Borsuk, jeśli przez 20 lat przejechałeś 100kkm i przez kolejne 20 miałbyś przejechać tyle samo, to raczej nic poważnego przy tak niskim przebiegu nie powinno się dziać z żadnym TSI. Dlatego może warto myśleć o 1.2TSI zamiast 1.6i? Sam w swojej O1 mam 1.6i prawie taki sam jak w O2 (poprawcie jeśli sie mylę) i jestem z niego zadowolony, ale gdybym miał dziś kupować nową Skodę Octavię 2FL, to stojąc przed wyborem 1.6i a 1.2TSI miałbym spory dylemat. Niby cennikowo to raptem 1kzł róznicy, co w praktyce przekłada się na (podobno) 3kzł po negocjacjach na korzyść 1.6i (tzn. 1.6i jest tyle tańsze od 1.2TSI, a od 1.4TSI jest pewnie tańsze o około 5kzł), ale serce pewnie byłoby za tą nowością...
PS: zadałem podobne pytanie przy okazji innego tematu o 1.2TSI, ale nikt nie odpowiedział - wiec zadam je znów tu. Skoro 1.4 16V i 1.6i nie spełniają norm EURO4 (według mojej skromnej wiedzy), a 1.2TSI (105KM) ma zastąpić 1.6i, to co zastąpi 1.4i 16V? Czy na jego miejsce wskoczy 1.2TSI (85KM) taki jak w Fabii 2FL?
PS: zadałem podobne pytanie przy okazji innego tematu o 1.2TSI, ale nikt nie odpowiedział - wiec zadam je znów tu. Skoro 1.4 16V i 1.6i nie spełniają norm EURO4 (według mojej skromnej wiedzy), a 1.2TSI (105KM) ma zastąpić 1.6i, to co zastąpi 1.4i 16V? Czy na jego miejsce wskoczy 1.2TSI (85KM) taki jak w Fabii 2FL?
Komentarz