Dylemat jaki silnik 1,4 TSI czy 1,8 TSI w wersji Ambiente

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aniam111
    Rider
    • 2009
    • 436

    #26
    Kolega Jace_ek ma rację, że do miasta na krótkie odcinki lepszy silnik wolnossący. Ale z drugiej strony warto iść z duchem czasu. Skoda oferuje nowoczesne TSI i żadnej nowej alternatywy dla MPI.

    Jeśli 1,4 TSI Ambiente to dorzuć kasę do DSG albo kup wersje Elegance bez DSG. ( osobiście wolałabym DSG niż Elegance bo po co mi np tempomat w mieście, czy czujniki parkowania z przodu, a wielofunkcyjną kierownicę można dorzucić potem ).
    Jeśli 1,8 TSI to manualna skrzynia i wersja Ambiente.

    Pytałeś się o różnicę między climatronikiem a tańszą wersją. Wydaje mi się że warto dorzucić kasę do climatronika - włączasz auto i ustawiasz temperaturę i nic cię nie interesuje. Climtic to taka podstawowa manualna wersja która też ma regulację temperatury.

    Ja dorzuciłabym jeszcze do Ambiente lakier metalik, radio Swing ( żeby działało z climatronikiem i czujnikami parkowania ) oraz alufelgi 16" i więcej nie trzeba. Potem jak fundusze pozwolą wymienisz kierę na skórzaną wielofunkcyjną, dorzucisz nawigację itp.

    Co do spalania sprawdź www.motostat.pl najlepiej zorientujesz się w różnicach.
    U mnie średnio wychodzi 9 litrów. W mieście komputer potrafi pokazać nawet 12 litrów jadąc na krótkich odcinkach. W trasie już jest lepiej bo nawet 5,8 udało mi się osiągnąć. Ale frajda z mocy 160KM już jest.

    Trudny wybór przed tobą. Powodzenia
    AniaM
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
    O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #27
      Zamieszczone przez Morgoth
      Zamieszczone przez szkoda
      to nie ma większego znaczenia IMO
      Patrząc na chwilowe spalanie na kompie, to ma i to BARDZO duże
      dla mnie nie ma bo cisnę, czy w trybie D czy S a wtedy to na jedno wychodzi.
      chyba, że ktoś na D jedzie jak Dupa a na S nagle jak... Diabeł :lol:

      przecież tam się nic oprócz trzymania na wyższych obrotach nie zmienia.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Morgoth
        L&K
        • 2010
        • 1116

        #28
        Zamieszczone przez szkoda
        przecież tam się nic oprócz trzymania na wyższych obrotach nie zmienia.
        Właśnie na tych wysokich obrotach rośnie spalanie, bo w tym samym czasie silnik wykonuje więcej cykli pracy, czyli częściej jest napełniany mieszanką paliwo-powietrzną. Trywialne to, sorki.

        Zamieszczone przez aniam111
        Jeśli 1,4 TSI Ambiente to dorzuć kasę do DSG albo kup wersje Elegance bez DSG. ( osobiście wolałabym DSG niż Elegance bo po co mi np tempomat w mieście, czy czujniki parkowania z przodu, a wielofunkcyjną kierownicę można dorzucić potem ).
        Co kto lubi, ale czujniki parkowania z przodu przydają się TYLKO w miescie
        Morgoth

        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
        G.B.Show

        Komentarz

        • rkb
          RS
          • 2008
          • 2152
          • Rapid Spaceback (NH1)
          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

          #29
          idealne do miasta to jest fabia 1.2 TSI + dsg, cena z metalikiem i ESP wychodzila cos ok 52 tys w heczbeku, cos kolo 54 w kombi

          jesli chodzi o 1.8 to nie jest silnik do miasta, mi 1.8T spalalał na krotkich dystansach do pracy 13-14 litrow beny, dodatkowo "dokonczylem" silnik taka jazda....
          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            Zamieszczone przez Morgoth
            Właśnie na tych wysokich obrotach rośnie spalanie, bo w tym samym czasie silnik wykonuje więcej cykli pracy, czyli częściej jest napełniany mieszanką paliwo-powietrzną. Trywialne to, sorki.
            hmm, no tak :idea: :lol:
            chodzi mi o to, że jeżdżąc na S wcale nie trzeba trzymać ciągle wysokich obrotów, po prostu później następuje redukcja i być może w CAXA jest inaczej, ale w BKD SAMO przełączenie na S w kwestii spalania nic nie zmienia.
            jest jeszcze taka teoria, że u mnie silnik wykonuje tyle cykli pracy, że już po prostu nie może więcej spalić niezależnie od trybu, no ale mniejsza :lol:


