Dylemat jaki silnik 1,4 TSI czy 1,8 TSI w wersji Ambiente

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • theOne
    Ambiente
    • 2010
    • 177

    #76
    No wiadomo. Z silnikiem 1.8 tsi nie widzę sensu zamulać auto. Ma konie i jak można to czemu je nie wykorzystać
    Witam

    Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #77
      Z ta zmiana biegów to co sie zaoszczedzi na paliwie pojdzie w sprzeglo x 2 :P Także fanboiom jazdy ponizej 2k obrotów już radze rozglądać sie za dwumasą Jak miałem 1.8T to latała do odcięcia, 240 tys km. na ori turbinie i dwumasie
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • Morgoth
        L&K
        • 2010
        • 1116

        #78
        Zamieszczone przez rkb
        Także fanboiom jazdy ponizej 2k obrotów już radze rozglądać sie za dwumasą
        Po co? Jak szybko to poleci? Pewnie już kolejny właściciel będzie się martwił
        Morgoth

        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
        G.B.Show

        Komentarz

        • rkb
          RS
          • 2008
          • 2152
          • Rapid Spaceback (NH1)
          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

          #79
          Morgoth, chyba ze tak :P
          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

          Komentarz

          • loyd
            RS
            • 2010
            • 2342

            #80
            Zamieszczone przez Morgoth
            Zamieszczone przez rkb
            Także fanboiom jazdy ponizej 2k obrotów już radze rozglądać sie za dwumasą
            Po co? Jak szybko to poleci? Pewnie już kolejny właściciel będzie się martwił
            To jest jeden z plusów zakupu nowego samochodu.

            Komentarz

            • theOne
              Ambiente
              • 2010
              • 177

              #81
              Niektórzy kupują auta na dłużej i "mogą się załapać" Ja liczę, że przez 2/3 lata na nic się nie załapię.
              Witam

              Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

              Komentarz

              • Morgoth
                L&K
                • 2010
                • 1116

                #82
                Zamieszczone przez loyd
                To jest jeden z plusów zakupu nowego samochodu.
                Poza zapachem
                Morgoth

                Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                G.B.Show

                Komentarz

                • adriand
                  Drive
                  • 2008
                  • 85

                  #83
                  Jest jedna zaleta 1.8 TSI. Ma większe możliwości tuningowe.
                  Ale nie dla każdego to musi być przewaga 1.8 nad 1.4. Dla mnie jest bo
                  1.8 ma spore gifty i samym chipem podnosimy moc o ok 40-50KM
                  1.4 prawie nie ma giftow a chip daje 15-25KM
                  1.8 to jest prawie to samo co 2.0 i po wymianie IC i Turbo od S3 mamy juz pod 270-280KM

                  W odstępach 2 letnich wykonywane zmiany dają efekt nowego auta :-)
                  Sam juz jestem prawie po gwarancji i zbieram kase na chipa

                  Komentarz

                  • krzysiek83wpr
                    Rider
                    • 2010
                    • 362

                    #84
                    Zamieszczone przez adriand
                    Jest jedna zaleta 1.8 TSI. Ma większe możliwości tuningowe.
                    Ale nie dla każdego to musi być przewaga 1.8 nad 1.4. Dla mnie jest bo
                    1.8 ma spore gifty i samym chipem podnosimy moc o ok 40-50KM
                    1.4 prawie nie ma giftow a chip daje 15-25KM
                    1.8 to jest prawie to samo co 2.0 i po wymianie IC i Turbo od S3 mamy juz pod 270-280KM

                    W odstępach 2 letnich wykonywane zmiany dają efekt nowego auta :-)
                    Sam juz jestem prawie po gwarancji i zbieram kase na chipa
                    Panie kolego, z tego co forumowicze piszą tutaj na forum, również widziałem wklejone wykresy z hamowni, to 1.4 ma spore gifty.. nie wiem skad u CIebie takie info, że nie ma. Średnio wychodzi około 130 kucy, a ma być 122. ALe tu masz rację, dla niektórych podatność na tiuning to zaleta, dla innych nie. Dla mnie np nie.

                    [ Dodano: Sro 28 Lip, 10 20:02 ]
                    Zamieszczone przez Morgoth
                    Zamieszczone przez rkb
                    Także fanboiom jazdy ponizej 2k obrotów już radze rozglądać sie za dwumasą
                    Po co? Jak szybko to poleci? Pewnie już kolejny właściciel będzie się martwił
                    Ok.. mówisz żeby po niżej 2tys nie schodzić tak, to wytłumacz mi jak mam ruszać na jedynce żeby wykręcić tyle, że gdy jak wrzucę 2jke to obroty będą wynosić nie mniej niż 2tys . TO na jedynce musiał bym cały szas kręcić ponad 3.5tys .

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #85
                      krzysiek83wpr, jedynka i 2ka to inna bajka - z 2ki normalnie da sie nawet ruszyc, ba - w zime na lodzie nawet zalecane, chodzi mi o to ze niektorzy ludzie przy 50 kmh w miescie wbijaja 6-tke
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • theOne
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 177

                        #86
                        Komputer spokojnie przy 50/60 pokazuje, żeby wrzucić na 6stke, przynajmniej u mnie... Dlatego olałem komputer mimo imponująco niskiego spalania jak na moc.
                        Witam

                        Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                        Komentarz

                        • Jac_ek
                          RS
                          • 2009
                          • 1733

                          #87
                          Zamieszczone przez rkb
                          chodzi mi o to ze niektorzy ludzie przy 50 kmh
                          u mnie DSG przy trochę ponad 60 wrzuca siódemkę :-), co nie zmienia faktu że zdarza się też że przy 120 ciągle jest czwórka.
                          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                          Komentarz

                          • krzysiek83wpr
                            Rider
                            • 2010
                            • 362

                            #88
                            Zamieszczone przez rkb
                            krzysiek83wpr, jedynka i 2ka to inna bajka - z 2ki normalnie da sie nawet ruszyc, ba - w zime na lodzie nawet zalecane, chodzi mi o to ze niektorzy ludzie przy 50 kmh w miescie wbijaja 6-tke
                            Ja jestem wielkim fanem eko jazdy, bo po pierwsze: płacę za jazdę mniej, 2: nie stresuje się pędząc oby pierwszy. 3 bo mi sie podoba. Pomimo tego, raczej nie przeginam w drugą stronę, faktycznie 60na 6tce w manualu to samochód buczy nie jedzie - masakra, jak by miał zaraz pęknąć. Ja śmigam zazwyczaj do 2200-2500tys/min i zmieniam wyżej, czyli:

                            3jke daję - przy ok35-40km/h
                            4ke - przy ok 55-60km/h
                            5ke - przy 70-75
                            6tke - przy 90

                            Komentarz

                            • theOne
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 177

                              #89
                              Zamieszczone przez Jac_ek
                              Zamieszczone przez rkb
                              chodzi mi o to ze niektorzy ludzie przy 50 kmh
                              u mnie DSG przy trochę ponad 60 wrzuca siódemkę :-), co nie zmienia faktu że zdarza się też że przy 120 ciągle jest czwórka.
                              Jak jeździsz wolno i spokojnie (słabo naciska się pedał gazu) to szybko wrzuca, a jak się go dusi to skrzynia inteligentnie przeciąga Niby jest to niezdrowe (wolna jazda na wysokich biegach), mimo to skrzynia wrzuca wcześnie biegi - więc teoretycznie tą skrzynią VAG strzelił by sobie w kolano - z powodu afer z dwumasami i innymi dolegliwościami takiej jazdy, zrazili by starych i nowych klientów, więc durniami chyba nie są... Mimo wszystko ja wolę trochę pokręcić
                              Witam

                              Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #90
                                Zamieszczone przez theOne
                                więc teoretycznie tą skrzynią VAG strzelił by sobie w kolano - z powodu afer z dwumasami i innymi dolegliwościami takiej jazdy, zrazili by starych i nowych klientów, więc durniami chyba nie są... Mimo wszystko ja wolę trochę pokręcić
                                i strzela, strzela, a w dieslu to już na pewno.
                                trzeba mieć nadzieję, że w benzynie będzie lepiej.
                                niestety tak EKO ustawiona skrzynia w dieslu to jest morderstwo dla dwumasy jeśli się na to nie zwraca uwagi.
                                a VAG taki głupi nie jest skoro wymiana dwumasy w BKD kosztuje circa czwórkę
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • theOne
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 177

                                  #91
                                  Cena wiadomo kosmos to zarobią ale niewielu potem uda się do salonu VAG-a po nowe auto.
                                  Witam

                                  Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                                  Komentarz

                                  • loyd
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2342

                                    #92
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    Zamieszczone przez theOne
                                    więc teoretycznie tą skrzynią VAG strzelił by sobie w kolano - z powodu afer z dwumasami i innymi dolegliwościami takiej jazdy, zrazili by starych i nowych klientów, więc durniami chyba nie są... Mimo wszystko ja wolę trochę pokręcić
                                    i strzela, strzela, a w dieslu to już na pewno.
                                    trzeba mieć nadzieję, że w benzynie będzie lepiej.
                                    niestety tak EKO ustawiona skrzynia w dieslu to jest morderstwo dla dwumasy jeśli się na to nie zwraca uwagi.
                                    a VAG taki głupi nie jest skoro wymiana dwumasy w BKD kosztuje circa czwórkę
                                    W 1.4 tsi nie ma dwumasy :szeroki_usmiech

                                    Komentarz

                                    • paweł2
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1405

                                      #93
                                      Zamieszczone przez adriand
                                      Jest jedna zaleta 1.8 TSI. Ma większe możliwości tuningowe.
                                      Ale nie dla każdego to musi być przewaga 1.8 nad 1.4. Dla mnie jest bo
                                      1.8 ma spore gifty i samym chipem podnosimy moc o ok 40-50KM
                                      1.4 prawie nie ma giftow a chip daje 15-25KM
                                      1.8 to jest prawie to samo co 2.0 i po wymianie IC i Turbo od S3 mamy juz pod 270-280KM

                                      W odstępach 2 letnich wykonywane zmiany dają efekt nowego auta :-)
                                      Sam juz jestem prawie po gwarancji i zbieram kase na chipa
                                      O 1.8tsi zrobionym na 270-280 jeszcze nie slyszalem,nie mowie ze sie nie da bo 2.0tsi robia 330-350,nawet 400.Moim zdaniem kto kupuje 1.4 nie mysli o tuningu,no moze troche :szeroki_usmiech .W 1.8 do 200km,a zabawa zaczyna sie od 2.0 gdzie jest duzy potencjal.W CS jest projekt z 2.0 na ponad 420km.Jak dla mnie super motory.
                                      Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                      Komentarz

                                      • Jac_ek
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1733

                                        #94
                                        Zamieszczone przez theOne
                                        Niby jest to niezdrowe (wolna jazda na wysokich biegach),
                                        niezdrowa jest jazda z gazem w podłodze na wysokim biegu i niskich obrotach (czyli pod obciążeniem) ale coś takiego w DSG nie występuje bo jeśli jedziesz ~60km na 7biegu i nagle zrobi się pod górke to masz redukcję na 6, jeśli dodasz gazu (czyli zwiększysz obciążenie silnika) to masz redukcję na niższe biegi. Więc z DSG sprawa dbania o silnik jest częściowo "załatwiana" przez elektronikę
                                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #95
                                          Zamieszczone przez Jac_ek
                                          Zamieszczone przez theOne
                                          Niby jest to niezdrowe (wolna jazda na wysokich biegach),
                                          niezdrowa jest jazda z gazem w podłodze na wysokim biegu i niskich obrotach (czyli pod obciążeniem) ale coś takiego w DSG nie występuje bo jeśli jedziesz ~60km na 7biegu i nagle zrobi się pod górke to masz redukcję na 6, jeśli dodasz gazu (czyli zwiększysz obciążenie silnika) to masz redukcję na niższe biegi. Więc z DSG sprawa dbania o silnik jest częściowo "załatwiana" przez elektronikę
                                          w dieslu tak nie jest, przymula i jak się go nie pogoni to będzie rzęził pog górę aż wyrzęzi :szeroki_usmiech

                                          [ Dodano: Czw 29 Lip, 10 08:06 ]
                                          Zamieszczone przez loyd
                                          W 1.4 tsi nie ma dwumasy
                                          a czy ja mówię, że jest :?:
                                          zresztą nie wiem jak jest w 1,4 ale oprócz dwumasy w samochodzie są jeszcze inne elementy
                                          a w dupę dostaje całe przeniesienie napędu.

                                          tak jak mówię - mam nadzieję, że w benzynie jest inaczej z uwagi na mały moment
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • rufix
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 50

                                            #96
                                            oglądalem jakiś czas temu niemiecki program i tam jakis ekspert z ADAC mówił że szkodliwość jeżdzenia na niskich obrotch to jest taki sam mit jak psucie sie paska rozrządu podczas hamowania silnikiem, :?: :?:

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #97
                                              Zamieszczone przez rufix
                                              oglądalem jakiś czas temu niemiecki program i tam jakis ekspert z ADAC mówił że szkodliwość jeżdzenia na niskich obrotch to jest taki sam mit
                                              no bo generalnie to nie chodzi o samo jeżdżenie\toczenie się na niskich obrotach tylko niewłaściwą jazdę na nickich obrotach, jeżeli chodzi o diesla to nie jest żaden mit.
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • rufix
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 50

                                                #98
                                                szkoda,
                                                to w takim razie jeżdzać z "podpowiadaczem" przy niskich obrotach ale eko, napęd szybciej się zużyje?

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez rufix
                                                  szkoda,
                                                  to w takim razie jeżdzać z "podpowiadaczem" przy niskich obrotach ale eko, napęd szybciej się zużyje?
                                                  z podpowiadaczem czy nie jeśli gnieciesz z niskich obrotów, w dieslu to jest poniżej 2 tys. to bardzo się zuzywa, ale jak się tylko toczysz to nie specjalnie
                                                  mógłbys ujawnic czym jeździsz w profilu :?:

                                                  w civicu 1,8 jazda na podpowiadaczu skutkuje tym, że nie da się wyprzedzić zastawy 1100p
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • rufix
                                                    Drive
                                                    • 2010
                                                    • 50

                                                    szkoda,
                                                    na razie smigam odziedziczoną meganką rocznik 97 , marzy się octavia ale na razie finanse nie pozwalają, czytam przemyślenia forumowiczów o zakupie nowego samochodu ale pożniej zaglądam do kieszeni ..... i dalej czytam

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...