Zamieszczone przez Morgoth
Dylemat jaki silnik 1,4 TSI czy 1,8 TSI w wersji Ambiente
Zwiń
X
-
Potwierdzam! Ja mam szałowe 4.5 km do pracy. Stoję w korach, większość trasy w zasadzie toczę się na jałowych obrotach. Ale wystarczy się trochę rozjechać poza miasto albo przelecieć się obwodnicą i spalanie zaczyna znacząco maleć...Zamieszczone przez Jac_ekno to zrób test, odpal zimny silnik, przejedź 4 km i sprawdź spalanie z odcinka jazdy? (oczywiście jadąc delikatnie i oszczędnie).Zamieszczone przez MorgothNie mam pojęcia jak trzeba deptać, żeby mieć spalanie powyżej 10 l
Robiłem porównanie rzeczywistego średniego spalania w starej Fabce vs katalog i wyszło mi, że katalogi zaniżają (w moim przypadku) o ~ 2 litry. W Octavce wychodzi mi teraz podobnie...Zamieszczone przez MorgothBTW właśnie przejrzałem w prasie kilka testów Skód z dieslami (akurat tylko takie trafiają do testów) i każdy 1.6 TDI spala o wiele więcej niż podaje producent.
Komentarz
-
-
Ale też nie do końca, jest część osób dla których ta 1s do setki i kilka km/ h szybciej nie warte jest tych 3 tys różnicy a liczy się ekonomia, podatek OC od pojemnośći i każdy litra spalonej wachy. Takie podejście też ma swoje uzasadnienie.Zamieszczone przez MorgothZgoda, ale różnica w cenie między 1.2 i 1.4 IMHO deprecjonuje ten pierwszy w oczach kupujących.Zamieszczone przez krzysiek83wprA ja powiem Wam tak i Was zaskoczę, jak serjo 95% jazdy w mieście, no to pewnei te 5% raz w roku na wakacje to ja bym dziś wybrał 1.2 tsi. Fajne osiągi i potwierdzone b niskie zużycie paliwa, tu na forum jak i w profesjonalnych testach w granicach 7-7.5 w miescie przy zasadach rozsądnej i zgodnej eko jazdy.
Komentarz
-
-
W to nie wątpię, ale raczej nie stateczni ojcowie z rodziną po mieścieZamieszczone przez paweł2Dla frajdy 5-6tys,to jest jazda.I uwierz niektorzy tak jezdza i nie narzekaja ani na spalanie,ani awaryjnosc.
Przynajmniej mnie się nie udaje, bo żona zaczyna przekrzykiwać i silnik i audio :lol:
Nie tyle katalogi zaniżają, co metody pomiaru średniego spalania podawane przez producentów (czyli normy pomiarów). Opisaliśmy koledze jakie mamy spalania i na jakich dystansach, niech sam stwierdzi do jakiego stylu jazdy mu bliżej i co go czekaZamieszczone przez SP9XWWRobiłem porównanie rzeczywistego średniego spalania w starej Fabce vs katalog i wyszło mi, że katalogi zaniżają (w moim przypadku) o ~ 2 litry. W Octavce wychodzi mi teraz podobnie...
W Polsce? To chyba w kilkuletnich autach, a nie w nówkach z salonu, gdzie przez kilka pierwszych lat lecisz na pakietach dilerskich uzależnionych od wartości auta.Zamieszczone przez krzysiek83wprpodatek OC od pojemnośćiMorgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Przejdzie Ci z wiekiem 8)Zamieszczone przez Mihauja tam lubię słuchać silnika
jak dotarłem to radio ledwo co grało
Co do kręcenia, Civiców i innych off topów, polecam Celicę 1.8 192 KM lub Corollę TS z tym samym silnikiem, tam zabawa zaczyna się wysoko powyżej nędznych kapeluszniczych 6.000 obr (wykres :arrow: http://corollaclub.org//zdjecia/opisy/3/1074850773.jpg ) :lol:Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
już mi przeszło, znaczy nie do końca, bo czasami jeszcze zrobi się wir w baku ale lubię i tyle :PZamieszczone przez MorgothPrzejdzie Ci z wiekiem 8)Zamieszczone przez Mihauja tam lubię słuchać silnika
jak dotarłem to radio ledwo co grało
lub Integra Type-RZamieszczone przez MorgothCo do kręcenia, Civiców i innych off topów, polecam Celicę 1.8 192 KM lub Corollę TS z tym samym silnikiem, tam zabawa zaczyna się wysoko powyżej nędznych kapeluszniczych 6.000 obr :lol:
Komentarz
-
-
wir w baku potrafi skutecznie ostudzićZamieszczone przez Mihaujuż mi przeszło, znaczy nie do końca, bo czasami jeszcze zrobi się wir w baku ale lubię i tyle :PZamieszczone przez MorgothPrzejdzie Ci z wiekiem 8)Zamieszczone przez Mihauja tam lubię słuchać silnika
jak dotarłem to radio ledwo co grało
lub Integra Type-RZamieszczone przez MorgothCo do kręcenia, Civiców i innych off topów, polecam Celicę 1.8 192 KM lub Corollę TS z tym samym silnikiem, tam zabawa zaczyna się wysoko powyżej nędznych kapeluszniczych 6.000 obr :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Szkoda - zdziwiłbyś sie jak 1.4 z DSG potrafi ładnie pociągnąc i toczyć auto z przyczepą na wolnych obrotach po puszczeniu hamulca.Zamieszczone przez szkodanie może być inaczej, to wprost wynika z charakterystyki silnika (lalalaZamieszczone przez arekbanManewrowanie z przyczepą nie wymagało nawet używania gazu. Hondę zadusiłem przy tych samych manewrach wielokrotnie...
)
Z manualem nie jest to takie proste...
Komentarz
-
-
jeździłem tym i w manualu i z automatem (ale bez przyczepyZamieszczone przez arekbanSzkoda - zdziwiłbyś sie jak 1.4 z DSG potrafi ładnie pociągnąc i toczyć auto z przyczepą na wolnych obrotach po puszczeniu hamulca.Zamieszczone przez szkodanie może być inaczej, to wprost wynika z charakterystyki silnika (lalalaZamieszczone przez arekbanManewrowanie z przyczepą nie wymagało nawet używania gazu. Hondę zadusiłem przy tych samych manewrach wielokrotnie...
)
Z manualem nie jest to takie proste...
, za to holowanie uskuteczniałem dieslem z DSG niejednokrotnie
).
i nic mnie tu specjalnie nie dziwi
jak dla mnie jest to ŚWIETNY silnik
chodzi mi tylko o to, żeby nie dopisywać mu cech, których nie ma, do czego tendencje mają zwłaszcza ludzie nie mający za bardzo do czynienia z doładowanym motorem wczesniej.
[ Dodano: Pon 26 Lip, 10 23:10 ]
albo z doładowanym motorem i DSG jednoczesnie, bo jak widzę, zwłaszcza to połączenie może niektórych doprowadzic do motoorgazmu :szeroki_usmiechsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
E tam, za to DSG i TSI ogranicza spalanie względem takowegoż TSI z manualem.Zamieszczone przez szkodaalbo z doładowanym motorem i DSG jednoczesnie, bo jak widzę, zwłaszcza to połączenie może niektórych doprowadzic do motoorgazmu :szeroki_usmiechMorgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
W przypadku turbobenzyny jest moim zdaniem niewiele lepiej, szczególnie w zimie.Zamieszczone przez lisek1981Odnosnie dylematu diesel-benzyna, to do miasta raczej nie ma alternatywy. Diesel bedzie sie dluzej rozgrzewal i na krotkich odcinkach sporo palil, sam jest drozszy w zakupie
Miałem wcześniej diesla i w zimie bez Webasto nagrzewał się po kilkunastu kilometrach, podobnie teraz ostatniej zimy w TSI.
Zawsze jest jeszcze N do wyboru na skrzynce :szeroki_usmiechZamieszczone przez lisek1981Zdecydowanie warto wziac ten wynalazek, ale musisz pamietac (przynajmniej ja nie mam) o braku Auto-Hold - w skrocie jak stoisz to musisz trzymac noge na hamulcu, a ze w miescie ciagle stoisz to noga zamiast odpoczywac to sie meczy.
Bez jaj, akurat toyotowskie benzynowe 2.0 z Ave to jedno wielkie nieporozumienie. Od tego silnika chyba tylko konny zaprzęg ma gorszą dynamikę.Zamieszczone przez MorgothPoprzednio ujeżdżałem Toyotę Avensis 2.0 147 KM w benzynie i też mam podobne odczucia - wrażenia z jazdy niemal identyczne, zarówno w mieście jak i na trasie. Przyspieszenie różni się katalogowo tylko o 0,1 s, a spalanie w TSI sporo mniejsze, ok 1,3 litra na 100 km.
Na dobrą sprawę ogromną większość czasu w bagażniku wozi się głównie powietrze.Zamieszczone przez MorgothNajlepiej Fabię kombi, ma aż 505 litrów bagażnika :diabelski_usmiech
A jak masz kobietę i dziatwę, to jaki bagażnik by nie był - zawsze będzie za mały :twisted:
Jakby podstawić VW Transporter to i jego baba zapełni po brzegi :diabelski_usmiech
Taa, a świstak siedzi .... :lol:Zamieszczone przez MorgothE tam, za to DSG i TSI ogranicza spalanie względem takowegoż TSI z manualem.
Dobra, wyłamię się. Przemyślałem temat i na chwilę obecną to jakbym miał na nowo kupić auto, to również byłoby to Combi z 1.4 TSI i DSG, ale w Fabii RS :diabelski_usmiech
Cena serii wg czeskiego cennika podobna do O2 1.4 TSI Ambiente z manualem, bagażnik wystarczający. I chyba tylko ksenonów byłoby mi żal :?Pozdro
Komentarz
-
-
Nie wiem jakim wszystkim :roll: Jeśli spokojnie przyspieszam to myślę, że tak od ok 2k obrotów ładnie idzie, ale jak ją przed startem przygazuję lekko, to mam wrażenie, że już od ok 1600 obrotów ładnie idzie.Zamieszczone przez szkodajakoś wam wszystkim te samochody ciągną od tych papierowych 1500 obrotów, cóż, widać ja jeździłem samymi popsutymi
[ Dodano: 2010-07-27, 06:32 ]
Wypraszam sobie! :evil: :szeroki_usmiechZamieszczone przez lisek1981Wiadomo, ze chwilowo silnik spala najwiecej, gdy musi cala ta kupe zlomu pchnac z miejsca
[ Dodano: 2010-07-27, 06:42 ]
:szeroki_usmiechBo jak zmienisz bieg na niższy to obroty spadną i wtedy to już nie jest tak halo dla silnika.Zamieszczone przez MorgothChyba tak, jednak jeśli max moment masz już od 1.500 (w 1.4 i 1.8), to po co wyżej kręcić?
[ Dodano: 2010-07-27, 06:48 ]
Nawet w UK jest to raptem £15 rocznie mniej niż 1.4 TSI, więc bez rewelacji...Zamieszczone przez krzysiek83wprpodatek OC od pojemnośći
Komentarz
-
-
I to jest idealny dystans na dojazdy rowerem - takim z pedałamiZamieszczone przez SP9XWWPotwierdzam! Ja mam szałowe 4.5 km do pracy. Stoję w korach, większość trasy w zasadzie toczę się na jałowych obrotach.
Ja mam 20 km w jedna stronę, i kiedy tylko pogoda sprzyja to naginam skuterem
. A w temacie - przy takim profilu jazdy jak w pytaniu, to odrzuciłbym 1,8 i zastanawiał sie głęboko czy nie wziąć 1,2 z DSG zamiast 1,4 z dsg.
Golf VI TSI TwinCharged
powered by fabryka
Komentarz
-
-
No nie wiem. Nie chcę robić OT, ale mam porównanie z 2.0 Hondy Accord i na trasie Toyka dokopuje Hondzie, przynajmniej w moim wykonaniu.Zamieszczone przez LeniwiecBez jaj, akurat toyotowskie benzynowe 2.0 z Ave to jedno wielkie nieporozumienie. Od tego silnika chyba tylko konny zaprzęg ma gorszą dynamikę.
Zamieszczone przez LeniwiecMorgoth napisał/a:
E tam, za to DSG i TSI ogranicza spalanie względem takowegoż TSI z manualem.
Taa, a świstak siedzi .... :lol:Jeśli ja spokojnie przyspieszam, to ... nigdy nie dochodzę nawet do 2.000 obr, bo DSG zmienia biegi sporo niżej. Stąd niskie spalanie, ale jeśli Leniwiec tego nie rozumie, to co zrobić.Zamieszczone przez winni77Jeśli spokojnie przyspieszam to myślę, że tak od ok 2k obrotów ładnie idzie, ale jak ją przed startem przygazuję lekko, to mam wrażenie, że już od ok 1600 obrotów ładnie idzie.
Prawda, masz rację, tylko powiedz to DSG. Zaraz napisze że mogę bardziej wciskać, gazZamieszczone przez winni77Morgoth napisał/a:
Chyba tak, jednak jeśli max moment masz już od 1.500 (w 1.4 i 1.8), to po co wyżej kręcić?
Bo jak zmienisz bieg na niższy to obroty spadną i wtedy to już nie jest tak halo dla silnika.
owszem mogę, ale jeśli tego nie robię, a DSG zmienia biegi przy 1500-1600 orb i na wyższym biegu obroty spadają na 1000, to chyba krzywdy silnikowi się nie robi. |W sumie na tym polega ecojazda z manualem
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Mylisz się, turbobenzyny rozgrzewają się dużo szybciej od turbodiesli. Dotyczy to również TSI/TDI.Zamieszczone przez Leniwieclisek1981 napisał/a:
Odnosnie dylematu diesel-benzyna, to do miasta raczej nie ma alternatywy. Diesel bedzie sie dluzej rozgrzewal i na krotkich odcinkach sporo palil, sam jest drozszy w zakupie
W przypadku turbobenzyny jest moim zdaniem niewiele lepiej, szczególnie w zimie.
Komentarz zupełnie bez sensu, bo faktycznie DSG7 połączone z TSI zauważalnie zmniejsza spalanie. W przypadku 1.8TSI prawie litr w jeździe miejskiej.Zamieszczone przez LeniwiecMorgoth napisał/a:
E tam, za to DSG i TSI ogranicza spalanie względem takowegoż TSI z manualem.
Taa, a świstak siedzi .... :lol:. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Nie wiedziałem, że masz DSG, ale mimo wszystko nie zakładałbym, że skoro DSG powoduje, że obroty spadają do 1000, to oznacza to, że jest dobre dla silnika.Zamieszczone przez MorgothPrawda, masz rację, tylko powiedz to DSG. Zaraz napisze że mogę bardziej wciskać, gaz
owszem mogę, ale jeśli tego nie robię, a DSG zmienia biegi przy 1500-1600 orb i na wyższym biegu obroty spadają na 1000, to chyba krzywdy silnikowi się nie robi.
Komentarz
-
-
Skoro zawory nie stukają na Pb95, a silnik działa, to w sumie nic się raczej nie dzieje.Zamieszczone przez winni77mimo wszystko nie zakładałbym, że skoro DSG powoduje, że obroty spadają do 1000, to oznacza to, że jest dobre dla silnika.
Eco driving polega na zmienianiu biegów bardzo nisko.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
jak się jeździ z głową i z zasadami prawidlowej jazdy to się jeździ tanio, jak ktoś nie dba o środowisko i o swój portfel no to ma bidę : ). Mi nie udało się jeszcze w mieście spalić więcej niż 8l/100 a zrobione mam 10tys ponad i ostatni z pod świateł nie ruszam
dodam tylko, że nie robię odcinków codziennie rzędu 5km i koniec jazdy na zimnym, no i dodam że zazwyczja nie soję w korkach. Pewnie w Warszawie trzeba by jeszcze ciut doliczyć wachy.
[ Dodano: Wto 27 Lip, 10 18:42 ]
No tak, mówiłem i ja, poważnie bym się zastanowił nad 1.2 tsi. Ja Jak kupowałem 1.4, nie było jeszcze 1.2. Też bym się w tedy zastanowił.Zamieszczone przez TomRSI to jest idealny dystans na dojazdy rowerem - takim z pedałamiZamieszczone przez SP9XWWPotwierdzam! Ja mam szałowe 4.5 km do pracy. Stoję w korach, większość trasy w zasadzie toczę się na jałowych obrotach.
Ja mam 20 km w jedna stronę, i kiedy tylko pogoda sprzyja to naginam skuterem
. A w temacie - przy takim profilu jazdy jak w pytaniu, to odrzuciłbym 1,8 i zastanawiał sie głęboko czy nie wziąć 1,2 z DSG zamiast 1,4 z dsg.
Komentarz
-
-
Mi to kojarzy się z muleniem silnika. Zmienia nisko biegi więc przyspieszenie jest z niskich obrotów, a wiadomo, że to nie wróży długiej eksploatacji. Ja zmieniam powyżej 2k, zazwyczaj koło 2,5-3k obr + hamowanie silnikiem i w niektóre dni zdarzy się niecałe 10l, ogólnie 10-12l, ale za to dynamicznie. Jak zmieniałem wg. komputer. często widywałem wynik 8lZamieszczone przez MorgothSkoro zawory nie stukają na Pb95, a silnik działa, to w sumie nic się raczej nie dzieje.Zamieszczone przez winni77mimo wszystko nie zakładałbym, że skoro DSG powoduje, że obroty spadają do 1000, to oznacza to, że jest dobre dla silnika.
Eco driving polega na zmienianiu biegów bardzo nisko.
wszystko dot. W-wia.
Witam
Passat 1.8 TSI R-Line MY2010
Komentarz
-
-
brawo dla normalsówZamieszczone przez theOneMi to kojarzy się z muleniem silnika. Zmienia nisko biegi więc przyspieszenie jest z niskich obrotów, a wiadomo, że to nie wróży długiej eksploatacji. Ja zmieniam powyżej 2k, zazwyczaj koło 2,5-3k obr + hamowanie silnikiem i w niektóre dni zdarzy się niecałe 10l, ogólnie 10-12l, ale za to dynamicznie. Jak zmieniałem wg. komputer. często widywałem wynik 8l
wszystko dot. W-wia.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-



Komentarz