            generalnie mamy do czynienia po raz kolejny z pytaniem, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi i za każdym razem dziwię się, że ktoś kto chce wydać trochę grosza nie wie czego chce i co jest mu potrzebne, co więcej na pewno się tego w ten sposób nie dowie, za to może dowiedzieć się czego chcą i potrzebują zupełnie inne, nie znane mu osoby :lol:
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Morgoth
              L&K
              • 2010
              • 1116

              #31
              Zamieszczone przez rkb
              idealne do miasta to jest fabia 1.2 TSI + dsg
              He he he też prawda, ale małe to to (wożona będzie także rodzina) i dość badziewnie wykończone. Chociaż jako drugie auto w rodzinie, czemu nie.

              Zamieszczone przez szkoda
              chodzi mi o to, że jeżdżąc na S wcale nie trzeba trzymać ciągle wysokich obrotów, po prostu później następuje redukcja i być może w CAXA jest inaczej
              Nie jest, ile depniesz tyle ciągnie, fajnie się w S rusza spod świateł jako pierwszemu, ale poza tym nie widzę zastosowania. Jak mam kogoś szybko wyprzedzić, to zbijam manetką przy kierownicy kilka biegów w dół, potem szybko wracam na automat i po krzyku.

              Zamieszczone przez szkoda
              za każdym razem dziwię się, że ktoś kto chce wydać trochę grosza nie wie czego chce i co jest mu potrzebne, co więcej na pewno się tego w ten sposób nie dowie
              Przecież kolega napisał, że późniejsze koszty paliwa mają znaczenie
              Dusza i serce chciałyby 1.8, a portfel mówi 1.4
              Morgoth

              Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
              G.B.Show

              Komentarz

              • rkb
                RS
                • 2008
                • 2152
                • Rapid Spaceback (NH1)
                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                #32
                Morgoth, teraz po lifcie zmienili duzo w srodku, wczesniej faktycznie jak sie wsiadlo to chcialo sie odrazu wysiadac. w dobrej opcji z maxidotem mozna sie prawie poczuc jak w polo
                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                Komentarz

                • Morgoth
                  L&K
                  • 2010
                  • 1116

                  #33
                  Zamieszczone przez rkb
                  w dobrej opcji z maxidotem mozna sie prawie poczuc jak w polo
                  Jakby Polo było jakimś wyznacznikiem

                  W tej cenie i do miasta jako małe auto wybrałbym ... Kię Vengę.
                  Morgoth

                  Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                  G.B.Show

                  Komentarz

                  • Jac_ek
                    RS
                    • 2009
                    • 1733

                    #34
                    Zamieszczone przez Morgoth
                    Nie mam pojęcia jak trzeba deptać, żeby mieć spalanie powyżej 10 l
                    no to zrób test, odpal zimny silnik, przejedź 4 km i sprawdź spalanie z odcinka jazdy? (oczywiście jadąc delikatnie i oszczędnie). U mnie średnia z takiego odcinka 9bo czasami takie robie na początek) to około 12-14l. Oczywiście później jak wbiję się na trasę to chwilowe mam nawet 5.5l a czasmi i mniej co nei zmienia faktu że z moich ~8k km po mieście średnia to około 10/l 100 - i mimo tego że jeżdżę dynamicznie to średnia prędkość z moich ostatnich 7k km (później zacząłem spisywać) to ~35 km/h a niejednokrotnie żona mówi żebym jechał WOLNIEJ ;-)
                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez aniam111
                      Pytałeś się o różnicę między climatronikiem a tańszą wersją. Wydaje mi się że warto dorzucić kasę do climatronika - włączasz auto i ustawiasz temperaturę i nic cię nie interesuje. Climtic to taka podstawowa manualna wersja która też ma regulację temperatury.
                      Climatronic ma więcej czujników przez co jest bardziej dokładny, jest też bardziej precyzyjny w ustawieniu pożądanej temperatury, poza tym Climatronic steruje nawiewem ( określa z jaką siła, temperatura i gdzie ma wiać) do tego można dodać info na wyświetlaczu oryginalnego radia i estetyczniejszy wygląd.

