Zamieszczone przez Maicroft
zagazowanie 1,4 TSI
Zwiń
X
-
Pozdrawiam
Northeusz
-
-
A tak z ciekawości spytam.
Mam kolegę co ma passata (chyba b5 - z 2002 r.) z silnikiem 1.8 T 160 km. Ma tam gaz i wszytsko mu hula jak trzeba. Jak rozumiem ten jego passat ma silnik 1.8 turbo.
I teraz pytanie: czy 1.4 turbo i 1.8 turbo aż tak bardzo się różnią od 1.8 turbo (tego starszego), że trzeba nowe instalacje gazowe wymyślać ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydA tak z ciekawości spytam.
Mam kolegę co ma passata (chyba b5 - z 2002 r.) z silnikiem 1.8 T 160 km. Ma tam gaz i wszytsko mu hula jak trzeba. Jak rozumiem ten jego passat ma silnik 1.8 turbo.
I teraz pytanie: czy 1.4 turbo i 1.8 turbo aż tak bardzo się różnią od 1.8 turbo (tego starszego), że trzeba nowe instalacje gazowe wymyślać ?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Z opłacalnością LPG w silnikach TSI też nie jest tak różowo (chyba). Przy obrotach poniżej 1200 czy 1500 przełącza się na Pb (czyli jak się stoi na światłach na przykład). No i co któryś cykl pracy wtryskiwaczy idzie benzyna (1 na 10 czy jakoś tak). Przypuszczam, że w mieście gazu będzie palić mniej niż samej benzyny, ale spokojnie 2 czy 3 litry Pb na 100 km po mieście dojdzie przy takiej pracy instalacji.
Natomiast Vialle podobno opracowało instalacje, która podaje gaz i benzynę tymi samymi wtryskiwaczami i tam można jeździć na gazie w zasadzie cały czas (ale cena chyba jest zaporowa - podobno co najmniej 10tys PLN). I z tego co słyszałem w zakładach montujących instalacje, Vialle jest czułe na jakość gazu i w Polsce szybko padają pompy od gazu (Vialle ma pompę w zbiorniku gazu). Podobno z tego powodu Toyota zrezygnowała z fabrycznego montażu gazu (a pamiętam, że były kiedyś Corolle z fabrycznymi Vialle)
Komentarz
-
-
TSI i GAZ
Ja też bym nie gazował TSI-ka. Instalacje do tych silników, to cały czas wielka niewiadoma i nie można mieć pewności jak będą zachowywać się podczas eksploatacji. Ich duży koszt, plus konieczność wtryskiwania benzyny co kilka cyklów wtrysku gazu powoduje, że ich instalacja nie jest już tak opłacalna. Ja tam bym nie ryzykował........MOTOEGO ista
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Redskullhttp://moto.onet.pl/1640072,1,lpg-rosnie-w-sile,artykul.html?node=19094
Link do artykułu o targach LPG. Wymyślili najnowsze instalacje, które wtryskują gaz w fazie ciekłej przez ori wtryski. Nie trzeba już dziurawić głowicy ani spalać benzyny w trakcie cyklu. Suuuuper Tylko jeszcze się nie dokopałem ile to to kosztuje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Redskullhttp://moto.onet.pl/1640072,1,lpg-rosnie-w-sile,artykul.html?node=19094
Link do artykułu o targach LPG. Wymyślili najnowsze instalacje, które wtryskują gaz w fazie ciekłej przez ori wtryski. Nie trzeba już dziurawić głowicy ani spalać benzyny w trakcie cyklu. Suuuuper Tylko jeszcze się nie dokopałem ile to to kosztuje.
[ Dodano: Sob 19 Mar, 11 12:44 ]
Zamieszczone przez t271828Zamieszczone przez Redskullhttp://moto.onet.pl/1640072,1,lpg-rosnie-w-sile,artykul.html?node=19094
Link do artykułu o targach LPG. Wymyślili najnowsze instalacje, które wtryskują gaz w fazie ciekłej przez ori wtryski. Nie trzeba już dziurawić głowicy ani spalać benzyny w trakcie cyklu. Suuuuper Tylko jeszcze się nie dokopałem ile to to kosztuje.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez Redskullhttp://moto.onet.pl/1640072,1,lpg-rosnie-w-sile,artykul.html?node=19094
Link do artykułu o targach LPG. Wymyślili najnowsze instalacje, które wtryskują gaz w fazie ciekłej przez ori wtryski. Nie trzeba już dziurawić głowicy ani spalać benzyny w trakcie cyklu. Suuuuper Tylko jeszcze się nie dokopałem ile to to kosztuje.
[ Dodano: Sob 19 Mar, 11 12:44 ]
Zamieszczone przez t271828Zamieszczone przez Redskullhttp://moto.onet.pl/1640072,1,lpg-rosnie-w-sile,artykul.html?node=19094
Link do artykułu o targach LPG. Wymyślili najnowsze instalacje, które wtryskują gaz w fazie ciekłej przez ori wtryski. Nie trzeba już dziurawić głowicy ani spalać benzyny w trakcie cyklu. Suuuuper Tylko jeszcze się nie dokopałem ile to to kosztuje.
Komentarz
-
-
W sumie to i tak się opłaca. Cena diesla i tsi z gazem za 2500 euro jest równa w zakupie. Gaz przez pół tańszy niż ropa:
Spalanie ropniaka-6L (6x5,05zł=30,3zł).
Spalanie tsi z gazem 10L (10x2,50=25zł)
Jeśli chodzi o koszty przeglądów instalacji to są pomijalne, gdyż w ropie te koszty obsługi są wyższe niż benzyny. Mówię tu o droższych olejach, szybciej zużywających się klockach i tarczach itp.
Sumując Tsi tańsze w użytkowaniu, aczkolwiek nie wiem jak VAG w najnowszych silnikach z trwałością. Teraz mam diesla 2.2 HDI 136KM z 2003 i jest dramat. Nie chcę więcej diesla, tylko mocną i tanią w utrzymaniu benzynę. Auto i tak będzie na kredyt, więc rok więcej do spłaty (te 10k kosztów instalacji) nie robi mi różnicy....
Macie namiary kto w Polsce montuje i serwisuje takie cuda?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RedskullSumując Tsi tańsze w użytkowaniu, aczkolwiek nie wiem jak VAG w najnowszych silnikach z trwałością. Teraz mam diesla 2.2 HDI 136KM z 2003 i jest dramat. Nie chcę więcej diesla, tylko mocną i tanią w utrzymaniu benzynę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Redskullgdyż w ropie te koszty obsługi są wyższe niż benzyny
[ Dodano: Sob 19 Mar, 11 15:15 ]
Zamieszczone przez t271828koncepcja wtrysku w fazie cieklejsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Dobrze prawisz SZKODA. Osobiście turbin się nie boję. Jak zajadę turbo na benzynie, to i w gazie zajadę. W dieslu robiłem turbo za 1300zł (demontaż trwał dwa dni). Bardziej boję się dwumasy i wtrysków. No i tego cudowania z instalacją, bo tu faktycznie każde odstępstwo od normy jeśli chodzi o mieszankę ma kolosalny wpływ na trwałość i w ogóle "być" lub "nie być" silnika.
Podejrzewam, że skończy się u mnie na OIIFL 1.6 MPI z gazem. Oszczędzę na silniku i dopasę gadzinę wyposażeniem. Dałem radę w C8 ze 136KM (auto waży 1800kg), to dam radę ze 100KM w oKcie.
Komentarz
-
-
@soczek
Nie przeczę...poprostu mam dylematy Nie chcę kupować używki, tym bardziej diesla. Budżet z drugiej strony jest ograniczony. Głośno więc myślę i szukam alternatyw. Może trafię na kogoś, kto miał ten sam problem jak ja i coś się pojaśni.
Pracuję na działalności. Raz jest tak, że mógłbym kupić i utrzymać Superba 3.6L 4x4 i śmigać na benzynie. Niestety są chwile kiedy nie mam na ropę do diesla w pandzie 1.3 multijet. Dlatego potrzebuję złotego środka. Postanowiłem wziąć pod uwagę auto o słabszym motorze, ale tym samym tańsze(wspomniana 1.6 mpi) w utrzymaniu. Niepotrzebnie wlazłem do Was na forum, bo byłem zdecydowany na nowego toura w combi. Wyszedł coś koło 65kzł. Im więcej czytam, tym bardziej przekonuję sie do bezsensowności tego zakupu...i od nowa Polska Ludowa...konfigurator/forum/www/konfigurator/forum .... zeświruję
Komentarz
-
-
Sam lpdi moze jest i nowy, ale koncepcja wtrysku w fazie cieklej nie, a o to mi chodzilo. Cena jest chyba troche nizsza niz 2900 EUR
http://allegro.pl/vialle-lpdi-do-bez...515546320.html
Cenę, którą podałem dotyczy instalacji w Audi, nie pamiętam dokładnie silnika, więc nie będę pisał szczegółów i cena owa pochodzi od holenderskiego Vialle (stąd właśnie w EUR). Być może obecnie cena ta spadła, tego nie wiem.
[ Dodano: Nie 20 Mar, 11 01:33 ]
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez Redskullgdyż w ropie te koszty obsługi są wyższe niż benzyny
[ Dodano: Sob 19 Mar, 11 15:15 ]
Zamieszczone przez t271828koncepcja wtrysku w fazie cieklej
I żeby wszystkich pogodzić Vialle ma w ofercie instalacje LPdm - czyli LPG w dieslu .
[ Dodano: Nie 20 Mar, 11 01:56 ]
Zamieszczone przez t271828Zamieszczone przez RedskullZ tym, że ja nie chcę rezygnować z mocy. Takie 1.8 tsi będzie w sam razPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszI żeby wszystkich pogodzić Vialle ma w ofercie instalacje LPdm - czyli LPG w dieslu .saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz