Z ta zmiana biegów to co sie zaoszczedzi na paliwie pojdzie w sprzeglo x 2 :P Także fanboiom jazdy ponizej 2k obrotów już radze rozglądać sie za dwumasą Jak miałem 1.8T to latała do odcięcia, 240 tys km. na ori turbinie i dwumasie
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Jest jedna zaleta 1.8 TSI. Ma większe możliwości tuningowe.
Ale nie dla każdego to musi być przewaga 1.8 nad 1.4. Dla mnie jest bo
1.8 ma spore gifty i samym chipem podnosimy moc o ok 40-50KM
1.4 prawie nie ma giftow a chip daje 15-25KM
1.8 to jest prawie to samo co 2.0 i po wymianie IC i Turbo od S3 mamy juz pod 270-280KM
W odstępach 2 letnich wykonywane zmiany dają efekt nowego auta :-)
Sam juz jestem prawie po gwarancji i zbieram kase na chipa
Jest jedna zaleta 1.8 TSI. Ma większe możliwości tuningowe.
Ale nie dla każdego to musi być przewaga 1.8 nad 1.4. Dla mnie jest bo
1.8 ma spore gifty i samym chipem podnosimy moc o ok 40-50KM
1.4 prawie nie ma giftow a chip daje 15-25KM
1.8 to jest prawie to samo co 2.0 i po wymianie IC i Turbo od S3 mamy juz pod 270-280KM
W odstępach 2 letnich wykonywane zmiany dają efekt nowego auta :-)
Sam juz jestem prawie po gwarancji i zbieram kase na chipa
Panie kolego, z tego co forumowicze piszą tutaj na forum, również widziałem wklejone wykresy z hamowni, to 1.4 ma spore gifty.. nie wiem skad u CIebie takie info, że nie ma. Średnio wychodzi około 130 kucy, a ma być 122. ALe tu masz rację, dla niektórych podatność na tiuning to zaleta, dla innych nie. Dla mnie np nie.
[ Dodano: Sro 28 Lip, 10 20:02 ]
Zamieszczone przez Morgoth
Zamieszczone przez rkb
Także fanboiom jazdy ponizej 2k obrotów już radze rozglądać sie za dwumasą
Po co? Jak szybko to poleci? Pewnie już kolejny właściciel będzie się martwił
Ok.. mówisz żeby po niżej 2tys nie schodzić tak, to wytłumacz mi jak mam ruszać na jedynce żeby wykręcić tyle, że gdy jak wrzucę 2jke to obroty będą wynosić nie mniej niż 2tys . TO na jedynce musiał bym cały szas kręcić ponad 3.5tys .
krzysiek83wpr, jedynka i 2ka to inna bajka - z 2ki normalnie da sie nawet ruszyc, ba - w zime na lodzie nawet zalecane, chodzi mi o to ze niektorzy ludzie przy 50 kmh w miescie wbijaja 6-tke
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Komputer spokojnie przy 50/60 pokazuje, żeby wrzucić na 6stke, przynajmniej u mnie... Dlatego olałem komputer mimo imponująco niskiego spalania jak na moc.
krzysiek83wpr, jedynka i 2ka to inna bajka - z 2ki normalnie da sie nawet ruszyc, ba - w zime na lodzie nawet zalecane, chodzi mi o to ze niektorzy ludzie przy 50 kmh w miescie wbijaja 6-tke
Ja jestem wielkim fanem eko jazdy, bo po pierwsze: płacę za jazdę mniej, 2: nie stresuje się pędząc oby pierwszy. 3 bo mi sie podoba. Pomimo tego, raczej nie przeginam w drugą stronę, faktycznie 60na 6tce w manualu to samochód buczy nie jedzie - masakra, jak by miał zaraz pęknąć. Ja śmigam zazwyczaj do 2200-2500tys/min i zmieniam wyżej, czyli:
3jke daję - przy ok35-40km/h
4ke - przy ok 55-60km/h
5ke - przy 70-75
6tke - przy 90
u mnie DSG przy trochę ponad 60 wrzuca siódemkę :-), co nie zmienia faktu że zdarza się też że przy 120 ciągle jest czwórka.
Jak jeździsz wolno i spokojnie (słabo naciska się pedał gazu) to szybko wrzuca, a jak się go dusi to skrzynia inteligentnie przeciąga Niby jest to niezdrowe (wolna jazda na wysokich biegach), mimo to skrzynia wrzuca wcześnie biegi - więc teoretycznie tą skrzynią VAG strzelił by sobie w kolano - z powodu afer z dwumasami i innymi dolegliwościami takiej jazdy, zrazili by starych i nowych klientów, więc durniami chyba nie są... Mimo wszystko ja wolę trochę pokręcić
więc teoretycznie tą skrzynią VAG strzelił by sobie w kolano - z powodu afer z dwumasami i innymi dolegliwościami takiej jazdy, zrazili by starych i nowych klientów, więc durniami chyba nie są... Mimo wszystko ja wolę trochę pokręcić
i strzela, strzela, a w dieslu to już na pewno.
trzeba mieć nadzieję, że w benzynie będzie lepiej.
niestety tak EKO ustawiona skrzynia w dieslu to jest morderstwo dla dwumasy jeśli się na to nie zwraca uwagi.
a VAG taki głupi nie jest skoro wymiana dwumasy w BKD kosztuje circa czwórkę
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
więc teoretycznie tą skrzynią VAG strzelił by sobie w kolano - z powodu afer z dwumasami i innymi dolegliwościami takiej jazdy, zrazili by starych i nowych klientów, więc durniami chyba nie są... Mimo wszystko ja wolę trochę pokręcić
i strzela, strzela, a w dieslu to już na pewno.
trzeba mieć nadzieję, że w benzynie będzie lepiej.
niestety tak EKO ustawiona skrzynia w dieslu to jest morderstwo dla dwumasy jeśli się na to nie zwraca uwagi.
a VAG taki głupi nie jest skoro wymiana dwumasy w BKD kosztuje circa czwórkę
Jest jedna zaleta 1.8 TSI. Ma większe możliwości tuningowe.
Ale nie dla każdego to musi być przewaga 1.8 nad 1.4. Dla mnie jest bo
1.8 ma spore gifty i samym chipem podnosimy moc o ok 40-50KM
1.4 prawie nie ma giftow a chip daje 15-25KM
1.8 to jest prawie to samo co 2.0 i po wymianie IC i Turbo od S3 mamy juz pod 270-280KM
W odstępach 2 letnich wykonywane zmiany dają efekt nowego auta :-)
Sam juz jestem prawie po gwarancji i zbieram kase na chipa
O 1.8tsi zrobionym na 270-280 jeszcze nie slyszalem,nie mowie ze sie nie da bo 2.0tsi robia 330-350,nawet 400.Moim zdaniem kto kupuje 1.4 nie mysli o tuningu,no moze troche :szeroki_usmiech .W 1.8 do 200km,a zabawa zaczyna sie od 2.0 gdzie jest duzy potencjal.W CS jest projekt z 2.0 na ponad 420km.Jak dla mnie super motory.
Niby jest to niezdrowe (wolna jazda na wysokich biegach),
niezdrowa jest jazda z gazem w podłodze na wysokim biegu i niskich obrotach (czyli pod obciążeniem) ale coś takiego w DSG nie występuje bo jeśli jedziesz ~60km na 7biegu i nagle zrobi się pod górke to masz redukcję na 6, jeśli dodasz gazu (czyli zwiększysz obciążenie silnika) to masz redukcję na niższe biegi. Więc z DSG sprawa dbania o silnik jest częściowo "załatwiana" przez elektronikę
Niby jest to niezdrowe (wolna jazda na wysokich biegach),
niezdrowa jest jazda z gazem w podłodze na wysokim biegu i niskich obrotach (czyli pod obciążeniem) ale coś takiego w DSG nie występuje bo jeśli jedziesz ~60km na 7biegu i nagle zrobi się pod górke to masz redukcję na 6, jeśli dodasz gazu (czyli zwiększysz obciążenie silnika) to masz redukcję na niższe biegi. Więc z DSG sprawa dbania o silnik jest częściowo "załatwiana" przez elektronikę
w dieslu tak nie jest, przymula i jak się go nie pogoni to będzie rzęził pog górę aż wyrzęzi :szeroki_usmiech
[ Dodano: Czw 29 Lip, 10 08:06 ]
Zamieszczone przez loyd
W 1.4 tsi nie ma dwumasy
a czy ja mówię, że jest :?:
zresztą nie wiem jak jest w 1,4 ale oprócz dwumasy w samochodzie są jeszcze inne elementy
a w dupę dostaje całe przeniesienie napędu.
tak jak mówię - mam nadzieję, że w benzynie jest inaczej z uwagi na mały moment
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
oglądalem jakiś czas temu niemiecki program i tam jakis ekspert z ADAC mówił że szkodliwość jeżdzenia na niskich obrotch to jest taki sam mit jak psucie sie paska rozrządu podczas hamowania silnikiem, :?: :?:
oglądalem jakiś czas temu niemiecki program i tam jakis ekspert z ADAC mówił że szkodliwość jeżdzenia na niskich obrotch to jest taki sam mit
no bo generalnie to nie chodzi o samo jeżdżenie\toczenie się na niskich obrotach tylko niewłaściwą jazdę na nickich obrotach, jeżeli chodzi o diesla to nie jest żaden mit.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda,
to w takim razie jeżdzać z "podpowiadaczem" przy niskich obrotach ale eko, napęd szybciej się zużyje?
z podpowiadaczem czy nie jeśli gnieciesz z niskich obrotów, w dieslu to jest poniżej 2 tys. to bardzo się zuzywa, ale jak się tylko toczysz to nie specjalnie
mógłbys ujawnic czym jeździsz w profilu :?:
w civicu 1,8 jazda na podpowiadaczu skutkuje tym, że nie da się wyprzedzić zastawy 1100p
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda,
na razie smigam odziedziczoną meganką rocznik 97 , marzy się octavia ale na razie finanse nie pozwalają, czytam przemyślenia forumowiczów o zakupie nowego samochodu ale pożniej zaglądam do kieszeni ..... i dalej czytam
Komentarz