Płynna zmiana biegu z 1/2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wixi
    Classic
    • 2011
    • 10

    Płynna zmiana biegu z 1/2

    kubasek11, Kuba no samochody sa tyle ze mi wyposażenie nie pasuje...
  • krzysiek83wpr
    Rider
    • 2010
    • 362

    #2
    Płynna zmiana biegu z 1/2

    Chciałem zapytać ekspertów od szybkiej zmiany biegów i ogolnie szybkiej jazdy. Otóż jak chce bardzo szybko przyspieszyć z miejsca i wrzucam z 1dynki na 2, to aby tracić najmniej czasu na tą czynność, puszczam szybko sprzęgło i dodaje dużo gazu przy samej końcówce puszczania. Ale takie szybkie puszczanie powoduje szarpnięcie samochodu.. gdy puszcze sporo wolniej tego nie ma. Ale TRACE DUŻO CZASU.
    jakies sposoby?

    pytanie2 czy aby wykorzystać makimum osiągów powinienem jechać na wyłączonym ESP?

    Komentarz

    • luks
      Ambiente
      • 2009
      • 240

      #3
      szarpać ci przestanie, jak zjedziesz na tyle sprzęgło, że będzie się ślizgać :]
      skoda
      fuckyeah!

      Komentarz

      • tomil
        L&K
        S_OCP Member
        • 2008
        • 1179

        #4
        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
        pytanie2 czy aby wykorzystać makimum osiągów powinienem jechać na wyłączonym ESP?
        Najlepiej na wyłączonym silniku :diabelski_usmiech

        Jak ogarniesz samochód to zobaczysz jak- nie przeginać z gazem coby przczepności nie zrywał i będzie dobrze.

        krzysiek83wpr, Octa to nie rajdówka. Szybkie puszczenie sprzęgła (tzw. strzał) szybko Cię tego sprzęgła pozbawi.

        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
        Ale TRACE DUŻO CZASU.
        no to musisz mieć cholernie cenny ten czas :twisted:
        It doesn't matter what we're losing
        It only matters what we're going to find!

        Komentarz

        • liroyek
          Rider
          • 2008
          • 620

          #5
          jesli chcesz sie scigac na kazdych swiatlach to mogles brac 2,0 tsi z dsg

          jak troche wiecej bedziesz jezdzil wyczujesz autko ja np mam inny problem wlasnie przy spokojnej jezdzie czasami mi szarpnie przy zmianie z 1 na 2 przy szybkiej super plynnie no ale ja zawsze lubilem normalnie jechac ale wtedy gazik mialem teraz trzeba paliwo szanowac pozatym w tej chwili do pracy mam 3 km i to pod gorke wiec nie mozna autka zylowac taka ciekawostka po nocy stania po chmurka spalanie po dojechaniu do pracy komp pokazauje 23 l/100 km a jak wracam z pracy to juz 15 l/100 km :diabelski_usmiech
          Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
          bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
          http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
          Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

          Komentarz

          • kurczak1985
            Rider
            • 2009
            • 300

            #6
            Zamieszczone przez liroyek
            pozatym w tej chwili do pracy mam 3 km i to pod gorke
            ale za to jak do domu wracasz to możesz pocisnąć, bo z górki hehe

            Komentarz

            • liroyek
              Rider
              • 2008
              • 620

              #7
              kurczak1985
              no moge tak do 50km/h tu wszyscy raczej przestrzegaja przepisow
              Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
              bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
              http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
              Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                liroyek, jak jedziesz z górki na biegu bez dodawania gazu to spalanie wynosi 0 stąd się bierze taka średnia

                Komentarz

                • liroyek
                  Rider
                  • 2008
                  • 620

                  #9
                  abstinent
                  wiem
                  szkoda ze nie mozna zawsze jechac z gorki
                  Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                  bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                  http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                  Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                  Komentarz

                  • mrrudzin
                    Rider
                    • 2009
                    • 403

                    #10
                    Re: Płynna zmiana biegu z 1/2

                    Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                    Chciałem zapytać ekspertów od szybkiej zmiany biegów i ogolnie szybkiej jazdy. Otóż jak chce bardzo szybko przyspieszyć z miejsca i wrzucam z 1dynki na 2, to aby tracić najmniej czasu na tą czynność, puszczam szybko sprzęgło i dodaje dużo gazu przy samej końcówce puszczania. Ale takie szybkie puszczanie powoduje szarpnięcie samochodu.. gdy puszcze sporo wolniej tego nie ma. Ale TRACE DUŻO CZASU.
                    jakies sposoby?
                    Musisz wyczuć samochód.
                    Zauważ że masz dwie wirujące masy - samochód (czyli koła przez skrzynie biegów) i silnik. Pomiędzy tymi masami jest sprzęgło. Po zasprzęgleniu masy mają taką samą prędkość obrotową. Jeśli puszczasz sprzęgło - prędkości muszą się zrównać. I im większa różnica prędkości silnik - koła - tym większe szarpnięcie. Po zmianie biegu normalne że sprzęgło od strony kół kręci się z inną prędkością niż przed zmianą. Co zrobić zatem żeby te prędkości zrównać? Oczywiście odpowiednio operować gazem.

                    Wrzuć drugi bieg, rozpędź samochód do jakiejś prędkości w zakresie 1 biegu np. 30km/h, zobacz jakie są przy tej prędkości obroty silnika.
                    I jak rozpędzasz się w staraj się żeby w momencie zmiany biegu mieć te 30km/h i odpowiednie obroty.
                    Przy szybkiej zmianie biegów z "1" na "2" trzeba dać chwile żeby obroty spadły (bo masz większe przełożenie), przy redukcji trzeba podciągnąć obroty gazem. Ot cała filozofia.

                    Komentarz

                    • liroyek
                      Rider
                      • 2008
                      • 620

                      #11
                      mrrudzin
                      nie skumalem tego co napisales :roll:
                      trzeba wyczuc i tyle
                      Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                      bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                      http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                      Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                      Komentarz

                      • piotrek_os
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8160
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Re: Płynna zmiana biegu z 1/2

                        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                        Chciałem zapytać ekspertów od szybkiej zmiany biegów i ogolnie szybkiej jazdy. Otóż jak chce bardzo szybko przyspieszyć z miejsca i wrzucam z 1dynki na 2, to aby tracić najmniej czasu na tą czynność, puszczam szybko sprzęgło i dodaje dużo gazu przy samej końcówce puszczania. Ale takie szybkie puszczanie powoduje szarpnięcie samochodu.. gdy puszcze sporo wolniej tego nie ma. Ale TRACE DUŻO CZASU.
                        jakies sposoby?

                        pytanie2 czy aby wykorzystać makimum osiągów powinienem jechać na wyłączonym ESP?
                        hmmmm tak spytam....dawno robiłes prawo jazdy? Tudziez czy dopiero zaczynasz jezdzic? :diabelski_usmiech
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz

                        • loyd
                          RS
                          • 2010
                          • 2342

                          #13
                          Sądząc po nicku kolega ma 27 lat, a prawko pewnie zrobił jak się tylko dało (wtedy było chyba od 17), więc jeździ od 10 lat.

                          Auto chyba już kupił za własne (a nie np. tatusiowe) więc chce się dowiedzieć jak pogonić czasem beemke trójke emke z pod świateł i nie wydać kaszanki na nowe sprzęgło :szeroki_usmiech

                          Komentarz

                          • piotrek_os
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 8160
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez loyd
                            Sądząc po nicku kolega ma 27 lat, a prawko pewnie zrobił jak się tylko dało (wtedy było chyba od 17), więc jeździ od 10 lat.
                            raczej by takiego pytania nie zadał - jezdząc 10 lat . patrząc nieraz w "L" to i ponad 1/2 wiekowe osoby jeżdzą
                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                            Komentarz

                            • krzysiek83wpr
                              Rider
                              • 2010
                              • 362

                              #15
                              Re: Płynna zmiana biegu z 1/2

                              Zamieszczone przez mrrudzin
                              Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                              Chciałem zapytać ekspertów od szybkiej zmiany biegów i ogolnie szybkiej jazdy. Otóż jak chce bardzo szybko przyspieszyć z miejsca i wrzucam z 1dynki na 2, to aby tracić najmniej czasu na tą czynność, puszczam szybko sprzęgło i dodaje dużo gazu przy samej końcówce puszczania. Ale takie szybkie puszczanie powoduje szarpnięcie samochodu.. gdy puszcze sporo wolniej tego nie ma. Ale TRACE DUŻO CZASU.
                              jakies sposoby?
                              Musisz wyczuć samochód.
                              Zauważ że masz dwie wirujące masy - samochód (czyli koła przez skrzynie biegów) i silnik. Pomiędzy tymi masami jest sprzęgło. Po zasprzęgleniu masy mają taką samą prędkość obrotową. Jeśli puszczasz sprzęgło - prędkości muszą się zrównać. I im większa różnica prędkości silnik - koła - tym większe szarpnięcie. Po zmianie biegu normalne że sprzęgło od strony kół kręci się z inną prędkością niż przed zmianą. Co zrobić zatem żeby te prędkości zrównać? Oczywiście odpowiednio operować gazem.

                              Wrzuć drugi bieg, rozpędź samochód do jakiejś prędkości w zakresie 1 biegu np. 30km/h, zobacz jakie są przy tej prędkości obroty silnika.
                              I jak rozpędzasz się w staraj się żeby w momencie zmiany biegu mieć te 30km/h i odpowiednie obroty.
                              Przy szybkiej zmianie biegów z "1" na "2" trzeba dać chwile żeby obroty spadły (bo masz większe przełożenie), przy redukcji trzeba podciągnąć obroty gazem. Ot cała filozofia.

                              Dobre.. Podoba mi się, mniejwiecej wiem co masz na myśli. Czyli nie ma rady trzeba odczekać trochę z tym puszczeniem sprzęgła, aż obroty nieco spadną.

                              [ Dodano: Sro 21 Kwi, 10 16:40 ]
                              [quote="tomil"]
                              Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                              pytanie2 czy aby wykorzystać makimum osiągów powinienem jechać na wyłączonym ESP?
                              Najlepiej na wyłączonym silniku :diabelski_usmiech

                              Jak ogarniesz samochód to zobaczysz jak- nie przeginać z gazem coby przczepności nie zrywał i będzie dobrze.

                              krzysiek83wpr, Octa to nie rajdówka. Szybkie puszczenie sprzęgła (tzw. strzał) szybko Cię tego sprzęgła pozbawi.

                              Nie no prosta, sprawa, przy normalnej jeździe bardzo rzadko coś mi szarpnie, miewam problemu jescze z tą zmianą z 1 na 2. Ale trzeba wyczuć

                              [ Dodano: Sro 21 Kwi, 10 16:43 ]
                              Zamieszczone przez piotrek_os
                              Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                              Chciałem zapytać ekspertów od szybkiej zmiany biegów i ogolnie szybkiej jazdy. Otóż jak chce bardzo szybko przyspieszyć z miejsca i wrzucam z 1dynki na 2, to aby tracić najmniej czasu na tą czynność, puszczam szybko sprzęgło i dodaje dużo gazu przy samej końcówce puszczania. Ale takie szybkie puszczanie powoduje szarpnięcie samochodu.. gdy puszcze sporo wolniej tego nie ma. Ale TRACE DUŻO CZASU.
                              jakies sposoby?

                              pytanie2 czy aby wykorzystać makimum osiągów powinienem jechać na wyłączonym ESP?
                              hmmmm tak spytam....dawno robiłes prawo jazdy? Tudziez czy dopiero zaczynasz jezdzic? :diabelski_usmiech
                              Mam już 10szke lat, i nie miewalem z takich dylematów jak tutaj piszę, a Octavia jest moim 4 tym samochodem, dopiero co ją w miare dotarłem i śmigam troche dynamiczniej. Więc zauważyłem że jest tutaj bardziej wrażliwe sprzęgło przy szybkiej zmianie niż np w mojej byłem 206tc, pozdro

                              [ Dodano: Sro 21 Kwi, 10 16:44 ]
                              Zamieszczone przez loyd
                              Sądząc po nicku kolega ma 27 lat, a prawko pewnie zrobił jak się tylko dało (wtedy było chyba od 17), więc jeździ od 10 lat.

                              Auto chyba już kupił za własne (a nie np. tatusiowe) więc chce się dowiedzieć jak pogonić czasem beemke trójke emke z pod świateł i nie wydać kaszanki na nowe sprzęgło :szeroki_usmiech
                              Może nie dokońca, ale 3grosze prawdy i w tym mogę odszukać :]

                              Komentarz

                              • Set
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 113

                                #16
                                Ja się podepnę do tematu i tak z ciekawości się zapytam, bo nie próbowałem tego, a tak mi się pytanie nasunęło czytając w/w wiadomości.

                                Czy da się ruszyć z 2 biegu ?

                                Oktavia jest moim 2 samochodem, a poprzednim spoko wchodziło w ekstremalnych sytuacjach.
                                Niestety, mam przeczucie że w Octavii to nie przejdzie ...

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  przejdzie nawet z 3 :szeroki_usmiech
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Viniu
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 517

                                    #18
                                    edit.
                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • Thundi
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1157

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Set
                                      Czy da się ruszyć z 2 biegu ?
                                      Jak się uprzesz to ruszysz nawet z 5tki choć lepiej nie próbuj.
                                      Zaś na śliskim czasami trzeba ruszyć z 2ki
                                      O ortografie dba FF.
                                      Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                      http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                      Skoda Octavia & Audi A6

                                      Komentarz

                                      • mrrudzin
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 403

                                        #20
                                        Czy da się ruszyć z 2 biegu ?
                                        A czemu ma się nie dać?

                                        Komentarz

                                        • krzysiek83wpr
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 362

                                          #21
                                          ostatnio wygralem sprint swoją furką z tirem, z tym że ja z 2jki. pojechałem go z miejsca :]

                                          Komentarz

                                          • jama89
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1214

                                            #22
                                            krzysiek83wpr, :shock: ale wyczyn gratki :shock:
                                            Octavia 1.9 TDI ASZ


                                            .

                                            Komentarz

                                            • abstinent
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 4842
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Set
                                              Ja się podepnę do tematu i tak z ciekawości się zapytam, bo nie próbowałem tego, a tak mi się pytanie nasunęło czytając w/w wiadomości.

                                              Czy da się ruszyć z 2 biegu ?

                                              Oktavia jest moim 2 samochodem, a poprzednim spoko wchodziło w ekstremalnych sytuacjach.
                                              Niestety, mam przeczucie że w Octavii to nie przejdzie ...
                                              Set, jeszcze masz diesla i się pytasz :?: :?
                                              jasne że się da, tylko po płaskim, najlepiej jak jest lekko z górki, puszczasz hamulec i jak się trochę rozpędzi to bez problemu ruszysz
                                              Na upartego pod górkę też ruszysz, tylko po co katować samochód?
                                              Tak się zastanawiam po niektórych postach jak co po niektórzy poruszają się samochodem :idea:

                                              Komentarz

                                              • Set
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 113

                                                #24
                                                Zamieszczone przez abstinent
                                                Na upartego pod górkę też ruszysz, tylko po co katować samochód?
                                                Tak się zastanawiam po niektórych postach jak co po niektórzy poruszają się samochodem :idea:
                                                Sam sobie odpowiedziałeś.
                                                Po co katować samochód, aby sprawdzić teorię, kiedy się można zapytać tych co to robią ewentualnie mają większe doświadczenie lub wiedzę:lol:

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Set
                                                  Sam sobie odpowiedziałeś.
                                                  Po co katować samochód, aby sprawdzić teorię, kiedy się można zapytać tych co to robią ewentualnie mają większe doświadczenie lub wiedzę :lol:
                                                  albo zdarzyło im się zapiąć 3 zamiast 1 :lol:
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...