kubasek11, Kuba no samochody sa tyle ze mi wyposażenie nie pasuje...
Płynna zmiana biegu z 1/2
Zwiń
X
-
Płynna zmiana biegu z 1/2
Chciałem zapytać ekspertów od szybkiej zmiany biegów i ogolnie szybkiej jazdy. Otóż jak chce bardzo szybko przyspieszyć z miejsca i wrzucam z 1dynki na 2, to aby tracić najmniej czasu na tą czynność, puszczam szybko sprzęgło i dodaje dużo gazu przy samej końcówce puszczania. Ale takie szybkie puszczanie powoduje szarpnięcie samochodu.. gdy puszcze sporo wolniej tego nie ma. Ale TRACE DUŻO CZASU.
jakies sposoby?
pytanie2 czy aby wykorzystać makimum osiągów powinienem jechać na wyłączonym ESP?
-
-
Zamieszczone przez krzysiek83wprpytanie2 czy aby wykorzystać makimum osiągów powinienem jechać na wyłączonym ESP?
Jak ogarniesz samochód to zobaczysz jak- nie przeginać z gazem coby przczepności nie zrywał i będzie dobrze.
krzysiek83wpr, Octa to nie rajdówka. Szybkie puszczenie sprzęgła (tzw. strzał) szybko Cię tego sprzęgła pozbawi.
Zamieszczone przez krzysiek83wprAle TRACE DUŻO CZASU.It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
jesli chcesz sie scigac na kazdych swiatlach to mogles brac 2,0 tsi z dsg
jak troche wiecej bedziesz jezdzil wyczujesz autko ja np mam inny problem wlasnie przy spokojnej jezdzie czasami mi szarpnie przy zmianie z 1 na 2 przy szybkiej super plynnie no ale ja zawsze lubilem normalnie jechac ale wtedy gazik mialem teraz trzeba paliwo szanowac pozatym w tej chwili do pracy mam 3 km i to pod gorke wiec nie mozna autka zylowac taka ciekawostka po nocy stania po chmurka spalanie po dojechaniu do pracy komp pokazauje 23 l/100 km a jak wracam z pracy to juz 15 l/100 km :diabelski_usmiechScirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
kurczak1985
no moge tak do 50km/h tu wszyscy raczej przestrzegaja przepisowScirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
abstinent
wiem
szkoda ze nie mozna zawsze jechac z gorkiScirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
Re: Płynna zmiana biegu z 1/2
Zamieszczone przez krzysiek83wprChciałem zapytać ekspertów od szybkiej zmiany biegów i ogolnie szybkiej jazdy. Otóż jak chce bardzo szybko przyspieszyć z miejsca i wrzucam z 1dynki na 2, to aby tracić najmniej czasu na tą czynność, puszczam szybko sprzęgło i dodaje dużo gazu przy samej końcówce puszczania. Ale takie szybkie puszczanie powoduje szarpnięcie samochodu.. gdy puszcze sporo wolniej tego nie ma. Ale TRACE DUŻO CZASU.
jakies sposoby?
Zauważ że masz dwie wirujące masy - samochód (czyli koła przez skrzynie biegów) i silnik. Pomiędzy tymi masami jest sprzęgło. Po zasprzęgleniu masy mają taką samą prędkość obrotową. Jeśli puszczasz sprzęgło - prędkości muszą się zrównać. I im większa różnica prędkości silnik - koła - tym większe szarpnięcie. Po zmianie biegu normalne że sprzęgło od strony kół kręci się z inną prędkością niż przed zmianą. Co zrobić zatem żeby te prędkości zrównać? Oczywiście odpowiednio operować gazem.
Wrzuć drugi bieg, rozpędź samochód do jakiejś prędkości w zakresie 1 biegu np. 30km/h, zobacz jakie są przy tej prędkości obroty silnika.
I jak rozpędzasz się w staraj się żeby w momencie zmiany biegu mieć te 30km/h i odpowiednie obroty.
Przy szybkiej zmianie biegów z "1" na "2" trzeba dać chwile żeby obroty spadły (bo masz większe przełożenie), przy redukcji trzeba podciągnąć obroty gazem. Ot cała filozofia.
Komentarz
-
-
mrrudzin
nie skumalem tego co napisales :roll:
trzeba wyczuc i tyleScirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
Re: Płynna zmiana biegu z 1/2
Zamieszczone przez krzysiek83wprChciałem zapytać ekspertów od szybkiej zmiany biegów i ogolnie szybkiej jazdy. Otóż jak chce bardzo szybko przyspieszyć z miejsca i wrzucam z 1dynki na 2, to aby tracić najmniej czasu na tą czynność, puszczam szybko sprzęgło i dodaje dużo gazu przy samej końcówce puszczania. Ale takie szybkie puszczanie powoduje szarpnięcie samochodu.. gdy puszcze sporo wolniej tego nie ma. Ale TRACE DUŻO CZASU.
jakies sposoby?
pytanie2 czy aby wykorzystać makimum osiągów powinienem jechać na wyłączonym ESP?
Komentarz
-
-
Sądząc po nicku kolega ma 27 lat, a prawko pewnie zrobił jak się tylko dało (wtedy było chyba od 17), więc jeździ od 10 lat.
Auto chyba już kupił za własne (a nie np. tatusiowe) więc chce się dowiedzieć jak pogonić czasem beemke trójke emke z pod świateł i nie wydać kaszanki na nowe sprzęgło :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Re: Płynna zmiana biegu z 1/2
Zamieszczone przez mrrudzinZamieszczone przez krzysiek83wprChciałem zapytać ekspertów od szybkiej zmiany biegów i ogolnie szybkiej jazdy. Otóż jak chce bardzo szybko przyspieszyć z miejsca i wrzucam z 1dynki na 2, to aby tracić najmniej czasu na tą czynność, puszczam szybko sprzęgło i dodaje dużo gazu przy samej końcówce puszczania. Ale takie szybkie puszczanie powoduje szarpnięcie samochodu.. gdy puszcze sporo wolniej tego nie ma. Ale TRACE DUŻO CZASU.
jakies sposoby?
Zauważ że masz dwie wirujące masy - samochód (czyli koła przez skrzynie biegów) i silnik. Pomiędzy tymi masami jest sprzęgło. Po zasprzęgleniu masy mają taką samą prędkość obrotową. Jeśli puszczasz sprzęgło - prędkości muszą się zrównać. I im większa różnica prędkości silnik - koła - tym większe szarpnięcie. Po zmianie biegu normalne że sprzęgło od strony kół kręci się z inną prędkością niż przed zmianą. Co zrobić zatem żeby te prędkości zrównać? Oczywiście odpowiednio operować gazem.
Wrzuć drugi bieg, rozpędź samochód do jakiejś prędkości w zakresie 1 biegu np. 30km/h, zobacz jakie są przy tej prędkości obroty silnika.
I jak rozpędzasz się w staraj się żeby w momencie zmiany biegu mieć te 30km/h i odpowiednie obroty.
Przy szybkiej zmianie biegów z "1" na "2" trzeba dać chwile żeby obroty spadły (bo masz większe przełożenie), przy redukcji trzeba podciągnąć obroty gazem. Ot cała filozofia.
Dobre.. Podoba mi się, mniejwiecej wiem co masz na myśli. Czyli nie ma rady trzeba odczekać trochę z tym puszczeniem sprzęgła, aż obroty nieco spadną.
[ Dodano: Sro 21 Kwi, 10 16:40 ]
[quote="tomil"]Zamieszczone przez krzysiek83wprpytanie2 czy aby wykorzystać makimum osiągów powinienem jechać na wyłączonym ESP?
Jak ogarniesz samochód to zobaczysz jak- nie przeginać z gazem coby przczepności nie zrywał i będzie dobrze.
krzysiek83wpr, Octa to nie rajdówka. Szybkie puszczenie sprzęgła (tzw. strzał) szybko Cię tego sprzęgła pozbawi.
Nie no prosta, sprawa, przy normalnej jeździe bardzo rzadko coś mi szarpnie, miewam problemu jescze z tą zmianą z 1 na 2. Ale trzeba wyczuć
[ Dodano: Sro 21 Kwi, 10 16:43 ]
Zamieszczone przez piotrek_osZamieszczone przez krzysiek83wprChciałem zapytać ekspertów od szybkiej zmiany biegów i ogolnie szybkiej jazdy. Otóż jak chce bardzo szybko przyspieszyć z miejsca i wrzucam z 1dynki na 2, to aby tracić najmniej czasu na tą czynność, puszczam szybko sprzęgło i dodaje dużo gazu przy samej końcówce puszczania. Ale takie szybkie puszczanie powoduje szarpnięcie samochodu.. gdy puszcze sporo wolniej tego nie ma. Ale TRACE DUŻO CZASU.
jakies sposoby?
pytanie2 czy aby wykorzystać makimum osiągów powinienem jechać na wyłączonym ESP?
[ Dodano: Sro 21 Kwi, 10 16:44 ]
Zamieszczone przez loydSądząc po nicku kolega ma 27 lat, a prawko pewnie zrobił jak się tylko dało (wtedy było chyba od 17), więc jeździ od 10 lat.
Auto chyba już kupił za własne (a nie np. tatusiowe) więc chce się dowiedzieć jak pogonić czasem beemke trójke emke z pod świateł i nie wydać kaszanki na nowe sprzęgło :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Ja się podepnę do tematu i tak z ciekawości się zapytam, bo nie próbowałem tego, a tak mi się pytanie nasunęło czytając w/w wiadomości.
Czy da się ruszyć z 2 biegu ?
Oktavia jest moim 2 samochodem, a poprzednim spoko wchodziło w ekstremalnych sytuacjach.
Niestety, mam przeczucie że w Octavii to nie przejdzie ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SetCzy da się ruszyć z 2 biegu ?
Zaś na śliskim czasami trzeba ruszyć z 2kiO ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SetJa się podepnę do tematu i tak z ciekawości się zapytam, bo nie próbowałem tego, a tak mi się pytanie nasunęło czytając w/w wiadomości.
Czy da się ruszyć z 2 biegu ?
Oktavia jest moim 2 samochodem, a poprzednim spoko wchodziło w ekstremalnych sytuacjach.
Niestety, mam przeczucie że w Octavii to nie przejdzie ...
jasne że się da, tylko po płaskim, najlepiej jak jest lekko z górki, puszczasz hamulec i jak się trochę rozpędzi to bez problemu ruszysz
Na upartego pod górkę też ruszysz, tylko po co katować samochód?
Tak się zastanawiam po niektórych postach jak co po niektórzy poruszają się samochodem :idea:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentNa upartego pod górkę też ruszysz, tylko po co katować samochód?
Tak się zastanawiam po niektórych postach jak co po niektórzy poruszają się samochodem :idea:
Po co katować samochód, aby sprawdzić teorię, kiedy się można zapytać tych co to robią ewentualnie mają większe doświadczenie lub wiedzę:lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SetSam sobie odpowiedziałeś.
Po co katować samochód, aby sprawdzić teorię, kiedy się można zapytać tych co to robią ewentualnie mają większe doświadczenie lub wiedzę :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz