Zamieszczone przez Morgoth
Dylemat jaki silnik 1,4 TSI czy 1,8 TSI w wersji Ambiente
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Jac_ekZamieszczone przez MorgothNie mam pojęcia jak trzeba deptać, żeby mieć spalanie powyżej 10 l
Zamieszczone przez MorgothBTW właśnie przejrzałem w prasie kilka testów Skód z dieslami (akurat tylko takie trafiają do testów) i każdy 1.6 TDI spala o wiele więcej niż podaje producent.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MorgothZamieszczone przez krzysiek83wprA ja powiem Wam tak i Was zaskoczę, jak serjo 95% jazdy w mieście, no to pewnei te 5% raz w roku na wakacje to ja bym dziś wybrał 1.2 tsi. Fajne osiągi i potwierdzone b niskie zużycie paliwa, tu na forum jak i w profesjonalnych testach w granicach 7-7.5 w miescie przy zasadach rozsądnej i zgodnej eko jazdy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez paweł2Dla frajdy 5-6tys,to jest jazda.I uwierz niektorzy tak jezdza i nie narzekaja ani na spalanie,ani awaryjnosc.Przynajmniej mnie się nie udaje, bo żona zaczyna przekrzykiwać i silnik i audio :lol:
Zamieszczone przez SP9XWWRobiłem porównanie rzeczywistego średniego spalania w starej Fabce vs katalog i wyszło mi, że katalogi zaniżają (w moim przypadku) o ~ 2 litry. W Octavce wychodzi mi teraz podobnie...
Zamieszczone przez krzysiek83wprpodatek OC od pojemnośćiMorgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mihauja tam lubię słuchać silnikajak dotarłem to radio ledwo co grało
Co do kręcenia, Civiców i innych off topów, polecam Celicę 1.8 192 KM lub Corollę TS z tym samym silnikiem, tam zabawa zaczyna się wysoko powyżej nędznych kapeluszniczych 6.000 obr (wykres :arrow: http://corollaclub.org//zdjecia/opisy/3/1074850773.jpg ) :lol:Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MorgothZamieszczone przez Mihauja tam lubię słuchać silnikajak dotarłem to radio ledwo co grało
Zamieszczone przez MorgothCo do kręcenia, Civiców i innych off topów, polecam Celicę 1.8 192 KM lub Corollę TS z tym samym silnikiem, tam zabawa zaczyna się wysoko powyżej nędznych kapeluszniczych 6.000 obr :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauZamieszczone przez MorgothZamieszczone przez Mihauja tam lubię słuchać silnikajak dotarłem to radio ledwo co grało
Zamieszczone przez MorgothCo do kręcenia, Civiców i innych off topów, polecam Celicę 1.8 192 KM lub Corollę TS z tym samym silnikiem, tam zabawa zaczyna się wysoko powyżej nędznych kapeluszniczych 6.000 obr :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez arekbanManewrowanie z przyczepą nie wymagało nawet używania gazu. Hondę zadusiłem przy tych samych manewrach wielokrotnie...)
Z manualem nie jest to takie proste...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arekbanZamieszczone przez szkodaZamieszczone przez arekbanManewrowanie z przyczepą nie wymagało nawet używania gazu. Hondę zadusiłem przy tych samych manewrach wielokrotnie...)
Z manualem nie jest to takie proste..., za to holowanie uskuteczniałem dieslem z DSG niejednokrotnie
).
i nic mnie tu specjalnie nie dziwi
jak dla mnie jest to ŚWIETNY silnik
chodzi mi tylko o to, żeby nie dopisywać mu cech, których nie ma, do czego tendencje mają zwłaszcza ludzie nie mający za bardzo do czynienia z doładowanym motorem wczesniej.
