swiece wymiana

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kryzysos
    odpowiedział(a)
    No to żeby nie było tak różowo jeśli chodzi o świece NGK V-line 27.Otóż zachęcony pozytywnymi opiniami kolegów z forum również założyłem ngk v-line 27 do swojej aqy +lpg.I niestety jedna wielka dupa.Pojawiło sie szarpanie na jałowym biegu i podczas jazdy na niskich obrotach.Teraz dopiero zobaczyłem co to wypadanie zapłonów.Wróciłem do v-line 24 i jak ręką odjął.Mam wrażenie że co egzemplarz to inne wymagania

    Zostaw komentarz:


  • kult0035
    odpowiedział(a)
    Rosomak, ja opisałem ze zdjęciami.....da się, ale troche zabawy jest

    nie ściągaj kolektora, nie ma potrzeby


    link

    ostatni wpis w wątku powyżej (z 26.04.2015)

    Zostaw komentarz:


  • Rosomak
    odpowiedział(a)
    Podałby mi ktoś nr uszczelek do kolektora ssącego?
    Uszczelki kolektora przy głowicy oraz te okrągłe większe w górnej części.
    Silnik 1.6 BSE.

    Przy wymianie świec jest wymagane zmiana uszczelek o nr OE: 06A133227B ? To większe...

    renegat83, zrób zdjęcia tego zestawu co masz do wykręcania oraz jak z elektroby zobić ten hak do wyjmowania fajek...

    Zostaw komentarz:


  • renegat83
    odpowiedział(a)
    Ja ostatnio robiłem przegląd na 60tys. w swoim BSE to powiem szczerze, że o wiele bardziej irytujące niż wymiana świec była wymiana filtra gazu fazy ciekłej. Co do samych świec to wymiana (pierwszy raz robiłem sam) zajęła ok. 15-20 minut. Bez żadnego odkręcania kolektora, wężyków. Odpiąłem tylko wtyki do 2 skrajnych wtrysków benzynowych. Fajki kabli WN zdjąłem specjalnie wygiętym przyrządem wykonanym ze zwykłej elektrody spawalniczej 3mm. Przedmuchanie kompresorem miejsc wkręcania świec i samo wykręcenie takim zestawem:
    - coś jak to: http://narzedzia24h.com/pl/przedluzk...zna-s27h4.html , ale nie pamiętam jakiej firmy kupiłem, ale kosztowała w pierwszym lepszym sklepie ok. 35zł (może sporo, ale po pierwszej wymianie się zwróciła)
    - http://www.toya24.pl/media/popup.php?store=4&id=7608 - ważne, żeby nasadka byłą z gumką - wtedy łatwo wyjmuje się starą świecę i wkłada nową
    - standardowe pokrętło 1/2 cala
    Czysta przyjemność.

    Zostaw komentarz:


  • Bartek.K
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Irde
    Prawdziwym wyzwaniem przy moim przeglądzie okazało się odkręcenie filtra oleju. :evil: Jakiś artysta w ASO, prawdopodobnie dokręcił filtr kluczem i nie nasmarował uszczelki. Czas odkręcenia filtra 3h.
    A nie lepiej było wbić śrubokręt i wykręcić?

    Zostaw komentarz:


  • Misiek_Gdańsk
    odpowiedział(a)
    Dylu, dzięki. W taki razie będę szukał w używkach

    Zostaw komentarz:


  • Dylu
    odpowiedział(a)
    Misiek_Gdańsk
    Są to wkręty do tworzywa ale według tego co pamiętam z dużym skokiem gwintu.W etce takich nie znalazłem .
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • Misiek_Gdańsk
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Dylu
    Tak na marginesie ja wymieniałem świece i odmę ze ściąganiem kolektora i przy okazji pękło mi plastikowe mocowanie znajdujące się powyżej wtyczki 1 wtryskiwacza spinające te okrągłe rury do płaskiego elementu na górze.Na szczęście kolektor trzymają 2 wkręty i nic nie przewiewa.
    Jesteście w stanie mi podać czy to są wkręty takie do tworzywa czy śruby ze zwykłym gwintem M ileś.
    Ostatnio zauważyłem, że po wymianie w warsztacie nie dość że mam ułamany ten boczny zaczep to jeszcze nie ma tych wkrętów. Na pewno następnym razem będę sam zmieniał świece.

    Zostaw komentarz:


  • mariush19
    odpowiedział(a)
    Na filmiku widać że jest dużo miejsca, podobnie jak w 2.0 nic nie trzeba demontować

    Zostaw komentarz:


  • Dylu
    odpowiedział(a)
    Tu jeszcze 2 linki do wymiany bez ściągania kolektora:





    Tak na marginesie ja wymieniałem świece i odmę ze ściąganiem kolektora i przy okazji pękło mi plastikowe mocowanie znajdujące się powyżej wtyczki 1 wtryskiwacza spinające te okrągłe rury do płaskiego elementu na górze.Na szczęście kolektor trzymają 2 wkręty i nic nie przewiewa.

    Zostaw komentarz:


  • krzys301
    odpowiedział(a)
    super

    Zostaw komentarz:


  • piotrek_os
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Dylu
    Tutaj macie tez fotki i opis zmiany świec w BFQ co prawda po rusku :
    http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=90169
    po polskiemu też moze być http://translate.google.pl/translate...80%26bih%3D603 :diabelski_usmiech

    Ale na pierwszysch stronach tego wątku tez jest oryginał polski....

    Zostaw komentarz:


  • Dylu
    odpowiedział(a)
    Tutaj macie tez fotki i opis zmiany świec w BFQ co prawda po rusku :
    Автор фото и отчета: Владимир ака Индюк Замена свечей зажигания, двигатель BFQ Данный двигатель устанавливался на VW Golf 4/Bora, VW Polo, Skoda Octavia, Audi A3, Seat Leon... Вроде бы простая операция – замена свечей, но на данном двигателе все оказалось довольно непросто. Дело в том, что...

    Zostaw komentarz:


  • luckd
    odpowiedział(a)
    Co sądzicie o BERU TITAN UXT1 ?

    Zostaw komentarz:


  • tytus1144
    odpowiedział(a)
    jeżeli spełnia wartości cieplne można zaryzykować jeżeli jak piszesz jest orginał

    [ Dodano: Sro 27 Lis, 13 20:33 ]
    osobiści bym wsadził NGK ,ZADNE BOSCHE itp

    Zostaw komentarz:


  • Rogo
    odpowiedział(a)
    już poprawiłem hehe wychodzi nieznajomośc języków :P odpaliłem translatora i wyświetlił ŚWIECA ŚWIECZKA dobra nie odbiegając od tematu brać ????? taniość ??

    Zostaw komentarz:


  • tytus1144
    odpowiedział(a)
    BOUGIE to po prostu swieca

    Zostaw komentarz:


  • Rogo
    odpowiedział(a)
    Witam, przymierzam się do wymiany świec i teraz pytanie czy ktoś spotkał się ze świeczkami
    101000033AA



    "oridżinal" ale nigdzie takich jeszcze nie widziałem, wszędzie były NGK lub BERU to że to oridzinal dlatego nie ma nazwy firmy ???

    Te akurat taniocha bo po 16 zeta za szt ale wolę się zapytać (brać ??? nie brać ???? )

    Zostaw komentarz:


  • Bartek.K
    odpowiedział(a)
    Dokładnie 11,68 zapłaciłem chyba w focie za erlinga. Pamiętam ze najpierw sprowadzili ta pomiędzy blok silnika a kolektor bo to była jedyna uszczelka jaka pokazywał im komp do AQY :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • zsolpyw
    odpowiedział(a)
    Bartek.K, taka tania ta uszczelka ? jak moga byc piwa tescowe, to wpadne do Ciebie kiedys :P

    Zostaw komentarz:


  • mariush19
    odpowiedział(a)
    Ja przez swoje problemy z przerywaniem i ciągłym kombinowaniem ze świecami doszedłem do takiej wprawy że np jadę z vagiem coś loguję, zatrzymuję się, wykręcam świecę zmieniam przerwę wkręcam i ruszam dalej, jedna świeca 2 minuty na gorącym silniku

    Zostaw komentarz:


  • Bartek.K
    odpowiedział(a)
    W 2,0 koszt wymiany świec to ok 70 zł za kpl świec + 10 zł za uszczelke + 2 piwa

    Zostaw komentarz:


  • zsolpyw
    odpowiedział(a)
    Droga sprawa wymiana swiec ze zdejmowanie kolektora. Uszczelki + serwis jak ktos sam sie nie rwie do tego.

    Szczegolnie na LPG gdzie ponoc szybciej padaja.
    Ja wlozylem standardowe NGK 20 tys temu z czego 17 na lpg , ciekawe jak dlugo na nich pojezdze.

    Wymiane powinno sie zrobic po okreslonym przebiegu czy gdy sa juz objawy ??

    Plus taki ze chyba w 2.0 ten dostep jest latwiejszy, machaniole wymieniaja sprawnie.

    Kupie sprzet do wymiany, moze sie naucze i szybko sie zwroci 8)

    Zostaw komentarz:


  • mariush19
    odpowiedział(a)
    Powiem Wam że walczę z przerywaniem mojego AQY na biegu jałowym , cały układ WN nowy itd. Miałem świecę jedno elektrodowe, zmieniałem przerwę z 1mm na 0,7mm i nic, szarpał jak zły szczególnie z włączoną klimą i oczywiście tylko na LPG, oczywiście wszyscy wysyłali mnie do gazowników itd. Sprawdziłem vagiem że są błędy zapłonu na 1 i 3 cyl najwięcej, masowo raz za razem, i jakieś pojedyńcze raz na kilka minut na cyl 2 lub 4. Postanowiłem ostatnie złotówki przeznaczyć na układ WN i kupiłem NGK V-line 27, najpierw jedną sztukę dla cyl 1, potem drugą sztukę dla cyl 3. (niestety żydzi w naziemnych sklepach krzyczą po 25pln za sztukę więc ostrożnie eksperymentowałem ) No i silnik przestał przerywać. Chodzi idealnie, równo nie szarpie. Mogę jechać na 2 biegu bez naciskania gazu, dodatkowo zaciągnąć lekko ręczny że obroty spadną do 600 i silnik nie przerwie!! Jestem bardzo zadowolony z tych świec i wkrótce założe pozostałe dwie co by komplecik był

    Zostaw komentarz:


  • gregors
    odpowiedział(a)
    Jak nie możesz zrobić zdjęcia to obejrzyj te które są w temacie i sam sobie odpowiesz.
    Nie wiem czy po jednej świecy ocenisz czy są do wymiany. Ja dopiero po wykręceniu wszystkich widziałem, że są w różnym stanie.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...