Zakup Skody 1,4 MPI - czy warto ?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9943
    • Ford

    #26
    Borsuk, jeśli przez 20 lat przejechałeś 100kkm i przez kolejne 20 miałbyś przejechać tyle samo, to raczej nic poważnego przy tak niskim przebiegu nie powinno się dziać z żadnym TSI. Dlatego może warto myśleć o 1.2TSI zamiast 1.6i? Sam w swojej O1 mam 1.6i prawie taki sam jak w O2 (poprawcie jeśli sie mylę) i jestem z niego zadowolony, ale gdybym miał dziś kupować nową Skodę Octavię 2FL, to stojąc przed wyborem 1.6i a 1.2TSI miałbym spory dylemat. Niby cennikowo to raptem 1kzł róznicy, co w praktyce przekłada się na (podobno) 3kzł po negocjacjach na korzyść 1.6i (tzn. 1.6i jest tyle tańsze od 1.2TSI, a od 1.4TSI jest pewnie tańsze o około 5kzł), ale serce pewnie byłoby za tą nowością...

    PS: zadałem podobne pytanie przy okazji innego tematu o 1.2TSI, ale nikt nie odpowiedział - wiec zadam je znów tu. Skoro 1.4 16V i 1.6i nie spełniają norm EURO4 (według mojej skromnej wiedzy), a 1.2TSI (105KM) ma zastąpić 1.6i, to co zastąpi 1.4i 16V? Czy na jego miejsce wskoczy 1.2TSI (85KM) taki jak w Fabii 2FL?
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • Borsuk2
      L&K
      • 2010
      • 1203

      #27
      Agamek12, pewnie masz sporo racji, ale chyba pozostanę przy swoim wyborze.
      Wszystko zależy od tego co się wynegocjuje od sprzedawcy.
      No i w sumie nie zapadła jeszcze decyzja, czy będzie to O1 czy 2. Jak mam być szczery, to nawet jedynka lepiej mi się podoba.
      Czas pokaże ...
      Fajna stronka

      Komentarz

      • rufix
        Drive
        • 2010
        • 50

        #28
        Borsuk2,
        w krotym salonie kupujesz? bylem sie podpytac w Olsztynie ale szoku nie bylo, moze masz namiary na salon ktory daje upusty?

        Już dawno temu zadałem pytanie skąd tak duża wartość dopłaty.
        na skoda.de roznica miedzi 1.6 tdi a 1.4 tsi wynosi 1k euro, a u nas 11 tys,
        nie wiem skad jest ta róznica

        Komentarz

        • Borsuk2
          L&K
          • 2010
          • 1203

          #29
          rufix, najpierw byłem w Fimocie w Giżycku, a potem na Partyzantów w Olsztynie, ale w Olsztynie przy tych samych konfiguracjach chcieli o całe 3k zł więcej. A i w Giżycku bardziej jakoś mi przypadło do serca podejście do klienta. A gdzie ostatecznie kupię, to jeszcze sam nie wiem. Wszystko zależy od ceny jaką "wywalczę", może być i z poza województwa. Może forumowicze polecą coś blisko Mazur ?
          Fajna stronka

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            Zamieszczone przez Borsuk2
            19 lat i 101k km Favoritka nigdy mnie na trasie nie zwiodła
            taki przebieg to robię w ~3 lata
            IMO czego nie weźmiesz to 100kkm musi wytrzymać
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9943
              • Ford

              #31
              Zamieszczone przez Borsuk2
              No i w sumie nie zapadła jeszcze decyzja, czy będzie to O1 czy 2. Jak mam być szczery, to nawet jedynka lepiej mi się podoba.
              Czas pokaże ...
              Nie no, przestań... Bierz O2, bez dwóch zdań. Niby O2 jest droższa od O1, ale komfort, ilość miejsca, bezpieczeństwo, itp. w O2 jest nie do pobicia przez O1. Powiem tak: gdybym miał do wyboru O1 1.6i "Optimum" i O2FL 1.4i"Mint" (porównywalna cena), to bez wahania wziąłbym O2FL, nawet mimo dużo słabszego silnika... Choć z drugiej strony O1 naprawi każdy kowal, a z O2 czasem nie radzą sobie nawet ASO... :diabelski_usmiech
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • Borsuk2
                L&K
                • 2010
                • 1203

                #32
                No właśnie, z tym kowalem, to rozsądny argument ...
                Fajna stronka

                Komentarz

                • marbab
                  RS
                  • 2009
                  • 4713
                  • Fiat
                  • BMM 2.0 TDI 140 KM

                  #33
                  Borsuk2, ale przy takim przebiegu to kowal a nawet ASO raczej sie nie przyda, wiec przemysl O2 bo szczegolnie bezpieczenstwo jest tu na wyzszym poziomie.
                  Marek



                  Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                  Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                  Komentarz

                  • AdamskiTg
                    Classic
                    • 2009
                    • 52

                    #34
                    Dziś mija prawie rok od zakupu mojej Niuni z silniczkiem 1.4 16V Powiem tylko tyle przez te 14000 km mogę powiedzieć że nie żałuje zakupu. 99% ludzi którzy ze mną jeździli są zachwyceni kulturą pracy, wyciszeniem i ekonomicznością zachwycone.
                    Pewnie że nie jest to F1 ale da się tym bardzo sprawnie śmigać i jak czytam posty forumowiczów porównujących tę kompozycję silnika to Fiata 126p to robi się coś.

                    Pozdrawiam serdecznie 8)
                    126p->Nexia->Micra K11 1.0 16V->OCTAVIA 1.4 16V

                    Komentarz

                    • Enriquez
                      RS
                      • 2009
                      • 7685
                      • Superb III (3V3)

                      #35
                      Ale my tu mówimy o FL, która jest nieco cięższa IMHO.
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • Big
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 6389

                        #36
                        Borsuk2, nawet nie ma sie co zastnawiać pomiędzy O I i O II. O I to przestarzała konstrukcja która nie zapewni ani takiego bezpieczenstwa, ani komfortu, ani bezawaryjności jak O II. Pozatym O I została juz wycofana z produkcji i dostępne jest tylko to co stoi na placach u dealerów.
                        Co do silnika to 1.6 MPI to minimum do O II - o 1.4 MPI nawet bym nie myślał bo to nieporozumienie do auta o tej masie i tej wielkości. Weź poprawkę na to ze czasami jedzie aw aucie wiecej pasazerów a w lecie trzeba właczyć klimę, a wtedy koniec z jakimi kolewiek osiągami przy silniku 1.4 MPI.
                        Natomaist 1.6 MPI daje radę i to dobrze daje radę Silnik ma mocny dół i całkiem fajną górę. dodatkowo jest totalnie bezawarujny i nie bierze oleju pomiezy okresami przeglądowymi. Ja jestem z niego zadowolony, choć wiadomo że 1.8 TSI byłby sporo lepszy :twisted:
                        Czarny Elegance

                        Komentarz

                        • andriu21tg
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 1499

                          #37
                          Ja mialem 1,4 w fabii.. i na pusto jeszcze sie dalo .. ale jak sie zapakowalo torby psa + 2 rowery to hmm.. jazda miala wiecej wspolnego z toczeniem niz z jazda... jadac na trasie tarnowskie gory- koszalin udalo mi sie wyprzedzic furmanke i 1 cieniola ... niema co ukrywac Miałko to wice w O...

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #38
                            Zamieszczone przez Enriquez
                            Ale my tu mówimy o FL, która jest nieco cięższa IMHO.
                            typowy błąd
                            nie jest.
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Octa-vian
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 122

                              #39
                              Zamieszczone przez Big
                              ani bezawaryjności jak O II
                              Ryzykowna teza

                              Komentarz

                              • Marx
                                Elegance
                                • 2009
                                • 865

                                #40
                                Zamieszczone przez Big
                                O I to przestarzała konstrukcja która nie zapewni (...) bezawaryjności jak O II.
                                (...)Co do silnika to 1.6 MPI (...) daje radę i to dobrze daje radę Silnik ma mocny dół i całkiem fajną górę. dodatkowo jest totalnie bezawarujny i nie bierze oleju pomiezy okresami przeglądowymi.
                                O1 jest duzo prostsza wiec bedzie bardziej bezawaryjna.
                                A 1.6 ledwo daje rade tylko jak sie samemu jedzie i z wylaczona klimatyzacja. Wiec 1.4 to nie wiem gdzie tym mozna jezdzic...

                                Komentarz

                                • Octa-vian
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 122

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Marx
                                  Wiec 1.4 to nie wiem gdzie tym mozna jezdzic...
                                  No największy problem to przyspieszenie Pewnie o to ci chodzi bo jak już jedzie 110-120 to można wyprzedzać

                                  Ja mam w domu Golfa II o mocy 54 KM i zapewniam Cię, że o 10 lat młodsze auta wyprzedzam Nie że nie mają mocy - tylko tak jadą...:P

                                  Komentarz

                                  • Marx
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 865

                                    #42
                                    jezdzic mozna i skuterem
                                    ale jak np przejezdzam prog zwalniajacy na dwojce, wciskam gaz i auto nie jedzie, musze redukowac na jedynke to jakos tak niefajnie. Oj szkoda ze nie kupilem automata, coraz bardziej mi sie podoba.

                                    Komentarz

                                    • Big
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 6389

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Marx
                                      ale jak np przejezdzam prog zwalniajacy na dwojce, wciskam gaz i auto nie jedzie, musze redukowac na jedynke to jakos tak niefajnie
                                      To co ty mas za silnik??!! Bo mój 1.6 MPI BSE w O II nie ma najmniejszych problemów z przyśpieszaniem z 2-ki od np. 15 km/h. wręcz powiedziałbym że pieknie ciągnie
                                      Zamieszczone przez Marx
                                      A 1.6 ledwo daje rade tylko jak sie samemu jedzie i z wylaczona klimatyzacja
                                      Z tym też zgodzić się nie mogę. 1.6 MPI z 2 os na pokładzie + pełny bagaznik pięknie daje radę na trasie i jak na tę pojemność zbiera się przyzwoicie.
                                      Czarny Elegance

                                      Komentarz

                                      • voytek
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 480
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #44
                                        Jeśli nie podjąłeś jeszcze decyzji, to wtrące jeszcze moje pięć groszy, gdyż miałem silnik 1.4 16V w poprzednim autku, czyli w Fabii. Silniczek był optymalny właśnie do Fabii, zupełnie wystarczający do jazdy zarówno w mieście jak i w trasie z dwiema osobami dorosłymi + małe dziecko na pokładzie. Niestety po włączeniu klimy auto stawało się trochę mułowate, a jazda z kompletem pasażerów + włączona klima do przyjemności już nie należała. Dlatego uważam, do Octavii ten silniczek to zdecydowanie za mało (no chyba, że zamierzasz jeździć tylko sam bez bagażu i nie używać klimatyzacji :wink: ).
                                        A co do porównania O1 z O2 to też mam porównanie, bo O1 mieli rodzice, a teraz sam jeżdżę O2 FL. Różnica jest zasadnicza, jeśli chodzi o wygląd i jakość wykończenia nie ma co się rozpisywać, bo sam to sobie możesz porównać w salonie. Ogromna różnica jest w prowadzeniu obu aut, w O1 z tyłu jest zwykła belka, w O2 zawieszenie wielowahaczowe. Jeśli kupisz O1, będziesz miał takie "nowe-stare" auto. Ale jest też druga strona medalu, czyli koszty eksploatacji. Już samo wspomniane zawieszenie w O2 będzie z całą pewnością kosztowniejsze w utrzymaniu na naszych świetnych drogach, niż w zasadzie niezniszczalna belka w O1. Ale jeśli dbasz o auto (a dbasz) i nie będziesz pruć na oślep po dziurach, do tego małe przebiegi, to i wielowahaczowe zawieszenie tak od razu się nie rozleci :wink:

                                        Komentarz

                                        • Borsuk2
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1203

                                          #45
                                          Jeszcze raz dzięki wszystkim za cenne informacje.
                                          Odezwę się, żeby się "pochwalić" nowym nabytkiem,
                                          gdy ten będzie już w garażu.
                                          Pozdrawiam.
                                          Fajna stronka

                                          Komentarz

                                          • milosz.k
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 127

                                            #46
                                            Borsuk2, jeżeli się zdecydujesz na O1 z tym silnikiem to warto wziąć LPG (za darmo). W mojej stopce masz przykładowe (wcale nie najniższe) spalanie (22gr za 1km). Instalacja LR naprawdę fajna co potwierdzą ci inni na tym forum.
                                            Pozdrawiam
                                            M.
                                            Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                                            Komentarz

                                            • Borsuk2
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1203

                                              #47
                                              milosz.k zgadza się, obserwuję powoli oferty i patrzę, że ceny z wolna spadają (jak to zwykle pod koniec roku) i za czerwcową cenę O1 z "gołym" silnikiem 1,6, dziś można już kupić O1 z 1,6 instalacją gazową i klimą. Dla mnie to w sumie rybka, czy kupię auto dziś czy w listopadzie. Może cena trochę spadnie, a jak nie, to może będzie coś więcej w wyposażeniu. W sumie na gazie mi nie zależy, bo przy przebiegach jakie robię, to cena instalacji zwróciłaby się po ................ długim czasie. A i szkoda silnika "katować" :wink: gazem, szkoda miejsca w bagażniku na butlę itd. Swojej Favoritki też nie gazowałem (urodziła się, kiedy gazu jeszcze nie było na świecie) a potem nie warto było podwajać wartości samochodu. Tak jak wszystkiego są plusy i minusy "gazu" Ale jak w cenie będzie już fabryczna instalacja gazowa, to pewnie, że jej nie wyrzucę :lol:
                                              Fajna stronka

                                              Komentarz

                                              • t271828
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 928

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Big
                                                Zamieszczone przez Marx
                                                ale jak np przejezdzam prog zwalniajacy na dwojce, wciskam gaz i auto nie jedzie, musze redukowac na jedynke to jakos tak niefajnie
                                                To co ty mas za silnik??!! Bo mój 1.6 MPI BSE w O II nie ma najmniejszych problemów z przyśpieszaniem z 2-ki od np. 15 km/h. wręcz powiedziałbym że pieknie ciągnie
                                                Niektore progi trzeba pokonywac z nizsza predkoscia niz 15 km/h i wtedy auto rzeczywiscie slabo sie zbiera

                                                Zamieszczone przez Big
                                                Zamieszczone przez Marx
                                                A 1.6 ledwo daje rade tylko jak sie samemu jedzie i z wylaczona klimatyzacja
                                                Z tym też zgodzić się nie mogę. 1.6 MPI z 2 os na pokładzie + pełny bagaznik pięknie daje radę na trasie i jak na tę pojemność zbiera się przyzwoicie.
                                                Mysle ze to jest kwestia definicji - dla Marxa "ledwo daje rade" oznacza to samo co dla Ciebie "pieknie daje rade"

                                                Komentarz

                                                • yogii
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 93

                                                  #49
                                                  Do każdego silnika można mieć jakieś "ale" czy to będzie 80 czy 170 koni zależy co kto lubi zawsze będą to subiektywne oceny.Jeśli kupowałbym nową skodę to tylko II FL nawet z 1,4 do normalnej jazdy wystarczy.najlepiej samemu przejechać sie jednym i drugim i ocenić wg własnych potrzeb i możliwości.U mnie komputer jeżdżąc po Krakowie pokazuje śr. prędkość 30 km/h.

                                                  Komentarz

                                                  • akolo
                                                    Drive
                                                    • 2010
                                                    • 71

                                                    #50
                                                    Borsuk2 wez O2 FL z silnikiem 1.6.
                                                    Wczesniej mialem Fabie z silnikiem 1,4 16V no i nie powiem, byla dynamiczna nawet, ale czasami nerwa brala przy wyprzedzaniu. Wtedy sobie mowilem ze nastepne auto musi byc mocniejsze bo wazne jest bezpieczenstwo. Jak jechalem w 3-4 to pod gorke auto nie przyspieszalo, trzeba bylo szybko robic redukcje biegu. Ogolnie z Fabi bylem zadowolony dlatego zostalem przy marce Skody dalej.
                                                    Pozatym sprzedajac kiedys auto bedzie to O2 a nie O1. Cena O1 wtedy bedzie naprawde niska. O2 FL ma sporo nowosci, ktore beda Cie cieszyc i moze nawet zaczniesz robic wieksze przebiegi

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...