaca się dopłacać 6350zł za instalację wtrysku sekwencyjnego IVgen. z dotryskami benzyny. Obecnie kilka firm posiada w swojej ofercie tego typu instalacje: KME DIEGO DI, Landi Renzo Omegas Direct (to co SAP proponuje), lada moment AC ma wprowadzić STAGa 400 DPI, Elpigaz Stella 4 DPI, Prins VSI DI. Wszystkie z nich to IV gen. z dotryskiem benzyny, różnią się między sobą podejściem do tematu, niektóre z nich (w niektórych silnikach TSI), pozwalają na zasilanie gazem w całym zakresie obciążenia silnika, dotryskując benzynę w celu ochrony wtryskiwaczy (niestety nie wszystkie silniki TSI ze względu na czasy wtrysków można zasilać w ten sposób). Osobiście od miesiąca czasu koresponduję z praktycznie wszystkimi producentami/dystrybutorami instalacji gazowych w tym kraju i utwierdzam się w przekonaniu, że tylko VI gen. LPdi Vialle ma sens pomimo swojej ceny w okolicach 8000zł. Nie wiem, czy ktoś już do tej pory napisał, że oprócz mniejszej liczby elementów w tych instalacjach, ponieważ rozprężenie gazu występuje w komorze spalania, zwiększa to współczynnik wypełnienia, co pozwala na (niewielkie, ale zauważalne) podniesienie mocy silnika w stosunku do zasilania benzyną (potwierdzone na hamowniach). Co do awaryjności pomp wysokociśnieniowych, umieszczonych w zbiorniku, oczywiście jest to prawda, że zanieczyszczenia gazu wpływają ujemnie na ich trwałość, ale ... większość z awarii pomp, została odnotowana w autach sprowadzonych z zachodu, z tradycyjnie dużymi przebiegami, nie zawsze właściwie serwisowanych w naszym kraju (filtr gazu znajduje się w pompie, na dodatek pompa smarowana jest olejem, którego stan trzeba przy serwisie instalacji skontrolować). W moim mieście są dwa zakłady montujące LPdi, jedna z firm nie miała jeszcze klienta , druga zamontowała podobno w dwóch autach . Największą ilością zamontowanych instalacji cieszy się dystrybutor na Polskę, firma LTA Polonia z Kielc (u którego cena jest najniższa).
Gdyby cena była bliższa 6 tys., byłbym już królikiem doświadczalnym (po mimo moich małych przebiegów rocznych, Octavią planuję jeździć "wieki" całe , tak więc komentarze dotyczące opłacalności i "gazu do kuchenek" nie są przeze mnie brane pod uwagę))
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndysIMHO, nie opłaca się dopłacać 6350zł za instalację wtrysku sekwencyjnego IVgen. z dotryskami benzyny. Obecnie kilka firm posiada w swojej ofercie tego typu instalacje: KME DIEGO DI, Landi Renzo Omegas Direct (to co SAP proponuje), lada moment AC ma wprowadzić STAGa 400 DPI, Elpigaz Stella 4 DPI, Prins VSI DI. Wszystkie z nich to IV gen. z dotryskiem benzyny, różnią się między sobą podejściem do tematu, niektóre z nich (w niektórych silnikach TSI), pozwalają na zasilanie gazem w całym zakresie obciążenia silnika, dotryskując benzynę w celu ochrony wtryskiwaczy (niestety nie wszystkie silniki TSI ze względu na czasy wtrysków można zasilać w ten sposób). Osobiście od miesiąca czasu koresponduję z praktycznie wszystkimi producentami/dystrybutorami instalacji gazowych w tym kraju i utwierdzam się w przekonaniu, że tylko VI gen. LPdi Vialle ma sens pomimo swojej ceny w okolicach 8000zł. Nie wiem, czy ktoś już do tej pory napisał, że oprócz mniejszej liczby elementów w tych instalacjach, ponieważ rozprężenie gazu występuje w komorze spalania, zwiększa to współczynnik wypełnienia, co pozwala na (niewielkie, ale zauważalne) podniesienie mocy silnika w stosunku do zasilania benzyną (potwierdzone na hamowniach). Co do awaryjności pomp wysokociśnieniowych, umieszczonych w zbiorniku, oczywiście jest to prawda, że zanieczyszczenia gazu wpływają ujemnie na ich trwałość, ale ... większość z awarii pomp, została odnotowana w autach sprowadzonych z zachodu, z tradycyjnie dużymi przebiegami, nie zawsze właściwie serwisowanych w naszym kraju (filtr gazu znajduje się w pompie, na dodatek pompa smarowana jest olejem, którego stan trzeba przy serwisie instalacji skontrolować). W moim mieście są dwa zakłady montujące LPdi, jedna z firm nie miała jeszcze klienta , druga zamontowała podobno w dwóch autach . Największą ilością zamontowanych instalacji cieszy się dystrybutor na Polskę, firma LTA Polonia z Kielc (u którego cena jest najniższa).
Gdyby cena była bliższa 6 tys., byłbym już królikiem doświadczalnym (po mimo moich małych przebiegów rocznych, Octavią planuję jeździć "wieki" całe , tak więc komentarze dotyczące opłacalności i "gazu do kuchenek" nie są przeze mnie brane pod uwagę))Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Krążę nieco wokół tematu, i na tą chwilę instalacja Vialle LPDi4 do 1.8 TSI to koszt 8500 pln. Niemałe, ale warto wziąć kalkulator do ręki. I tak w moim przypadku:
Założenie: przebieg roczny 18k km.
Czas użytkowania auta: 3 lata
KOSZTY PALIWA:
:arrow: 1.8 TSI 4x4, zakładam średnie spalanie 11l/100 km Pb95: 1980 l x 6 pln/l= 11800 pln, x3 lata= 35400 pln
:arrow: 2.0 TDI 4x4, zakładam średnie spalanie 7l/100 km ON: 1260 l x 5.80 pln/l= 7300 pln, x3 lata= 21900 pln
:arrow: 1.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 pln
2.0 TDI vs 1.8 TSI+ Vialle jest droższa o 2600 pln
Rożnica w kosztach paliwa w powyższym okresie to 4080 pln na korzyść LPG
Patrząc więc stricte znad kalkulatora wychodzi, że w okresie 3 lat zaoszczędzę w okolicach 7000 pln. Tak więc przy tak niskich przebiegach powstaje pytanie czy lepiej w ostatecznym rozrachunku zapłacić nieco więcej, ale mieć wszystko fabryczne, objęte pełną gwarancją w razie czego...?
Oczywiście wygląda to inaczej dla kogoś, kto jeździ 30-40 czy więcej tys km/rok
P.S. Nie liczę kosztów "utrzymania" instalacji LPG, ale są one niewielkie więc nie ma sensu ich ujmować
P.S2. Szkoda że nie można już zamawiać 1.9 TDI 4x4- wybór byłby znacznie prostszy :szeroki_usmiechPozdrawiam,
Marcin
Audi S8
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez martab991.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 pln
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrainZamieszczone przez martab991.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 plnPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez hotrainZamieszczone przez martab991.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 plnPozdrawiam,
Marcin
Audi S8
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez emaleA czy przypadkiem ceny Pb95 i ON nie powinny być na odwrót? U mnie od jakiegoś czasu ON jest już sporo droższy.
[ Dodano: Pon 02 Sty, 12 23:33 ]
Zamieszczone przez martab99Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez hotrainZamieszczone przez martab991.8 TSI+LPG, zakładam średnie spalanie 11l/100 km LPG: 1980 l x 3 pln/l= 5940 pln, x3 lata= 17820 plnPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Tu spalanie podane przez producenta, lecz przy zalozeniu ze auto pali benzyne razem z gazem.
AC - pionier w zakresie instalacji LPG. Instalacja gazowa 5 generacji w samochodzie. Najlepsze sterowniki LPG.
Paliwo VW Golf 1,4 TSI
kod silnika CAXA moc
Moc 122 KM, 90 kW
PB 1,75 l/100km
LPG 7,5 l/100km
SKODA Octavia 1,8 TSI
kod silnika CDA
Moc 160 KM, 118 kW
PB 1,8 l/100km
LPG 8 l/100km
VW Passat 2,0 TFSI
kod silnika BPY
Moc 200 KM, 147 kW
PB 2 l/100km
LPG 7,2 l/100km
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTu spalanie podane przez producenta, lecz przy zalozeniu ze auto pali benzyne razem z gazem.
AC - pionier w zakresie instalacji LPG. Instalacja gazowa 5 generacji w samochodzie. Najlepsze sterowniki LPG.
Paliwo VW Golf 1,4 TSI
kod silnika CAXA moc
Moc 122 KM, 90 kW
PB 1,75 l/100km
LPG 7,5 l/100km
SKODA Octavia 1,8 TSI
kod silnika CDA
Moc 160 KM, 118 kW
PB 1,8 l/100km
LPG 8 l/100km
VW Passat 2,0 TFSI
kod silnika BPY
Moc 200 KM, 147 kW
PB 2 l/100km
LPG 7,2 l/100kmPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Maicroft, 200 konny passat mniej spala lpg niż 160 konna octavia? :roll:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaMaicroft, 200 konny passat mniej spala lpg niż 160 konna octavia? :roll:
A jeśli faktycznie cena STAGA 400 DI to okolice 3500 pln, to Vialle (nawet jeśli realizuje spalanie jedynie LPG) z ceną o 5k pln wyższą przestaje być sensowne...
Z drugiej strony rozmawiałem z zaprzyjaźnionym warsztatem, nota-bene autoryzowanym przez STAGa, gdzie założyli 400 DI do Golfa 1.4. Po kilkunastu tys km okazało się, że auto użytkowane głównie w warunkach miejskich spala realnie ok 3 l Pb na każde 100 km, czyli przy jednoczesnym spalaniu LPG na poziomie 8 l to całkiem spory udział...
Oprócz tego wszystko inne bez zarzutu.Pozdrawiam,
Marcin
Audi S8
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaMaicroft, 200 konny passat mniej spala lpg niż 160 konna octavia? :roll:Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
Komentarz