Ja napiszę jeszcze raz - Jak ktoś chce mieć automat to tylko DSG, natomiast jak ktoś nie chce to nawet za darmo go nie weźmie - ja byłem przymuszony do automatu przez żonę i generalnie niespecjalnie mi się to podobało (sama myśl o kupnie automatu - lubię wajchować ;-) ) ale dziś wiem że to było dobre posunięcie bo wygoda jazdy jest ogromna
a argumenty w stylu
Zamieszczone przez krzysiek83wpr
3)lubie mieć wpływ na to kiedy zmieniam bieg
są śmieszne - masz tryb M z ręczną zmianą biegów w 0.2 sek, łopatki przy kierownicy - sam decydujesz co i jak się dzieje - w dodatku nawet w trybie D możesz operując umiejętnie gazem zmieniać biegi ;-) jak dasz w palnik to masz redukcje jak odpuszczasz to wskakuje wyższy... IMHO Pełna kontrola
Jedyny minus automatu to brak kontroli nad sprzęgłem a nie nad zmianami biegów.
a ja mam pytanie co do dsg głównie do szkoda, bo coś mi sie chyba na oczy rzuciło albo nie znalazłem lub źle szukałem.
Do rzeczy chodzi mi o to so sie psuje w dsg ile kosztuje eksploatacja co ile trzeba wymieniać i co
Osobiście nie wydałbym 7tys na odebranie możliwości machania dźwignią. Utraciłbym pewnie sporo przyjemności z prowadzenia samochodu. Poza tym imho automaty pasują do dużych aut, trudno mi jest wyobrazić sobie np. taką fabię z DSG i analogicznie powiedzmy BMW 7 z manualną przekładnią. Octavia to jest tylko kompakt, automat mi w tym samochodzie po prostu nie leży. Kwestia podejścia.
Natomiast chciałbym się odnieść do jednego szczegółu, który mnie osobiście, jako czytelnika wątku, razi:
Zamieszczone przez Jac_ek
a argumenty w stylu
krzysiek83wpr napisał/a:
3)lubie mieć wpływ na to kiedy zmieniam bieg
są śmieszne
W dyskusji, jeśli się z czymś nie można zgodzić, na argument odpowiada się kontrargumentem. Nie uważam, żeby OPINIA kolegi krzysiek83wpr była śmieszna, natomiast wiem, że dyskredytowanie w celu narzucenia własnego zdania jest przynajmniej niegrzeczne.
Sorry za mały ot.
krzyskowi25 pewnie chodzilo o słowo "smieszne" i ton. Ale nie ważne :P
A co do tego argumentu który sam napisałem "lubię mieć kontrole nad zmianą biegów" chodziło mi o machanie dźwignią.
Ja trzymam się opinii że skrzynia jest fajna ale nie za 7 koła. Zbyt dużo jak na komfort. Chyba że ktoś jest fanem automatu, to wszystko wskazuje na dobry wybór.
Osobiście nie wydałbym 7tys na odebranie możliwości machania dźwignią.
A ja dla odmiany kupiłbym drugi raz DSG nawet gdyby kosztowała 10tys. Octavia to mój pierwszy samochód z automatem, ale ta skrzynia jest tak rewelacyjna, że samochód dla żony również zamówiłem z DSG. Też kiedyś głosiłem teorie, że automat odbiera przyjemność z jazdy, ale teraz wiem, że opowiadałem głupoty . Automat dopasowuje się do chwilowego stylu jazdy - jeżeli jedziesz spokojnie, dostojnie to spokojnie zmienia biegi, utrzymuje niskie obroty, dzięki czemu obniża poziom dźwięku w kabinie oraz spalanie. Jak chcesz pojechać dynamicznie to ciągnie do wysokich obrotów i błyskawicznie zmienia biegi. A jak bardzo chcesz mieć w danej chwili kontrolę nad skrzynią to przełączasz się w tryb manualny. Nie ma mowy o "odebraniu możliwości machania dzwignią". Za to jak nie chcesz machać to nie musisz .
Dla mnie DSG7 ma tylko jedną wadę - ograniczony moment obrotowy jaki może znieść, a to ma wpływ na możliwość tuningu.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Osobiście nie wydałbym 7tys na odebranie możliwości machania dźwignią. Utraciłbym pewnie sporo przyjemności z prowadzenia samochodu. Poza tym imho automaty pasują do dużych aut, trudno mi jest wyobrazić sobie np. taką fabię z DSG
"Pewnie" "chyba" "wydaje mi się" - ludzie, po co tak teoretyzować?
Umówcie się na jazdę próbną na przykład z kimś z forum i nie będzie musiało się Wam nic wydawać ani wyobrażać. Ja po takiej jeździe zakochałem się w DSG.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
a ja mam pytanie co do dsg głównie do szkoda, bo coś mi sie chyba na oczy rzuciło albo nie znalazłem lub źle szukałem.
Do rzeczy chodzi mi o to so sie psuje w dsg ile kosztuje eksploatacja co ile trzeba wymieniać i co
ja mogę powiedzieć tylko o DSG 6 -> wymiana oleju co 60kkm za ~800PLN, nic się nie zepsuło przez 120kkm, ale np. wymiana dwumasy przy DSG6 jest mniej więcej 2x droższa z tego co pamiętam, może inaczej, w ASO kosztuje circa 3500PLN
[ Dodano: Nie 16 Maj, 10 13:41 ]
w benzynie serwis powinien być sporo tańszy bo wchodzi mniej oleju, chyba o połowę a to główny koszt
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
ale np. wymiana dwumasy przy DSG6 jest mniej więcej 2x droższa z tego co pamiętam, może inaczej, w ASO kosztuje circa 3500PLN
W 1.4 TSI chyba nie ma dwumasy z tego co kojarzę, kiedyś coś już było pisane na forum o tym :roll:
A wracając do skrzyni, to przed O2 nigdy nie miałem nawet do czynienia z automatem. Sama jazda próbna to za mało czasu na bliższe zapoznanie, bo jeśli całe lata jeździłeś manualem to większość czasu w demówce starasz się pilnować, by nie szukać sprzęgła i lewarka od biegów :twisted: Przynajmniej ja tak miałem :diabelski_usmiech
A teraz za żadne skarby nie zamieniłbym DSG na manualną skrzynię. Moim zdaniem przyjemność z jazdy jest jeszcze większa właśnie z tym automatem. Człowiek cieszy się samą jazdą i nie interesuje go, czy trzeba zredukować bieg czy nie.
Mimo że mam łopatki przy kierownicy, to używam ich sporadycznie. Częściej przydaje się tryb S skrzyni, ale i on jakoś specjalnie nie jest przeze mnie eksploatowany.
Miałem teraz przez dwa dni manuala 1.9 TDI - o ile przez 8 miesięcy nie zapomniałem jeszcze jak używać sprzęgła i zmieniać biegi, to jazda po mieście uciążliwa jakaś taka się zrobiła :P
Mysle ze Autorowi tematu nie chodzilo o argumenty za i przeciw samej skrzyni, ale o to jak sprawuje sie DSG w polaczeniu z badz co badz ale malym silnikiem 1.4. Przy starych automatach panowala opinia ze powinny byc montowane do aut z duzymi silnikami. W przypadku DSG przynajmniej z danych producenta wynika ze nie zmniejszaja osiagow.
ja mogę powiedzieć tylko o DSG 6 -> wymiana oleju co 60kkm za ~800PLN, nic się nie zepsuło przez 120kkm, ale np. wymiana dwumasy przy DSG6 jest mniej więcej 2x droższa z tego co pamiętam, może inaczej, w ASO kosztuje circa 3500PLN
[ Dodano: Nie 16 Maj, 10 13:41 ]
w benzynie serwis powinien być sporo tańszy bo wchodzi mniej oleju, chyba o połowę a to główny koszt
nie ma?? jakos mi sie wiezyc nie chce, żeby nie było korka spustowego do zlania starego oleju. W taki sposob to DSG 7 by sie chyba szybko skonczyło, chyba że jest tam inne rozwiazanie.
Mysle ze Autorowi tematu nie chodzilo o argumenty za i przeciw samej skrzyni, ale o to jak sprawuje sie DSG w polaczeniu z badz co badz ale malym silnikiem 1.4.
Od razu widać że nie jechałeś nigdy 1.4tsi z DSG, jak wiadomo pojemność silnika nie ma nic wspólnego z jego osiągami (tzn ma ale ich nie determinuje) ważne są pozostałe parametry jak KM i przede wszystkim NM oraz przebieg ich maks momentów.
Zresztą na forum jest kilka osób które zostały przewiezione takim samochodem i wszyscy byli raczej pozytywnie zaskoczeni osiągami.
nie ma?? jakos mi sie wiezyc nie chce, żeby nie było korka spustowego do zlania starego oleju. W taki sposob to DSG 7 by sie chyba szybko skonczyło, chyba że jest tam inne rozwiazanie.
Niby dlaczego ma sie szybko skończyć ? Korek spustowy to pewnie jakis jest, ale serwisówka nie przewiduje wymian oleju w tej skrzyni. W manualnych skrzyniach tez sie w zasadzie juz nie zmienia oleju, a budowa dsg 7 jest zbliżona do manualnej w sumie.
nie ma?? jakos mi sie wiezyc nie chce, żeby nie było korka spustowego do zlania starego oleju. W taki sposob to DSG 7 by sie chyba szybko skonczyło, chyba że jest tam inne rozwiazanie.
Niby dlaczego ma sie szybko skończyć ? Korek spustowy to pewnie jakis jest, ale serwisówka nie przewiduje wymian oleju w tej skrzyni. W manualnych skrzyniach tez sie w zasadzie juz nie zmienia oleju, a budowa dsg 7 jest zbliżona do manualnej w sumie.
a w DSG 6 serwis przewiduje? Jak dojezdze do 60 tys autem czy serwis bedzie chciał czy nie w DSG 7 wymienie olej jak bedzie taka możliwośc.
A co do 1.4 TSi DSG 7 , to pomyka jak mała rakietka ( serio auto ma odejscie) jezdziłem troche km.
nie ma?? jakos mi sie wiezyc nie chce, żeby nie było korka spustowego do zlania starego oleju. W taki sposob to DSG 7 by sie chyba szybko skonczyło, chyba że jest tam inne rozwiazanie.
Skrzynia DSG 7-biegowa jest tzw. skrzynią suchą, ale za to przenosi mniejszy moment do max. ~250-260 Nm (dane fabryczne) i stosowana jest przeważnie w benzynkach z turbo. BTW suche skrzynie od lat z powodzeniem stosuje Ducati w swoich motocyklach, choć nie w automacie.
Skrzynia DSG 6-biegowa jest tzw. skrzynią mokrą, zalaną olejem. Przenosi większy moment i stosowana jest przeważnie w dieslach.
Ponieważ ta druga skrzynia jest starszą konstrukcją, czyli jest dłużej na rynku, chociaż i tak już przeszła kilka modyfikacji, to "w narodzie panuje opinia" że jak mowa o DSG od Panzerwagena, to chodzi o tę skrzynię z olejem.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz