Zamieszczone przez krzysiek83wpr
[O2] O2 FL 1.4 TSI DSG - czy warto i dlaczego?
Zwiń
X
-
Ja napiszę jeszcze raz - Jak ktoś chce mieć automat to tylko DSG, natomiast jak ktoś nie chce to nawet za darmo go nie weźmie - ja byłem przymuszony do automatu przez żonę i generalnie niespecjalnie mi się to podobało (sama myśl o kupnie automatu - lubię wajchować ;-) ) ale dziś wiem że to było dobre posunięcie bo wygoda jazdy jest ogromna
a argumenty w stylu
Zamieszczone przez krzysiek83wpr3)lubie mieć wpływ na to kiedy zmieniam bieg
Jedyny minus automatu to brak kontroli nad sprzęgłem a nie nad zmianami biegów.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Osobiście nie wydałbym 7tys na odebranie możliwości machania dźwignią. Utraciłbym pewnie sporo przyjemności z prowadzenia samochodu. Poza tym imho automaty pasują do dużych aut, trudno mi jest wyobrazić sobie np. taką fabię z DSG i analogicznie powiedzmy BMW 7 z manualną przekładnią. Octavia to jest tylko kompakt, automat mi w tym samochodzie po prostu nie leży. Kwestia podejścia.
Natomiast chciałbym się odnieść do jednego szczegółu, który mnie osobiście, jako czytelnika wątku, razi:
Zamieszczone przez Jac_eka argumenty w stylu
krzysiek83wpr napisał/a:
3)lubie mieć wpływ na to kiedy zmieniam bieg
są śmieszne
Sorry za mały ot.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Krzysiek25na argument odpowiada się kontrargumentem
EOT- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
krzyskowi25 pewnie chodzilo o słowo "smieszne" i ton. Ale nie ważne :P
A co do tego argumentu który sam napisałem "lubię mieć kontrole nad zmianą biegów" chodziło mi o machanie dźwignią.
Ja trzymam się opinii że skrzynia jest fajna ale nie za 7 koła. Zbyt dużo jak na komfort. Chyba że ktoś jest fanem automatu, to wszystko wskazuje na dobry wybór.
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez Krzysiek25Osobiście nie wydałbym 7tys na odebranie możliwości machania dźwignią.
Dla mnie DSG7 ma tylko jedną wadę - ograniczony moment obrotowy jaki może znieść, a to ma wpływ na możliwość tuningu.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Krzysiek25Osobiście nie wydałbym 7tys na odebranie możliwości machania dźwignią. Utraciłbym pewnie sporo przyjemności z prowadzenia samochodu. Poza tym imho automaty pasują do dużych aut, trudno mi jest wyobrazić sobie np. taką fabię z DSG
Umówcie się na jazdę próbną na przykład z kimś z forum i nie będzie musiało się Wam nic wydawać ani wyobrażać. Ja po takiej jeździe zakochałem się w DSG.. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasa ja mam pytanie co do dsg głównie do szkoda, bo coś mi sie chyba na oczy rzuciło albo nie znalazłem lub źle szukałem.
Do rzeczy chodzi mi o to so sie psuje w dsg ile kosztuje eksploatacja co ile trzeba wymieniać i co
[ Dodano: Nie 16 Maj, 10 13:41 ]
w benzynie serwis powinien być sporo tańszy bo wchodzi mniej oleju, chyba o połowę a to główny kosztsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaale np. wymiana dwumasy przy DSG6 jest mniej więcej 2x droższa z tego co pamiętam, może inaczej, w ASO kosztuje circa 3500PLN
A wracając do skrzyni, to przed O2 nigdy nie miałem nawet do czynienia z automatem. Sama jazda próbna to za mało czasu na bliższe zapoznanie, bo jeśli całe lata jeździłeś manualem to większość czasu w demówce starasz się pilnować, by nie szukać sprzęgła i lewarka od biegów :twisted: Przynajmniej ja tak miałem :diabelski_usmiech
A teraz za żadne skarby nie zamieniłbym DSG na manualną skrzynię. Moim zdaniem przyjemność z jazdy jest jeszcze większa właśnie z tym automatem. Człowiek cieszy się samą jazdą i nie interesuje go, czy trzeba zredukować bieg czy nie.
Mimo że mam łopatki przy kierownicy, to używam ich sporadycznie. Częściej przydaje się tryb S skrzyni, ale i on jakoś specjalnie nie jest przeze mnie eksploatowany.
Miałem teraz przez dwa dni manuala 1.9 TDI - o ile przez 8 miesięcy nie zapomniałem jeszcze jak używać sprzęgła i zmieniać biegi, to jazda po mieście uciążliwa jakaś taka się zrobiła :PPozdro
Komentarz
-
-
Mysle ze Autorowi tematu nie chodzilo o argumenty za i przeciw samej skrzyni, ale o to jak sprawuje sie DSG w polaczeniu z badz co badz ale malym silnikiem 1.4. Przy starych automatach panowala opinia ze powinny byc montowane do aut z duzymi silnikami. W przypadku DSG przynajmniej z danych producenta wynika ze nie zmniejszaja osiagow.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaja mogę powiedzieć tylko o DSG 6 -> wymiana oleju co 60kkm za ~800PLN, nic się nie zepsuło przez 120kkm, ale np. wymiana dwumasy przy DSG6 jest mniej więcej 2x droższa z tego co pamiętam, może inaczej, w ASO kosztuje circa 3500PLN
[ Dodano: Nie 16 Maj, 10 13:41 ]
w benzynie serwis powinien być sporo tańszy bo wchodzi mniej oleju, chyba o połowę a to główny kosztGolf VI TSI TwinCharged
powered by fabryka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez firmekMysle ze Autorowi tematu nie chodzilo o argumenty za i przeciw samej skrzyni, ale o to jak sprawuje sie DSG w polaczeniu z badz co badz ale malym silnikiem 1.4.
Zresztą na forum jest kilka osób które zostały przewiezione takim samochodem i wszyscy byli raczej pozytywnie zaskoczeni osiągami.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rekin Chlebojadnie ma?? jakos mi sie wiezyc nie chce, żeby nie było korka spustowego do zlania starego oleju. W taki sposob to DSG 7 by sie chyba szybko skonczyło, chyba że jest tam inne rozwiazanie.Golf VI TSI TwinCharged
powered by fabryka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TomRSRekin Chlebojad napisał/a:
nie ma?? jakos mi sie wiezyc nie chce, żeby nie było korka spustowego do zlania starego oleju. W taki sposob to DSG 7 by sie chyba szybko skonczyło, chyba że jest tam inne rozwiazanie.
Niby dlaczego ma sie szybko skończyć ? Korek spustowy to pewnie jakis jest, ale serwisówka nie przewiduje wymian oleju w tej skrzyni. W manualnych skrzyniach tez sie w zasadzie juz nie zmienia oleju, a budowa dsg 7 jest zbliżona do manualnej w sumie.
A co do 1.4 TSi DSG 7 , to pomyka jak mała rakietka ( serio auto ma odejscie) jezdziłem troche km.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rekin Chlebojada w DSG 6 serwis przewiduje? Jak dojezdze do 60 tys autem czy serwis bedzie chciał czy nie w DSG 7 wymienie olej jak bedzie taka możliwośc.
Zamieszczone przez Rekin ChlebojadA co do 1.4 TSi DSG 7 , to pomyka jak mała rakietka ( serio auto ma odejscie) jezdziłem troche km.Golf VI TSI TwinCharged
powered by fabryka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rekin Chlebojadnie ma?? jakos mi sie wiezyc nie chce, żeby nie było korka spustowego do zlania starego oleju. W taki sposob to DSG 7 by sie chyba szybko skonczyło, chyba że jest tam inne rozwiazanie.
Skrzynia DSG 6-biegowa jest tzw. skrzynią mokrą, zalaną olejem. Przenosi większy moment i stosowana jest przeważnie w dieslach.
Ponieważ ta druga skrzynia jest starszą konstrukcją, czyli jest dłużej na rynku, chociaż i tak już przeszła kilka modyfikacji, to "w narodzie panuje opinia" że jak mowa o DSG od Panzerwagena, to chodzi o tę skrzynię z olejem.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MorgothSkrzynia DSG 6-biegowa jest tzw. skrzynią mokrą, zalaną olejem. Przenosi większy moment i stosowana jest przeważnie w dieslach.
Ja lada moment odbieram O II 1.6 TDi własnie z DSG 7. I tu chyba Diesel nie robi tak wielkiej roznicy skoro DSG 7 wstawiaja.?
EDIT: (aby nie pisac nowego postu bo watek nie jest mój)
ok Dzieki Morgoth, pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rekin ChlebojadJa lada moment odbieram O II 1.6 TDi własnie z DSG 7. I tu chyba Diesel nie robi tak wielkiej roznicy skoro DSG 7 wstawiaja.?Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
Komentarz