Dylemat jaki silnik 1,4 TSI czy 1,8 TSI w wersji Ambiente
Witam
Prośba o rade szanownych forumowiczów. W chwili obecnej uzytkuje MKIII 2.0 115 KM. Rodzina cztero-osobowa. Styl jazdy z rodziną spokojny. Na trasie średnie predkości 110 - 130 km/h. Przymierzam sie do zakupu nowej Skody. Autko bedzie wykorzystywane 95% po mieście ( krótkie odcinki, częste przystanki, korki światła). Pod uwage biore dwa silniki 1,4 i 1,8:
1. Interesuje mnie różnica w spalaniu miedzy 1,4 i 1,8 głównie po mieście w korkach. Nie ukrywam, że późniejsze koszty paliwa są dla mnie kluczowe,
2. Który silnik jest bardziej awaryjny.
3. Mają pasek czy łancuch rozrządu.
4. Warto dopłacać do 1,8 gdzie 95% to miasto w korkach i krótkie odcinki
5. Czy faktycznie czuć dużą rożnice w dynamice miedzy tymi silnikami
6. Jaka jest róznica miedzy climaticem, a climatronicem. Warto dopłacać do Climatronica 1800 zł
7. Znacie dilera na Śląsku gdzie moge wytargować największe zniżki przy zakupie auta
Jazde próbną odbyłem 1,4 elastyczność zadawalająca. Najbardziej sie skłaniam na ten silnik. Chociaż 1,8 tez mnie kusi
Musisz zadać sobie pytanie czy wolisz mniejszy silnik a lepiej wyposażony samochód czy większy ze słabszym wyposażeniem, oczywiście jeśli ogranicza cię budżet.
2 kumpli kupowało samochody do firmy, jeden wziął golfa 6 1,4, drugi passata 1,8.
samochody były w podobnej cenie, z tą różnicą że golf ma dsg i parę innych bajerów. W mojej skromnej opinii lepszy interes zrobił pierwszy kupując golfa, autko jest dynamiczne i w automacie.
Jak sam twierdzisz większość czasu spędzisz w korkach, więc te 40kucy chyba nie będzie ci robić różnicy
Jeśli chodzi o awaryjność to są to za nowe jednostki żeby kategorycznie to stwierdzać, pracuję w serwisie vw i nie zauważyłem jakiś potwornych awarii.
Mam identyczną konfigurację jazdy do Twojej - z tym wyjątkiem, że u mnie to 99% miasto w korach (centrum miasta + rozkopane obrzeża). Jeżeli istotne są dla Ciebie koszty (w przeważającej mierze paliwa) to nawet się nie zastanawiaj tylko bierz 1.4. Wozidło z silnikiem 1.8 daje duuuuużo frajdy :diabelski_usmiech ale jego główną wadą jest spalanie. Ja na razie oscyluje w normalnej jeździe w okolicach 12 litrów. Sęk w tym, że mając do dyspozycji taki silnik, człowieka bez przerwy świerzbi noga na pedale gazu :lol: i wszystkie eko-statystyki idą się... Do normalnej i spokojnej, rodzinnej jazdy 1.4 wystarczy w zupełności, a za zaoszczędzone środki doposaż sobie samochód - pomyśl o DSG, w mieście po prostu bajka...
Re: Dylemat jaki silnik 1,4 TSI czy 1,8 TSI w wersji Ambient
Zamieszczone przez Hep
1. Interesuje mnie różnica w spalaniu miedzy 1,4 i 1,8 głównie po mieście w korkach. Nie ukrywam, że późniejsze koszty paliwa są dla mnie kluczowe,
Jeżdżąc po mieście w obu spalanie będzie duże.
Zamieszczone przez Hep
4. Warto dopłacać do 1,8 gdzie 95% to miasto w korkach i krótkie odcinki
Jak 95% jazd to będzie miasto, to poważnie pomyśl nad DSG do 1.4, skoro fundusze pozwalają na 1.8. Natomiast co do tych pozostałych 5%, czyli dalszych tras, to powiem tak - mam 1.4 TSI, głównie jeżdżę jak ty po krótkie odcinki po mieście i okolicach i jestem happy.
Ale jak jadę dalej, 1-2 razy w miesiącu, to pluję sobie w brodę, że zrezygnowałem z 1.8 :evil:
Zamieszczone przez Hep
5. Czy faktycznie czuć dużą rożnice w dynamice miedzy tymi silnikami
Jak jedziesz sam, to i 1.4 TSI nieźle daje radę. Ale z każdym kolejny pasażerem i kilogramem bagażu różnica jest moim zdaniem co raz większa. Wtedy patrz punkt wyżej :diabelski_usmiech
OK. Po kolei:
1. Jeśli chodzi o ceny na nowe auta, to napiszcie do danielcio po cenę: http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=5900 - jest z Krakowa, ale wiele osób z całej Polski u niego kupuje, bo ma ceny nie do przebicia.
2. Jeśli chodzi o spalanie, to aktualnie ciągnięty wątek dotyczący spalania aut z silnikiem benzynowym jest tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0 - są tam też dokładnie opisy osób, które jeżdżą i autami z silnikiem 1.4TSI i 1.8TSI - polecam tę lekturę.
Ale jak jadę dalej, 1-2 razy w miesiącu, to pluję sobie w brodę, że zrezygnowałem z 1.8 :evil:
A ja za każdym razem stojąc w korkach lub jadąc w japonkach-koreankach pluje sobie w brodę że nie wyrzygałem kasy na DSG :evil:
Jak kolega SP9XWW słusznie zauważył auto z takim silnikiem kusi w wyniku czego średnie spalanie w mieście to 12l, oczywiście da się i 10l ale to straszna męczarnia.Trzeba sobie zadać pytanie czy 9zł więcej w portfelu na każde 100km jest warte katowania swojej psychikii Moim zdaniem idealne zestawienie to 1.8TSI + DSG, wynegocjujesz dobra cenę, trochę zaoszczędzić kasy na dodatkach, które można spokojnie dołożyć w przyszłości (np. radio) i powinno starczyć
Z tego co piszesz to bardziej odpowiedni dla Ciebie bedzie 1.4 tsi.Silniczek wystarczajacy do tego autka,dynamiczny i oszczedny.p.s.Z drugiej strony po jakims czasie jak juz bedziesz przyzwyczajony do autka to zacznie Tobie brakowac mocy i mozesz byc zawiedziony,ze nie kupiles 1.8tsi.Wszystko zalezy na co Cie stac i jak wazne jest te 2 litry spalania w miescie wiecej.Jak ktos kiedys napisal:"lepiej miec za duzo niz za malo" .Ja mam 1.4tsi i jestem zadowolony,ale jakbym mial 1.8tsi to moze bylbym bardziej happy.
p.s.Z drugiej strony po jakims czasie jak juz bedziesz przyzwyczajony do autka to zacznie Tobie brakowac mocy i mozesz byc zawiedziony,ze nie kupiles 1.8tsi.
- święte słowa - mam tak własnie (tylko mnie budżet ograniczał zbyt mocno więc w sumie to i tak zbytnio wyboru nie było )
Zamieszczone przez filipT
a po 1,8 będziesz żałował że nie wziąłeś 2.0 itd itp :twisted:
też prawda, ale juz 2,0 to wydatek ok 100k zł , a za tyle to juz bym skody nie kupił
Ja pluje sobie również, że nie mam dsg, akurat w Passacie wolę dalej komplet manual + 1.8 tsi niż 1.4 tsi z dsg, ale w lżejszej Octavi, kto wie czy nie wziąłbym teraz 1.4 tsi + dsg = mistrzostwo. Jeśli manual to brałbym 1.8 tsi, czasem jest okazja poszaleć, spalanie w jednym i drugim będzie wysokie jeśli są korki. Samemu na pewno wystarczy 1.4 tsi, ale w 4 osoby będzie to wyraźnie czuć, w 1.8 tsi czuje różnicę, ale Passat/Octavia stworzony jest do komfortowego wożenia pasażerów z tyłu Apropo tego apetytu, nie pogardziłbym 2.0 tsi. Ale wiem, że po 2.0 tsi zachciałoby się 3.2 fsi i tak w kółko
Liczy sie tylko moc silnika, reszta to zbedne bajery, bo nic tak nie cieszy jak mocny silnik aniDSG, ani lepsze audio, ani climatronic czy cokolwiek jeszcze co byś dostał razem z 1,4.
Liczy sie tylko moc silnika, reszta to zbedne bajery, bo nic tak nie cieszy jak mocny silnik aniDSG, ani lepsze audio, ani climatronic czy cokolwiek jeszcze co byś dostał razem z 1,4.
Eee, banialuki, drogi kolego. Bywają momenty, zwłaszcza te długie spędzane w korkach, że połowę mocy bym bez zastanowienia zamienił na automatyczną skrzynkę.
95% miasto i co kolega napisał kluczowe koszty paliwa więc sprawa jest oczywista - 1.4 +DSG.
Tylko ten kto nie jeździł automatem będzie wychwalał manual po niebiosa... a DSG zmienia biegi szybciej niż najsprawniejszy kierowca.
Tylko ten kto nie jeździł automatem będzie wychwalał manual po niebiosa...
Bardzo daleko idace stwierdzenie. Jezdzilem kilkoma autami z automatami i nadal bardzo lubie a nawet wole manual a bardzo nie lubie automatu
ale
Zamieszczone przez hotrain
a DSG zmienia biegi szybciej niż najsprawniejszy kierowca.
nie jezdzilem z DSG a patrzac na pochlebne opinie jest spora szansa ze po przejazdzce z DSG pewnie zmienil bym opinie na temat automatow
Z reszta patrzac na dane konstrukcyjne i dane producenta (np ten sam czas do 100km/h co manual, to samo spalanie) jest to chyba pierwsza na prawde dobra skrzynia automatyczna stosowana w zwyklych autach.
Chociaz, jesli mialbym brac DSG to w opcji z lopatkami
Ja bym wybrał 1.4 TSI + DSG. Skoro 95% jazdy to miasto=korki to DSG to idealna sprawa. Jak będzie brakowało mocy to się zrobi czipsa i po kłopocie. Skoro kolega Hep jeździł mk3 2.0 115km i przebył jazdę próbną 1.4 TSI i jest zadowolony to ja bym brał ten silnik. Wiadomo, że 1.8 TSI kusi. Niby 100km to różnica 9 PLN ale przy rocznym przebiegu powiedzmy 15k km. to 1350 PLN czyli dobry wakacyjny wyjazd z rodzinką
firmek, jeździłem 3 lata mułowatym automatem w Primerze P12 i było to idealne auto miejskie, wcześniej Chrysler Stratus później Peugeot 607, BMW E65, Mercedes (nie pamiętam jakie W) ale z roku 2009 i dla mnie wszystkie te auta miały automatyczne skrzynie biegów - dla mnie ideał i nigdy nie zmienię zdania, zmienianie biegów nie daje mi żadnej frajdy. Nie mówię, że automat ma pasować wszystkim.
Niby 100km to różnica 9 PLN ale przy rocznym przebiegu powiedzmy 15k km. to 1350 PLN czyli dobry wakacyjny wyjazd z rodzinką
Patrzac np na statystyki z motostat to sredni koszt 100km w benzynie to gdzies 40 zl wiec 9 zl to na prawde spora roznica.
Glosem rozsadku do miasta 1.4 TSI i ewentualnie DSG - chociaz i 1.4 TSI w miescie spali sporo.
[ Dodano: Pon 26 Lip, 10 14:47 ]
Zamieszczone przez hotrain
Nie mówię, że automat ma pasować wszystkim.
Automaty sie lubi albo nie ale na pewno nie stwierdzil bym ze kazdy automat jest lepszy od manuala. Sa dobre jak i zle konstrukcje. Mnie osobiscie mulowatosc i glupota automatow odbierala cala radosc z jazdy - i to nie tylko w jednym (i wcale nie slabym) aucie. Dla mnie tragedia, jazda kiedy ma sie wrazenie ze silnik jest polaczony z kolami za pomoca gumki recepturki nie daje mi frajdy Jednak wracajac do konstrukcji, DSG wydaje sie byc bardzo fajnym rozwiazaniem ktoremu udalo sie wyeliminowac wiele z bolaczek automatow.
Flame, ale przy krótkich odcinkach to TDI chyba nie jest dobrym rozwiązaniem
a poza tym:
1.4 TSI vs 1.9 TDI różnica 6800 na korzyść 1.4 TSI
1.4 TSI vs 1.6 TDI różnica 9200 na korzyść 1.4 TSI
1.4 TSI vs 2.0 TDI różnica 17200 na korzyść 1.4 TSI
W ogóle silniki turbodoładowane raczej odpadają jeśli mówimy o częstych i krótkich odcinkach (tym bardziej jeśli chcemy na tych odcinkach przycisnąć) to trzeba by się było rozejrzeć za wolnossąca jednostką
1.4 TSI na krótkich odcinkach po mieście spala 10-11l/100 przy spokojnej jeździe.
A w temacie - przy jeździe zdecydowanie miejskiej IMHO lepiej wziąć 1.4 TSI i doposażyć np. w DSG, zamiast bardziej paliwożernego 1.8 TSI.
U mnie przy prędkościach miejskich (czyli warszawski standard 80 km/h i do 120 km/h na przelotówkach/mostach/obwodnicach) 1.4 całkowicie wystarcza. Średnie spalanie mojej Octy to wg. kompa 7,2 l/100 km, więc nie demonizujmy. Pewnie, w trybie S (sportowym), spalanie jest wyższe, ale chwilowe, a w korkach tak się nie da jeździć non stop, więc i tak jeździ się w trybie D i przeciętna wychodzi sporo niższa, niż 11 l jak u niektórych. Nie mam pojęcia jak trzeba deptać, żeby mieć spalanie powyżej 10 l
Dodam, że skrzynia DSG wręcz sprzyja relaksującej jeździe bez deptania gazu, przy czym wcale nie jedzie się jak ślimak i w każdej chwili można depnąć i odskoczyć.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Liczy sie tylko moc silnika, reszta to zbedne bajery, bo nic tak nie cieszy jak mocny silnik aniDSG, ani lepsze audio, ani climatronic czy cokolwiek jeszcze co byś dostał razem z 1,4.
dokładnie :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez hotrain
a DSG zmienia biegi szybciej niż najsprawniejszy kierowca
nie do końca tak jest, miałem się okazję o tym niejednokrotnie przekonać, ale na pewno zmienia biegi szybciej ode mnie
Zamieszczone przez hotrain
Tylko ten kto nie jeździł automatem będzie wychwalał manual po niebiosa...
a ja jeździłem dużo automatem a nawet O2 z DSG (120kkm) teraz mam manual i twierdzę, że ten kto wychwala i manual i automat pod niebiosa jest po prostu głupi, bo jedna i druga skrzynia ma swoje zalety
[ Dodano: Pon 26 Lip, 10 16:41 ]
Zamieszczone przez Morgoth
Dodam, że skrzynia DSG wręcz sprzyja relaksującej jeździe bez deptania gazu.
to u mnie zupełnie odwrotnie
Zamieszczone przez Morgoth
Pewnie, w trybie S (sportowym), spalanie jest wyższe
to nie ma większego znaczenia IMO
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz