[O2] O2 FL 1.4 TSI DSG - czy warto i dlaczego?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Yarek
    Elegance
    • 2005
    • 992

    #26
    Zamieszczone przez krzysiek83wpr
    3)Podobno ciut niższe spalanie - tu mam wątpliwość, raczej to nie zaleta
    Nie ma co teoretyzować - przejedź się, to pozbędziesz się wątpliwości.
    . pzdr Jarek
    aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

    Komentarz

    • Jac_ek
      RS
      • 2009
      • 1733

      #27
      Ja napiszę jeszcze raz - Jak ktoś chce mieć automat to tylko DSG, natomiast jak ktoś nie chce to nawet za darmo go nie weźmie - ja byłem przymuszony do automatu przez żonę i generalnie niespecjalnie mi się to podobało (sama myśl o kupnie automatu - lubię wajchować ;-) ) ale dziś wiem że to było dobre posunięcie bo wygoda jazdy jest ogromna

      a argumenty w stylu
      Zamieszczone przez krzysiek83wpr
      3)lubie mieć wpływ na to kiedy zmieniam bieg
      są śmieszne - masz tryb M z ręczną zmianą biegów w 0.2 sek, łopatki przy kierownicy - sam decydujesz co i jak się dzieje - w dodatku nawet w trybie D możesz operując umiejętnie gazem zmieniać biegi ;-) jak dasz w palnik to masz redukcje jak odpuszczasz to wskakuje wyższy... IMHO Pełna kontrola

      Jedyny minus automatu to brak kontroli nad sprzęgłem a nie nad zmianami biegów.
      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        Zamieszczone przez Jac_ek
        Jak ktoś chce mieć automat to tylko DSG, natomiast jak ktoś nie chce to nawet za darmo go nie weźmie
        i to właśnie jest najwłaściwsze podsumowanie :idea:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #29
          a ja mam pytanie co do dsg głównie do szkoda, bo coś mi sie chyba na oczy rzuciło albo nie znalazłem lub źle szukałem.
          Do rzeczy chodzi mi o to so sie psuje w dsg ile kosztuje eksploatacja co ile trzeba wymieniać i co

          Komentarz

          • Krzysiek25
            Ambiente
            • 2008
            • 154
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #30
            Osobiście nie wydałbym 7tys na odebranie możliwości machania dźwignią. Utraciłbym pewnie sporo przyjemności z prowadzenia samochodu. Poza tym imho automaty pasują do dużych aut, trudno mi jest wyobrazić sobie np. taką fabię z DSG i analogicznie powiedzmy BMW 7 z manualną przekładnią. Octavia to jest tylko kompakt, automat mi w tym samochodzie po prostu nie leży. Kwestia podejścia.

            Natomiast chciałbym się odnieść do jednego szczegółu, który mnie osobiście, jako czytelnika wątku, razi:

            Zamieszczone przez Jac_ek
            a argumenty w stylu
            krzysiek83wpr napisał/a:
            3)lubie mieć wpływ na to kiedy zmieniam bieg

            są śmieszne
            W dyskusji, jeśli się z czymś nie można zgodzić, na argument odpowiada się kontrargumentem. Nie uważam, żeby OPINIA kolegi krzysiek83wpr była śmieszna, natomiast wiem, że dyskredytowanie w celu narzucenia własnego zdania jest przynajmniej niegrzeczne.
            Sorry za mały ot.

            Komentarz

            • Jac_ek
              RS
              • 2009
              • 1733

              #31
              Zamieszczone przez Krzysiek25
              na argument odpowiada się kontrargumentem
              dokładnie, dlatego napisałem jeszcze dwie linijki dlaczego tak uważam - ale jakoś już Ci to umknęło.

              EOT
              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

              Komentarz

              • krzysiek83wpr
                Rider
                • 2010
                • 362

                #32
                krzyskowi25 pewnie chodzilo o słowo "smieszne" i ton. Ale nie ważne :P

                A co do tego argumentu który sam napisałem "lubię mieć kontrole nad zmianą biegów" chodziło mi o machanie dźwignią.

                Ja trzymam się opinii że skrzynia jest fajna ale nie za 7 koła. Zbyt dużo jak na komfort. Chyba że ktoś jest fanem automatu, to wszystko wskazuje na dobry wybór.

                Komentarz

                • _tm_
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 2333
                  • Superb III (3V3)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez Krzysiek25
                  Osobiście nie wydałbym 7tys na odebranie możliwości machania dźwignią.
                  A ja dla odmiany kupiłbym drugi raz DSG nawet gdyby kosztowała 10tys. Octavia to mój pierwszy samochód z automatem, ale ta skrzynia jest tak rewelacyjna, że samochód dla żony również zamówiłem z DSG. Też kiedyś głosiłem teorie, że automat odbiera przyjemność z jazdy, ale teraz wiem, że opowiadałem głupoty . Automat dopasowuje się do chwilowego stylu jazdy - jeżeli jedziesz spokojnie, dostojnie to spokojnie zmienia biegi, utrzymuje niskie obroty, dzięki czemu obniża poziom dźwięku w kabinie oraz spalanie. Jak chcesz pojechać dynamicznie to ciągnie do wysokich obrotów i błyskawicznie zmienia biegi. A jak bardzo chcesz mieć w danej chwili kontrolę nad skrzynią to przełączasz się w tryb manualny. Nie ma mowy o "odebraniu możliwości machania dzwignią". Za to jak nie chcesz machać to nie musisz .

                  Dla mnie DSG7 ma tylko jedną wadę - ograniczony moment obrotowy jaki może znieść, a to ma wpływ na możliwość tuningu.
                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                  -------------------------------------------------------------------------
                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                  Komentarz

                  • Yarek
                    Elegance
                    • 2005
                    • 992

                    #34
                    Zamieszczone przez Krzysiek25
                    Osobiście nie wydałbym 7tys na odebranie możliwości machania dźwignią. Utraciłbym pewnie sporo przyjemności z prowadzenia samochodu. Poza tym imho automaty pasują do dużych aut, trudno mi jest wyobrazić sobie np. taką fabię z DSG
                    "Pewnie" "chyba" "wydaje mi się" - ludzie, po co tak teoretyzować?
                    Umówcie się na jazdę próbną na przykład z kimś z forum i nie będzie musiało się Wam nic wydawać ani wyobrażać. Ja po takiej jeździe zakochałem się w DSG.
                    . pzdr Jarek
                    aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #35
                      Zamieszczone przez djczas
                      a ja mam pytanie co do dsg głównie do szkoda, bo coś mi sie chyba na oczy rzuciło albo nie znalazłem lub źle szukałem.
                      Do rzeczy chodzi mi o to so sie psuje w dsg ile kosztuje eksploatacja co ile trzeba wymieniać i co
                      ja mogę powiedzieć tylko o DSG 6 -> wymiana oleju co 60kkm za ~800PLN, nic się nie zepsuło przez 120kkm, ale np. wymiana dwumasy przy DSG6 jest mniej więcej 2x droższa z tego co pamiętam, może inaczej, w ASO kosztuje circa 3500PLN

                      [ Dodano: Nie 16 Maj, 10 13:41 ]
                      w benzynie serwis powinien być sporo tańszy bo wchodzi mniej oleju, chyba o połowę a to główny koszt
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • djczas
                        RS
                        • 2005
                        • 9612

                        #36
                        szkoda, dzięki za info jeszcze Leszkamw muszę po molestować i będę miał jasność

                        Komentarz

                        • Leniwiec
                          Rider
                          • 2009
                          • 624
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez szkoda
                          ale np. wymiana dwumasy przy DSG6 jest mniej więcej 2x droższa z tego co pamiętam, może inaczej, w ASO kosztuje circa 3500PLN
                          W 1.4 TSI chyba nie ma dwumasy z tego co kojarzę, kiedyś coś już było pisane na forum o tym :roll:
                          A wracając do skrzyni, to przed O2 nigdy nie miałem nawet do czynienia z automatem. Sama jazda próbna to za mało czasu na bliższe zapoznanie, bo jeśli całe lata jeździłeś manualem to większość czasu w demówce starasz się pilnować, by nie szukać sprzęgła i lewarka od biegów :twisted: Przynajmniej ja tak miałem :diabelski_usmiech

                          A teraz za żadne skarby nie zamieniłbym DSG na manualną skrzynię. Moim zdaniem przyjemność z jazdy jest jeszcze większa właśnie z tym automatem. Człowiek cieszy się samą jazdą i nie interesuje go, czy trzeba zredukować bieg czy nie.
                          Mimo że mam łopatki przy kierownicy, to używam ich sporadycznie. Częściej przydaje się tryb S skrzyni, ale i on jakoś specjalnie nie jest przeze mnie eksploatowany.
                          Miałem teraz przez dwa dni manuala 1.9 TDI - o ile przez 8 miesięcy nie zapomniałem jeszcze jak używać sprzęgła i zmieniać biegi, to jazda po mieście uciążliwa jakaś taka się zrobiła :P
                          Pozdro

                          Komentarz

                          • firmek
                            Rider
                            • 2008
                            • 477

                            #38
                            Mysle ze Autorowi tematu nie chodzilo o argumenty za i przeciw samej skrzyni, ale o to jak sprawuje sie DSG w polaczeniu z badz co badz ale malym silnikiem 1.4. Przy starych automatach panowala opinia ze powinny byc montowane do aut z duzymi silnikami. W przypadku DSG przynajmniej z danych producenta wynika ze nie zmniejszaja osiagow.

                            Komentarz

                            • TomRS
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 151

                              #39
                              Zamieszczone przez szkoda
                              ja mogę powiedzieć tylko o DSG 6 -> wymiana oleju co 60kkm za ~800PLN, nic się nie zepsuło przez 120kkm, ale np. wymiana dwumasy przy DSG6 jest mniej więcej 2x droższa z tego co pamiętam, może inaczej, w ASO kosztuje circa 3500PLN

                              [ Dodano: Nie 16 Maj, 10 13:41 ]
                              w benzynie serwis powinien być sporo tańszy bo wchodzi mniej oleju, chyba o połowę a to główny koszt
                              W DSG 7 nie ma wogóle wymian oleju.
                              Golf VI TSI TwinCharged
                              powered by fabryka

                              Komentarz

                              • Rekin Chlebojad
                                Rider
                                • 2010
                                • 474

                                #40
                                Zamieszczone przez TomRS
                                W DSG 7 nie ma wogóle wymian oleju.
                                nie ma?? jakos mi sie wiezyc nie chce, żeby nie było korka spustowego do zlania starego oleju. W taki sposob to DSG 7 by sie chyba szybko skonczyło, chyba że jest tam inne rozwiazanie.
                                [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                Komentarz

                                • Jac_ek
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1733

                                  #41
                                  Zamieszczone przez firmek
                                  Mysle ze Autorowi tematu nie chodzilo o argumenty za i przeciw samej skrzyni, ale o to jak sprawuje sie DSG w polaczeniu z badz co badz ale malym silnikiem 1.4.
                                  Od razu widać że nie jechałeś nigdy 1.4tsi z DSG, jak wiadomo pojemność silnika nie ma nic wspólnego z jego osiągami (tzn ma ale ich nie determinuje) ważne są pozostałe parametry jak KM i przede wszystkim NM oraz przebieg ich maks momentów.
                                  Zresztą na forum jest kilka osób które zostały przewiezione takim samochodem i wszyscy byli raczej pozytywnie zaskoczeni osiągami.
                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                  Komentarz

                                  • TomRS
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 151

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                    nie ma?? jakos mi sie wiezyc nie chce, żeby nie było korka spustowego do zlania starego oleju. W taki sposob to DSG 7 by sie chyba szybko skonczyło, chyba że jest tam inne rozwiazanie.
                                    Niby dlaczego ma sie szybko skończyć ? Korek spustowy to pewnie jakis jest, ale serwisówka nie przewiduje wymian oleju w tej skrzyni. W manualnych skrzyniach tez sie w zasadzie juz nie zmienia oleju, a budowa dsg 7 jest zbliżona do manualnej w sumie.
                                    Golf VI TSI TwinCharged
                                    powered by fabryka

                                    Komentarz

                                    • westwi78
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2940

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Jac_ek
                                      Zresztą na forum jest kilka osób które zostały przewiezione takim samochodem i wszyscy byli raczej pozytywnie zaskoczeni osiągami.
                                      Tak trchę off top. ja miałem okazje ostatni jechać 1.2 tsi, i jestem baaardzo zaskoczony osiągami.

                                      Komentarz

                                      • Rekin Chlebojad
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 474

                                        #44
                                        Zamieszczone przez TomRS
                                        Rekin Chlebojad napisał/a:

                                        nie ma?? jakos mi sie wiezyc nie chce, żeby nie było korka spustowego do zlania starego oleju. W taki sposob to DSG 7 by sie chyba szybko skonczyło, chyba że jest tam inne rozwiazanie.



                                        Niby dlaczego ma sie szybko skończyć ? Korek spustowy to pewnie jakis jest, ale serwisówka nie przewiduje wymian oleju w tej skrzyni. W manualnych skrzyniach tez sie w zasadzie juz nie zmienia oleju, a budowa dsg 7 jest zbliżona do manualnej w sumie.
                                        a w DSG 6 serwis przewiduje? Jak dojezdze do 60 tys autem czy serwis bedzie chciał czy nie w DSG 7 wymienie olej jak bedzie taka możliwośc.

                                        A co do 1.4 TSi DSG 7 , to pomyka jak mała rakietka ( serio auto ma odejscie) jezdziłem troche km.
                                        [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                        Komentarz

                                        • TomRS
                                          Ambiente
                                          • 2005
                                          • 151

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                          a w DSG 6 serwis przewiduje? Jak dojezdze do 60 tys autem czy serwis bedzie chciał czy nie w DSG 7 wymienie olej jak bedzie taka możliwośc.
                                          W DSG 6 przewiduje. Ale po co chcesz wymieniac ten olej w dsg 7 ? Wiesz wogóle dlaczego dsg 6 wymaga wymian oleju ?.

                                          Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                          A co do 1.4 TSi DSG 7 , to pomyka jak mała rakietka ( serio auto ma odejscie) jezdziłem troche km.
                                          A wiem akurat coś na ten temat
                                          Golf VI TSI TwinCharged
                                          powered by fabryka

                                          Komentarz

                                          • Morgoth
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1116

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                            nie ma?? jakos mi sie wiezyc nie chce, żeby nie było korka spustowego do zlania starego oleju. W taki sposob to DSG 7 by sie chyba szybko skonczyło, chyba że jest tam inne rozwiazanie.
                                            Skrzynia DSG 7-biegowa jest tzw. skrzynią suchą, ale za to przenosi mniejszy moment do max. ~250-260 Nm (dane fabryczne) i stosowana jest przeważnie w benzynkach z turbo. BTW suche skrzynie od lat z powodzeniem stosuje Ducati w swoich motocyklach, choć nie w automacie.

                                            Skrzynia DSG 6-biegowa jest tzw. skrzynią mokrą, zalaną olejem. Przenosi większy moment i stosowana jest przeważnie w dieslach.

                                            Ponieważ ta druga skrzynia jest starszą konstrukcją, czyli jest dłużej na rynku, chociaż i tak już przeszła kilka modyfikacji, to "w narodzie panuje opinia" że jak mowa o DSG od Panzerwagena, to chodzi o tę skrzynię z olejem.
                                            Morgoth

                                            Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                            G.B.Show

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #47
                                              DSG 7 to sucha skrzynia i w niej olej jest w tych miejscach gdzie w skrzyni manualnej, a wiec teoretycznie nie wymaga wymian.

                                              DSG 6 to mokra skrzynia, gdzie olej jest potrzebny do jej pracy.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Morgoth
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1116

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                DSG 6 to mokra skrzynia, gdzie olej jest potrzebny do jej pracy.
                                                A najbardziej do chłodzenia
                                                Morgoth

                                                Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                                G.B.Show

                                                Komentarz

                                                • Rekin Chlebojad
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 474

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Morgoth
                                                  Skrzynia DSG 6-biegowa jest tzw. skrzynią mokrą, zalaną olejem. Przenosi większy moment i stosowana jest przeważnie w dieslach.
                                                  ok dzieki wszystkim za łopatologiczne wytłumaczenie przyda sie

                                                  Ja lada moment odbieram O II 1.6 TDi własnie z DSG 7. I tu chyba Diesel nie robi tak wielkiej roznicy skoro DSG 7 wstawiaja.?


                                                  EDIT: (aby nie pisac nowego postu bo watek nie jest mój)

                                                  ok Dzieki Morgoth, pozdrawiam.
                                                  [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                                  Komentarz

                                                  • Morgoth
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1116

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                                    Ja lada moment odbieram O II 1.6 TDi własnie z DSG 7. I tu chyba Diesel nie robi tak wielkiej roznicy skoro DSG 7 wstawiaja.?
                                                    Nie , bo w tym dieslu masz 250 Nm i jest git.
                                                    Morgoth

                                                    Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                                    G.B.Show

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...