                      Climatic przez wielu jest mylony i uważany za klimatyzacje manualna co jest nie prawdą, Climatic to klimatyzacja półautomatyczna co oznacza że trzyma temperatura

                      Czy warto dopłacać? Myślę że tak, jest to element który ciężko albo w ogóle nie można wymienić. Sam żałuje że się nie zdecydowałem

                      Zamieszczone przez aniam111
                      osobiście wolałabym DSG niż Elegance bo po co mi np tempomat w mieście, czy czujniki parkowania z przodu, a wielofunkcyjną kierownicę można dorzucić potem
                      Zamieszczone przez aniam111
                      Ja dorzuciłabym jeszcze do Ambiente lakier metalik, radio Swing ( żeby działało z climatronikiem i czujnikami parkowania ) oraz alufelgi 16" i więcej nie trzeba. Potem jak fundusze pozwolą wymienisz kierę na skórzaną wielofunkcyjną, dorzucisz nawigację itp.
                      Sam sobie przeczysz, najpierw piszesz że nie warto dopłacać za kierę bo można sobie ją wymienić a później że do Amiente dorzuciłbyś radio
                      Moim skromnym zdaniem przy radiu jest mniej roboty niż przy zmianie kiery i bawieniu się w szukanie modułu. Swinga bez problemu kupisz u Grygy za max. 700zł - w salonie zapłacisz 1600 ( tyle że będziesz miał jedną a nie dwie anteny)
                      Ja bym wywalił i radio i kierownice a z felgami to już zależy na czym kolega chce jeździć bo może chciałby mieć 17'

                      Komentarz

                      • winni77
                        RS
                        • 2009
                        • 2183
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez kross12
                        Sam sobie przeczysz, najpierw piszesz że nie warto dopłacać za kierę bo można sobie ją wymienić a później że do Amiente dorzuciłbyś radio
                        Moim skromnym zdaniem przy radiu jest mniej roboty niż przy zmianie kiery i bawieniu się w szukanie modułu. Swinga bez problemu kupisz u Grygy za max. 700zł - w salonie zapłacisz 1600 ( tyle że będziesz miał jedną a nie dwie anteny)
                        Ja bym wywalił i radio i kierownice a z felgami to już zależy na czym kolega chce jeździć bo może chciałby mieć 17'
                        aniam111 to kobieta
                        Mój "Batmobil"

                        Komentarz


                        • #37
                          przepraszam za pomyłkę

                          Komentarz

                          • aniam111
                            Rider
                            • 2009
                            • 436

                            #38
                            kross12, nie dokońca sobie przecze.
                            Jeśli dopłaci do climatronika to Swing by się przydał. Czyta mp3 co też jest fajne i współpracuje z czujnikami parkowania i właśnie z climatronikiem. Bez radia dość nie fajnie w aucie dla mnie. Owszem można je dorzucić później jeśli ktoś chce od razu modzić w aucie.

                            Kierę może sobie dorzucić potem. Jak zechce bo dla niektórych zbytecznym bajerem jest funkcja sterowania radiem itp. Cena nowej z kablem do podłączenia na allegro to niecałe 500zł do Ambiente już nie trzeba nic więcej do niej tylko aktywacja Vag'iem.

                            W skodzie już dość dawno jest opcja climatic ( półautomat co jak dla mnie jest słabo precyzyjną nazwą - jak dla mnie manual z regulacją temperatury ). Podobna opcja była w mercedesach C 202 i tam nazywała się manualną. Climatronik już jest zaawansowany technicznie.

                            Co do felg to 16" do miasta chyba najrozsądniejsza wersja. Owszem można zamówić auto na 15" i dokupić do tego felgi alu potem, a stalówki zostawić na opony zimowe.
                            AniaM
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                            O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

                            Komentarz


                            • #39
                              Wymiana radia to żadne modzenie, dasz małpie Torxa i sobie poradzi a jakby nie było tysiaka można lepiej spożytkować. Co do kiery to dolicz sobie moduł za ok.700 a jak ktoś do tego chce miec perforowana skórkę to robi się 1500zł po sprzedaniu klamotów 1200zł
                              Super opcja wydania tysiaka zaoszczędzonego na radiu 8)

                              Komentarz

                              • arekban
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 208

                                #40
                                Re: Dylemat jaki silnik 1,4 TSI czy 1,8 TSI w wersji Ambient

                                Zamieszczone przez Hep
                                Jak jedziesz sam, to i 1.4 TSI nieźle daje radę. Ale z każdym kolejny pasażerem i kilogramem bagażu różnica jest moim zdaniem co raz większa. Wtedy patrz punkt wyżej :diabelski_usmiech
                                Mam 1.4 z DSG... poprzednio była Vectra 2.0 136KM i czasami ojca Honca Accord 2.0 150KM. Nie odczuwam wcale braku mocy... turbinka ciągnąca od 1500 obrotów pomaga bardzo.


                                Powiem - tyle... ojciec nie chciał uwierzyć że ten silnik tak ładnie chodzi.. a do tego DSG nadrabia wszystko... jak chcesz to jest spokojnie i ekonomicznie... a jak chcesz to dynamicznie.
                                Ciągnąłem 2 tyg temu przyczepę kempingową nad morze... i spokojine Octavia dawała radę..

                                DSG spisywał sie przy obciążeniu wyśmienicie... Skrzynia bardzo inteligentna... nawet na D wkręcała ładnie silnik na obroty i zmieniała bardzo odpowiednio biegi. Kilkukrotnie przydały sie manetki przy kierownicy do hamowania silnikiem na zjazdach ze wzniesień.
                                Spalanie ponad 2,5 tonowego zestawu ... 11 l/100km
                                Moc z obciązeniem bardzo porównywalna do 150 konnej Hondy Accord którą trzeba jednak mocno wkręcać na obroty aby to jechało.
                                Manewrowanie z przyczepą nie wymagało nawet używania gazu. Hondę zadusiłem przy tych samych manewrach wielokrotnie...

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #41
                                  jakoś wam wszystkim te samochody ciągną od tych papierowych 1500 obrotów, cóż, widać ja jeździłem samymi popsutymi

                                  Zamieszczone przez arekban
                                  Manewrowanie z przyczepą nie wymagało nawet używania gazu. Hondę zadusiłem przy tych samych manewrach wielokrotnie...
                                  nie może być inaczej, to wprost wynika z charakterystyki silnika (lalala )
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Mihau
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 7460
                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    jakoś wam wszystkim te samochody ciągną od tych papierowych 1500 obrotów, cóż, widać ja jeździłem samymi popsutymi
                                    mi 1.8 TSI ciągnie od ok. 2,5k rmp więc chyba też mam popsute coś
                                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                    Komentarz

                                    • lisek1981
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 69

                                      #43
                                      Re: Dylemat jaki silnik 1,4 TSI czy 1,8 TSI w wersji Ambient

                                      Zamieszczone przez Hep
                                      Witam

                                      Prośba o rade szanownych forumowiczów. W chwili obecnej uzytkuje MKIII 2.0 115 KM. Rodzina cztero-osobowa. Styl jazdy z rodziną spokojny. Na trasie średnie predkości 110 - 130 km/h. Przymierzam sie do zakupu nowej Skody. Autko bedzie wykorzystywane 95% po mieście ( krótkie odcinki, częste przystanki, korki światła). Pod uwage biore dwa silniki 1,4 i 1,8:

                                      1. Interesuje mnie różnica w spalaniu miedzy 1,4 i 1,8 głównie po mieście w korkach. Nie ukrywam, że późniejsze koszty paliwa są dla mnie kluczowe,
                                      2. Który silnik jest bardziej awaryjny.
                                      3. Mają pasek czy łancuch rozrządu.
                                      4. Warto dopłacać do 1,8 gdzie 95% to miasto w korkach i krótkie odcinki
                                      5. Czy faktycznie czuć dużą rożnice w dynamice miedzy tymi silnikami
                                      6. Jaka jest róznica miedzy climaticem, a climatronicem. Warto dopłacać do Climatronica 1800 zł
                                      7. Znacie dilera na Śląsku gdzie moge wytargować największe zniżki przy zakupie auta

                                      Jazde próbną odbyłem 1,4 elastyczność zadawalająca. Najbardziej sie skłaniam na ten silnik. Chociaż 1,8 tez mnie kusi
                                      Dorzuce swoje 3 grosze w temacie
                                      Napisales, ze koszty paliwa beda dla Ciebie istotne i ze praktycznie bedziesz smigal wylacznie po miescie. Pytanie czy masz na mysli np. Katowice (swiatla, korki) czy moze Aglomeracje Slaska, ktora kwalifikowalbym raczej jako cykl mieszany. Wiadomo, ze chwilowo silnik spala najwiecej, gdy musi cala ta kupe zlomu pchnac z miejsca, czyli podczas startu spod swiatel. Zmniejszajac wage zmniejszasz zatem spalanie. Jesli sposrod tych 4 osob np. dwojka to dzieciaki, to bierz Fabie i masz problem z glowy - na pewno nie zbankrutujesz. Jesli musi byc Octavia, to musisz sie liczyc, ze 200kg wiecej bedzie potrzebowalo wiecej paliwa.

                                      Co do pytan:
                                      1. Roznica to 0,5-1l w trasie i 1-2l w miescie. Oczywiscie pi razy oko i zalezy od ciezkosci nogi.
                                      2. Ciezko mowic o awaryjnosci nowych konstrukcji. Grunt to dbac o turbine i nie powinno sie rozleciec.
                                      3. W 1.8 jest lancuch, nie wiem jak 1.4
                                      4. Nie
                                      5. Zalezy co rozumiec poprzez "duza". Roznica jest wyczuwalna, ale w miescie jej nie doswiadczysz.
                                      6. Jesli krecenie galkami nie jest problemem to mozna wziac tansza klime.
                                      7. Danielcio z Krakowa

                                      Odnosnie dylematu diesel-benzyna, to do miasta raczej nie ma alternatywy. Diesel bedzie sie dluzej rozgrzewal i na krotkich odcinkach sporo palil, sam jest drozszy w zakupie i przy malych przebiegach dluzej sie bedzie zwracal, do tego drozsze czesci, dwumasa, wrazliwosc na zatankowane paliwo.... ja bym nie wchodzil.

                                      Kolezanki i koledzy napisali juz w tym watku o DSG. Zdecydowanie warto wziac ten wynalazek, ale musisz pamietac (przynajmniej ja nie mam) o braku Auto-Hold - w skrocie jak stoisz to musisz trzymac noge na hamulcu, a ze w miescie ciagle stoisz to noga zamiast odpoczywac to sie meczy. Poza tym pelen wypas, szczegolnie 7 biegowy.

                                      Kolejna sprawa to wyposazenie. Do miasta na dojazdy do pracy, po zakupy, po dzieciaki (tzw. wol roboczy) cudow nie potrzebujesz. Lepiej wziac sobie komplet czujnikow parkowania przod+tyl, bo w miescie jest ciasno, auto klime i fajne radyjko zeby jakos przezyc droge z pracy do domu, niz np. skore i Columbusa.
                                      Pozdrawiam
                                      Grzesiek

                                      Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
                                      Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia

                                      Komentarz

                                      • Morgoth
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1116

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Jac_ek
                                        no to zrób test, odpal zimny silnik, przejedź 4 km i sprawdź spalanie z odcinka jazdy? (oczywiście jadąc delikatnie i oszczędnie). U mnie średnia z takiego odcinka 9bo czasami takie robie na początek) to około 12-14l.
                                        Owszem, ale debilne Pepiki w ślad za kretynami Germańcami resetując odczyty kompa w Skodzie, ustawiają początkowe spalanie (zaraz po ruszaniu) na 10 l /100 km. Zanim silnik się nagrzeje pali więcej, ale średnia nie jest wyliczana od zera :klnie: Tylko że to takie krótkie przebiegi, to nie jest typowa jazda miejska.

                                        Moja żona jeździ do pracy z jednej strony rzeki na drugą ok. 40 km i taki sam dystans po pracy z powrotem, więc wykręcane przez nią spalanie uważam za nieco bardziej reprezentatywne. Do tego w weekendy ja zrobię kilkaset km i średnie spalanie wychodzi 7,2 l (w trybie kompa 2, czyli tym resetowanym co 10.000 km, a więc bardziej odpowiadające rzeczywistości), to chyba nie jest źle z tymi 1.4 TSI.

                                        BTW właśnie przejrzałem w prasie kilka testów Skód z dieslami (akurat tylko takie trafiają do testów) i każdy 1.6 TDI spala o wiele więcej niż podaje producent.

                                        Zamieszczone przez arekban
                                        Mam 1.4 z DSG... poprzednio była Vectra 2.0 136KM i czasami ojca Honca Accord 2.0 150KM. Nie odczuwam wcale braku mocy... turbinka ciągnąca od 1500 obrotów pomaga bardzo.
                                        Poprzednio ujeżdżałem Toyotę Avensis 2.0 147 KM w benzynie i też mam podobne odczucia - wrażenia z jazdy niemal identyczne, zarówno w mieście jak i na trasie. Przyspieszenie różni się katalogowo tylko o 0,1 s, a spalanie w TSI sporo mniejsze, ok 1,3 litra na 100 km.

                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        jakoś wam wszystkim te samochody ciągną od tych papierowych 1500 obrotów, cóż, widać ja jeździłem samymi popsutymi
                                        Bo ciągną 8)

                                        Zamieszczone przez lisek1981
                                        Jesli sposrod tych 4 osob np. dwojka to dzieciaki, to bierz Fabie i masz problem z glowy - na pewno nie zbankrutujesz.
                                        Najlepiej Fabię kombi, ma aż 505 litrów bagażnika :diabelski_usmiech
                                        Morgoth

                                        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                        G.B.Show

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Mihau
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          jakoś wam wszystkim te samochody ciągną od tych papierowych 1500 obrotów, cóż, widać ja jeździłem samymi popsutymi
                                          mi 1.8 TSI ciągnie od ok. 2,5k rmp więc chyba też mam popsute coś Obrazek
                                          no własnie
                                          albo mamy trochę inną definicję ciągu
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Morgoth
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1116

                                            #46
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            albo mamy trochę inną definicję ciągu
                                            Chyba tak, jednak jeśli max moment masz już od 1.500 (w 1.4 i 1.8), to po co wyżej kręcić? Spalanie rośnie, silnik zaczyna zagłuszać muzę, a prędkość przegania przepisy
                                            Morgoth

                                            Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                            G.B.Show

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Morgoth
                                              Chyba tak, ale jeśli max moment masz już od 1.500 (zaróno 1.4 jak i 1.8), to po co wyżej kręcić? Spalanie rośnie, silnik zaczyna zagłuszać muzę, a prędkość przepisy
                                              święta racja, najbardziej z tymi przepisami działa na wyobraźnię :szeroki_usmiech

                                              niektórym jak widzę przeczytanie danych technicznych wystarcza do tego, żeby się fajnie jeździło, następny krok to myślenie o jeździe samochodem w autobusie MZA
                                              (i taniej :idea: )
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • krzysiek83wpr
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 362

                                                #48
                                                A ja powiem Wam tak i Was zaskoczę, jak serjo 95% jazdy w mieście, no to pewnei te 5% raz w roku na wakacje to ja bym dziś wybrał 1.2 tsi. Fajne osiągi i potwierdzone b niskie zużycie paliwa, tu na forum jak i w profesjonalnych testach w granicach 7-7.5 w miescie przy zasadach rozsądnej i zgodnej eko jazdy.

                                                Komentarz

                                                • pascal
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 510
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Morgoth
                                                  to po co wyżej kręcić?
                                                  proste, zeby fajnie zapierniczał i prawda jest taka, ja jak kupiłem 1,4 tsi to wydawało mi sie ze ciągnie od 1500, a teraz jakoś ciągnie ale powyżej 3000...

                                                  Komentarz

                                                  • Morgoth
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1116

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                                    A ja powiem Wam tak i Was zaskoczę, jak serjo 95% jazdy w mieście, no to pewnei te 5% raz w roku na wakacje to ja bym dziś wybrał 1.2 tsi. Fajne osiągi i potwierdzone b niskie zużycie paliwa, tu na forum jak i w profesjonalnych testach w granicach 7-7.5 w miescie przy zasadach rozsądnej i zgodnej eko jazdy.
                                                    Zgoda, ale różnica w cenie między 1.2 i 1.4 IMHO deprecjonuje ten pierwszy w oczach kupujących. Średnie spalanie różni się o max 1 litr, za to wszystkie czasy 1.2 są gorsze.
                                                    Morgoth

                                                    Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                                    G.B.Show

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...