[ Dodano: Pon 26 Lip, 10 23:10 ]
albo z doładowanym motorem i DSG jednoczesnie, bo jak widzę, zwłaszcza to połączenie może niektórych doprowadzic do motoorgazmu :szeroki_usmiechsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaalbo z doładowanym motorem i DSG jednoczesnie, bo jak widzę, zwłaszcza to połączenie może niektórych doprowadzic do motoorgazmu :szeroki_usmiechMorgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lisek1981Odnosnie dylematu diesel-benzyna, to do miasta raczej nie ma alternatywy. Diesel bedzie sie dluzej rozgrzewal i na krotkich odcinkach sporo palil, sam jest drozszy w zakupie
Miałem wcześniej diesla i w zimie bez Webasto nagrzewał się po kilkunastu kilometrach, podobnie teraz ostatniej zimy w TSI.
Zamieszczone przez lisek1981Zdecydowanie warto wziac ten wynalazek, ale musisz pamietac (przynajmniej ja nie mam) o braku Auto-Hold - w skrocie jak stoisz to musisz trzymac noge na hamulcu, a ze w miescie ciagle stoisz to noga zamiast odpoczywac to sie meczy.
Zamieszczone przez MorgothPoprzednio ujeżdżałem Toyotę Avensis 2.0 147 KM w benzynie i też mam podobne odczucia - wrażenia z jazdy niemal identyczne, zarówno w mieście jak i na trasie. Przyspieszenie różni się katalogowo tylko o 0,1 s, a spalanie w TSI sporo mniejsze, ok 1,3 litra na 100 km.
Zamieszczone przez MorgothNajlepiej Fabię kombi, ma aż 505 litrów bagażnika :diabelski_usmiech
A jak masz kobietę i dziatwę, to jaki bagażnik by nie był - zawsze będzie za mały :twisted:
Jakby podstawić VW Transporter to i jego baba zapełni po brzegi :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez MorgothE tam, za to DSG i TSI ogranicza spalanie względem takowegoż TSI z manualem.
Dobra, wyłamię się. Przemyślałem temat i na chwilę obecną to jakbym miał na nowo kupić auto, to również byłoby to Combi z 1.4 TSI i DSG, ale w Fabii RS :diabelski_usmiech
Cena serii wg czeskiego cennika podobna do O2 1.4 TSI Ambiente z manualem, bagażnik wystarczający. I chyba tylko ksenonów byłoby mi żal :?Pozdro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodajakoś wam wszystkim te samochody ciągną od tych papierowych 1500 obrotów, cóż, widać ja jeździłem samymi popsutymi
[ Dodano: 2010-07-27, 06:32 ]
Zamieszczone przez lisek1981Wiadomo, ze chwilowo silnik spala najwiecej, gdy musi cala ta kupe zlomu pchnac z miejsca
[ Dodano: 2010-07-27, 06:42 ]
:szeroki_usmiechZamieszczone przez MorgothChyba tak, jednak jeśli max moment masz już od 1.500 (w 1.4 i 1.8), to po co wyżej kręcić?
[ Dodano: 2010-07-27, 06:48 ]
Zamieszczone przez krzysiek83wprpodatek OC od pojemnośći
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SP9XWWPotwierdzam! Ja mam szałowe 4.5 km do pracy. Stoję w korach, większość trasy w zasadzie toczę się na jałowych obrotach.Ja mam 20 km w jedna stronę, i kiedy tylko pogoda sprzyja to naginam skuterem
. A w temacie - przy takim profilu jazdy jak w pytaniu, to odrzuciłbym 1,8 i zastanawiał sie głęboko czy nie wziąć 1,2 z DSG zamiast 1,4 z dsg.
Golf VI TSI TwinCharged
powered by fabryka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LeniwiecBez jaj, akurat toyotowskie benzynowe 2.0 z Ave to jedno wielkie nieporozumienie. Od tego silnika chyba tylko konny zaprzęg ma gorszą dynamikę.
Zamieszczone przez LeniwiecMorgoth napisał/a:
E tam, za to DSG i TSI ogranicza spalanie względem takowegoż TSI z manualem.
Taa, a świstak siedzi .... :lol:Zamieszczone przez winni77Jeśli spokojnie przyspieszam to myślę, że tak od ok 2k obrotów ładnie idzie, ale jak ją przed startem przygazuję lekko, to mam wrażenie, że już od ok 1600 obrotów ładnie idzie.
Zamieszczone przez winni77Morgoth napisał/a:
Chyba tak, jednak jeśli max moment masz już od 1.500 (w 1.4 i 1.8), to po co wyżej kręcić?
Bo jak zmienisz bieg na niższy to obroty spadną i wtedy to już nie jest tak halo dla silnika.owszem mogę, ale jeśli tego nie robię, a DSG zmienia biegi przy 1500-1600 orb i na wyższym biegu obroty spadają na 1000, to chyba krzywdy silnikowi się nie robi. |W sumie na tym polega ecojazda z manualem
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Leniwieclisek1981 napisał/a:
Odnosnie dylematu diesel-benzyna, to do miasta raczej nie ma alternatywy. Diesel bedzie sie dluzej rozgrzewal i na krotkich odcinkach sporo palil, sam jest drozszy w zakupie
W przypadku turbobenzyny jest moim zdaniem niewiele lepiej, szczególnie w zimie.
Zamieszczone przez LeniwiecMorgoth napisał/a:
E tam, za to DSG i TSI ogranicza spalanie względem takowegoż TSI z manualem.
Taa, a świstak siedzi .... :lol:. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MorgothPrawda, masz rację, tylko powiedz to DSG. Zaraz napisze że mogę bardziej wciskać, gazowszem mogę, ale jeśli tego nie robię, a DSG zmienia biegi przy 1500-1600 orb i na wyższym biegu obroty spadają na 1000, to chyba krzywdy silnikowi się nie robi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77mimo wszystko nie zakładałbym, że skoro DSG powoduje, że obroty spadają do 1000, to oznacza to, że jest dobre dla silnika.
Eco driving polega na zmienianiu biegów bardzo nisko.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
jak się jeździ z głową i z zasadami prawidlowej jazdy to się jeździ tanio, jak ktoś nie dba o środowisko i o swój portfel no to ma bidę : ). Mi nie udało się jeszcze w mieście spalić więcej niż 8l/100 a zrobione mam 10tys ponad i ostatni z pod świateł nie ruszamdodam tylko, że nie robię odcinków codziennie rzędu 5km i koniec jazdy na zimnym, no i dodam że zazwyczja nie soję w korkach. Pewnie w Warszawie trzeba by jeszcze ciut doliczyć wachy.
[ Dodano: Wto 27 Lip, 10 18:42 ]
Zamieszczone przez TomRSZamieszczone przez SP9XWWPotwierdzam! Ja mam szałowe 4.5 km do pracy. Stoję w korach, większość trasy w zasadzie toczę się na jałowych obrotach.Ja mam 20 km w jedna stronę, i kiedy tylko pogoda sprzyja to naginam skuterem
. A w temacie - przy takim profilu jazdy jak w pytaniu, to odrzuciłbym 1,8 i zastanawiał sie głęboko czy nie wziąć 1,2 z DSG zamiast 1,4 z dsg.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MorgothZamieszczone przez winni77mimo wszystko nie zakładałbym, że skoro DSG powoduje, że obroty spadają do 1000, to oznacza to, że jest dobre dla silnika.
Eco driving polega na zmienianiu biegów bardzo nisko.wszystko dot. W-wia.
Witam
Passat 1.8 TSI R-Line MY2010
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez theOneMi to kojarzy się z muleniem silnika. Zmienia nisko biegi więc przyspieszenie jest z niskich obrotów, a wiadomo, że to nie wróży długiej eksploatacji. Ja zmieniam powyżej 2k, zazwyczaj koło 2,5-3k obr + hamowanie silnikiem i w niektóre dni zdarzy się niecałe 10l, ogólnie 10-12l, ale za to dynamicznie. Jak zmieniałem wg. komputer. często widywałem wynik 8lwszystko dot. W-wia.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz